potrošnja plina

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • ragazzoni
    CBC Senator XXL
    • 24.02.2009
    • 774
    • Obrenovac i okolina
    • Opel Omega 2.0i-16v

    #31
    Re: potrošnja plina

    Originally posted by gti16v
    Kad se to sracuna dobije se da je energetska vrednost plina ~6285kcal/litar, a energetska vrednost benzina 7500kcal/litar iz cega sledi da litar benzina ima ~19% vecu energetsku vrednost od litra plina.
    Pa da li si na mojoj strani ili ne? Malo je neprikladna računica energetske moći u litr., daje se u kg., ovo zbog BRIŽNIH hemičara koji odmah OSPU paljbu. Što se mene tiče sasvim ti je u redu račun i meni ne smeta. Još jednom se potvrdilo i u praksi a vidi se u predhodnim postovima da auto na benzinu mora duuuugo pod sauhom i da troši oooohhhooo ho benzina. Ko me razumeo shvatio je o čemu pričam. Računica od 19 % razlike je tačna, ali u praksi doosta varira, kako zbog stanja opreme, tako i zbog kvaliteta goriva. Rafinerije daju ovu energetsku moć goriva u prospektima i kad g. Alvirović testira, a kad ga zabiju meni na pumpi u nekom selu, e to je .....
    ''Ovladajte TEHNIKOM, da ne bi ona ovladala VAMA!!''
    Poslednja reč tehnike uvek je UPOMOĆ!!!

    Comment

    • vandaman
      CBC Član
      • 09.11.2009
      • 18
      • srbija

      #32
      Re: potrošnja plina

      Ma nije me niko utep'o Dora nego mi crk'o windovs neki dan...
      Za druga koji plaća domaćom: ako ti se isplati da dođeš do B. Topole samo zbog predpaljenja a ti ajde al' prvo nazovi 060-718-3960...
      Legendo: zbog toga sam i napisao sve ono, da bi ti iskorištenje plina bilo max...E sad da ide bolje na plin nego na benzin??!! Može da ide isto al' bolje ne verujem, jedino što neko reče ako ti na benzin ide k'o slina...

      Comment

      • gti16v
        CBC Senator XXL
        • 05.08.2007
        • 343
        • BGD
        • VW PASSAT 1.8T, BMW E46 318Ci 105kw

        #33
        Re: potrošnja plina

        Originally posted by ragazzoni
        Originally posted by gti16v
        Kad se to sracuna dobije se da je energetska vrednost plina ~6285kcal/litar, a energetska vrednost benzina 7500kcal/litar iz cega sledi da litar benzina ima ~19% vecu energetsku vrednost od litra plina.
        Pa da li si na mojoj strani ili ne? Malo je neprikladna računica energetske moći u litr., daje se u kg., ovo zbog BRIŽNIH hemičara koji odmah OSPU paljbu. Što se mene tiče sasvim ti je u redu račun i meni ne smeta. Još jednom se potvrdilo i u praksi a vidi se u predhodnim postovima da auto na benzinu mora duuuugo pod sauhom i da troši oooohhhooo ho benzina. Ko me razumeo shvatio je o čemu pričam. Računica od 19 % razlike je tačna, ali u praksi doosta varira, kako zbog stanja opreme, tako i zbog kvaliteta goriva. Rafinerije daju ovu energetsku moć goriva u prospektima i kad g. Alvirović testira, a kad ga zabiju meni na pumpi u nekom selu, e to je .....
        Naravno da se slazem da potrosnja plina mora da bude veca od potrosnje benzina. Racunicu u kcal/lit sam izveo samo iz jednog razloga, a to je sto mi i benzin i plin (ne racunam onaj za kucnu upotrebu koji se prodaje na kg) placamo po litru, a ne po kilogramu, cisto radi lakseg uporedjivanja jer svi potrosnju goriva izrazavamo u lit/100km.

        Sad se ovde javljaju ljudi sa slucajevima gde im je benzinski sistem u losem stanju a plinski podesen pa pricaju to sto pricaju. Ne kazem da lazu, samo kazem da njima ocigledno nesto oko ubrizgavanja benzina ne valja. Ne zaboravite da postoje i suprotni primeri, da benzina trosi normalno,a plina srce ko lud, pa potrosnja plina bude i 2x veca, ali po meni, ni jedni, ni drugi nisu merodavni za poredjenje.

