Iskustvo sa atestiranjem, opišite svoje

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • deki-ascona
    Bio nam je drug! RIP
    • 10.04.2007
    • 2118
    • NI , Trosharina

    Re: Iskustvo sa atestiranjem, opišite svoje

    Juce sam odradio atest :
    - uput iz SUP-a = 1420 (podneo zahtev u sredu, uzeo uput u cetvrtak, cekao u redu ukupno oko 15 min)
    - AMS = 3000 (nema zive duse, samo ja i naucnik iz AMS, placa se na licu mesta, sve trajalo oko 5 min)

    Prilozio sam : atest za bocu iz Belorusije iz 2006, neoveren garantni listic za isparivac (uvazili su i jedno i drugo, u sta nisam verovao) , Izjavu o servisiranju ( ne izjavu o ugradnji) iz servisa VITANOVA , i ostale pratece fotokopije. Dobio sam kartonce, nalepnicu i uverenje. U AMS mi je receno da je to sve i da sam slobodan da se vozikam s tim do produzetka registracije. I sve vazi do 2015.

    Dakle u Ni (kao ni u NS) ne treba raditi vanredni tehnicki pregled.

    Ne znam samo kako ce krajem meseca da mi u Dunavu odrade kolonu napomena, ali to oni valjda znaju, ne moram ja valjda sve da radim.

    Posto se moje komsinice navukle da im dajem hanzaplaste kad ih zuljaju sandale, morao sam da kompletiram i 1. pomoc i sad kad sam 100% ispravan i legalan jedva cekam da me neko od organa zaustavi.

    Lep je osecaj, skoro kao kad vozis bez dozvole godinama pa polozis
    Originally posted by Valent Vudriga
    ovde je dnevnica 20e a ne satnica...
    Kako netko vozi auto s takvom dnevnicom, to fizicki nije moguce.

    Comment

    • Flavio
      CBC Senator XXL
      • 13.06.2006
      • 1926
      • 012 Centar
      • KaraWagon 1.4T.Spark

      Re: Iskustvo sa atestiranjem, opišite svoje

      Originally posted by deki-ascona
      Juce sam odradio atest :
      Zar i ti sine Brute !!












      Shala mala .


      LM,ja nisam jos a drugar,kao,jeste pa da bacim sta sam ga ispitao .

      1.Odlazak na liniju tehnickog,(u firmi gde se kasnije i pregleda auto od strane komisije),vanredni tehnicki,cena:600 dinkica
      2.Uput iz SUPa,za atest.Ceka se na uput nedelju dana ,globa:1420 domace valute
      3.Pokusaj atestiranja br.1.
      Ne prolazi zbogunjac na zadnjem veznom limu,pored tablice.Potrebana T racva od buzir creva cevi kod punjaca do van karoserije (ventilacija) i tregeri na boci nevaze vise od 2[cm] sirine nego sad moraju od 3[cm].Globa za prepravku:2.000
      4.Pokusaj br.2 uspeo,kao 40. po redu tog dana,uz nervozne pridike komisije tipa "uredjaj strogo servisirati godisnje,isparivac mora strogo uzduzno al pusticemo te iako je pod ~45*",globa:4.600
      5.Posle 5-6 dana izdato sta treba od papira da je vozilo atestirano itd.
      6.Jos nije obavljen upis u saobracajnu jer jos nismo nacisto da li i koliko ce to da iskoshta ... Covek dekintirao trenutno jer je cela komendija vec iskostala vise od ocekivanih 5.5-6.000 dinkica iliti 8.600 ...

      Auto Golf I 1.1,komisija iz Nish .


      p.s.
      Nije licno iskusto pa je malo nabacano al posluzice valjda ...

