Iskustvo sa atestiranjem, opišite svoje

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • zoranbg
    CBC Senator XXL
    • 23.03.2005
    • 4098
    • Rooster's Hill , Beog
    • Grande Punto 1.2

    #16
    netje ni na najprostijem venturiju,ako je prilikom davanja kontakta auto prebacen na benzin.
    mada to su gluposti slazem se.
    de bi nam kraj bio ,kad bi se svaka oblast zivota tako drkeljisala.

    lako je zezati sirotinju
    sirotinja tesko zivi DOVIJA SE.

    tim istim evropljanima su deca od 10 godina kopala ugalj pre manje od 80 god.
    i uvek je bas njihov standard i nacin zivota pravi, ostali nisu upravu.
    sto neuvedu euro 8 pa da im stanu sve fabrike ?!?!
    Lakota withdraw from treaties, declare independence from U.S.

    Comment

    • Heinz
      CBC Senator XXL
      • 30.09.2004
      • 1027
      • Beograd, Voždovac
      • Avensis 2.0 D4D

      #17
      Izvinjavam se, tu opciju sam prevideo. Iz objektivnih razloga
      Toyota Avensis 2.0 D-4D (2007)

      Comment

      • dranix
        CBC Senator XXL
        • 04.10.2004
        • 3079
        • Antwerpen/Belgium
        • Saab 9-3

        #18
        E ovako. Instalacija u mom autu ako bi se danas ugradila u Srbiji bi kostala jedno 300 eura ili 350. Sve sam krsh ali zadovoljava SVE norme.
        Kostala je sigurno pre 10+ godina kad je radjena mozda i 2000 eura u onim parama. Ovo je zapad, ruke kostaju papreno.

        Plinadzijo bre, multiventil sa elektricnim ventilom priznaces ne kosta skoro nista (oko 30 eura). Ti ih jos uvek ne ugradjujes? Imas "vezu" u AMS? Reci mi molim te da se salis.
        To sto se nalazi ugradjeno u multiventil je jedino sto ima veze sa sigurnoscu sve ostalo je izmisljeno i samo kenjaju. Dzabe ti estetika i "kvalitet" ugradnje ako ne uradis osnovno.

        Kako se prebacuje? Pa lepo, vacuumskim prekidacem a startuje se po defaultu na benzin. Ja u instalaciji imam samo obicne releje (doduse njih 5 komaTa) i obican prekidac sa tri polozaja od kojih je iskorisceno dva.
        Za obican rad bez finesa kao sto su varanje ecu-a treba samo jedan relej da prekine dizne i ukljuci ventile za gas i taj vacuumski prekidac koji ne kosta nista skoro. Nije to bre Space Shuttle. Jedino sto treba je ZAKON bez preterivanja i trazenja nepotrebnog, skupog ili nemoguceg i da procedura bude jednostavna pa makar se i uzimale pare ako vec to mora.
        Svi mi znamo da ih uzimaju za dzabe pa neka onda bar ne muce ljude koji ionako moraju da plate.

        Zoran gore rece nesto o snalazenju. Slazem se sa tim ali da bi se neko snasao treba da ima znanje pre svega i nikako ne znaci da je nesto skupo samo po sebi. Osnovni kvalitetni delovi uopste nisu skupi. Skupo je kad neko bira auto po ko zna kojem kriterijumu. Posle kad utvrdi da je gorivo skupo i hoce da ugradi gas a majstor mu kaze da za taj auto MORA sekvent nastaje cesanje. Pa ko je tu ustvari gloop ili "kriv"?
        Ja kad sam kupovao auto trazio sam da je sa gasom i da je taj i taj auto a drugi kako hoce. Naravno da sam ga platio 800 eura i ne zalim se ni na sta za sada. Ja uopste nisam azdisao i ako zivim na zapadu i auto kao predmet mi ne znaci ama bas nista. Toliko puko jos nisam. Automobili su mi znacili kad sam bio mali (pre 15.) ali sam nekako brzo porastao i zaboravio na to. Ja se divim ljudima koji nisu u stanju da odrastu.
        Da sam malo drugaciji tip mozda bi i zavideo.
        Sto se tice euro 8 standarda to ce da bude kad Srbija udje u EU pa ce auti da idu na Zutu osu iz ekoloske Sumadije.

        Comment

        • deki-ascona
          Bio nam je drug! RIP
          • 10.04.2007
          • 2118
          • NI , Trosharina

          #19
          Praksa da se ide u servise je dobro zamišljena da bi se svima olakšao posao a naročito vlasnicima vozila da izbegnu odlazak u regionalni centara i gubljenej vremena bez potrebe. Problem je što je to kao i sa lekarima koji rade pre podne za platu a poslepodne za novce pa je uvek sukob interesa.
          Doro, sve sto si naveo je veoma tacno. Samo mi nije jasno sto si to nazvao PROBLEM.