        Comment

        • b_samardzic
          CBC Senator XXL
          • 02.04.2005
          • 1557
          • Smederevo

          #34
          Re: potrošnja plina

          Ja sam pricao o autima sa karburatorom i tvrdim da auto sa obicnim karburatorom ima slabije iskoriscenje benzina dok je hladan nego sa dobro postavljenim vakum plinom.
          Mislim da je samo vakum plin isplativ i to na karburatorske i na eventualno monopoint motore.
          Na injection motore nikako vakum ne stavljati a sekvent se nikako ne isplati.
          Pratim vec godinama forum i evo do mog zakljucka. Kod injection sistema benzinske dizne rasprsuju benzin u prah i uz pomoć senzora ECU povećava iskorišćenje benzina. Plin je energetski slabiji ali ima vecu oktansku vrednost, znaci trazi ranije paljenje i siromasniju smesu. Ugradnjom sekvent plinskog uredjaja smesa mora da zadovolji izduvne gasove kao na benzinu da nebi ECU prijavio gresku, znaci da smesa mora da bude bogatija nego sto bi bilo idealno. Zbog vece oktanske vrednosti trebalo bi paljenje da bude ranije sto je kod injection sistema u domenu extrem tuninga, a sa istim paljenjem ko na benzin dolazi do nagorevanja izduvnih ventila.
          Sve to dovodi do podatka da u prosekt na 100km plina trosi 10 posto vise i jos 2 litra benzina za paljenje.
          Dolazimo do ustede od 25 posto.
          A sta se dešava sa održavanjem auta sa plinom? Redovno dolazi do začepljenja benzinskih dizni, plinski sistem trazi odrzavanje koje košta, u slučaju kvara treba ustanoviti da li je zbog plina ili zbog benzinskog menadzmenta.
          Cena ugradnje plus povećana potrosnja plus skupo odrzavanje plinskog sistema gube osnovni smisao ugradnje plina a to je usteda i nista vise.

          Comment

          • rrapaic
            CBC Senator
            • 13.02.2008
            • 225
            • Beograd
            • Fiat Stilo 1.9 JTD

            #35
            Re: potrošnja plina

            Procitah ovu sjajnu raspravu u jednom dahu; fantasticna razmena misljenja!

            Koliko god fizika i hemija bile neumoljive, ipak slutim da nesto ima u prici kolege vandaman-a. Zasto? Zato sto je benzinski motor cak i danas jedna vrlo nesavrsena i do-zla-boga neefikasna masina.
            Imam pitanje vezano za podatke iznete u diskusiji. Zna li neko kolika je energetska vrednost dizela? I da li se taj podatak uklapa u poznatu nam potrosnju dizelasa, koja je po pravilu manja od benzinaca? Znam da ce neko sad reci da mesam babe i zabe, ali upravo hocu da naglasim da nije sve u gorivu, ponesto je i do nasih (primitivnih?) masina.

            [offtopic:2a1udlok]Ovo me podsetilo na jednu davnu ISTINITU pricu, o pronalasku zvanom elisa (propeler). Znate li je? Evo ja cu ukratko da vam ispricam. Negde u Evropi u 19. veku radjena je probna voznja broda sa ugradjenom elisom, po uzoru na Da Vincija (znaci, ne danasnja elisa, nego spirala ). Brod je isao kako je isao, i u jednom trenutku je doslo do havarije: "elisa" je pukla na dva dela. Ono sto su odmah svi primetili je da je brod UBRZAO . Tako da danas imamo elisu kakva vec jeste. Pouka ove price je, da mi zapravo NISTA ne znamo (o masinama) .[/offtopic:2a1udlok]

            Rajko
            Fiat Stilo 1.9 JTD

            Comment

            • Dora
              Nadzornik!!!
              • 24.10.2004
              • 17451
              • Novi Sad
              • FIAT

              #36
              Re: potrošnja plina

              Pa slažem se i ja da je Vandaman u pravu što se tiče njegove priče ali se ne slažem da je postupak štelbanja koji je napisao ispravan. isto tako se slažem da samo vozač ima vremena i načina da naštelba svoj sistem kako treba, govorim o venturiju naravno i t oiz razloga što svako vozi na različit način i nema šanse da ja pogodim baš njegov način. Opet tu dolazimo do jednog začkoljka a to je da 99% vozača nema pojma o čemu mi ovde pričamo i sva mast ode u propast

