Šta sve ECU zaboravi kada je akumulator duže isključen?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • bili
    CBC Senator
    • 13.11.2007
    • 208
    • NS

    Šta sve ECU zaboravi kada je akumulator duže isključen?

    Ovo pitam jer sam primetio dve stvari. Posle dužeg vremena bez napajnanja gasni ECU mi je vratio prebacivanje na gas na fabričkih 1600 obrtaja, a bilo je podešeno na 1200. Benzinski ECU je izgleda zaboravio da vozi na gas, pa se ponovo prilagođava (pojavio se jedan mali problem koji se javljao prvih 10-tak dana po ugradnji gasa, a posle sam od sebe nestao). Problem je mala nestabilnost lera na gasu kada je potpuno zagrejan (plus minus 50 obrtaja), ne uvek ali se ponekad desi.

    Kad već spominjem prebacivanje na gas, koje su vaše preporuke za parametre.

    Onih 1200 mi je bilo logično jer je ler 1100 kada se motor upali hladan. Isteram iz garaže, zatvorim istu, krenem i prebaci na gas. Jedino mi je dugo da čekam 35 sekundi kada je motor vruć, koliko je podešeno (da li ovo može da se smanji ili je to fabrički minimum). Mislim da temperatura podešena na 40 stepeni (čini mi se isto fabrički), to ne bih menjao jer brzo postiže ovu temperaturu, ali ako mislite da može i manje recite.

    Inače auto stoji u garaži (zagrejanoj), ali nekada (retko) stoji 6-7 sati napolju.

    Nemam uslova sam da "čačkam" (nemam konektor, a i pod garancijom je), a majstor se izgleda drži fabrički preporučenog podešavanja, ali je spreman da ispunjava želje.

    Da napomenem sve radi jako dobro. Samo da li da se rukovodim onom "Uvek može bolje" ili "Ako je sve dobro nemoj ništa dirati".

    PS: vw g4 1,6 16V `02. + LandiRenzo Omegas
    VW über alles.
  • dranix
    CBC Senator XXL
    • 04.10.2004
    • 3079
    • Antwerpen/Belgium
    • Saab 9-3

    #2
    Mislim da je 1200 ili 1600 obrtaja preterano MALO za prebacivanje na gas.
    Ko kako voli, ali ja bi stavio na NAJMANJE 2500.
    Jednog dana mozda i zazalis sto nisi vise vozio na benzin odn. pustio da motor radi na benzin kad ne bude uopste hteo na benzin cak ni da upali kao sto moj auto nece ali ja ionako ne palim i ne moram da palim na benzin posto je gasna instalacija srednjevekovna.
    Koliko god da su moderne gasne instalacije savrsene i efikasne toliko vise traze odrzavanja benzinskog sistema odnosno auta uopste. Nije to sve nikako lose sve dok se tako i radi a onda ce, zna se, kao i uvek biti "krivac" gas za sve.
    Budi siguran da je za motor bolje da se vrti brze nego da radi na leru ili niskim obrtajima. Doduse to znatno vise i kosta kroz povecanu potrosnju goriva ali ako se vozi pametno sa malo kocenja cak ni to.
    Kako to da nisi od majstora dobio uputstvo odn. papire od gasne instalacije. Tamo bi trebao da se nalazi odgovor na tvoje pitanje.
    Nadajmo se da ce se neko od majstora sa foruma koji to mozda zna za taj sistem javiti.

    Comment

    • bili
      CBC Senator
      • 13.11.2007
      • 208
      • NS

      #3
      Dobio sam papire, i pročačkao malo po Net-u. Ako se dobro secam fabrički default je 1600 obrtaja, 35 sekundi i 40 stepeni.

      Ne vidim zašto je bolje da prebacuje na 2500 jer moraju i ostali uslovi da budu ispunjeni.

      Molim objašnjenje.
      VW über alles.

      Comment

      • Dora
        Nadzornik!!!
        • 24.10.2004
        • 17451
        • Novi Sad
        • FIAT

        #4
        Sekvencijalni obično ide na 1600 nema potrebe za 2500.
        Broj obrtaja je bitan zbog "kliznog" prebacivanja sa jednog goriva na drugo. U zavisnosti od konstrukcije motora uvek može ostati malo benzina ili gas malo da kasni. Što su viši obrtaji na kojima se to dešava lakše se prelazi ali nema potrebe za više od 1600 ali je 1200 malo. No ako ne smeta i nema problema ni to nije loše.
        Ovde se piše nešto pametno, samo ne znam šta...

        https.autogas.rs

        Comment

        • dranix
          CBC Senator XXL
          • 04.10.2004
          • 3079
          • Antwerpen/Belgium
          • Saab 9-3

