Razlika u potrošnji

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • lazzar
    CBC Član
    • 09.05.2007
    • 82
    • Beograd, Vidikovac

    #16
    @gameforce
    Ako sam dobro shvatio pitanje...

    Dobro si shvatio, ali komšija neshaoct nije...

    Pitanje i dalje stoji:
    Da li je moguće postići neku promenu u smeru smanjenja potrošnje gasa korekcijom mape ubrizgavanja istog?

    Comment

    • boris58
      CBC Veteran
      • 19.02.2007
      • 196
      • Cacak

      #17
      hmmmp,
      svakim menjanjem mapa moras nesto da izgubis.

      Comment

      • neshaoct
        Banovan
        • 18.08.2007
        • 1754
        • Beograd, Rakovica

        #18
        Originally posted by "lazzar''
        ...Dobro si shvatio, ali komšija neshaoct nije...
        Pitanje i dalje stoji:
        Da li je moguće postići neku promenu u smeru smanjenja potrošnje gasa korekcijom mape ubrizgavanja istog?
        Vec ti je receno [ Dora ], da ce motor, pri vecim brzinama i opterecenjima, potrositi vise gasa nego benzina...Rekao ti je i zasto je tako...
        Ti sada hoces sta ?....Da priblizis potrosnju gasa, pri brzini 150 km/h, na istu onu cifru koja oznacava potrosnju benzina ?
        Receno ti je da ne moze...

        Tvoj auto ima 1596 ccm, i 103KS, i sa cifrom koju si naveo kao potrosnju, taj auto NE MOZE da trosi manje...
        Fiat, za sada, ne zna da napravi motor 1.6 koji ce trositi manje od toga.
        Neka buduca verzija motora 1.6 [ ako se i dalje budu pravili
        atmo. benzinci ] ce trositi manje...Isto kao sto je prethodna varijanta trosila vise...

        Ne mozes ti napraviti ono sto ni Fiat nije umeo...
        Ako hoces da zadrzis svih 103KS, i svih oko 150 Nm, taj motor toliko
        trosi !

        Ako i dalje hoces manju potrosnju, ti ili vozi tog Stila sporije, ili kupi manji i slabiji auto...

        Comment

        • AreOut
          CBC Senator XXL
          • 22.07.2006
          • 590
          • Zabjelo

          #19
          BMW 740i (manuelac) pokazuje 11 litara potrosnju pri konstantnih 150 km/h. Da nije to onda malo mnogo za tu talijansku kanticu?
          http://www.youtube.com/watch?v=plxNfU-PA2c

          Comment

          • sw.brick
            CBC Senator XXL
            • 09.10.2004
            • 8141
            • Beograd, barajevo-zemun
            • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

            #20
            manji auto, losija aerodinamika pri vecim brzinama uobicajeno pravilo sa retkim izuzecima.

            BMW je sigurno bolje oblikovan nego Fiat, narocito na samim spojevima (dihtunzi izmedju delova limarije), pa pod vozila itd.

            cilj je sto vise smanjiti turbulenciju vazduha a to je po pravilu kod vozila za vise brzine kretanja i vise klase konstrukcije uzimano u obzir sa vecom ozbiljnoscu.


            Fiati nisu nikada bili posebno poznati po efikasnim motorima, u smislu termicke konverzije, po tradiciji su imali glavu motora sa tzv sporim sagorevanjem (zato su se po pravilu tjuniranjem glave dobijali kudikamo bolji rezultati od fabrickih resenja).
            sve to pomalo i zajedno u sadejstvu utice na specificnu potrosnju goriva po kwh dobijene mehanicke energije a sa povecanjem brzine i sve razlike postaju vise izrazene bilo da su pozitivne bilo da su negativne.

            ne znam koliko su danasnji Fiatovi motori raskrstili sa tradicionalnim italo dizajnom i postali efikasniji.

            sa druge strane, Fiatovi motori su obicno bili dovoljno pouzdani i jednostavni za odrzavanje i ne preskupi...dobar kompromis za prosecnu upotrebu.

            mozda sve to i nije tako sa aspekta danasnjih modela i odnosa, vremena se brzo menjaju a time i modeli/ skole konstrukcije uz svakakva mesanja.
            volvo
            945 SE turbo lpg
            344 GL lpg

            Comment

            • neshaoct
              Banovan
              • 18.08.2007
              • 1754
              • Beograd, Rakovica

              #21
              @ AreOut

              ...Ne moze to tako da se poredi...