              To je ujedno odgovor Legendi, naravno da će biti bolje iskorišćenej ako pomeriš paljenje par stepeni.
              Ovde se piše nešto pametno, samo ne znam šta...

              https.autogas.rs

              Comment

              • vandaman
                CBC Član
                • 09.11.2009
                • 18
                • srbija

                #37
                Re: potrošnja plina

                Originally posted by b_samardzic
                Ja sam pricao o autima sa karburatorom i tvrdim da auto sa obicnim karburatorom ima slabije iskoriscenje benzina dok je hladan nego sa dobro postavljenim vakum plinom.
                Mislim da je samo vakum plin isplativ i to na karburatorske i na eventualno monopoint motore.
                Na injection motore nikako vakum ne stavljati a sekvent se nikako ne isplati.
                Pratim vec godinama forum i evo do mog zakljucka. Kod injection sistema benzinske dizne rasprsuju benzin u prah i uz pomoć senzora ECU povećava iskorišćenje benzina. Plin je energetski slabiji ali ima vecu oktansku vrednost, znaci trazi ranije paljenje i siromasniju smesu. Ugradnjom sekvent plinskog uredjaja smesa mora da zadovolji izduvne gasove kao na benzinu da nebi ECU prijavio gresku, znaci da smesa mora da bude bogatija nego sto bi bilo idealno. Zbog vece oktanske vrednosti trebalo bi paljenje da bude ranije sto je kod injection sistema u domenu extrem tuninga, a sa istim paljenjem ko na benzin dolazi do nagorevanja izduvnih ventila.
                Sve to dovodi do podatka da u prosekt na 100km plina trosi 10 posto vise i jos 2 litra benzina za paljenje.
                Dolazimo do ustede od 25 posto.
                A sta se dešava sa održavanjem auta sa plinom? Redovno dolazi do začepljenja benzinskih dizni, plinski sistem trazi odrzavanje koje košta, u slučaju kvara treba ustanoviti da li je zbog plina ili zbog benzinskog menadzmenta.
                Cena ugradnje plus povećana potrosnja plus skupo odrzavanje plinskog sistema gube osnovni smisao ugradnje plina a to je usteda i nista vise.
                Uh bre kolega ti ga sad pretera!!
                Ajmo redom:
                1. Benzinac pod ispravnim čokom (hladan) treba da dobija benzinom bogatiju smešu a odziv na gas bi tada trebalo da je bolji nego kada je motor zagrejan na radnu temperaturu, samo je tada potrošnja enormno veća.Kolega koji je gore napisao da mu pod čokom motor jedva vuče verovatno ima neispravan sistem za hladno paljenje (čok)!
                2. Vakumski uređaj se može postaviti na skoro sve vrste motora i s obzirom da je cena njegove ugradnje mnogo niža od sekvent uređaja on je najisplativiji.
                3. Teško da na svakih 100 km pređenih možeš računati 2l benzina.Ja recimo koristim gas uređaj sa manuelnim prebacivanjem (ručno) gas-benzin i na benzin sam ga palio po prvi put tek ovih hladnih dana (nemam garažu).Čim izađem iz dvorišta i ispravim volan vraćam ga na gas. A koliko benzina potrošim za to? Pa toliko da dva puta u toku godine naspem za 500 din u rezervoar...
                4. Održavanje plinskog uređaja u automobilu je zanemarljiva stavka, u svakom slučaju višestruko jeftinija od održavanja dizel ili benzinskog sistema.
                Ne znam šta te je ubedilo pa si toliko protiv plina ali ću ti reći da prostom računicom možeš doći do saznanja da na 100 000km pređenih na plin (računaj 8l benzina-10l plina) uštediš 3.284,00 evra!!!

                Comment

                • b_samardzic
                  CBC Senator XXL
                  • 02.04.2005
                  • 1557
                  • Smederevo

                  #38
                  Re: potrošnja plina

                  Lako je nama a sta cemo sa majstor slavkom koji je razdesio paljenje?
                  Verovatno jos gura auto do nekog ozbiljnog majstora jer nezna kako se koristi sajla a kako strob lampa mada ima i jedno i drugo!
                  Sala!