          #5
          Mislio sam nesto drugo a ne da mora ili ne mora.
          Da se vozi odmah na benzin da sto pre postigne potrebnu temperaturu za gas pa je posle lako da prebaci i nastavi dalje na gas. Inace ja nekako vise volim da prebaci dok se tockovi dobro vrte nego skoro na leru.
          Valjda zato sto u tom momentu venturi hoce da detonira.
          Takodje nisam shvatio zasto sluzi taj deley od 35 sekundi ili vec koliko ali to valjda proizvodjac bolje zna sta je mislio sa tim.
          Jedini vazan uslov je ustvari temperatura isparivaca koje ako ima moze prakticno odmah da se predje na gas, ali eto, neko je to jos iskomplikovao. Ocigledno nema vise smisla logicno rezonovati posto se podesavaju svi parametri po zelji.

          Comment

          • sw.brick
            CBC Senator XXL
            • 09.10.2004
            • 8141
            • Beograd, barajevo-zemun
            • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

            #6
            ja mogu da ti kazem kako sam ja podesio kod mene, posle eksperimenata.

            prebacuje na 42C, posle 7 sekundi, rpm je podesen na 600, a interval trajanja prebacivanja je 10 mili sekundi (mislim da je tako, mogu da proverim).

            u mom slucaju nema nikakvih smetnji da se prebacuje na leru bilo sa benzina na gas bilo obrnuto i to radi savrseno.

            minimalna temperatura sa kojom moj sistem hoce da radi savrseno je 25C.
            minimalna temperatura rada je +6C ali tada motor dobije pomalo vibracije i ne radi vise potpuno glatko- to sam samo radi eksperimenta nekoliko puta probao.

            minimalno vreme cekanja na prebacivanje kod mene je 2 sekunde (toliko treba po paljenju da se stabilizuje rad motora na leru) kada ne radi klima a 5 sekundi kada je ukljucena klima.
            (klima ima svoj tajmer od 5 sekundi aktivacije po paljenju motora komandovan iz svog ECUa klime).

            sa 6 sekundi sacekao sam da se ukljuci klima i stabilizuje kompletno rad motora na leru odnosno usaglasio ECU klime i ECu gasa da jedan drugom ne smetaju u regulaciji.

            sad ti proceni sta bi bilo dobro u tvom slucaju, ili poslusaj savete majstora vezano za tvoj model motora, auta i njegovih elektronskih sistema upravljanja.

            nisi naveo koji je tvoj tip i model uredjaja, proveri na netu / priupitaj majstora da li je izasao novi firmver pa flesuj ECU gasa sa novim softverom.

            u njemu je obicno jos nesto poboljsano oko odmeravanja smese, ispravljene uocene greske, dodate nove opcije dijagnoze ili pracanja rada itd.

            samo flesovanje je bezbrizno ako se tacno uradi kako treba.
            volvo
            945 SE turbo lpg
            344 GL lpg

            Comment

            • Heinz
              CBC Senator XXL
              • 30.09.2004
              • 1027
              • Beograd, Voždovac
              • Avensis 2.0 D4D

              #7
              Ako je min. 25 i sve radi savršeno, ima li potrebe za dodatnih +17 stepeni?
              Toyota Avensis 2.0 D-4D (2007)

              Comment

              • *IvanT*
                CBC Senator XXL
                • 30.01.2005
                • 3234
                • Srbija, Beograd, Kara

                #8
                Za sekvencijalne sisteme je optimalna temperatura reduktora od 40°C, da bi gas mogao u potpunosti da ispari u svim režimima vožnje.
                http://www.lovatogas.co.rs

                Comment

                • dranix
                  CBC Senator XXL
                  • 04.10.2004
                  • 3079
                  • Antwerpen/Belgium
                  • Saab 9-3

                  #9
                  Pa sve bi i bilo lako da ne postoji ta neka minimalna temperatura pa jos kad se sabere sa butanom zimi eto problema koliko volis.
                  Nije toliko problem sta sve moze nego sta je normalno zajedno sa marginom sigurnosti jer majstorima nije posao da eksperimentisu nego da postuju fabricka uputstva a ona su obicno ispravna mada nisu bas uvek do detalja objasnjena.
                  Dobro, Brick nam je objasnio kako je kod njega podeseno zato sto je on sam tako podesio i to radi. Da ne radi zacas bi podesio drugacije ali obicni korisnici nemaju ni znanja ni opremu za tako nesto tako da.....
                  Meni se ipak cini da je svima problem da trose ono malo benzina a trebalo bi iako dodatno kosta. Ako ne to, kostace nesto drugo.

                  Comment

                  • bili
                    CBC Senator
                    • 13.11.2007
                    • 208
                    • NS

                    #10
                    Hvala puno svima na odgovorima.