      Comment

      • deki-ascona
        Bio nam je drug! RIP
        • 10.04.2007
        • 2118
        • NI , Trosharina

        Re: Iskustvo sa atestiranjem, opišite svoje

        ugl.bezopasni je napisao
        ...na atestu je prednost ako si vozio neko vreme i ako je ugradio Dora...
        I u NI je mnogo lakse ako te posalje servis ciji rad poznaju. I opet dobija na znacaju ona izreka "nije vazno sta znas nego koga znas". Mislim da je mnogo vazno da ugradnju/servis i izjavu o ugradnji/servisu odradi neko ciji rad naucnici poznaju kod koga znaju da nema greske. Ovom prilikom se zahvaljujem VITANOVA servisu sto sam uz njihovu pomoc sredio sve za par dana i iz 1. pokusaja. Zbog toga imaju od mene litar tastovache vec u ponedeljak.

        Zaboravih da kazem da sam zarad atesta promenio MV, tj. izbacio svoj BRC (koji je izgledao svetski i koji je radio besprekorno), a ubacio Lovato MV novije generacije (koji izgleda kao da su ga sklapala deca na tehnickom u osn.skoli : mali, saren, nikakav ).
        Originally posted by Valent Vudriga
        ovde je dnevnica 20e a ne satnica...
        Kako netko vozi auto s takvom dnevnicom, to fizicki nije moguce.

        Comment

        • rrapaic
          CBC Senator
          • 13.02.2008
          • 225
          • Beograd
          • Fiat Stilo 1.9 JTD

          Re: Iskustvo sa atestiranjem, opišite svoje

          Dakle, posle skoro tri godine, uradio atest.
          Istini za volju, da me nije majstor "navukao", ko zna da li bih jos, ali ovako je svakako bolje. I da, meni licno nije problem koliko para treba ostaviti (pa drzavi se mora dati, zar ne), nego koliko je to CIMANJA - to je upravo razlog sto sam ovoliko oklevao. Plin sam kupio sa autom, bez atesta, i sada moram priznati da je prilicno rasterecenje posedovati atest.
          Evo redom kako je islo (tesko):

          1) U ponedeljak sam zvao moj servis. Obecali mi telefonom da ce na licu mesta (u servisu) da mi urade atest; zamenice/popravice ono sto se mora.

          2) U sredu odem do servisa. Hladan tus: "pa nece to ici bas tako kako ste zamislili... najbolje da odete na atest da vam zapisu sta treba, pa cemo da uradimo. Ako cemo mi da zovemo inzenjera, to ce onda tek iduce nedelje"... uhhh.

          3) Istog dana (sreda) zalegnem na rudu. Prvo u Automoto klub u J. Bulevaru, vanredni tehnicki, 650 dinara, pola sata posla.

          4) E sad, najstrasnije iskustvo (upravo od cega sam zazirao), odlazak u Ljermontovu. Ukupno 2 sata za: a) dobijanje molbe i uplatnice za atest; b) uplatu na salteru Komerc. banke (u holu); c) konacno, salter 1 (jedan) i dobijanje uputa za atest. Taksa je iznela 1420 dinara, plus 150 dinara za molbu i uplatnicu. Medjutim, grdno me je namucilo, bio sam skroz dehidrirao taj dan, napolju oko 30 C, mokra kosulja na ledjima; a unutra (MUP) klima bubrege odbija, pocela rebra da sevaju...

          5) U cetvrtak rano upad u AMSS. Sa vrata sam poceo da smaram sve redom kako sam eto "dosao po spisak primedbi za majstora", i da cu dolaziti sigurno opet. Takodje sam objasnio da sam ispraznio bocu radi zamene multiventila po potrebi, jer je sve staro 5 godina itd.itd.
          Neocekivano prijatno iznenadjenje: atest sam prosao isprve, skoro pa glatko. "Skoro" zato sto revizor nikako nije mogao da mi pronadje serijski broj na isparivacu (zavuceno valjda, a ko da ga demontira), medjutim sam pokazao papir na kome je pisao podatak a koji sam dobio uz auto, a slagali su se i podaci o tipu isparivaca (Landirenzo "Renzomatic"; danas prava egzotika). Covek uvazio i priznao mi atest. . A da, taksa 3600 dinara.

