Koliki pritisak u boci je dovoljan za normalan rad sekvencijalnih sistema na atmo i turbo motorima, narocito kod onih koji imaju vece potrebe za gorivom?
U ove dvije teme je pokrenuta prica o tome ima li vazduha u boci sa
plinom i kako to utice na pritisak u istoj.
Poredjenje propana i butana
Gubi snagu kad je gas do kraja, poveca kada se malo oduzme
Dijagram pritiska smjese propan butan zavisno od temperature

Misljenja su podijeljena, pa da se malo prodiskutuje svemu tome.
Ukratko cu prepricati sustinu:
1. Jedna strana tvrdi da poslije nekog vremena sav vazduh iz rezervoara nestane i da ostane samo tecna i gasna faza auto gasa (ali niko to nije detaljno objasnio).
U tom slucaju pritisak zavisi od temperature i odnosa smjese propana i butana prema gornjem dijagramu. Posto je propan skuplji kod nas ga naravno ne stavljaju u propisanim kolicinama tako da kada je vrijeme hladnije cesto postoji problem nedovoljnog pritiska, narocito kod sekvencijalnih sistem na turbo motorima.
2. Druga strana kojoj sam sklon da se priklonim tvrdi da vazduh jednostavo nema gdje otici (ako ne praznim rezervoar bas do kraja sto je i nemoguce kod sekvencijalnih sistema jer pri padu pritiska ispod odredjene granice uredjaj vas automatski prebaci na benzin ili ako se vazduh ne rastvara u tecnom LPG i tako postepeno potrosi) te da se pri punjenju rezervoara on jednostavno sabija, pri praznjenju naravno obrnuto.
Znaci kada se prvi put puni prazan rezervoar (pri pretposavljenom atmosferskom pritisku od 1 bar) ako ga napunimo 80% imacem najmanje pritisak od 5bara zbog sabijanja vazduha.
U drugom slucaju, tj. ako uzmemo da imamo vazdusni jastuk u boci imamo dva slucaja:
Pritisak usljed sabijanja vazduha je manji od pritiska kljucanja smjese propan butan i smjesa isparava dok se ne uspostavi ravnotezni pritisak prema gornjem dijagramu, koji nam cesto nije dovoljan.
Pritisak usljed sabijanja vazduha je veci od pritiska isparavanja smjese propana i butana tako da je sav LPG u tecnom stanju i pritisak zavisi samo stepena sabijenosti vazduha.
Ovaj dio iznad otkucan crvenim slovima nije tacan, pritisak u boci je zbir parcijalnog pritiska usljed isparavanja LPG i pritiska sabijenog vazduha.
Nemojte u boce duvati vazduh pod pritiskom ! ! !
Moja ideja je sljedeca, u praznu bocu prvo kompresorom naduvamo vazduh do pritiska od recim 3 bara. Uzmimo da sipamo cist butan na temperaturi ispod nule tako da on uopste ne isparava i ne stvara pritisak.
Kada bocu napunimo 80% imacemo pritisak od 15 bara koji nije previsok da bi ometao rad sistema, a praznjenjem boce pritisak ce opadati do pocetnog od 3 bara kada je boca prazna.
Umjesto vazduha mozemo u rezervar napumpati i nesto drugo npr. CO2 ili azot. Koji gas se koristi u dezedoransima?
Ima jos nekih detaljcica, ali sada nema vise vremena.
U ove dvije teme je pokrenuta prica o tome ima li vazduha u boci sa
plinom i kako to utice na pritisak u istoj.
Poredjenje propana i butana
Gubi snagu kad je gas do kraja, poveca kada se malo oduzme
Dijagram pritiska smjese propan butan zavisno od temperature

Misljenja su podijeljena, pa da se malo prodiskutuje svemu tome.
Ukratko cu prepricati sustinu:
1. Jedna strana tvrdi da poslije nekog vremena sav vazduh iz rezervoara nestane i da ostane samo tecna i gasna faza auto gasa (ali niko to nije detaljno objasnio).
U tom slucaju pritisak zavisi od temperature i odnosa smjese propana i butana prema gornjem dijagramu. Posto je propan skuplji kod nas ga naravno ne stavljaju u propisanim kolicinama tako da kada je vrijeme hladnije cesto postoji problem nedovoljnog pritiska, narocito kod sekvencijalnih sistem na turbo motorima.
2. Druga strana kojoj sam sklon da se priklonim tvrdi da vazduh jednostavo nema gdje otici (ako ne praznim rezervoar bas do kraja sto je i nemoguce kod sekvencijalnih sistema jer pri padu pritiska ispod odredjene granice uredjaj vas automatski prebaci na benzin ili ako se vazduh ne rastvara u tecnom LPG i tako postepeno potrosi) te da se pri punjenju rezervoara on jednostavno sabija, pri praznjenju naravno obrnuto.
Znaci kada se prvi put puni prazan rezervoar (pri pretposavljenom atmosferskom pritisku od 1 bar) ako ga napunimo 80% imacem najmanje pritisak od 5bara zbog sabijanja vazduha.
U drugom slucaju, tj. ako uzmemo da imamo vazdusni jastuk u boci imamo dva slucaja:
Pritisak usljed sabijanja vazduha je manji od pritiska kljucanja smjese propan butan i smjesa isparava dok se ne uspostavi ravnotezni pritisak prema gornjem dijagramu, koji nam cesto nije dovoljan.
Pritisak usljed sabijanja vazduha je veci od pritiska isparavanja smjese propana i butana tako da je sav LPG u tecnom stanju i pritisak zavisi samo stepena sabijenosti vazduha.
Ovaj dio iznad otkucan crvenim slovima nije tacan, pritisak u boci je zbir parcijalnog pritiska usljed isparavanja LPG i pritiska sabijenog vazduha.
Nemojte u boce duvati vazduh pod pritiskom ! ! !

Kada bocu napunimo 80% imacemo pritisak od 15 bara koji nije previsok da bi ometao rad sistema, a praznjenjem boce pritisak ce opadati do pocetnog od 3 bara kada je boca prazna.
Umjesto vazduha mozemo u rezervar napumpati i nesto drugo npr. CO2 ili azot. Koji gas se koristi u dezedoransima?
Ima jos nekih detaljcica, ali sada nema vise vremena.
Comment