Napisano vec u temi, imas senzor koji ide na bocu, prisrafis, zalepis ili vec kako god moze, dve zice idu napred do centrale, vezes na centralu i diode svetle pokazuju nivo plina u boci. Nema satova, satovi se nose na ruci ili stoje na zidu a lepi su i oni sto se stave na crkvu pa budu turisticka atrakcija, mi u Paracinu imamo vrlo lepu crkvu i ima sat koji je povremeno netacan ali znam da ga srede popovi ili mozda neko drugi ko navija taj sat mozda i sam Bog podesava vreme na tom satu. Sat kod mosta ne pokazuje tacno vreme jos otkad je namesten, znam da su ga podesavali vise puta ali on uvek nekako stane pa krene kad on hoce pa onda kad zakazes devojci sastanak ispod sata u toliko sati uvek kad zakasnis mozes da se izvuces na foru: "pa vidi koliko je sati..."
UGRADITE PLIN DA VAM AUTO PALI KAO VOJNI MAGACIN!
Devojka moze da bude sa sela ali auto MORA da bude iz Nemacke!
Prijatelju, ili ti nisi dobro razumeo ili se ja nisam dobro izrazio, ne radi se o diodama (ono sto sam ja odradio sa diodama, to najverovatnije niko nije video u zivotu), vec se radi o analognom izlazu za satic sa kazaljkom, kao i kod vecine automobila, sto pokazuje benzin - VDO, Veglia, jagger, motometter isl.
Pazljivo citam sve teme, pa i ovu i mislim da je covek to zeleo da napravi, a to zelim i ja, jer je to stvar ljubavi prema analognim citacima (saticima) u kolima. Ja ih u kolima imam 9 i svi su u funkciji i ocitavaju razne parametre. To su satici kad su automobili u pitanju. a i avioni. Hteo bih da izbegnem diode i digitalne displeje sa brojivima i da sve bude u duhu kazaljki jer mi je auto old-timer.
Tako je. Procitaj temu od pocetka, pa ces videti da covek trazi nacina da to napravi ili prepravi, ako je moguce, a uvek je sve moguce.
Senzor za nivo plina imam vec 10 godina i odlicno znam sta je.
Rodjeni, nisi uradio domaci zadatak. Istrazi princip rada plovka u rezervoaru benzina tj. raspitaj se negde (ne kod majstora koji ugradjuju gas iako oni moraju da znaju sve o automobilima) kolika je otpornost potenciometra kod tvog automobila. Sto se tice gasne opreme, imas senzor koji na ulazu ima poziciju plovka u boci a na izlazu 0-90k ili 0-90r zavisno od senzora. Ti, kao genije za mehatroniku, iskoristi svoje znanje iz elektronike pa prilagodi izlaz iz ovog senzora ulazu koji zahteva pokazivac na tvojoj instrument tabli.
Ja mislim da je uzaludno da trazis na forumu za auto gas da ti neko da gotovo resenje u vezi elektricne instalacije automobila. Na ovim forumima imas sekciju za auto elektriku pa prosiri svoju potragu u tom pravcu. Mada dacu ti mali "tip": Uzmi multimetar, rasturi rezervoar, izvadi merac, izmeri vrednosti koje daje kad je pun i kad je prazan, napravi prilagodjenje (ako je potrebno), preklopnikom preusmeri na senzor na multiventilu i pokazivace ti to sto ti hoces da ti pokazuje. Kad budes izmerio vrednosti benzinskog senzora znaces i koji senzor da nabavis za gas. Mislim da ces se snaci sa srafovima
UGRADITE PLIN DA VAM AUTO PALI KAO VOJNI MAGACIN!
Devojka moze da bude sa sela ali auto MORA da bude iz Nemacke!
Necu vise polemisati sa tobom oko ovoga, jer osnovni je red da prvo znas gde se nalazis (na kojoj temi), i u istoj temi je covek pricao o ovome o cemu ja pricam, da mi ne bi rekao da sam na pogresnom mestu. Nikakvog ja majstora za plin ovde nista nisam pitao. Jednostavno sam pitao coveka koji je pre neku godinu pokusao da napravi ovo sto ja zelim, da li je u tome i uspeo, a tvoje opaske su bile u pogresnom pravcu.
1. nisi razumeo o cemu je rec jer nisi ni citao temu, vec mi kazes da to vec postoji, a pricas o diodama
2. pominjes nekakve satove na kuli i mostu, dok su satovi u automobilima jedna od najvecih ezoterija ljubitelja automobila
3. ne zelim da montiram senzor nivoa LPG-a na instrument tablu vec na zaseban VDO satic, a postoje razlike u vrednostima otpora izmedju nemackih i italijanskih mernih instrumenata npr.
Znam sta izlazi iz senzora za LPG, pa bi zeleo da ga konvertujem, ako je moguce, na vrednosti za VDO pokazivac sa kretnim kalemom.
Siguran sam da je kolega hteo da pomogne konstruktivno,ali se niste najbolje razumeli.
Evo da ja probam: "holandski" uređaji za autogas su povezani tako da senzor sa gasnog rezervoara šalje signal satiću na instrument tabli o količini napunjenosti kada se motor pogoni autogasom a kada se vozi na benzin isti satić dobija signal od senzora napunjenosti benzinskog rezervoara i pokazuje nivo benzina u rezervoaru. To se postiže smo jednim petopolnim relejem. Senzori sa gasnog i benzinskog rezervoara su približnih karakteristika otpora i linearnosti.
Recimo primer senzora benzina za Grande punto: od 0 do 90 oma. Isti takav senzor postoji kao opcija za merenje nivoa gasa (pominjani 90 oma).
Fali samo električar i jedan petopolni relej .
Dobra fora,ali ima i mana. Recimo,nemaš predstavu,dok voziš na jedno gorivo,koliko ima drugog.
Svaki od tih satića kao senzor koriste promenljivi otpor. Što će reći,utvrdi koji opseg otpora senzora pasuje za tvoj satić,pa nam javi ovde. Sigurno postoji rešenje.
To sa dual-switch relejem mi je jasno kako funkcionise, ali nemam nameru da ga tako stavim , vec, upravo zelim da imam poseban sat za plin (sada imam diode, a senzor je onaj sa foto-celijama), na stolu imam i vdo i veglia pokazivace (one lepe starinske za aftermatrket ugradnju), i probao sam na oba ne moze. Drugaciji je otpor u pitanju, a i one fotocelije senzora kao da rade on - off.
BTW imam i gomilu onih ladinih satica i zaista mislim da su prelepi.
Pitanje je - da li ugradnjom odgovarajuce elektronike na izlaz iz ovog senzora mozemo linearno pokretati jedan od navedenih insrumenata?
Može linearno. TIP: Promeni SMD otpornike u senzoru sa foto-ćelijama i radiće kao besan.Nadam se da nisi spalio "foto-ćelije" kad si probavao pa da ti zato senzor ne radi...
Ne znam da kačim slike na forum, inače bih okačio da vidiš kako to izgleda na mom autu. Mnogo dobra fora!
Bolje peške u švaleraciju nego Mercedesom na posao...
Comment