                    Apsolvirali smo temp. i obrtaje, donekle i vreme. Molio bih još koji komentar zašto 35 sec. kada je motor vruć (to je fabrički default).

                    Što se tiče obrtaja apsolutno isto neprimetno je prebacivao i na 1200, kao i na 1600.

                    Dakle, "tim koji pobeđuje ne treba menjati". Ostaje 1600 obrtaja, 40 stepeni i 35 sekundi.

                    Niko mi nije odgovorio na osnovno pitanje: Šta zaboravi ECU (i gasni i benzinski) kada je akumulator duže isključen (nepznat vremenski period izmedju 1 i 7 dana).
                    VW über alles.

                    Comment

                    • 206
                      Admin od ispočetka :)
                      • 09.12.2004
                      • 9548
                      • Beograd
                      • 206

                      #11
                      35 sec verovatno zato da se gasnom ECU-u ne bi morao dovoditi podatak i o zagrejanosti motora, pomocu kojeg bi on odredjivao da li treba ili ne treba da ceka 35 sekundi, dakle izbegavanje dodatne instalacije i komplikacija. Odradi svaki put po 35 sekundi, bilo potrebno ili ne.

                      Benzinski ECU ne bi trebalo da zaboravi nista, obicno ima dodatno napajanje koje drzi memoriju. Neki ECU-i i bez tog dodatnog napajanja ne zaborave neka podesavanja, neki drugi opet zahtevaju poseban vod sa akumulatora...Ako se i desi da zaboravi nesto, onda su to obicno autoadaptivne vrednosti.
                      The difference between men and boys is the price of their toys

                      Comment

                      • sw.brick
                        CBC Senator XXL
                        • 09.10.2004
                        • 8141
                        • Beograd, barajevo-zemun
                        • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

                        #12
                        Ako je min. 25 i sve radi savršeno, ima li potrebe za dodatnih +17 stepeni
                        ima i dodatak, o potrebama.

                        leti ili kada god nema potrebe za grejanjem kabine zaista nema potrebe i sve je ok.
                        ali, zimi ima jedna sitnica koja kvari srecu.

                        ako se isparivac aktivira (termicki) da na +25C pocne da oduzima intezivno toplotu od antifriza a ukljuceno je grejanje dogadja se da ECU grejanja (ciju mapu -softver ne mogu /ne umem/ nemem softverski alat/ da promenim) koji prati temperaturu antifriza kada se dostigne +30C naglo aktivira izmenjivac topltoe / grejac u kabini jer je preprogramiran tako.

                        onda se dogodi da tako veliki zahtev za toplotom od strane grejaca kabine i od strane isparivaca dovodi da krece da se smanjuje temperatura antifriza tj sistem vise nije termicki u balansu proizvodnje i potrosnje toplote.

                        tada kada opadne temp na manje od 30C iskljuci se intezivno grejanje kabine i grejanje predje na minimum.

                        da ne bi rizikovao bilo sta a kako mi je komfor (brzo i dobro grejanje) daleko vaznije stoga sam namestio da isparivac termicki ulazi u igru tek kada je vec potpuno sigurno da je motoro toliko zagrejan (akumulacijom toplote izmedju ostaloga) da se vise nece vratiti u zonu <30C.

                        to stoga sto dok ne tece LPG kroz isparivac prakticno i nema nekog pomena vrednog oduzimanja toplote u isparivacu, tako da ECU grejanja kabine prakticno se ponasa tj ne vidi promenu, kao da isparivaca i nema pa radi po svom softversom navodjenju.

                        kako je razlika +25C do +40C otprilike oko 30 sekundi duze voznje na benzin to je meni nebitna promena odgadjanja prelaska na gas.

                        vaznije mi je da ne pocen da brljavi ECU grejanja i ne pocne da salje kodove greske sto bi moglo da zbuni servo motore pa da ostanem bez grejanja.
                        a zimi auto bez grejanja je meni neupotrebljiv.

                        uglavnom, eksperimentisao sam razne kombinacije i za sada ova mi je dobitna.

                        pogotovu sto mogu da upalim auto bilo kljucem bilo na daljinski i da ostavim da se samozagreva parkiran na benzin pa onda predje sam na gas (ler) dok sam ja u toplom zatvorenom. jedna prednost automatik menjaca uz neke druge mane

                        ima tu jos prostora za usaglasavanje sistema, ali nisam zainteresovan da dublje ulazim u sve to i rizikujem da poremetim rad ECU i samog grejanja (a onda sam napravio 1.000 ajvara troska za novi ECU bespotrebno).