              Svi znaju da npr. motor 1.2 pri brzini 140-150 km/h trosi vise nego motor 1.6 u istom autu, pri istoj brzini od 140-150 km/h...
              Razlog je naravno mnogo vece naprezanje motora 1.2 pri toj brzini, nego sto je slucaj sa motorom 1.6...

              Taj V8 iz BMW-a je pravljen da se vozi 150 km/h...i vise od toga...Tada trosi tek malo vise od pola snage...dok se motori sa manjom kubikazom vise naprezu...
              Ali zato po gradu popije preko 16L...i vise

              A, koju imas verziju BMW-a 740i ? O kom modelu
              pricas, E32 ili E38 ?
              Ili da mozda nije E65 ?

              p.s. Plus i ovo sto je sw.brick napisao...

              Comment

              • zoranbg
                CBC Senator XXL
                • 23.03.2005
                • 4098
                • Rooster's Hill , Beog
                • Grande Punto 1.2

                #22
                @lazzar .. po meni , tom autu je nastelovan gasni uredjaj da je idealna smesa pri recimo 2500-3000 obrtaja i zato ti je pri brzinama koje su u petom stepenu prenosa u tom opsegu ( do 110 kmh naprimer) potrosnja gasa malo veca nego potrosnja benzina..posle toga ( na 4000 obrtaja i vise ) dolazi do toga da ti je smesa siromasna..pa moras vise da stiskas pedalu i jednostavno imas vecu potrosnju (procentualno u odnosu na benzin) jer ti smesa NIJE nastelovana da bude idealna za tako velike obrtaje.
                sto je i normalno..jer ako bi ti neko nastelovao da ti je smesa idealna pri 4000 ili 5000 obrtaja imao bi lose podesenu smesu pri manjim obrtajima...to jest u 90 posto vremena bi vozio auto kome je lose podesena smesa..a samo pri visokim obrtajima bi imao normalnu potrosnju( 10 posto vecu nego sto bi auto trosio benzina u istoj situaciji)

                naravno ovo sve nevazi ako imas seqvencijalni sistem ili neku lambda kontrolu.. ... bar ja po nekoj logici tako zakljucujem.
                Lakota withdraw from treaties, declare independence from U.S.

                Comment

                • dranix
                  CBC Senator XXL
                  • 04.10.2004
                  • 3079
                  • Antwerpen/Belgium
                  • Saab 9-3

                  #23
                  U gradu je glavni faktor tezina vozila. Na autoputu pri vecim brzinama aerodinamika kvari racun.
                  Motori trose onoliko koliko u****ju vazduha pod uslovom da je smesa zadovoljena gorivom u normalnom odnosu.
                  Koje su to teorije da veci motor manje trosi? U kom to rezimu? Nista tu nije isto da bi se tako jednostrano gledalo.
                  BMW je inace posebno cuven po tome da je konstrukcija motora veoma konzervativna da ne kazem primitivna (lose iskoriscenje goriva) i da samo zbog toga trosi vise nego neke druge "modernije" konstrukcije.
                  Takodje je trend da novija vozila normalno "krstare" sa nesto siromasnijom smesom.
                  Veliku ulogu u potrosnji i ponasanju motora igra i "ucenje" ECU.
                  Sto se gasa tice realno je sigurno najvise motora koji rade pri nesto siromasnijoj smesi nego pri bogatoj.
                  Psihologija je cudo, pa ljudi koji voze na gas pokusavaju da stede i gorivo umesto da se zadovolje "samo" stednjom novca.

                  Comment

                  • Dora
                    Nadzornik!!!
                    • 24.10.2004
                    • 17451
                    • Novi Sad
                    • FIAT

                    #24
                    Originally posted by lazzar
                    Podpitanje je sledeće, nešto slično kao što je Bili pitao.
                    Pošto se ispis trenutne potrošnje goriva vezuje (na neki način - maseno ili zapreminski ili po položaju ventila, zaista ne znam kako ) za protok vazduha, da li to znači da automobilu jednostavno treba više vazduha za odgovarajuću mešavinu sa gasom da bi išao tom brzinom?
                    Da li je moguće bilo postići neku promenu u smeru smanjenja potrošnje gasa korekcijom mape ubrizgavanja gasa?
                    Treba litar vazduha više za sagorevanje gasa.
                    mapa se pravi da lambda bude uvek u idealnom delu područja (što je više moguće). Korekcijom na neku stranu to bi se poremetilo i palio bi se indikator kvara motora (mil lampica). Isto tako rad sa siromašnom smešom bi na duži rok oštetio motor.
                    Ovde se piše nešto pametno, samo ne znam šta...

                    https.autogas.rs

                    Comment

                    • lazzar
                      CBC Član
                      • 09.05.2007
                      • 82
                      • Beograd, Vidikovac

                      #25
                      Hvala,
                      što se mene tiče
                      kraj priče...

