Tomaseto, temperatura prebacivanja na plin

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • draske
    CBC Početnik
    • 14.11.2007
    • 2
    • Beograd

    Tomaseto, temperatura prebacivanja na plin

    Imam Forestera 2.0 ugradjen plin pre mesec dana ovde u Beogradu. Za sada sve funkcioniše OK i generalno sam zadovoljan kako funcionise. Jedino sam primetio kako je zahladnelo da mi se vreme prebacivanja na plin produžilo na oko 3 predjena Km, što je relativno dugo jer mi je kratka relacija do posla. Kako sam zapamtio prilikom ugradnje plina temperatura prebacivanja na plin je podešena na 40 stepeni.

    Posto mi je za moj način voznje to relativno kasno interesuje me da li moze i da li je preporucljivo da se ta temperatura prebacivanja smanji za neki stepen na nize i koliko?
  • gorky
    CBC Senator XXL
    • 08.06.2007
    • 860
    • Vojvodina,Kikinda

    #2
    sve je ok ne diraj ništa,može da se smanji temp. ali ne treba

    Comment

    • cherokee
      CBC Član
      • 08.11.2007
      • 51
      • Sabac/N.Beograd

      #3
      Zasto ne moze sa sekvent uredjajem da se auto upali samo na plin nego mora prvo na benz pa tek kad se malo ugreje da prebaci na plin, (ako je neko vec pitao ovo pitanje ja se izvinjavam)?

      Comment

      • zverko
        CBC Senator XXL
        • 19.08.2005
        • 7085
        • BGD
        • Audi A4

        #4
        meni prebacuje posle 30sec . to izgleda zavisi od uredjaja. a covek je u pravu, ej bre 3km mora da vozi da bi prebacio na plin a izgleda da mu je sljaka udaljena 3km...
        deutsche gemacht-gut gemacht...

        Comment

        • Dora
          Nadzornik!!!
          • 24.10.2004
          • 17451
          • Novi Sad
          • FIAT

          #5
          Ne zavisi od uredjaja nego od podešavanja programa koji prebacuje, to se podešava.

          Drugi činilac je brzina kojom motor postiže temperaturu.

          Ne prebacuje se odmah ili ne pali na gas jer ipak treba neka temperatura da bi isparivač radio svoj posao kako mu ime i kaže isparavao tečni gas.
          Ovde se piše nešto pametno, samo ne znam šta...

          https.autogas.rs

          Comment

          • Ji 4Tze
            CBC Senator XXL
            • 04.05.2006
            • 806
            • bg
            • Honda CR-V 4WD

            #6
            Šta uopšte konta tu temperaturu i pravi promenu? Konkretno me zanima je l' komplikovana procedura da bi venturi sa lambda kontrolom prebacivao kad motor dostigne temperaturu koju želim ili je sigurnije i jednostavnije da se samo promeni rpm pri kojem prebacuje, 2300 mi ipak premalo.

            Comment

            • Dora
              Nadzornik!!!
              • 24.10.2004
              • 17451
              • Novi Sad
              • FIAT

              #7
              Termodavač koji jeušrafljen u isparivač. Kod venturija je to fiksni element i obično je namešten na 30 stepeni što je sasvim ok.
              Ovde se piše nešto pametno, samo ne znam šta...

              https.autogas.rs

              Comment

              • Ji 4Tze
                CBC Senator XXL
                • 04.05.2006
                • 806
                • bg
                • Honda CR-V 4WD

                #8
                Je l' to mogu sam nešto da prekopčam ili da odem u neki servis?

                Comment

                • Dora
                  Nadzornik!!!
                  • 24.10.2004
                  • 17451
                  • Novi Sad
                  • FIAT

                  #9
                  U principu na njega se spaja masa, dok je neprovodan nema mase i nema prebacivanja, kad dobije temp....
                  Sad koliko si vešt za taj zahvat ne znam
                  Ovde se piše nešto pametno, samo ne znam šta...

                  https.autogas.rs

                  Comment

                  • sw.brick
                    CBC Senator XXL
                    • 09.10.2004
                    • 8141
                    • Beograd, barajevo-zemun
                    • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

                    #10
                    Zasto ne moze sa sekvent uredjajem da se auto upali samo na plin nego mora prvo na benz pa tek kad se malo ugreje da prebaci na plin,
                    moze da se upali samo na plin kada je na raspolaganju dovoljno toplote iz okoline za vrenje tecnog plina.
                    ako ne zelis da koristis benzin za stvaranje toplote treba da osmislis neko drugo gorivo koje ces sagorevati, praviti toplotu i onda tu toplotu dovoditi plinu.

                    nije da je neresivo, samo pitanje je koliko je isplativo ugradjivati jos jedan izvor toplote, jos jedan motor negde u autu samo radi te funkcije, sa nekim rezervoarom za to neko trece gorivo...(recimo jeftiniji dizel, tj loz ulje)

                    takva varijanta postoji kao dodatna oprema, zove se grejanje u mestu (Standheizung) i sluzi da zagreje motor i kabinu vozila samostalno dok ne radi motor. koristi benzin ili dizel, i ima svoj gorionik, ECU, hidro grupu sa ventilima i cirkulacionom pumpom, dimnjak( auspuf), elektro sistem.

                    dakle jedan mali bojler- kotao. Eberspaecher ili Webasto su recimo poznati proizvodjaci takvih kompleta.

