Pritisak urizgavanja gasa - sekvent sistemi

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Stratos
    CBC Senator XXL
    • 10.09.2008
    • 2594
    • Novi Sad

    Pritisak urizgavanja gasa - sekvent sistemi

    Pozdrav svima! Ovo je moja prva tema pa me malko istolerišite ako...
    Elem,interesuju me vaša iskustva i mišljenja u vezi rada i podešavanja sekventnih gasnih uređaja a konkretno vezana za pritisak gasa na razvodnoj šini za ubrizgavanje.Jasno je da je neophodno postići vrlo precizno kvantitativno odmeravanje gasa za svaki usisni takt svakog cilindra, a to postižemo određenim pritiskom gasa,površinom protoka dizne,i dužinom otvorenosti brizgača,koliko sam ja shvatio.Ako je to tačno, zanima me dali je sve jedno da li je dizna manja a pritisak veći ili je bolje da je dizna veća a pritisak manji uz uslov da je u pitanju isti motor sa istim vremenom otvorenosti brizgača? Da li je jedna varijanta možda ekonomičnija a druga daje možda veću sagu i slično? Ima li možda nekih konstruktivnih prepreka za ovakve egzibicije?
  • *IvanT*
    CBC Senator XXL
    • 30.01.2005
    • 3234
    • Srbija, Beograd, Kara

    #2
    Re: Pritisak urizgavanja gasa - sekvent sistemi

    Dobro je pitanje...

    Zavisi od više faktora, koliki bazni pritisak izabrati. Prvrnstveno se odnosi na snagu motora i tip reduktora koji se koristi. Najbitnija stvar je imati stabilan reduktor, dovoljnog kapaciteta da napoji motor na koji je ugrađen. Ako se taj uslov zadovolji, kod sistema koji mere pritisak gasa i podpritisak u****, idelano je da vrenost bude oko 1 bara. Kod sistema koji mere samo pritisak gasa, vrednost se postavlja na 1.35-1.5 bara, što je u principu ista stvar. Tada treba koristiti vakummetar i proveriti vrednost podpritiska, kako bi se dobbila ona razlika od 1 bara.

    Mali reduktori (fizički mali), uglavnom nemaju dovoljan kapacitet, pa se ide sa nešto višim baznim pritiskom, kako bi se kompenzovao pad pritiska na velikom opterećenju. Uglavnom ni to ne bude dovoljno, pa performanse jakih motora budu nešto slabije pod opterećenjem. Najjači reduktori, sa kojima sam se ja susreo su deklarisani na 350kW i stvarno su ogromni u poređenju sa većinom drugih, ali bez problema jedan reduktor "gura" V8 motor od 6.1 litara i 425 kS, a bazni pritisak je oko 0.9 bara.

    BTW

    Nikako visok pritisak, a mali brizgači, pogrešno je...
    http://www.lovatogas.co.rs

    Comment

    • Stratos
      CBC Senator XXL
      • 10.09.2008
      • 2594
      • Novi Sad

      #3
      Re: Pritisak urizgavanja gasa - sekvent sistemi

      Mislio sam na te fine razlike 1 bar +- 0,2 bara pritiska,nevezano za snagu i tip i marku uređaja ili ograničenje u opsegu senzora pritiska,nego čisto manje-više hipotetičko pitanje jednog radoznalca.U svakom slučaju hvala ti na brzom,preciznom i iscrpnom odgovoru.

      Comment

      • Dora
        Nadzornik!!!
        • 24.10.2004
        • 17451
        • Novi Sad
        • FIAT

        #4
        Re: Pritisak urizgavanja gasa - sekvent sistemi

        Kod savremenih i čestih po snazi motora, ovih uobičajenih manje snage nije toliko bitno, za desetu dve pritisak ako je dizna po veličini u toleranciji. Bitno je kod oldtajmera sa fulgrup ubrizgavanjem. Kod njih je ta dilema što si postavio dosta bitna a to je opet stvar od motora do motora...
        Ovde se piše nešto pametno, samo ne znam šta...

        https.autogas.rs

        Comment

        • Fabia & Avensis
          CBC Senator
          • 25.05.2006
          • 215
          • Podgorica - MNE!

          #5
          Re: Pritisak urizgavanja gasa - sekvent sistemi

          Originally posted by *IvanT*
          V8 motor od 6.1 litara i 425 kS


          Chrysler SRT8 HEMI
          DRIVE A BMW IF YOU WANT TO BE SOMEBODY
          DRIVE A LEXUS IF YOU ARE SOMEBODY

          Comment

          • *IvanT*
            CBC Senator XXL
            • 30.01.2005
            • 3234
            • Srbija, Beograd, Kara

            #6
            Re: Pritisak urizgavanja gasa - sekvent sistemi

            http://www.lovatogas.co.rs

            Comment

            • Stratos
              CBC Senator XXL
              • 10.09.2008
              • 2594
              • Novi Sad

              #7
              Re: Pritisak urizgavanja gasa - sekvent sistemi

              Najlakše je učiti od najboljih!
              Mogu li se,u tom kontekstu,finom regulacijom pritiska podešavati benzinski trimeri u radu na gas? Dali je uputnije razbušivati dizne za po .1 ili.05mm ili se to može regulisati nivoom baznog pritiska u opsegu +-0,2bara,ili pak Vi praktikujete kombinaciju ova dva faktora?
              A možda ja pitam i više nego što je pristojno? Govori li se o ovoj temi na obukama za ugradnju uređaja ili je sistem rada "ovo tu,ovo ovako,onda automapiranje a viši nivoi su za neke druge"?
              Zaista Vam hvala na strpljenju!

              Comment

              • *IvanT*
                CBC Senator XXL
                • 30.01.2005
                • 3234
                • Srbija, Beograd, Kara

                #8
                Re: Pritisak urizgavanja gasa - sekvent sistemi

                Nemaš potrebe za tako malim promena prečnika brizgača(izuzetak Renix sa punom grupom ) ili finim štelovanjem pritiska, kako bi baš došao na idealno mapiranje. Svaki sekvencijalni sistem do sada proizveden, ima mapu i neke korekcione faktore, kojima se to postiže. Kada se završi autokalibracija i dobiješ neki korekcioni faktor koji ima vrednost npr k=1.35, uvek ga možeš korigovati da bi vreme otvaranja benzinskih brizgača ostalo nepreomenjeno. Naravno to treba odraditi u celom opsegi broja obrtaja i pod različitim opterećenjima motora.
                http://www.lovatogas.co.rs

                Comment

                • Stratos
                  CBC Senator XXL
                  • 10.09.2008
                  • 2594
                  • Novi Sad

                  #9
                  Re: Pritisak urizgavanja gasa - sekvent sistemi

                  Hvala IvanuT i Dori na dragocenim informacijama .

                  Comment

                  Working...
                  X