specijalne svecice za LPG ?!?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • dranix
    CBC Senator XXL
    • 04.10.2004
    • 3079
    • Antwerpen/Belgium
    • Saab 9-3

    #16
    "Specijalni" filteri su vec smisljeni u vidu odgovarajucih mesaca za taj model motora a kablovi postoje takodje samo sto i kostaju u skladu sa tim. Nista nije bas neplativo ali nije bas ni dzabe.
    Skupo je gorivo. Isplati se.

    Comment

    • sw.brick
      CBC Senator XXL
      • 09.10.2004
      • 8141
      • Beograd, barajevo-zemun
      • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

      #17
      Originally posted by ale944
      NGk 7 je MANJA toplotna vrednost od NGK 6.

      broj 7 je za motore koji rade pothladjeno, sa malim opterecenjem na malim brojevima obrtaja.
      cek, zar nije obrnuto, 7ica kao hladnija svecica brze odvodi toplotu u glavu, pa je samim tim za termicki opterecenije motore, jace opterecenje i veci br obrtaja ?
      da obrnuto, a ostaje da je broj 7 hladnija.

      treba da pise u mom tekstu broj 5.
      volvo
      945 SE turbo lpg
      344 GL lpg

      Comment

      • dekideki
        CBC Senator XXL
        • 26.07.2005
        • 1914
        • Beograd

        #18
        ako je strujni deo 100% O.K, nema potrebe za "posebnim" svecicama.

        *posle dugog razmisljanja i provere sa najiskusnijim ljudima u vezi s tim, ugradio sam najkvalitetnije preporucene (nezavisno od LPG) svecice za moj motor, platinumske. sve radi sasvim O.K. (i na benzinu naravno ) vec vise desetina hiljada kilometara (inace, menjaju se na 100.000).

        **postojala je jeftinija varijanta i da uzmem jeftinije (u mom slucaju) V-Line (koje su se pak za LPG na Z101 pokazale radikalno boljim od istih a obicnih), ali sam odustao jer je interval zamene mnogo kraci. prakticno - nema ustede: potrosnja goriva ne verujem da je znatno manja a interval zamene je mnogo kraci.

        P.S. za sve tipove motora, moja preporuka - NGK, CBC Shop.
        .

        Comment

        • mugos
          CBC Senator XXL
          • 18.09.2007
          • 555
          • BG/sada Novi Beograd

          #19
          Baš se slatko nasmejem kada čitam ovakve živahne rasprave.
          Nepsujem, nepijem, nepušim. U p.m. pade mi pepeo u pivo.

          Comment

          • Pele
            CBC Senator
            • 01.07.2006
            • 262
            • Požarevac

            #20
            Sve je to prevara, bato moj, isto kao i ulje za motore sa gasom ... meći ono što bi mećo i da nemaš gas ..... i kraj priče ....

            Comment

            • 206
              Admin od ispočetka :)
              • 09.12.2004
              • 9548
              • Beograd
              • 206

              #21
              Sto volim ovakve "savete" to je cudo jedno...
              The difference between men and boys is the price of their toys

              Comment

              • Pele
                CBC Senator
                • 01.07.2006
                • 262
                • Požarevac

                #22
                Hvala, hvala, uvek na usluzi .... Delim saveti za dž ....

                Inače ozbiljno tako mislim. Smatram da je glupost i prevara uvaljivati ljudima za veće pare nešto što ne opravdava tu razliku u ceni.

                Comment

                • 206
                  Admin od ispočetka :)
                  • 09.12.2004
                  • 9548
                  • Beograd
                  • 206

                  #23
                  U redu je da ti tako mislis, ali to sto ti mislis mozda nema nikakve veze sa onim sto je potvrdjeno u praksi.

                  Dakle, ako pouzdano iz prakse ZNAS, a ne mislis da je tako, onda je to OK, i to je vec stvar za neku drugu raspravu.

