Malo filozofije!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • srdjan_p
    CBC Senator XXL
    • 01.12.2004
    • 1915
    • ZR

    Malo filozofije!

    Evo ovako, mom caletu je zimus pao na pamet jedan projekat u vezi sa Auto-Gas uredjajima. Hoce covek da napravi grejanje isparivaca kod starta motora zimi tako da se i kad je minus moze upaliti auto na Gas.
    E sad problem je kako to izvesti tj. napraviti neko grejanje isparivaca za prvih par minuta ili kolko je vec potrebno dok se motor ne ugreje.
    Ajmo malo filozofiranja
  • Uros Piperski
    CBC Senator XXL
    • 31.01.2005
    • 2978
    • Beograd

    #2
    OVde sam video da Saab ima grejac rashladne tecnosti. Verujem da to ima i Volvo.
    Takav grejac se moze koristiti za grejanje vode. Ako se postavi na crevo ispod isparivaca i ukljuci se 10ak minuta pre paljenja, trebalo bi da zgreje vodu koja ce se kretati na gore ka isparivacu...

    Ako malo ukljucim mozak , shvatim da bi to zgrejalo jako malo vode, a cim se motor upali i pokrene ostatak hladne vode ono grejanje nece imati nikakvog uticaja...
    ('voda' zameniti sa 'rashladna tecnost')

    Sledeci!?


    RALLYING - Like drag racing but with jumps, turns, snow, mud, gravel skill and balls.

    Comment

    • Dora
      Nadzornik!!!
      • 24.10.2004
      • 17451
      • Novi Sad
      • FIAT

      #3
      Zavisi koliko je spreman da investira para i vremena.

      Zagrejati vodu nije problem. problem nastaje kad se motor upali kao što je već primećeno. Nastaće protok vode i uredjaj će se ohladiti. Sa druge strane ako već upali sa ugrejanim uredjajem onda će nastaviti da radi bez obzira što će se delimično ohladiti jer će vrlo brzo za par sekundi početi ponovo da zagreva od vode iz glave ako je pravilno povezana voda.

      Ovo može da se reši sa dva elektrovenitla i tečnošću koja ima bajpas u odnosu na tok vode u motoru. Kao paralelan sistem. U paralelnom sistemu se greje tečnost nekim grejačem i odvojena je ventilima od ostatka vode iz motora. NTC otpornik ili tako neki ukida ili dovodi struju na ventile, zavisi od konstrukcije ventila, koji nakon postizanja temperature motora od nekih 20 stepeni recimo pušta ostatak vode da kruži kroz isparivač. Potrebno je još kroz praksu utvrditi koliki bi dodatni deo tečnosti bio potreban da se održi temperatura dok se motor ne uključi u proces.

      Eto mali Perica ovako razmišlja.

      BTW
      moj motor koji ima skoro 30 godina pali na minus 18 bez problema.

      BTW2 jeftinije mi je da svake druge zime bacim membrane i stavim nove nego da se zezam sa ovakvim idejama
      Ovde se piše nešto pametno, samo ne znam šta...

      https.autogas.rs

      Comment

      • srdjan_p
        CBC Senator XXL
        • 01.12.2004
        • 1915
        • ZR

        #4
        Hmmm, zanimljivo
        A u cemu je fora sa tim membranama, ja zimus nisam mogao da upalim na benzin na minus 20 jer su mi bile lose svecice i onda kad sam odslepao auto kod drugara u garazu da ga ugrejem on da me zeza upali juga na plin na oko -15 i to mu je jos stajao celu noc napolju i nije paljen...KAKO??
        Kaze mi nesto kao da mu je cale stavio neke mekse membrane??

        Comment

        • Dora
          Nadzornik!!!
          • 24.10.2004
          • 17451
          • Novi Sad
          • FIAT

          #5
          Fora je u ispravnom motoru i sistemu za paljenje. Membrane su mekane dok su nove ili dok im traje vek upotrebe. Isparivač treba da je čist iznutra. Kombinacija čist isparivač i dobre membrane koje lepo reaguju daju u kombinaciji sa dobrim motorom rezultat paljenja na debelom minusu.
          Svakako da i dobro ugradjen i podešen uredjaj pripomaže pri tome.
          Ovde se piše nešto pametno, samo ne znam šta...

          https.autogas.rs

          Comment

          • b_samardzic
            CBC Senator XXL
            • 02.04.2005
            • 1557
            • Smederevo

            #6
            I ja sam jugo palio celu zimu na plin i sve je ok jos uvek radi.