                  Comment

                  • legenda
                    CBC Senator XXL
                    • 28.03.2009
                    • 1345
                    • Beograd

                    #39
                    Re: potrošnja plina

                    @Vandaman hvala sefe,zapisao sam broj telefona,pa dok se raspitam koliko je to daleko,javljam se da navratim
                    @dora Gosn nadzornice,vec sam pomerio pretpaljenje i ide dosta bolje nego kada je namesteno idealno za benzin...jedino mi nije jasno to u toku voznje,kada vuce auto najbolje,a kada prestaje da vuce(meni vuce i preko 6500rpm)...cinjenica je da se ja ne razumem,ali ako znate kako se to stelba,molio bih Vas da napisete,ili da dodjem onda do Ns-a,blize je...

                    Comment

                    • Dora
                      Nadzornik!!!
                      • 24.10.2004
                      • 17451
                      • Novi Sad
                      • FIAT

                      #40
                      Re: potrošnja plina

                      Originally posted by vandaman
                      Ma nije me niko utep'o Dora nego mi crk'o windovs neki dan...
                      Dobro je sad mi je lakše, mada i to sa crkavanjem wina mi je sumnjivo...
                      Ovde se piše nešto pametno, samo ne znam šta...

                      https.autogas.rs

                      Comment

                      • deki-ascona
                        Bio nam je drug! RIP
                        • 10.04.2007
                        • 2118
                        • NI , Trosharina

                        #41
                        Re: potrošnja plina

                        Originally posted by b_samardzic
                        ...
                        Mislim da je samo vakum plin isplativ i to na karburatorske i na eventualno monopoint motore.
                        Na injection motore nikako vakum ne stavljati a sekvent se nikako ne isplati.
                        Pratim vec godinama forum i evo do mog zakljucka. Kod injection sistema benzinske dizne rasprsuju benzin u prah i uz pomoć senzora ECU povećava iskorišćenje benzina. Plin je energetski slabiji ali ima vecu oktansku vrednost, znaci trazi ranije paljenje i siromasniju smesu. Ugradnjom sekvent plinskog uredjaja smesa mora da zadovolji izduvne gasove kao na benzinu da nebi ECU prijavio gresku, znaci da smesa mora da bude bogatija nego sto bi bilo idealno. Zbog vece oktanske vrednosti trebalo bi paljenje da bude ranije sto je kod injection sistema u domenu extrem tuninga, a sa istim paljenjem ko na benzin dolazi do nagorevanja izduvnih ventila.
                        ...
                        Sve to dovodi do podatka da u prosekt na 100km plina trosi 10 posto vise i jos 2 litra benzina za paljenje.
                        Dolazimo do ustede od 25 posto.
                        A sta se dešava sa održavanjem auta sa plinom? Redovno dolazi do začepljenja benzinskih dizni, plinski sistem trazi odrzavanje koje košta, u slučaju kvara treba ustanoviti da li je zbog plina ili zbog benzinskog menadzmenta.
                        Cena ugradnje plus povećana potrosnja plus skupo odrzavanje plinskog sistema gube osnovni smisao ugradnje plina a to je usteda i nista vise.
                        Cekaj kolega, ima i izuzetaka

                        Ascona MPI, zbog mog nemara uopste ne koristim benz. (skinuo pumpu zbog zamene i nikad je nisam vratio), obican venturi koji je vec bio na autu, ne znam koliko je sa njim presao prethodni vlasnik, ali ja imam jos malo pa 100.000 km, sve sa istim isparivacem, mixerom, bocom , EV . Membrane sam nabavio odavno, ali ih nisam zamenio posto i sa starim nemam problema. Od odrzavanja plinske instalacije imam skidanje filcanog filtera na 10.000 , istresem malo i opet vratim, sve u kucnoj varijanti.
                        Predpaljenje u "extrem tuning " varijanti je reseno prebacivanjem oktanskog prekidaca na 95 pre 2 god. , (opreacija od skoro 10 sekundi ako racunam i dizanje haube. Mozda su ventili nagoreli, al' oni se jos ne bune, pa ni ja.
                        Zbog atesta sam zamenio ISPRAVAN MV na boci (a mogao je i da ostane, imao sam dobru vezu) , a i da ostavim neki dinar nekom plinadziji cisto da me ne bije maler - ne moze toliko da se vozika bez ikakvih problema.