          Sukob interesa se javlja u vidu majstorovog podmicivanja "experta". I opet je epilog da mi , tj musterije, manje vremena gubimo, majstor moze eventualni nedostatak da otkloni na licu mesta (pretpostavljam da nedostatak ne moze da fundamentalno promeni ceo sistem ili nacin ugradnje).

          Licno sam za to da se ide u servise za atest , a da majstori podmite strucnjake kako misle da treba : nekom kafana, nekom ugradnja LPG...

          I na kraju je sve OK, jer se majstoru ne isplati da fushari , jer ce musterija da se vraca (ako prezivi ) i sve funkcionise.

          Valjda sam dobro razumeo sukob interesa...
          Originally posted by Valent Vudriga
          ovde je dnevnica 20e a ne satnica...
          Kako netko vozi auto s takvom dnevnicom, to fizicki nije moguce.

          Comment

          • sw.brick
            CBC Senator XXL
            • 09.10.2004
            • 8141
            • Beograd, barajevo-zemun
            • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

            #20
            Licno sam za to da se ide u servise za atest , a da majstori podmite strucnjake kako misle da treba : nekom kafana, nekom ugradnja LPG...

            I na kraju je sve OK, jer se majstoru ne isplati da fushari , jer ce musterija da se vraca (ako prezivi ) i sve funkcionise.

            Valjda sam dobro razumeo sukob interesa
            sistem podmicivanja da se radi van pravila/zakona/ procedure/struke je sistem haosa.

            i uvek sistem haosa dovede do tragicnih posledica, samo je pitanje kada i koliko su velike te posledice.

            problem je sto se ne resava sistemski uredjenje da do haosa uopste ne dolazi.

            ideja atesta/ homologacije delova je da neko nesto ispita, da se to ugradi na predvidjeni nacin i da se time sa pouzdanom verovatnocom osigura bezbedna upotreba koja ne ugrozava zivote i imovinu sebe i drugih.


            to je tako i za strujne uticnice, za padobrane, za podmornice, za auto gas, za mleko, za vodu, za protivpozarne aparate, za gasne bojlere, za sve.....

            sa ciljem izbegavanja odokativnih improvizacija.

            u sistemu haosa nikaka nista ne funkcionise kako treba u sustini, samo naizgled od danas do sutra neki parcijalni sebicni licni segment funkcionisanja je kao naizgled ok.

            za svoju ugradnju treba da garantuju majstori, a za majstore treba da garantuje licenca, a za licence treba da garantuje od drzave ovlasceni regulatora (telo, pojedinac, ovlascena i strucna osoba u svakom slucaju).

            a drzava treba da bude ozbiljna i da pravnim okvirom stiti gradjane i natera te iste gradjane da sami sebe stite od gluposti i neznanja.

            to podrazumeva da onaj ko propisuje pravne norme i procedure poseduje sva neoophodna znanja o celom lancu proizvodnje i upotrebe gasa i gasnih uredjaja.

            dakle, da to pisu inzenjeri a ne administrativci.

            na administraciji je da uoblici tekst u pravne formulacije i sprovede primenu.

            primeri koji su izneti jasno ukazuju da se atestiranjem bave funkcionalno nepismene osobe koje ne znaju kako uopste sve to radi.

            i onda je taj neko (nepismen za to sto radi) merodavan da nesto overi svojim potpisom i nesto garantuje.


            nazalost, dok je tako kod nas atest LPG se svodi na pitanje novca a ne na pitanje tehnike i bezbednosti.

            srecom nas narod se upoznao sa gasom, i zahteva korektnu ugradnju dovoljno cesto da ce jednoga dana oni koji fusare ostati bez klijenata.

            fus ugradnja nije samo pitanje atesta, nego i potrosnje kroz svakodnevnu voznju.

            a kada treba da boli nesto, zna se po dzepu daje efikasne i exspresne rezultate
            volvo
            945 SE turbo lpg
            344 GL lpg

            Comment

            • error
              CBC Veteran
              • 28.03.2008
              • 175
              • beograd

              #21
              Originally posted by error
              evo je jedna od najjacih fora sa masinca:
              vraca se 1 gospodin i kaze vratili me sa atesta evo papir na kojem su napisali zamerku:
              inace, u pitanju je opel kadet suza karburator sa ugradjenim lovato vakum
              PREKIDAC JE NEODGOVARAJUCI JER OVAJ PREKIDAC CIM SE DA KONTAKT PUSTA PLIN U MOTOR. STAVITI MU VREMENSKI PREKIDAC.
              da li mozete da poverujete? oni ladno ne znaju ni na kom principu radi jbni vkumski isparivac?
              ja ne razumem sta vama ovde nije jasno?
              kakav bre ventil sa spulnom na opel kadetu?
              stavljen mu je tomaseto na koji niko nema zamerku ovde.
              a sto se tice otvaranja ventila na kontaktu... odakle ostale plinadzije uzimaju plus za prekidac na karburatorima? plus motra biti na kontaktu kako bi mogao koristiti i ono drugo dugmence za spricanje plina prilikom starta.
              i na tom vakumskom uredjaju iako je auto na kontaktu plin nece uci u motor nikako. ucice samo u slucaju da je neko drzao stisnut cok na prekidacu svo vreme. ucice i bez coka preko creva kada zaledi ceo isparivac posle sat vremena na kontaktu.
              ne da nisu bili u pravu, nego su u tom slucaju ispali idioti i .
              https://t.me/pump_upp