                  Da li opravdava razliku u ceni i da li je i sta je realno potrebno ili ne, vise puta je prezvakano u jedno stotinak razlicitih tema na Forumu.
                  The difference between men and boys is the price of their toys

                  Comment

                  • ivica77
                    CBC Član
                    • 08.07.2007
                    • 70
                    • Suzuka
                    • Honda Civic 1.5, 16V

                    #24
                    E, znate sta se meni desava, ja kupujem NGK ove bpr6.... tako nesto, neznam oznku napamet i evo vec drugi put ih menjam posle 5000 km. a vozim 99% na plin. Kad pogledam elektrode svecica one su bele, kao da su bile pod reakcijom sumpora i veoma su suve i izgorele, jedva se skidaju. Rekli su mi da mi je smesa siromasna?!? Mozda da ipak kupim neke skuplje ili nekako doteram smesu?

                    Comment

                    • dranix
                      CBC Senator XXL
                      • 04.10.2004
                      • 3079
                      • Antwerpen/Belgium
                      • Saab 9-3

                      #25
                      Pa uslikaj nam to sledeci put da vidimo kako izgleda.
                      Ko ti je rekao da menjas na 5000km? Ako menjas, ZASTO menjas?
                      Obicne svecice komotno traju 10 000km bez razmisljanja.
                      Verujem da 90% automobila sa venturi sistemom radi sa siromasnom smesom pa ti nisi izuzetak.
                      Ako si siguran da auto dobro ubrzava ne diraj nista u vezi smese. Nemas potrebe da kupujes skuplje svecice sve dok su ti kablovi i ostalo u vezi struje u odlicnom stanju.
                      Sasvim je za ocekivanje da su svecice nesto svetlije kad se vozi na gas.
                      To nikako ne znaci da trebaju da budu bele. Boja je obicno crvenkasto braon ali ponekad mogu da se vide sagorele naslage sumpora koje je moguce i ocistiti cetkicom za svecice.
                      Svecice se smatraju dotrajalim kad vise ne postoje ostre ivice nego je sve zaobljeno na elektrodama sto znatno otezava preskok varnice a posebno na gasu.
                      Ako je zazor preventivno malo smanjen od originalnog 0,80mm na 0,60-65mm mozes slobodno voziti bez provere 10 000km.
                      Jako je bitno da keramicki izolator (spolja) bude stalno veoma cist jer tu eventualno uz pomoc vlage dolazi do curenja visokog napona obicno samo dok se motor ne ugreje.

                      Comment

                      • ivica77
                        CBC Član
                        • 08.07.2007
                        • 70
                        • Suzuka
                        • Honda Civic 1.5, 16V

                        #26
                        Pa sve je u redu sa kablovima i paljenjem. I prosli put mi je auto trzao, ja otiso kod auto elektricara i on kaze svecice. Zamenili svecice i auto ide kako treba. Evo opet ista situacija, auto poceo da mi trza, ja otiso, kazu svecice. Izvadili jednu da vidimo o cemu se radi a one na navoju braonkasto crvenkaste (citaj izgorele) a na mestu dge skace varnica i pipak i elektroda bele boje. Slikacu ih u sredu, onda stizu nove pa cu da ih menjam. Inace, zazor je kod mene prema fabrickoj specifikaciji 1,1 mm. (Honda Civic 1990. 1.5 16V- vidi sliku)

                        Comment

                        • dranix
                          CBC Senator XXL
                          • 04.10.2004
                          • 3079
                          • Antwerpen/Belgium
                          • Saab 9-3