                        uglavnom ja sam zadovoljan kako sve radi, a to je i najvaznije
                        volvo
                        945 SE turbo lpg
                        344 GL lpg

                        Comment

                        • Heinz
                          CBC Senator XXL
                          • 30.09.2004
                          • 1027
                          • Beograd, Voždovac
                          • Avensis 2.0 D4D

                          #13
                          Koliko automobila ima ECU za grejanje?
                          Toyota Avensis 2.0 D-4D (2007)

                          Comment

                          • sw.brick
                            CBC Senator XXL
                            • 09.10.2004
                            • 8141
                            • Beograd, barajevo-zemun
                            • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

                            #14
                            ako mene pitas nemam pojma. opisao sam (i zadrzavam se) samo moje razloge za i protiv.

                            pretpostavljam da vecina automobila ima ECU u danasnje doba, barem ovi noviji modeli u zadnjih 10 tak godina s obzirom da je Volvo uveo ECU grejanja sa modelom 760 od 1982. godine.
                            (ta prva varijanta nije bas bilo toliko pametna, ova varijanta koju opisujem je od 1987. godine do 1998. upotrebljavana).
                            tada je /1987/ uveden i senzor suncevog zracenja u kabini koji utice na ECU da iz mape bolje odredi potrebne parametre za optimalnu klimu boravka u vozilu tokom cele godine.

                            racunam da ostalima obicno terba oko 15tak godina da uhvate koraka sa (Volvo, Mercedes, BMW, Jaguar i slicni) ritmom uvodjenja novina tako da pretpostavljam sa od perioda 95-99 pa naovamo vecina auta ima neku varijantu ECU i pametnog sistema HVAC (grejanje hladjenje ventilacija) .
                            kabine.

                            mada opet, samo nagadjam, s obzirom da sam nedavno negde procitao da se Audi u nekom modelu pohvalio kako je uveo senzor suncevog zracenja u modelima za 2008 godinu kao novinu. (ako nesto nisam pobrkao)...

                            uglavnom sto prostiji auto po pitanju elektronike to i manje potrebe za brigom oko ugradnje gasnog sistema.
                            sve ima svoje kako mane tako i prednosti, mislim bilo previse bilo premalo elektronske kontrole necega u autu.


                            evo da dodam prisetio sam se, koliko znam i Citroen je na samom kraju 80tih uveo ECU kontrolisan HVAC sistem sa modelom XM.
                            koliko znam i Mercedes je na W140 modelu imao isto ECU, cak mislim da je imao i W126 sa kraja 70tih.
                            uglavnom se radilo o visoj klasi tzv automobila koji obicno prvi dobijaju tehnicke inovacije u maticnim kucama. (i gde se ne stedi na konstrukciji, i kasnije izradi/ ugradnji svega dostupnog).

                            evo jopet sam se setio jos necega, Volvo je 1998. presao na LAN mrezu u svojim autima putem CAN-a pa je tako i vlasnicima pruzena zelja da podese HVAC sistem po nacinu rada prema svom ukusu.
                            odnosno da se taj sistem softverski menja/ mapira u bilo kom ovlascenom servisu od strane strucnog lica po zeljama vlasnika i ukoliko je u skladu sa fabrickim dopustenjima (tj da li su zelje dozvoljene u toj trazenoj meri).

                            tadaj je ceo sitem podignut na malo visi nivo komunikacije medju pojedinim sklopovima, pa su tako i sedista dobila svoj ECU itd.
                            uglavnom S80 iz 1998. je imao 18 raznoraznih ECU spojenih u LAN mrezu i jedan bridge/router za interkonekciju sa spoljnim svetom odnosno kacenje na fabricki server direktno u Geteborgu za softversko flesovanje.

                            tada je VOlvo uveo i opticke "kablove" u nekim segmentima elektrike vozila u zelji da smanji masu bakarnih kablova koja je bila narasla na nekih 350kg.

                            tj zice su tih godina, sredinom 90tih, bile po masi kao 2 kompletna motora od 3000 kubika.
                            volvo
                            945 SE turbo lpg
                            344 GL lpg

                            Comment

                            • mercator234
                              CBC Veteran
                              • 03.08.2007
                              • 106
                              • tel.net.ba

                              #15
                              Nije 100 % vezano uz temu al ipak ću da pitam...

                              Fiat Brava 16 16 V sistem na flanđu, sve funkcionira ok, mada kad nakon par mjeseci vožnje(95% plin/5% benzin) resetiram ECU( minus klema akumulatora na 45 min.) auto se ponaša kudikamo bolje na plinu, znači benziski ECU malo pomalo počme blesat zbog plina, majstori kažu da se tzv Varalice nemogu ugraditi ako nema lamda control, a mene zanima da li se može neki relej zakačiti na ECU tako da mu otkačuje minus svaki put kad se auto izgasi i tako da nema kad početi mjenjati parametre, i ako može kako to da napravim, i da li postoji neki razlog zašto to ne raditi...
                              HVALA svima na odgovorima!

                              Comment

                              Working...
                              X