Razlika u potrošnji

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • lazzar
    CBC Član
    • 09.05.2007
    • 82
    • Beograd, Vidikovac

    Razlika u potrošnji

    Imao sam priliku prošle nedelje da malo više vozim na autoputu, pa sam naravno iskoristio priliku da vidim i kako se auto ponaša na gasu pri većim brzinama, oko +150 km/h. Naravno, jedan deo puta sam vozio na benzin i zapazio sam jednu razliku.
    Naime, pri većim brzinama, za istu brzinu, pokazivač trenutne potrošnje pokazuje znatno različite brojke (sa povećanjem brzine):

    brzina potrošnja BENZIN potrošnja GAS RAZLIKA

    100 km/h 6.5-7 lit /100 km 6.5-7 lit /100 km ~0.5 lit
    120 km/h 8-8.5 lit /100 km 8.5-9 lit /100 km ~0.5 lit
    130 km/h 9-9.5 lit / 100 km 10.5-11.5 lit /100 km ~1.5 lit
    140 km/h 10-10.5 lit /100 km 13-13.5lit /100 km ~2.5 lit
    150 km/h 11-12 lit /100 km 14-15 lit /100 km ~3 lit

    *Ove brojke nisu 100% tačne i nisam ih zapisivao, već su plod mog (nadam se za sada još uvek korektnog) sećanja.

    Znači, sa povećanjem brzine, raste i razlika u pokazivanju trenutne potrošnje.
    Pitanje je sledeće:
    Da li je to normalno i da li je stvarna potrošnja veća?

    Napominjem da sam isti put vozio i na benzinu i na gasu u oba smera, tako da nema u jednom smeru više uzbrdica a u drugom manje, a i stepen prenosa je za sve gore napisane brzine bio 5.
  • jevtic
    CBC Senator XXL
    • 26.11.2006
    • 729
    • beograd

    #2
    ne nije normalno. normalno je da se potrošnja smanji pošto isti put pređeš za manje vremena pa motor manje radi i manje benzina potroši.








    ovo je šala nisam ozbiljno mislio.
    ex - fabia 1.9 tdi
    golf 2.0 tfsi

    Comment

    • zoranbg
      CBC Senator XXL
      • 23.03.2005
      • 4098
      • Rooster's Hill , Beog
      • Grande Punto 1.2

      #3
      @Jevticu sedi jedan
      Lakota withdraw from treaties, declare independence from U.S.

      Comment


      • #4
        jevtic
        Prijatelju, to se zove aerodinamički uticaj na džep vozača
        Snaga potrebna da se savlada otpor vazduha raste (grubo računato) sa kvadratom brzine.
        Za brzine preko 50 km/h smatra se da je DOMINANTAN učinak koeficijenta otpora vazduha na potrošnju goriva.
        Primer:
        Ako voziš 105 km/h umesto 70 km/h potrebno ti je skoro jedna trećina više snage da savladaš otpor vazduha koji se pri tome javlja.
        Povećanjem na 145 km/h snaga potrebna za to je 2.6 X veća nego za 70 km/h.
        Snaga = uložena energija = u ovom slučaju gorivo.
        Dakle za 145 km/h snaga potrebna za savladjivanje otpora vazduha je skoro 40 do 50 % veća nego pri vožnji od 50 km/h.
        Naravno nije jedini faktor aerodinamika.
        Otpori kotrljanja, tehnike vožnje, stanje vozila ...


        lazzar
        Koliko vidim potrošnja plina ti ide skoro idealnom krivom za odnos snage motora/brzine automobila.

        Comment

        • neshaoct
          Banovan
          • 18.08.2007
          • 1754
          • Beograd, Rakovica

          #5
          Originally posted by gameforce
          jevtic
          Prijatelju, to se zove aerodinamički uticaj na džep vozača
          Snaga potrebna da se savlada otpor vazduha raste (grubo računato) sa kvadratom brzine.
          Za brzine preko 50 km/h smatra se...
          Obrati paznju na ono sto je ''jevtic'' napisao zutim slovima na kraju svog post-a...

          Comment

          • Dora
            Nadzornik!!!
            • 24.10.2004
            • 17451
            • Novi Sad
            • FIAT

            #6
            Do uslovno rečeno pola snage motora gas je jači ili identičan sa benzinom. Maksimalni obrtni momenat se spušta za nekoliko storina obrtaja u odnosu na benzin. Preko toga benzin dobija bitku i svakako da je onda uvećana potrošnja plina da bi ostvario isti efekat kao i na benzinu pri toj brzini.
            Energetski plin je slabiji od benzina i to se oseća na većim brzinama i opterećenjima.
            Ovde se piše nešto pametno, samo ne znam šta...

            https.autogas.rs

            Comment


            • #7
              Originally posted by neshaoct
              Obrati paznju na ono sto je ''jevtic'' napisao zutim slovima na kraju svog post-a...
              Moram priznati da se ne sećam da je to pisalo kada sam pisao svoju poruku

              Comment

              • bili
                CBC Senator
                • 13.11.2007
                • 208
                • NS

                #8
                Pitanje za stručnjake.