                          #27
                          E zato sto je tako (1.1mm) dolazi do brzeg otkaza svecica i to ISKLJUCIVO zbog povecanja zazora trosenjem na sta je gasna smesa osetljiva a benzinska znatno manje.
                          Jel trza na benzin?
                          Da sam na tvom mestu stavio bi svecice sa fabrickim zazorom od 0,80mm pa bi taj jos smanjio i vozio se na gas bez problema dugo i sigurno.
                          Imas srece da ti jos i ne detonira nego samo trza.
                          I jos nesto. Ako koristis V-power NGK svecice da znas da one traju KRACE nego sa klasicnim oblikom elektroda tj. da se poveca zazor brze nego kod obicnih mada rade super dok su nove (bolje od bilo koje jevtine svecice).
                          To sto je Honda predvidela da ustedi na gorivu time sto ce povecati zazor i produziti iskru ti si izgubio jos pre nego sto si uopste i primetio da trza jer je paljenje sigurno preskakalo ponekad a to se ne primeti uopste. Tek kad postigne kritican zazor pocinje da se ocigledno oseca. Hocu da kazem da je malo diskutabilno kad to pocinje tako da je povecanje margine sigurnosti veoma pozeljno i u ovom slicaju nije stetno vec ispada da je korisno.
                          Takodje je sasvim logicno da se stanje pogorsava vremenom jer stare i kablovi pa se onda pogorsava ako auto stoji napolju i vlazan je ujutru motorni prostor, pa onda ako je slana vlazna klima itd.
                          Na kraju ce doci vreme da nece biti dobro ni sa novim svecicama od 1,1mm tj. da ce "trajati" 1-2000km a smanjivanje zazora na njima je malo nezgodno.
                          Evo ovako. Ako imas stare svecice od 1,1mm potrudi se da pazljivo smanjis zazor na 0,80 i montiraj ih onakve kakve jesu, bez ikakvog ciscenja i slicno, pa probaj.
                          Po meni bi te tako "modifikovane" svecice isle mozda i jos 10 000km BEZ korekcije i kontrole. Osim, rekao sam vec, da zeza nesto drugo u lancu elektrike a to obicno budu kablovi mada ne uvek i samo oni.
                          Da bi paljenje radilo konstantno dobro i na zazorima od vise milimetara u svim mogucim kombinacijama smese moralo bi da bude zestoki ubica sto nije slucaj kod paljenja u obicnim serijskim automobilima a i ne mora da bude. I ovako je vise nego dovoljno, ali eto, postoje granice pri kojima dolazi do pocetka otkaza sto je i normalno.
                          Ima tu i jedan drugi daleko gori momenat a taj je da jednom kad struja krene prema minus elektrodi na svecici tj. prema fizicki najblizoj masi na tom bi mestu morala i da se istrosi. Ako se to ne bi desilo postoji mogucnost da iskra (proboj) krene "najblizim putem" (u elektrickom smislu tj. gde je otpor najmanji) a to bude i kroz izolaciju kabla do najblize mase. Znaci da ako otkazu svecice mozes da s****s neki od kablova a i da ne znas da se to desilo.
                          Sad bi se neko pitao kako to da nece da baci preko zazora od 1,5mm ili manje na svecici a kroz kvalitetnu izolaciju kabla bije. E, pa uslovi za proboj su daleko idealniji u slobodnom vazduhu na atmosferskom pritisku i uz pomoc prljavstine i vlage nego u uslovima siromasne smese ili jako bogate i jos pod pritiskom u cilindru.

                          Comment

                          • lakyb
                            CBC Član
                            • 21.05.2007
                            • 57
                            • Novi Becej

                            #28
                            Re: specijalne svecice za LPG ?!?

                            Vidim da je zadnji post davno pisan ali da probam. Danas u prodavnici htedoh da kupim svecice a prodavac mi rece sledece. Ako vozis auto na gas treba da uzmes svecice sa jednim pipkom. Navodno bolje su se pokazale od ovih sa dva ili tri pipka. Kod benzina je druga situacija i tu imaju efekta ove sa vise pipaka. Na gas bolje sa jednim... Ajd sad. Ima li neko informacija o ovome.

                            Comment

                            • *IvanT*
                              CBC Senator XXL
                              • 30.01.2005
                              • 3234
                              • Srbija, Beograd, Kara

                              #29
                              Re: specijalne svecice za LPG ?!?

                              U pretrazi ukucaj svecice i suzi pretragu na autogas i dobićeš toliko tema koju su poprilično edukativne. Sve je napisano o tome...
                              http://www.lovatogas.co.rs

                              Comment

                              • Chessplayer
                                CBC Početnik
                                • 05.10.2008
                                • 9
                                • Beograd

                                #30
                                Re: specijalne svecice za LPG ?!?

                                Sada san u dilemi. Meni je kod VAZ 21124 1,6 16 V fabrički zazor svećica 1mm. Majstor mi je rekao da bi mi svećice ''Super Bosna'' vršile posao ako bi ih sa 0,6 mm digao na 1 mm zazora. Opet sada čitam Dranixa koji preporučuje da zazor bude 0, mm Isto tako, voleo bih neke ''dugovečnije'' svećice zbog činjenice da kod moje makine na svakoj svećici je po jedna bobina a nisu baš jeftine kad vrisnu. Pozzz

                                Comment

                                Working...
                                X