                        Problema je bilo, ali je LPG instalacija bila dijagnosticar, a ne uzrok , npr. ler gas (uzrok : falsh vazduh) i tako jos par sitnica. Sve otklonjeno uz pomoc CBC u kucnoj radinosti.

                        U izdatke ne racunam dobre svecice, kablove , filter vazduha.... to se valjda podrazumeva i u koriscenju benzina, mada tad moze i da se fushari na kvalitetu/ceni.

                        Po gradu potrosnja 12, a volim da stisnem pedalu. Oni koje znam sa istim motorom ne mogu da prodju sa manje od 10 na benzinu.

                        Naravno da na injection treba sekvent , nesporno, ali u vezi ostatka tvog pisanja... nije bas sve tako crno !
                        Originally posted by Valent Vudriga
                        ovde je dnevnica 20e a ne satnica...
                        Kako netko vozi auto s takvom dnevnicom, to fizicki nije moguce.

                        Comment

                        • b_samardzic
                          CBC Senator XXL
                          • 02.04.2005
                          • 1557
                          • Smederevo

                          #42
                          Re: potrošnja plina

                          Deki a sta je tebi tu na autu ispravno od benzinskih komponenti?
                          Sjebo si pumpu, dozne zapekle creva za benzin sasušila i ispucala, rezervoar korodirao i mozda čak i bušan a povrh svega neispravan protokomer. Kolko para ti treba da odes kod majstora da ti sve to popravi? A i da popravis sve to koliko bi bilo ispravno?
                          Kaži nam kako palis auto na -15?
                          To sto ti imas na askoni je zastareli injection koji trpi neispravnost i nemora da ide sekvent ali i dalje tvrdim da kad bi hteo da odrzavas benzinski sistem ispravnim nebi bilo uštede. Kako ti izgleda crevo pre leptira gasa, obicno vidjam brdo selotejpa preko njega.
                          Uostalom ti si jedan od primera zasto je plin na sekventu isplativ ili neisplativ i po koju cenu.
                          Tvoj injection je prastari tip pa moze vakum ali...
                          Ti na tom autu i nemozes da ugradis sekvent tj mozes al bi pre ugradnje morao da ulozis vise nego sto kosta ugradnja plina.
                          Na kraju zar ti nebi voleo da imas karburator sa qučnim sauhom na askoni, garantujem da bi ga sam održavao i doveo u ispravno stanje.

                          Comment

                          • deki-ascona
                            Bio nam je drug! RIP
                            • 10.04.2007
                            • 2118
                            • NI , Trosharina

                            #43
                            Re: potrošnja plina

                            Pogodio si sve u vezi benzina.

                            Samo da dodam da NE bih voleo da imam karburator, bas da ga ne bih stalno cistio i popravljao. I nemam nikakvu restrikciju na usisu, nisam ja toliki shuster da guram sundjere i selotejp. Kod mene je to OK.
                            Sjebo si pumpu, dozne zapekle creva za benzin sasušila i ispucala, rezervoar korodirao i mozda čak i bušan a povrh svega neispravan protokomer. Kolko para ti treba da odes kod majstora da ti sve to popravi? A i da popravis sve to koliko bi bilo ispravno?
                            Pa ja zato i vozim na LPG, da ne bih sve to popravljao ! Dizna nije zapekla, nego pusta vise nego sto treba, a pumpa je crkla u toku rada, vezana je (bila) da radi bez obzira na pogonsko gorivo. Protokomer je (verovatno) ispravan, ali me momentalno uopste ne zanima. U stvari, nista nije crklo zbog LPG, nego od starosti. Inace, svaki vikend provodim ili na kopu ili na st.planini, palim na -20 na LPG (cim dam kontakt gas krene u usis, pali k'o mina) . Sve se moze kad se hoce. Spreman sam da kupim i nov isparivac kad dokrajcim ovaj, i to ce biti 30-40 eur za toliko km i za tolike godine. Vise nego prihvatljivo, zar ne ?

                            Uvek mi je vaznije da mi rade el.podizaci, brisaci, i uvek cu radije da izgubim prepodne da na buvljaku nadjem original upaljac nego da palim auto na benz. Sta ce mi to ? I u saobracajnoj mi pise da je vozilo na LPG.