          6) Sad je trebalo da odem ponovo do Autokluba, pa u Ljermontovu... jok ja; vise ni za zivu glavu ne stajem u red. Ionako je trebalo i da produzim registraciju (isticala krajem jula); otisao do agencije u J. Bulevaru, predao papire, atest i sve sto treba, i lepo danas (petak) platio i pokupio saobracajnu.
          Kraj.

          Rajko
          Fiat Stilo 1.9 JTD

          Comment

          • deki-ascona
            Bio nam je drug! RIP
            • 10.04.2007
            • 2118
            • NI , Trosharina

            Re: Iskustvo sa atestiranjem, opišite svoje

            Da dopunim pricu oko atesta : izdata mi je nova saobracajna, izgleda isto kao stara, tj. nije promenjena tezina vozila, samo napomena da gas vazi do 2015. g. + na prednjoj (naslovnoj) strani saobracajne u desnom gornjem uglu pise GAS (pisacom masinom otkucano).

            A sami troskovi registracije su nekako pojevtinili, sa 20-ak hilj. na 18222 dinara, to mi nije najjasnije, al' hvala im u svakom slucaju
            Originally posted by Valent Vudriga
            ovde je dnevnica 20e a ne satnica...
            Kako netko vozi auto s takvom dnevnicom, to fizicki nije moguce.

            Comment

            • Prki
              CBC Član
              • 06.07.2008
              • 38
              • BGD

              Re: Iskustvo sa atestiranjem, opišite svoje

              Hvala Slavku i ostalima za odgovore na proslo pitanje. Imam jos jedno pitanje a ne bih da otvaram novu temu.

              Kad istekne atest koja je procedura za obnavljanje istog ?
              Imam kola 2001 godiste, u Holandiji ugradjen Teleflex gas na 0km i atest mi vazi do 1.2.2011.
              Kola su atestirana 2005 godine u AMSS-u, i svi papiri za bocu i gasni uredjaj su predati njima.

              Da li je tacno da atest proizvodjaca za bocu vazi 10 godina tj. da cu morati da menjam bocu za godinu i po dana ?

              Comment

              • deki-ascona
                Bio nam je drug! RIP
                • 10.04.2007
                • 2118
                • NI , Trosharina

                Re: Iskustvo sa atestiranjem, opišite svoje

                Atest proizvodjaca boce se uvazava i vazi dok pise da vazi. Nakon toga tu istu bocu ispituju pomenuti "ispitivaci" (laboratorije AMSS ili masinski fax), pa oni opet daju atest na neko vreme.
                Koliko sam ukapirao, ispitivanje se vrsi visoko sofisticiranom naucnom metodom "guraj vodu u bocu da vidimo dal curi" . Nisam imao tu srecu, posto sam imao odgovarajuci papir za bocu iz 2005. Uglavnom , ne mora da se kupuje boca. Osim ako se ne javi naucnik koji tvrdi da je boca OTEZALA sama od sebe za 10 godina, a za dokazivanje te tvrdnje je ovaj forum premali.
                Originally posted by Valent Vudriga
                ovde je dnevnica 20e a ne satnica...
                Kako netko vozi auto s takvom dnevnicom, to fizicki nije moguce.

                Comment

                • Dora
                  Nadzornik!!!
                  • 24.10.2004
                  • 17451
                  • Novi Sad
                  • FIAT

                  Re: Iskustvo sa atestiranjem, opišite svoje

                  Za sada je atest za bocu važeći 10 godina od dana proizvodnje. nakon toga se stavlja nova boca il ise vrši atest stare kao što je Deki napisao i opet se dobija atest na nju. Zbog boce si dobio atest na instalaciju do 2011 godine. Ako boca nije specifična sa onim kockatim otvorom jednostavnije je da se zameni sa novom.
                  Ovde se piše nešto pametno, samo ne znam šta...