              Comment

              • Dora
                Nadzornik!!!
                • 24.10.2004
                • 17451
                • Novi Sad
                • FIAT

                #22
                Tema je atest i atest kuće, nemojte ovde o sastavu iznutrica dva dana posle jela....

                @Dranix
                MV sa EL.ventilom košta oko 55 evra plus dodatni troškovi oko ugradnje, nije nešto ali nešto vezica za žicu, bužir i vreme.

                Običan kvalitetan MV košta oko 25 evra, u ovoj zemlji za nekog ko vozi raspad ili bilo kakavog Juga 30-49 evra znači nešto. Ja lično odvaljujem cenu za te automobile da ih ne bi radio jer mi se ne isplati da budem u konkurenciji sa cenom a da uradim kako treba.

                @Deki Askona

                Pa vidiš ovu temu sam otvorio izazvan sukobom interesa prilikom atesta. Ako se radi samo svoja kola ok, ali se dosta radi i kola koja nisu ugradjena u tom servisu. Nekih prmedbi mora biti a i majstor mora na licu mesta uzeti neku dodatnu kintu sem onog što mu atest kuća plaća. Nešto mi se javlja da obično ima primedbi na onim autima koji nisu uradjeni u tom servisu. Onda meni ostaje gorak ukus kad treba da objasnim mušteriji da ne ide medjuploča na običan karburator, da nigde ne piše ovo ili ono i da nije puštao plin jer bi smrdelo, trošio bi i tako to...

                @Braćo plinadžije dajte se uozbiljite kad pričate o poslu.
                Bilo koji venturi sitem se regulše prekidačem sa vremenskim releom, to treba da znate. Ako auto upali otvoriće plin ako ne upali iako je pod kontaktom nema plina i tačka...
                Dajte se kontrolirati, narod vas gleda....
                Ovde se piše nešto pametno, samo ne znam šta...

                https.autogas.rs

                Comment

                • Saabo
                  Moderator
                  • 29.09.2004
                  • 1724
                  • Vrbas
                  • SAAB 9000 2.3T STANDARD :D

                  #23
                  Ja nisam isao na atest, a bas bi voleo da odem, da vidim sta bi mi rekli
                  Al posto ne zelim da im dam novce... nista od toga... tako da iskustva nemam, niti cu imati u skorije vreme sto se tice mene samog A sve to znaci da jos uvek imam volva na sekvent plin i da je ovo jedan off
                  SAAB 9000 CSE B234R MAPTUN AERO STEG 3+ powered by BOOST & Goran ... Body Fat 98 Machine Fat 305 KS ... Lamela fact 490 Nm ...

                  Comment

                  • bili
                    CBC Senator
                    • 13.11.2007
                    • 208
                    • NS

                    #24
                    Originally posted by dranix
                    Plinadzijo bre, multiventil sa elektricnim ventilom priznaces ne kosta skoro nista (oko 30 eura). Ti ih jos uvek ne ugradjujes? Imas "vezu" u AMS? Reci mi molim te da se salis.
                    Originally posted by *IvanT*
                    Multiventil sa el.mag. ventilom je dosta skuplji od MV koji ga nema i ko želi da ga ugradi, doplaćuje izvesnu sumu prilikom ugradnje. Za sada taj ventil nije obavezan kod nas i ne podrazumeva se da je standard prilikom ugradnje sekvencijalnog sistema.
                    VW über alles.

                    Comment

                    • dranix
                      CBC Senator XXL
                      • 04.10.2004
                      • 3079
                      • Antwerpen/Belgium
                      • Saab 9-3

                      #25
                      Na osnovu ovih citata se odlicno vidi sta je zapravo cilj tzv. atesta.
                      Sta oni ustvari gledaju ako automatsko zatvaranje ventila na boci NIJE "jos uvek" obavezno?
                      Pitam se kad ce biti? Pa takve ventile niko u normalnom svetu ne ugradjuje vec godinama.
                      Rekoh vec da u Indiji i okolnim zemljama atest i nije potreban ali im niko bar i ne uzima novac za dzabe.
                      Da neko ima nesto u glavi kao sto nema seo bi jednog DANA (ne treba vise) za kompjuter pa bi sa neta skinuo zakone 5-6 evropskih zemalja i izvukao "sredinu" i eto nacrta za promenu zakona o gasnim instalacijama u automobilima a ne ovako da ljudi koji imaju "moc" pitaju majstore za savet sta je "bolje".
                      I majstori bi najvise voleli da im neko drugi kaze tacno kako treba (pismeno) i da su nacisto sa tim jednom zauvek tj. dok se drugacije ne naredi.
                      Nije ni gas neki problem nego je uopste haos na koga su svi nazalost navikli a to je jako losa navika. Komplikuje SVE aspekte zivota i trazi gubljenje energije i zivaca ni za sta.