                    ima jos jedna varijanta. elektro grejac (elektro kotao) koji se montira u krug rashladnog sistema u bloku motora i napaja sa 230V.
                    nezgoda je sto gorivo (struju) ne mozes cuvati u rezervoaru pa stoga moras da izgradis infrasturkturu (polozis kablove, FID sklopke, uticnice) na mestima gde bi zeleo da koristis elektro grejanje.
                    ako imas garazu/ kucu to je jos i izvedivo relativno jeftino.
                    ------
                    3km dok se ne dostigne minimalna radna temperatura za plin je rezultat fabrickog setupa-, sporog zagrevanja motora na benzin.
                    kod vozila koja su bolja prilagodjena za zimske uslove upotrebe obicno je dovoljnio 200-500 metara da se zagreje motor, dovoljno zagreje za automatsko prebacivanje na plin.

                    oko toga ne mozes gotovo nista da uradis, jednostavno auto je tako konstruisan da se sporo zagreva od strane fabrike.
                    eventualno da proveris da nije neispravan termostat (zaglavljen u otvorenom polozaju).
                    volvo
                    945 SE turbo lpg
                    344 GL lpg

                    Comment

                    • zverko
                      CBC Senator XXL
                      • 19.08.2005
                      • 7085
                      • BGD
                      • Audi A4

                      #11
                      koliko se secam pricali smo o onoj varijanti grejac u motoru na 220v koji se masovno koristi po skandinaviji. generalno je i kod nas to izvodljivo ali samo ako imate dvoriste ili garazu posto hauba treba da bude otvorena jer iz nje viri kabl koji napaja taj grejac. u tom slucaju vam ne treba ni antifriz posto je rashladna tecnost uvek zagrejana a ujedno i isparivac.
                      deutsche gemacht-gut gemacht...

                      Comment

                      • Dora
                        Nadzornik!!!
                        • 24.10.2004
                        • 17451
                        • Novi Sad
                        • FIAT

                        #12
                        I onda odeš kod prijatela u soliter na malo drženja. Kad ideš kući posle par sati, ono kad tamo medjutim cvrc
                        Ovde se piše nešto pametno, samo ne znam šta...

                        https.autogas.rs

                        Comment

                        • dranix
                          CBC Senator XXL
                          • 04.10.2004
                          • 3079
                          • Antwerpen/Belgium
                          • Saab 9-3

                          #13
                          Trenutno najjevtiniji nacin da se zagreje isparivac je sam GAS.
                          Spoji tu zicu sto ide na davac (NTC) na masu pa probaj da vozis na plin ODMAH ali ipak laganije sa dodavanjem gasa ako to uslovi voznje dozvoljavaju tamo gde se vozis.
                          Ako nisi zadovoljan onda ostavi (vrati) kako je sada.
                          Ako zima nije previse jaka (nije hladnije od recimo -15°C) to ce funkcionisati zadovoljavajuce.
                          Medjutim, PAZNJA OVDE, ako je gas kao sto je sada pretezno BUTAN onda nista od toga. Imaces problema.
                          Probaj ipak slobodno ali ne pred polazak na posao nego u nedelju ili subotu.
                          Racunaj sa tim da ce ti trositi jos dodatno vise gasa mada trosi vise samo zato sto je zima ali ce jos malo vise zbog ovoga. Ipak, gas je jevtin tako da se to isplati.
                          Drugo nesto definitivno nije jasno a to je da uopste pokreces Forestera da bi se vozio par minuta. Ne ocekuj da ce se njegov motor zagrejati na samo nuli napolju za manje od 15-20 minuta na radnu temperaturu a poznato je da je voznja hladnog motora katastrofalna iz svih drugih razloga ne vezanih za gas.
                          Hocu da kazem da je tvoj problem sa prebacivanjem gasa proporcionalno jako mali prema kratkoj voznji pothladjenog motora. Ko razume, shvatice.
                          Ipak ima stvari koje se ne vide golim okom pa ih ljudi opet cine.
                          Jos ti NIKAKO ne preporucujem da ukljucujes grejanje kabine jet time DIREKTNO pravis jos veci problem.
                          E sad, ja bi tebi rekao koj qrac i imam auto kad moram da se smrzavam a ja tebi da se za tako kratke relacije koristi MALI auto koji se greje za par minuta. Ebiga, takav je zivot. Ne zavisi bas sve ni od nas.

                          Comment

                          • Ji 4Tze
                            CBC Senator XXL
                            • 04.05.2006
                            • 806
                            • bg
                            • Honda CR-V 4WD

                            #14
                            Originally posted by Dora
                            U principu na njega se spaja masa, dok je neprovodan nema mase i nema prebacivanja, kad dobije temp....
                            Sad koliko si vešt za taj zahvat ne znam



                            Je l' ga ima na slici? jedini kontakt je ovo

                            F) Plus/minus contact for idle speed solenoid
                            valve

                            Comment

                            • dranix
                              CBC Senator XXL
                              • 04.10.2004
                              • 3079
                              • Antwerpen/Belgium
                              • Saab 9-3

                              #15
                              OPS, kociiiiiii.
                              To je dizna za saug i nema direktne veze sa temperaturom.
                              Na mom isparivacu to nije ni bilo nikada ukljuceno.
                              Ler gas (vazduh) odredjuje IAC bilo koje da je gorivo a u skladu sa temperaturom trotela.
                              Zbunice se covek.
                              Za ovu pricu je najbitnije da bude dovoljno propana u mesavini, da ne bude ekstremno zima i da ga ne gazi zestoko dok se bar malo ne ugreje pa ni tad jer za normalnu voznju je OBAVEZNO potrebno da motor postigne radnu temperaturu.
                              Auto je verovatno nov. Grehota bre ljudi.

                              Comment

                              Working...
                              X