                Da li postoji mogućnost da mu mapa nije dobro "upucana", pa benzinski komp. produžava dužinu ubrizgavanja na osnovu čega bord komp. izbacuje da je potrošeno više goriva.

                Pretpostavljam da bord računa potrošnju u odnosu na vreme koliko su otvoreni brizgači.

                Naravno, isto pretpostavljam da bord sve vreme misli da vozi na benzin, nema on pojma da je gas u pitanju i da ga treba više od benzina.
                VW über alles.

                Comment


                • #9
                  Originally posted by bili
                  Pretpostavljam da bord računa potrošnju u odnosu na vreme koliko su otvoreni brizgači.
                  Neka me isprave oni koji to bolje znaju, ako grešim, jer nisam nikakav stručnjak za plin.
                  Mislim da se potrošnja računa u BC na osnovu masenog protoka vazduha koji dobija od MAF senzora, pa jednačina 1:14 ... puta vreme ... RPM
                  Nisam siguran da pokazivač potrošnje uopšte koristi i podatak o dužini otvorenosti dizne

                  Comment

                  • lazzar
                    CBC Član
                    • 09.05.2007
                    • 82
                    • Beograd, Vidikovac

                    #10
                    Podpitanje je sledeće, nešto slično kao što je Bili pitao.
                    Pošto se ispis trenutne potrošnje goriva vezuje (na neki način - maseno ili zapreminski ili po položaju ventila, zaista ne znam kako ) za protok vazduha, da li to znači da automobilu jednostavno treba više vazduha za odgovarajuću mešavinu sa gasom da bi išao tom brzinom?
                    Da li je moguće bilo postići neku promenu u smeru smanjenja potrošnje gasa korekcijom mape ubrizgavanja gasa?

                    Comment

                    • neshaoct
                      Banovan
                      • 18.08.2007
                      • 1754
                      • Beograd, Rakovica

                      #11
                      Originally posted by lazzar
                      ...da li to znači da automobilu jednostavno treba više vazduha za odgovarajuću mešavinu sa gasom da bi išao tom brzinom?
                      Od kad to automobili idu na vazduh ?
                      Ako zelis da ides vecom brzinom, ne treba mu vise vazduha,
                      vec goriva..

                      Zaista mi vec nije jasno o cemu je u ovoj temi rec ???
                      Imas Stila 1.6, koji ti je potrosio 14-15 litara gasa na 100 km-a, ali pri brzini od 150 km/h...i...sta je tu nenormalno ?
                      Vec ti je receno od coveka koji sigurno zna sta prica :
                      '' plin je slabiji od benzina i to se oseća na većim brzinama i opterećenjima. ''

                      Comment


                      • #12
                        Originally posted by neshaoct
                        Od kad to automobili idu na vazduh ?
                        Ako zelis da ides vecom brzinom, ne treba mu vise vazduha,
                        vec goriva..
                        I ti ćeš da napišeš da si se šalio? =]
                        Ne da mu treba više vazduha nego mu treba 14 X više nego goriva!
                        Hemijska reakcija sagorevanja se odvija SAMO u prisustvu kiseonika.
                        Povećavanjem količine goriva bez povećanja količine vazduha dobio bi samo da se motor udavi i ništa više.

                        Comment

                        • neshaoct
                          Banovan
                          • 18.08.2007
                          • 1754
                          • Beograd, Rakovica

                          #13
                          ...sto da napisem da sam se salio ???
                          Moze on da vuce vise vazduha koliko hoce, bez vise goriva nikada nece ici brze...
                          Decko je pitao samo za vazduh...

                          I, hajde mi objasni o cemu zelite da raspravljate ?
                          O tome kako je Stilo 1.6 pri brzini od 150 km/h , trosio 14-15 litara gasa...?
                          Pa, koliko ce da potrosi, ako benzina tada trosi malo ispod 11L...

                          Comment


                          • #14
                            neshaoct
                            Ako sam dobro shvatio pitanje, ovde je reč o mapiranju i da li bi korekcijom istog dobio manju potrošnju.

                            Ne vidim problem u tome što neko želi da smanji potrošnju?

                            Comment

                            • deki-ascona
                              Bio nam je drug! RIP
                              • 10.04.2007
                              • 2118
                              • NI , Trosharina

                              #15
                              150 km/h 11-12 lit /100 km 14-15 lit /100 km ~3 lit
                              Veoma tacan odnos potrosnje, tvrdim na osnovu ispraznjenosti novcanika posto nemam bord kompjuter. Izmereno x puta na autputu pedantnim cuvanjem fiskalnih racuna sa upisivanjem kilometraze. Mislim da je Dora super objasnio razlog. A morate priznati da je moja racunica tacnija od "nekog tamo kompjutera" . Samo sto kod mene nikad nema 6,5 nego 9,5 - svejedno odnos je tacan.
                              Originally posted by Valent Vudriga
                              ovde je dnevnica 20e a ne satnica...
                              Kako netko vozi auto s takvom dnevnicom, to fizicki nije moguce.

                              Comment

                              Working...
                              X