                            LPG instalacija je za mene neuporedivo jevtinija za odrzavanje, a o voznji da ne pricam.
                            Originally posted by Valent Vudriga
                            ovde je dnevnica 20e a ne satnica...
                            Kako netko vozi auto s takvom dnevnicom, to fizicki nije moguce.

                            Comment

                            • Dora
                              Nadzornik!!!
                              • 24.10.2004
                              • 17451
                              • Novi Sad
                              • FIAT

                              #44
                              Re: potrošnja plina

                              To sto ti imas na askoni je zastareli injection koji trpi neispravnost i nemora da ide sekvent ali i dalje tvrdim da kad bi hteo da odrzavas benzinski sistem ispravnim nebi bilo uštede. Kako ti izgleda crevo pre leptira gasa, obicno vidjam brdo selotejpa preko njega.
                              Sad mi ide polako na kiselo, ajde da raspravimo kulturno na tehnološkom nivou jednom zauvek šta je to što treba da se održava što inače ne bi i koliko to košta da se baš ne isplati ugradnja gasa. Hteo sam da napišem ono za muve ali uvrediće se neko ali evo pristojnije... Ceo zapad je blesav namrtvo a industrija koja proizvodi sve više uredjaja, prodaje to izvan mlečne staze...

                              Naveo si primer gde se dozvoli da se sruši kuća pa posle pitaš koliko košta opravka a sve je počelo polupanim crepom gde je curila voda.

                              1. Dizne ne treba da se čiste, ne prljaju se ako i treba to se dogodi posle mnooogo kilometara, više od 80K
                              2. Pumpa crkne posle 150 do 300K radila na plin ili benzin svejedno.

                              Sekvent.
                              Moj kalkulator kaže da vozilo koje troši 10 litara benzina na 100 km, štedi mesečno 4020 dinara na osnovi da prelazi 1000Km mesečno sa cenom benzina 100 Din. cenom plina 52 Din. uračunatim povećanjem potrošnje plina od +15 posto. Sa ugradnjom koja košta 58900 dinara a sa prethodno navedenim uslovima sve se isplati za 14,17 meseci.

                              Venturi.
                              Tipa Deki Ascona je 30000 dinara, isti uslovi 7.4 meseca rok otplate.

                              Venturi karburator.
                              24700 isplati se za 6.1 mesec.

                              Ovo su oštri uslovi a diljem zemlje ima mnogo povoljnijih uslova.

                              Sad, šta košta toliko na održavanju benzinske instalacije koju pokvari plin?

                              Čekam.

                              P.S
                              Ako ne znaš kako se pali auto na plin na -18 pročitaj lepljive poruke "kako se pali zimi na plin" a može da upali sasvim normalno.

                              P.S. 2
                              Sjebo si pumpu, dozne zapekle creva za benzin sasušila i ispucala, rezervoar korodirao i mozda čak i bušan a povrh svega neispravan protokomer. Kolko para ti treba da odes kod majstora da ti sve to popravi? A i da popravis sve to koliko bi bilo ispravno?
                              Na koji način creva i sve ostalo duže traju ako se vozi isključivo na benzin, on je neki melem za gumena creva pa duže traju ako su u benzinu?
                              Ovde se piše nešto pametno, samo ne znam šta...

                              https.autogas.rs

                              Comment

                              • ragazzoni
                                CBC Senator XXL
                                • 24.02.2009
                                • 774
                                • Obrenovac i okolina
                                • Opel Omega 2.0i-16v

                                #45
                                Re: potrošnja plina

                                Da li zaključati temu ili ne??? Od potrošnje gasa i fine diskusije, od preciznog podešavanja predpaljenja od 3 stepena (KAO KOD MAJSTOR ŽIVOTE) tema dođe do toga da na autu i ne treba mnogo toga, sve treba isključiti iseći, izbaciti, samrtni greh je ko ima OBA sistema ispravna, kap benzina u rezervoaru je finansijsko ubistvo i sl.. Dora izvlači temu na pravi put, PO KO ZNA KOJI PUT, predlaže finansijsku računicu i trudi se DA ALTERNATIVNI pogon to i ostane. Samo da ovo ne postane putokaz drugima. Molim vas nemojte ZASTRANJIVATI !!!!
                                ''Ovladajte TEHNIKOM, da ne bi ona ovladala VAMA!!''
                                Poslednja reč tehnike uvek je UPOMOĆ!!!

                                Comment

                                Working...
                                X