                      Comment

                      • Dora
                        Nadzornik!!!
                        • 24.10.2004
                        • 17451
                        • Novi Sad
                        • FIAT

                        #26
                        Od nove godine će biti obavezan MV sa elektroventilom pa ovim putem upozoravam sve da odrade atest pre nove godine.
                        Ovde se piše nešto pametno, samo ne znam šta...

                        https.autogas.rs

                        Comment

                        • Plinadzija
                          CBC Senator XXL
                          • 29.07.2008
                          • 1514
                          • Paracin

                          #27
                          E pa to je to o cemu ja govorim, zasto nije bio a sada ce biti??? Ko ce da plati prepravke na automobilima koje sam ja ugradio? Mislim jbg.

                          Ista je situacija bila i sa trecim kajsem i T ventilacijom. Ja to radim otkad sam cuo za promenu ali na svim vozilima koja sam odradio a dodju sada za atest ne naplacujem prepravke. Malo mi je skupo da svakom poklonim 30 eur, mnogo ih je.

                          @Dora
                          A kakav prekidac ti stavis na vakuumski uredjaj?
                          UGRADITE PLIN DA VAM AUTO PALI KAO VOJNI MAGACIN!

                          Devojka moze da bude sa sela ali auto MORA da bude iz Nemacke!

                          Comment

                          • Dora
                            Nadzornik!!!
                            • 24.10.2004
                            • 17451
                            • Novi Sad
                            • FIAT

                            #28
                            Jedan gospodin iz Siriga je to pametno rešio, u garanciji piše da važi samo ako se atest uradi za dve nedelje. I meni dodje 1 od 10 čoveka kojem sam ugradio pre 3-4 godine po tadašnjim propisima i buni se kako nije dobro i nije prošao atest pa očekuje da to odradimo besplatno. Normalno ne radimo besplatno posle tolikog perioda sem jednom koji jepobegao i niej platio

                            Na vakumski stavljam prekidač koji dolazi u kitu sem ako se ne zahteva pokazivač što je opet običan prekidač samo drugačiji.
                            Ona opaska je bila zato što ste razvezli priču kako bi se pustio ventil, kako bi curilo i tako to...
                            U krštenim zemljama se ne stavljaju vakumski isparivači na karburatore nego elektronski sa vremenskim prekidačem.
                            Ovde se piše nešto pametno, samo ne znam šta...

                            https.autogas.rs

                            Comment

                            • RANK
                              CBC Senator XXL
                              • 28.02.2007
                              • 1635
                              • Beograd
                              • FIAT MAREA WEEKEND 1

                              #29
                              Originally posted by Plinadzija
                              E pa to je to o cemu ja govorim, zasto nije bio a sada ce biti??? Ko ce da plati prepravke na automobilima koje sam ja ugradio? Mislim jbg.
                              zasto bi neko bilo sta doplacivao. atest vazi do kada vazi. nova pravila za nove ugradnje.
                              "dok ne probam lava, za mene je svinja kralj zivotinja!"

                              Comment

                              • Dora
                                Nadzornik!!!
                                • 24.10.2004
                                • 17451
                                • Novi Sad
                                • FIAT

                                #30
                                Reč je o ugradnjama po nekim tadašnjim važećim pravilima, ne mogu reći zakonima. Ako onda niej uradio atest sad ne može jer ne puštaju. Neka mušterija se buni kako nije uredu jer je platio ugradnju a većina shvata da je trebalo da ode onda na atest.

                                Najlepše od svega je što mu na atestu kažu "ma samo te izvode premestiš levo" i on dodje da odradimo za par minuta ne shvatajući da treba sve cevi ponovo, sanirati stare rupe, napraviti nove itd... 4500 dinara, odma mi mama štuca Na atestirce niko nije ljut jerbo oni rade svoj posao u vozačevom interesu i zdravo su zabrinuti za njegovo zdravlje ali ovi majstori samo nešto mute i otimaju lovu...

                                Nekako mi se čini da ću uskoro u pemziju
                                Ovde se piše nešto pametno, samo ne znam šta...

                                https.autogas.rs

                                Comment

                                Working...
                                X