                  https.autogas.rs

                  Comment

                  • slavko_bgd
                    CBC Senator XXL
                    • 24.03.2009
                    • 771
                    • Batajnica
                    • Stilo 1.6 16V MW

                    Re: Iskustvo sa atestiranjem, opišite svoje

                    Originally posted by deki-ascona
                    Atest proizvodjaca boce se uvazava i vazi dok pise da vazi. Nakon toga tu istu bocu ispituju pomenuti "ispitivaci" (laboratorije AMSS ili masinski fax), pa oni opet daju atest na neko vreme.
                    Koliko sam ukapirao, ispitivanje se vrsi visoko sofisticiranom naucnom metodom "guraj vodu u bocu da vidimo dal curi" . Nisam imao tu srecu, posto sam imao odgovarajuci papir za bocu iz 2005. Uglavnom , ne mora da se kupuje boca. Osim ako se ne javi naucnik koji tvrdi da je boca OTEZALA sama od sebe za 10 godina, a za dokazivanje te tvrdnje je ovaj forum premali.
                    Da li si nekada prisustvovao ispitivanju boce za TNG?
                    Šta se ispituje,kako se ispituje i koliko to košta?
                    Ko to tvrdi da je boca otežala sama od sebe? Da se nije "naduvala"?
                    Otkad AMSS ispituje boce?

                    Druže, ako nešto saznaš molim te napiši, meni ističe atest u decembru pa da znam šta da radim.
                    Ali da to budu 100% tačne informacije!

                    Pozdrav
                    Bolje peške u švaleraciju nego Mercedesom na posao...

                    Comment

                    • slavko_bgd
                      CBC Senator XXL
                      • 24.03.2009
                      • 771
                      • Batajnica
                      • Stilo 1.6 16V MW

                      Re: Iskustvo sa atestiranjem, opišite svoje

                      Originally posted by Prki
                      Hvala Slavku i ostalima za odgovore na proslo pitanje. Imam jos jedno pitanje a ne bih da otvaram novu temu.

                      Kad istekne atest koja je procedura za obnavljanje istog ?
                      Imam kola 2001 godiste, u Holandiji ugradjen Teleflex gas na 0km i atest mi vazi do 1.2.2011.
                      Kola su atestirana 2005 godine u AMSS-u, i svi papiri za bocu i gasni uredjaj su predati njima.

                      Da li je tacno da atest proizvodjaca za bocu vazi 10 godina tj. da cu morati da menjam bocu za godinu i po dana ?
                      Po isteku važnosti atesta vozilo podleže ponovnom pregledu gasne instalacije.
                      Rezervoar se ispituje hladnim vodenim pritiskom na 60 bar(min 2x većim od maksimalnog radnog prema R115).
                      Posle "naduvavanja" boce vrši se kontrola materijala (zid, dance i varovi) i to rendgenom, da bi se ustanovilo da nema kritičnih mesta koje bi mogla prouzrokovati razaranje rezervoara.Ukoliko nema spoljnih deformacija i anomalija u materijalu (posebno su kritični varovi) boca dobija odobrenje za upotrebu ali ne duže od 5 godina.
                      Kao što je Dora napisao, osim ako je neka specijalna boca u vozilu čija zamena bi koštala više od troškova ispitivanja ili je funkcionalno takva da bi zamena ugrozila funkciju uređaja, ima smisla ispitivati bocu.
                      Ali, može se desiti i da boca ne prođe ispitivanje a onda je trošak dvostruki.

                      Na našem tržištu najjeftinije je zameniti staru bocu novom.
                      U poslednjih nekoliko godina menjali su se uslovi za atestiranje u smislu zahteva za kvalitetom rezervoara, homologacijama,načinom montaže i tako dalje. U svakom slučaju, ako imate potrebu za produženjem atesta, najmerodavnije je da se raspitate direktno kod institucija koje vrše atest jer je svako vozilo slučaj za sebe.

                      Srdačan pozdrav
                      Bolje peške u švaleraciju nego Mercedesom na posao...