            Comment

            • Ladislav
              CBC Senator
              • 14.12.2004
              • 223
              • Kragujevac
              • Lada Niva 1.7i

              #7
              Ma to sa grejacima je izvedivo, al' mnogo zamajeno. Ubacis grejace, OK radi, sutradan shvatis da ti je akumulator od npr. 55Ah mali; Skines "stotku" sa nekog dizela, shvatis da ne moze da stane u kuciste za akumulator; navaris drugo kuciste, a onda vozis kratke ture i alternator ne moze da proizvede dovoljno struje izmedju dva verglanja; stavis jaci alternator, ali onda...

              Ma daaaj! Kresni lepo na benzin, ionako treba to povremeno.

              Comment

              • sw.brick
                CBC Senator XXL
                • 09.10.2004
                • 8141
                • Beograd, barajevo-zemun
                • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

                #8
                minus 20 zimi nije hladno niti nesto sto predstavlja problem za paljenje ispravnog auta koji odstoji i po 10tak dana napolju.

                uslov je ispravnost sistema ubrizgavanja goriva (elektricno, mehanicki, karburator, plin, dizel), ispravan i napunjen akumulator tako da moze da pokrene motor potrebnim brojem obrtaja (250-300), ispravne svecice ili brizgaljke kod dizela i zimsko ispravno ulje gradacije 10W maskimalno a pozeljno 5W ili 0W.

                uz gorivo, aku (struju) i ulje nema problema do nekih minus 35C i nije potreban nikakav dopunksi grejac motora pred jutarnje paljenje.

                na oko -40C i vecim hladnocama do -60C veoma je mudro imati grejac jer je jeftinije resenje od cescih problema sa akumulatorom i antifrizom, odnosno u tiim uslovima se motor i na gasi preko noci.


                ako ipak postoji potreba moze da se kupi gotovih resenja, bilo elektricnih grejaca (recimo Defa marke) sa ili bez cirkulacione pumpe, kao i grejaca na benzin/naftu recimo Webasto ili Eberspaecher takodje sa cirkulacionom pumpom.

                svi ti grejaci mogu da imaju obican tajmer, mali racunar sa kalendarom za visekratne dneven i nedeljne programe rada kao i daljinsko upravljanje bilo daljincem bilo mobilnim telefonom.

                sve vec prema zelji.

                pri tome se greju i motor i kabina auta tako da se iz tople kuce izlazi u topli i zagrejan auto na parkingu.

                cena je oko 1500 evra sa ugradnjom, standardna tajmer verzija.

                osim tih siroko rasprostranjenih marki video sam jednom ovde i slican grejac neke svedske marke koji se fabricki ugradjuje kao opcija u Volvo ali sad ne mogu da se setim imena.
                nudio covek preko oglasa izvadjen iz auta za nekih 200 dem pre jedno 6-7 godina sve komplet sa ECU ali bez garancije u nepoznatom stanju.

                mozda natrcis na nekom otpadu kod nas u nekom autu da postoji takav uradjaj a to bi bilo mnogo jeftinije....ali treba da naletis i da radi i da je ostao kompletan.



                hm, jedno pitanjce- a sto je problem zimi na tih -20 ili -30C upaliti auto na benzin i sacekati minut dva dok se ne zagreje dovoljno da moze na gas da se prebaci ?
                volvo
                945 SE turbo lpg
                344 GL lpg

                Comment

                • sw.brick
                  CBC Senator XXL
                  • 09.10.2004
                  • 8141
                  • Beograd, barajevo-zemun
                  • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

                  #9
                  hm setio sam se, postoji i termofor (bojler) sa vrucom vodom /antifrizom koji rade na principu akumulacije toplote od prethodne voznje i ne zahteva niti struju niti benzin/dizel posto koristi otpadnu toplotu pri radu motora.

                  takav sistem prave i koriste Rusi za njihovu zimu, postoji gotov fabricki model za Ladu Samaru i 110 familiju. mozda neko od kolega iz Rusije zna cenu i/ili vise detalja oko mogucnosti nabavke.

                  taj bojler cuva toplotu oko 24 sata od poseldnje voznje i cini mi se da je predvidjen da funkcionise do -30C koliko se secam iz uputstva za upotrebu koje sam citao pre nekoliko godina na nekom ruskom sajtu.

                  nisam sacuvao sajt jer je postojala verzija samo za Lade pa me nije dalje zanimalo.
                  s obzirom da je ruski izum i tehnicko resenje/izrada cenim da bi i cena trebala da bude umerena.

                  eto samo kao jos jedna ideja....
                  volvo
                  945 SE turbo lpg
                  344 GL lpg

                  Comment

                  • srdjan_p
                    CBC Senator XXL
                    • 01.12.2004
                    • 1915
                    • ZR

