šta ako...

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • sw.brick
    CBC Senator XXL
    • 09.10.2004
    • 8141
    • Beograd, barajevo-zemun
    • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

    #31
    što se mene ti?e, prakti?no sam dobio odgovor.
    pomerio sam paljenje 3stepena unapred, ništa posebno tokom 300km do sada.
    subjektivno malo te?niji odziv na gas, nekako motor malko lakše diže obrtaje.

    u obi?noj laganoj vožnji nikakvih promena, ovo gore sam isprobavao proverom medjuubrzanja 90-120km/h sa isklju?enim overdrive-om i gas do poda uz neveliko brdo.

    probano je sa 4 odrasle osobe i oko 150kg u gepeku.

    da li ?e se odraziti i na potrošnju tek ?u videti.

    za sada nema nikakvih štetnih posledica, detonacija nema, ECU se ne buni, knock senzor se nije aktivirao još.
    kada dodje leto pa bude toplo vreme i auto optere?en vide?emo kako ?e se sve funkcionisati.
    volvo
    945 SE turbo lpg
    344 GL lpg

    Comment

    • bmw735i
      CBC Senator
      • 07.05.2006
      • 258
      • Mostar
      • BMW 320i, 740i, 750i

      #32
      Potpisujem ovo gore napisano samo što ja mislim da ima pomaka na bolje. Bez problema penje sa 60 u 5-oj brzini uz nemalu uzbrdicu. Stim da me kolega koji se vozio samnom, a koji je usput mehaničar, kudio kako maltretiram auto. Za par sekundica je digao na 90 gdje je već živahno radio. Još da odem na jedno krstarenje od 500Km pa da vidim potrošnju na duže staze.
      BMW 320i E46 M54 STAG 300 ISA2 Zavoli Zeta S HANA 2000 tip C, BMW 740i E38 M62 STAG 300 ISA2, BMW 750i E32 M70 STAG 300
      Peugeot 206 1.4i XS (ženin) STAG 300 ISA2 Zavoli Zeta N HANA 2000 tip C

      Comment

      • sw.brick
        CBC Senator XXL
        • 09.10.2004
        • 8141
        • Beograd, barajevo-zemun
        • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

        #33
        Nemogu zatjetati senzor paljenja. 5mm od njega je kompresor od klime
        koji tip paljenja imaš ?

        ako je EZK i induktivni senzor, zamenom žica odnosno promenom polariteta dobijaš pomeranje paljenja za 3 stepena.(pin 12 i pin 13 ECU su input od tog senzora)

        ako misliš da je to baš nužno pošto...


        ali, i ja sam se nepotrebno bavio promenama koje sam napravio.
        EZK je mnogo intelignentniji sistem nego što sam pretpostavljao. našao sam fabri?ku dokumentaciju gde je sve potanko objašnjeno, sa dijagramima.

        tako da EZK je samo u?e?i ECU, ima mape za svaki pojedina?ni cilindar, i paljenje se reguliše pojedin?ano za svaki cilindar prema potrebi a opseg samo podešavanja ugla paljenja je -40 stepeni do +5 stepeni u odnosu na GMT ve? prema ternutnoj potrebi radnih uslova motora.

        a onda kada se EZK prilagodi motoru i gorivu tokom procesa samou?enja onda prepisuje mape novima koje postaju osnova za dalji rad.

        sve u svemu, 3 stepena manuelno data su ništa prema samoadaptaciji u opsegu od celih 45 stepeni sa sve samodapatacijom prema svakom cilindru zasebno.

        osim trenutka varnice EZK i dinami?ki reguliše ja?inu varnice odnosno moduliše energiju paljenja shodno trenutnim potrebama motora i stanju akubaterije.

        ukratko, EZK je pametan toliko da meri i pamti stil vožnje vlasnika, vrstu goriva i klimatskih elemenata gde se vozi i prema tome podešava sve potrebne elemente varnice na optimum u širokom rasponu za svaki cilindar.

        sre?om pa se nisam mnogo trudio i izgubio više vremena
        volvo
        945 SE turbo lpg
        344 GL lpg