                      Comment

                      • AreOut
                        CBC Senator XXL
                        • 22.07.2006
                        • 590
                        • Zabjelo

                        #26
                        Originally posted by neshaoct
                        @ AreOut

                        ...Ne moze to tako da se poredi...

                        Svi znaju da npr. motor 1.2 pri brzini 140-150 km/h trosi vise nego motor 1.6 u istom autu, pri istoj brzini od 140-150 km/h...
                        Razlog je naravno mnogo vece naprezanje motora 1.2 pri toj brzini, nego sto je slucaj sa motorom 1.6...

                        Taj V8 iz BMW-a je pravljen da se vozi 150 km/h...i vise od toga...Tada trosi tek malo vise od pola snage...dok se motori sa manjom kubikazom vise naprezu...
                        Ali zato po gradu popije preko 16L...i vise

                        A, koju imas verziju BMW-a 740i ? O kom modelu
                        pricas, E32 ili E38 ?
                        Ili da mozda nije E65 ?

                        p.s. Plus i ovo sto je sw.brick napisao...
                        Pricam o E38 inace nije moj ne brini E32 vjerovatno trosi malo vise na vecoj brzini ali manje u gradu i pri manjim brzinama jer je nesto laksi
                        http://www.youtube.com/watch?v=plxNfU-PA2c

                        Comment

                        • ale944
                          CBC Senator XXL
                          • 20.03.2006
                          • 1457
                          • Beograd

                          #27
                          Mislim da se potrošnja računa u BC na osnovu masenog protoka vazduha koji dobija od MAF senzora, pa jednačina 1:14 ... puta vreme ... RPM
                          Nisam siguran da pokazivač potrošnje uopšte koristi i podatak o dužini otvorenosti dizne Neutral
                          _________________
                          nije bas tako ali blizu si... potrosnju BC racuna upravo preko duty cycle (otvorenosti) dizne, i brzine vozila.
                          moglo bi i tako kao sto si naveo ali smesa nije uvek idealna po defaultu, tj. ecu nekada svesno obogacuje a nekad osiromasuje smesu, u zavisnosti od rezima voznje (krstarenje, kocenje motorom ili ubrzanje), pa tako za neku kolicinu vazduha koja ulazi u motor nece uvek biti bas ista kolicina goriva koju treba ubrizgati.
                          ono sto BC ispisuje kad se vozi na gas je ono koliko bi on goriva sipao kad bi auto isao na benzin, sto nemora da odgovara potrosnji gasa, jer ecu ne zna da auto ide na gas ukratko.
                          ako je gasni sistem nastelovan siromasno, trebace vise pritiska na gas za neku brzinu, vise ce vazduha vuci, prema kome ce ecu racunati kolicinu benzina i ispisivace veliku potrosnju, iako gasa ide malo upravo jer je siromasna smesa.
                          obrnuto, ako je bogata smesa gasa, trebace manji ugao otvorenosti leptira, manje vazduha i ispisivace se manja potrosnja a realna je veca.
                          itd...nadam se da ste me razumeli :
                          http://www.novaspeed.rs CHIPTUNING & FAP/DPF Off

                          Comment

                          • bili
                            CBC Senator
                            • 13.11.2007
                            • 208
                            • NS

                            #28
                            1. Ja sam shavtio i na tako nešto sam i mislio kada sam postavio pitanje koje sam postavio.

                            2. Nisam neki veliki stručnjak i sve što pišem je samo moje zaključivanje pa je moguće da grešim.

                            3. Ako sam dobro shvatio u uputstvu za sekvent (LandiRenzo) piše da benzinski komp. treba da radi isto i na gas, a da samo gasni vrši potrebne korekcije. Ako nije tako, tj. ako se vreme otvaranja benzinskih dizni, kada radi na gas, samanjuje ili povećava, treba vršiti korekciju gasne mape (čini mi se neki faktor K). Ne znam šta je to niti sam ikada to radio.

                            4. Iz prethodno iznetog shvatam ba bi bord komp. (ako je sve podešeno kako treba) i kada radi na gas i kada radi na benzin trebao da pokazuje istu potrošnju, jer misli da se uvek vozi na benzin, a da realno troši nešto više gasa nego što pokazuje zbog karakterisitka gasa, a tu korekciju vrši gasni komp. pa benzinski i bord komp. o tome ne bi trebalo da znaju ništa.