                    #10
                    Ma nije mi problem da palim ujutro na benzin nego kao sto sam napisao u naslovu teme filozofiramo i razvijamo teorije
                    To je moja greska sto nisam pripremio motor za zimu, ulje je bilo nesto gusce(letnje) i svecice su bile lose tako da...
                    No nema veze zato sam mlad i lud(glup) pa sam lepo gurao juga na -15 nekih 500m...lepo kaze meni cale "Ko nema u glavi ima u nogama"

                    Comment

                    • sw.brick
                      CBC Senator XXL
                      • 09.10.2004
                      • 8141
                      • Beograd, barajevo-zemun
                      • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

                      #11
                      uh, skupa primena teorija
                      tehnicki je sve moguce, ali da li vredi muzika toliko para, hm
                      volvo
                      945 SE turbo lpg
                      344 GL lpg

                      Comment

                      • NShappy
                        CBC Senator
                        • 09.03.2005
                        • 261
                        • Novi Sad
                        • Ford Focus 1.8TDCi

                        #12
                        Kolega je u Golfu II dizelu imao webasto sistem na naftu (koji se ugrađuje i u benzince i tada ima poseban mali rezervoar sa 3 ili 5 litara nafte sad se ne sećam) i koji se mogao isprogramirati da se uključi u određeno vreme. Brick ga je već spominjao.

                        Imao je mali gorionik sličan onima u kotlovima za grejanje i zagrevao je vodu koju je pumpa terala kroz motor. Palio se i ventilator za grejanje kabine pa je ceo sistem za manje od deset minuta rada mogao da ugreje vodu, motor i kabinu. Trošio je veoma malo nafte. Manje od 1 dcl po jednom ovakvom ciklusu zagrevanja. Veoma je lepo radio. Dobio ga je sa kolima kada ih je uvezao iz Nemačke. Sve to je povadio i prodao nekom taksisti. Ne zato što ne valja već što je hteo da proda odvojeno od kola.
                        Volim sve što su voleli mladi kada sam i ja bio mlad...

                        Comment

                        • sw.brick
                          CBC Senator XXL
                          • 09.10.2004
                          • 8141
                          • Beograd, barajevo-zemun
                          • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

                          #13
                          upravo to, Webasto radi i grejace na dizel kao gorivo i na benzin kao gorivo, vec prema tipu goriva koje je vec u autu. pricam o kupovini novog sistema. za polovni nema bas izbora, sta se nadje..
                          volvo
                          945 SE turbo lpg
                          344 GL lpg

                          Comment

                          • zoranc
                            CBC Senator XXL
                            • 31.03.2005
                            • 1313
                            • Beograd
                            • AR 147

                            #14
                            Re: Malo filozofije!

                            Originally posted by juguar
                            E sad problem je kako to izvesti tj. napraviti neko grejanje isparivaca za prvih par minuta ili kolko je vec potrebno dok se motor ne ugreje.
                            Ajmo malo filozofiranja
                            Staviš dve džezve za kafu, u jednoj normalno skuvaš kafu popiješ a sa drugom lepo do kola i preliješ isparivačl i normalno upališ auto na gas na
                            minius koliko hoćeš
                            Moj najlošiji dan na pecanju je bolji od najuspešnijeg dana na poslu

                            Comment

                            • galileo5
                              CBC Veteran
                              • 31.03.2005
                              • 131
                              • Leskovac, South Serbi

                              #15
                              Re: Malo filozofije!

                              Originally posted by juguar
                              Evo ovako, mom caletu je zimus pao na pamet jedan projekat u vezi sa Auto-Gas uredjajima. Hoce covek da napravi grejanje isparivaca kod starta motora zimi tako da se i kad je minus moze upaliti auto na Gas.
                              E sad problem je kako to izvesti tj. napraviti neko grejanje isparivaca za prvih par minuta ili kolko je vec potrebno dok se motor ne ugreje.
                              Ajmo malo filozofiranja
                              A. Odi do prvog auto-otpada i sa nekog Mercedesa ( diesel ) skini onu pumpu za vodu i onaj grejac (nisu bas cesti ali ih ima) sa sve onim utikacem za 220V, ustani 20 min pre polaska, gurni utikac u struju, popi kafu , pogledaj vesti, pozdravi sa ukucanima, iskljuci utikac, upali auto i terajjjjj.

                              B. Ako ti je sve ovo komplikovano mozes na brzinu sklepati neki nuklearni reaktor potrosnje 5mol/50god snage 5MW/h, koji ce ti pruzati konstantnu toplotu narednih 1000 godina.

                              C. Ili pak odi do nekog servisa da ti sve to lepo srede i nasteluju i zaboravi na ovu ideju.

                              U svakom slucaju javi za koju si se opciju opredelio, pa da radimo dalje.
                              Pozdrav ( i ne predaj se tako lako )

                              Comment

                              Working...
                              X