                      Comment

                      • Prki
                        CBC Član
                        • 06.07.2008
                        • 38
                        • BGD

                        Re: Iskustvo sa atestiranjem, opišite svoje

                        Originally posted by Dora
                        Za sada je atest za bocu važeći 10 godina od dana proizvodnje. nakon toga se stavlja nova boca il ise vrši atest stare kao što je Deki napisao i opet se dobija atest na nju. Zbog boce si dobio atest na instalaciju do 2011 godine. Ako boca nije specifična sa onim kockatim otvorom jednostavnije je da se zameni sa novom.
                        Ja bi reko da je sa kockastim otvorom ?

                        Comment

                        • Dora
                          Nadzornik!!!
                          • 24.10.2004
                          • 17451
                          • Novi Sad
                          • FIAT

                          Re: Iskustvo sa atestiranjem, opišite svoje

                          Pa nije ali ispod poklopca ima par otvora i takvih boca nema kod nas da se kupi, tako da ili atest ili preradjivanje na naše "standarde"
                          Ovde se piše nešto pametno, samo ne znam šta...

                          https.autogas.rs

                          Comment

                          • slavko_bgd
                            CBC Senator XXL
                            • 24.03.2009
                            • 771
                            • Batajnica
                            • Stilo 1.6 16V MW

                            Re: Iskustvo sa atestiranjem, opišite svoje

                            @PRKI:

                            Ovaj sklop nemoj da ispituješ jer je boca prema homologaciji 67R00 koja više ne prolazi.
                            I mi to menjamo radi atesta, zato znam.
                            Dakle, samo zamena kada za to dođe vreme.

                            Pozdrav
                            Bolje peške u švaleraciju nego Mercedesom na posao...

                            Comment

                            • Prki
                              CBC Član
                              • 06.07.2008
                              • 38
                              • BGD

                              Re: Iskustvo sa atestiranjem, opišite svoje

                              Slavko, jel mozes na srpskom da mi objasnis.
                              Dzabe atest boce ako je holandski utakac za sipanje, jel si to mislio ?

                              Ova boca kosta preko 400 eura, nije mi jasno da ce sad neko da me tera da ugradjujem bocu od 60 eura i multiventil loshiji od onog sto trenutno imam.
                              Oj Srbijo medju sljivama.

                              Comment

                              • slavko_bgd
                                CBC Senator XXL
                                • 24.03.2009
                                • 771
                                • Batajnica
                                • Stilo 1.6 16V MW

                                Re: Iskustvo sa atestiranjem, opišite svoje

                                Ево, на Српском:

                                Као што сам већ написао у одговору од 06.аугуста, најбоље је да се распитате у некој од институција које су акредитоване за испитивање возила.Од њих ћете добити и тачне информације ко испитује судове под притиском и под којим условима.С обзиром да Вам је атест радио АМЅЅ а да су Вам узели оригиналну документацију (иначе сви задржавамо фотокопије а оригинале враћамо) обратите се њима.

                                Овако, на основу једне фотографије са које не видим идентификациону плочицу резервоара не могу да кажем ништа више од онога што је већ написано.
                                Оно што сам написао је на основу возила која сам прегледао а чија опрема није испуњавала услове да буде даље атестирана,дакле накнадно испитивање би једноставно било бесмислено.

                                То што боца кошта 400 еура ништа не значи и не значи да ћете добити лошију опрему ако је мање платите.
                                Мој први мобилни телефон својевремено је коштао скоро 800ДМ и био је смешан к'о циркус са данашње тачке гледишта.
                                Морате разумети чињеницу да смо тренутно у ситуацији када држава покушава да из хаоса одједном пређе у потпуни ред.Крајњи циљ јесте увођење неког реда у ову област,а до остварења тог циља неко ће се слатко возити на гас а неко баш и неће.

                                Срдачан поздрав
                                Bolje peške u švaleraciju nego Mercedesom na posao...

                                Comment

                                Working...
                                X