                            Zbog 3 i 4 ponovo postavljam pitanje:

                            Da li je moguće da mapa nije dobro podešena pa da zbog toga dolazi do pokazivanja razlike u potrošnji?

                            Dora je rekao da mora biti lambda oko 1 da ne bi palio check engine i to je ok. Ali, da li su moguće manje promene, a da lambda bude kako treba i da se pri tom vreme otvaranja benzinskih dizni ne menja kada se vozi na gas. Šta je sa sekventima koji ne koriste lambda signal, već samo signal sa benzinskih dizni i dalje se lambda drži oko 1 (to radi benzinski komp), a gasni vrši korekcije za gas.

                            I ono što je Dora rekao o većoj potrošnji gasa na većem opterećenju je ok. I Brick je to potvrdio u nekoj drugoj temi da troši više gasa na auto putu pri većim brzinama. Ja mislim da benzinski komp o tome ne bi trebao znati ništa, to bi trebao da radi isključivo gasni comp. pa iz toga zaključujem da bi bord trebao da pokazuje istu potrošnju i na bezin i na gas.

                            Da se razumemo ta razdešenost, koliko shvatam je relativno mala, i na performanse ne utiče upravo zato što se benzinski komp. prilagodjava nastaloj situaciji.

                            Moguće je da zbog toga dolazi i zbog kvaliteta gasa. Podešavanje izvršeno sa "dobrim" gasom pa kada se vozi sa "lošim" gasom dolazi do razlike u pokazivanju potrošnje jer tada benzinski komp. mora da vrši korekciju.

                            Još jednom ponavljam nisam stručnjak i pitanje postavljam nekom ko se stvarno razume u to.
                            VW über alles.

                            Comment

                            • sw.brick
                              CBC Senator XXL
                              • 09.10.2004
                              • 8141
                              • Beograd, barajevo-zemun
                              • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

                              #29
                              Da li je moguće da mapa nije dobro podešena pa da zbog toga dolazi do pokazivanja razlike u potrošnji
                              moguce jeste, a sta je stvarno treba utvrditi.
                              to se moze videti iz mape devijacije.

                              devijacija treba da bude <5%, ja nisam bio zadovoljan dok nisam usaglasio na <2% razlike benzin-gas.

                              i sa 10% razlike gotovo se nista ne primeti pri odzivu na pedalu gasa, barem u slucaju kombinacije mog uredjaja i mog auta.

                              tek na 15-25% razlike u mapama ima blagih nagovestaja da nesto nije u redu, recimo blago podrhtavanja motora na leru.

                              najbolje je da ocitas u desetim delovima mili sekunde trajanje ubrizgavanja, pa uporedujes po celom opsegu MAP-a sta se dogadja sa jednim a sta sa drugim sistemom.

                              kada nadjes razliku, korigujes mnozilac za gasni uredjaj.

                              to je pod uslovom (i pretpostavkom) da je dobro odabrana velicina dizne (busenje precnika) prema potrebi disanja motora.


                              ako sa mnoziocem ne uspes da dodjes do stabilnog i uravnotezenog mnozioca pri duzem radu, dizne trebaju da se promene za vece ili manje pa opet potom stelovanje mnozioca (mape) gasa.

                              za tvoj motor ti treba podatak koji precnik dizne i koji mnozioc, ili metod probe i greske/ korekcije.
                              ja na to pokazivanje potrosnje ne bih mnogo obracao paznju, i inace.
                              volvo
                              945 SE turbo lpg
                              344 GL lpg

                              Comment

                              • sw.brick
                                CBC Senator XXL
                                • 09.10.2004
                                • 8141
                                • Beograd, barajevo-zemun
                                • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

                                #30
                                Šta je sa sekventima koji ne koriste lambda signal, već samo signal sa benzinskih dizni
                                svaki sekvent koristi samo signal sa benzinskih dizni.
                                u tom signalu je sadrzan (obradjen) lambda signal.

                                ne postoji sekvent koji ne koristi taj (preko benzina obradjen) lambda signal, niti moze da radi u rezimu bez povratne sprege.

                                sekvent nema neki poseban svoj lambda signal, ako si na to mislio.

                                sekvent ima potrebe za samo 2 signala,
                                -broj obrtaja motora
                                -okidacki impuls dizne benzina.


                                i naravno, +- napajanje.

                                sve ostalo je radi komfora vozaca, odnosno zastitnih elemenata koji su potrebni radi isparivaca (sprecavanje rada na hladno, nezagrejan motor).
                                volvo
                                945 SE turbo lpg
                                344 GL lpg

                                Comment

                                Working...
                                X