        Comment

        • dranix
          CBC Senator XXL
          • 04.10.2004
          • 3079
          • Antwerpen/Belgium
          • Saab 9-3

          #34
          Pa bas da je EZK toliko pametan ne verujem. Ipak to nije Trionic. Jednostavno nema on cime da meri sve te parametre a glavna mu je fora merenje vacuuma i to zajedno sa brojevima obrtaja je glavno pored fiksnih mapa.
          Da je on stvarno pametan on bi zavrtao paljenje i u neograniceno sirokom opsegu sve dok ne oseti detonacije i tek onda bi se 100% prilagodio gorivu koje je posebno otporno na iste kao sto je recimo CNG.
          Treba videti sta se radi kod BiFuel Volvoa po tom pitanju i da li sve ostaje isto ili se nesto ipak promeni kad motor radi na gas bilo da je CNG ili LPG.
          Sve modifikacije koje je Volvo predvideo se odnose iskljucivo na prilagodjavanje vrsti benzina jer se isti modeli prodaju i u USA gde je upotreba visokooktanskih benzina jos uvek Cirin dolap za Amere.
          Ja sam takodje imao nameru da malo eksperimentisem hardverski ali je hall senzor na prokleto nezgodnom mestu kao i magnet pa sam odustao definitivno. Nisam sasav da vadim motor da bi skinuo remenicu sa radilice samo zbog toga. Naravno da ima mogucnosti da se laziraju mnogi drugi podaci sto ce naterati sistem da poveca stepen pretpaljenja kao sto je klasika sa temperaturom vazduha. I taj NTC je kod mene ugradjen u AMM a nije posebno kao kod mnogih vozila tako da.... Da razdesim senzor vacuuma? Sve su to osetljive stvarcice koje je tesko vratiti na normalu posle bez mernih instrumenata.
          Trazim ja stalno u vezi te teme ali sve sto sam nasao je na nekom Volvo forumu neka decija naklapanja oko toga gde svi dobijaju razlicite rezultate kombinovanjem ISTIH pinova. Kome onda verovati? Ocigledno je da neko tamo nema pojma sta radi i sta je merio. Pomeranje za 3° nije problem ali za vise (recimo 6) vec jeste a bas to treba probati jer se na tri ne oseti skoro nista pri niskim obrtajima a pri visokim ionako imamo visak snage pa se isto ne oseca bas nesto posebno.

          Comment

          • sw.brick
            CBC Senator XXL
            • 09.10.2004
            • 8141
            • Beograd, barajevo-zemun
            • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

            #35
            i ja sam bio stanovišta da je EZK priglup sistem ali, kako rekoh, pro?itah direktno u uputstvu osobine, objašnjen je kompletan dijagram toka upravljanja, data objašnjenja i dijagrami.

            Jednostavno nema on cime da meri sve te parametre
            pa ima nekih 7 ulaznih parametara koje meri i onda prora?unava, i ima dvosmernu komunikacije sa ECU goriva.

            pošto je to nekih 110 strana, unutar pdf fajla, pokuša?u da nekako c&p deli? od nekoliko stranica koje bazi?no objašnjavaju osobine.

            Da je on stvarno pametan on bi zavrtao paljenje i u neograniceno sirokom opsegu sve dok ne oseti detonacije
            upravo to i radi, naveo sam opseg koji je više nego dovoljan.

            "peca" ravnoptežu paljenja prema detonacijama i juri neposredni trenutak pre detonacija kao najpogodniji.

            pominje se i nameštanje paljenja po 3 kriterijuma/ želje-
            maskimalni obrtni
            maksimalna snaga i
            maksimalni komfor obrtanja motora (umirivanje vibracija).

            EZK ume i da varnicom uti?e na hladjenje motora, zatim da uti?e na brže zagrevanje hladnog motora, konkretno EZK ima posebne mape za leto i zimu (ili zna da upotrebi mapu na razli?ite na?ine), zna da prilagodi mapu potrebama automatik menja?a itd.

            a naišao sam sasvim slu?ajno, kao po obi?aju kada nešto ne tražiš naidješ na zlatnu koku / informacije.
            volvo
            945 SE turbo lpg
            344 GL lpg

            Comment

            Working...
            X