(Zlo)upotreba sauga za TNG?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Ladilac
    CBC Početnik
    • 10.06.2009
    • 5
    • Beograd

    (Zlo)upotreba sauga za TNG?

    Lada Samara 1300, rođena početkom devedestih godina prošlog veka, Lovato (ugrađen skoro u, po mom mišljenu, jednom od najkompetentnijih, ako ne i najkompetentnijem sevisu u Beogradu, "tamo negde kod Višnjice"), na TNG auto radi perfektno, za moje pojmove. Dobro pretražio forum, ali nisam našao baš ono što me zanima.

    Citiram:
    Tema: "Kako treba postupati sa vozilom koje ima autogas-plin"
    Dora: "Leti se pali na isti način samo bez sauga, kontakt i okretanje anlasera i u tom trenutku dodavanje malo gasa na pedali a posle paljenja saug po potrebi. Mislim na one što imaju ručni saug."

    Ako auto palim na gore opisani način, pri spoljašnjoj temperaturi od oko 40 stepeni, pri čemu mi je auto još na suncu (motor nije radio 12-24 sata), "ne gine" mi verlganje od cirka 7-8 sekundi . Sve važi i za varijante sa ručnim saugom, bez njega, sa ili bez gasa. Jednostavno mora da se verlga koliko sam naveo.
    Ako auto palim kako je Dora naveo za zimu u istoj temi, citiram: "....Da se kontakt i stisne se ono crveno dugme za saug (ne mora biti crveno) 1 do 3 puta kratko, zavisi od auta do auta, to morate sami utvrditi. Napomena je na kratko sekunda maksimum. Okrenete ključ da počne paljenje i u tom trenutku dodate oko 1 do 2 santimetra gasa na pedali. Auto počinje da se pali posle par sekundi i onda se doda gasa koliko treba. Tek onda se povuče saug da bi motor radio stabilno. Kako se auto greje tako se vraća saug i to je to....", auto pali kao "mina" (isto tako pali i ako ga noc pre, prebacim na benzin).
    Da ne bi brzo davao novac za novi akumulator, palim na nepodnošljivoj spoljašnoj temperaturu na način koji je opisan za zimu.

    Pitanje je prosto: Da li svakodnevna uptreba "magičnog" crvenog prekidača tokom leta (a plus ide zima), ima neke štetne posledice, i naravno, zašto toliko verlga na ovim paklenim temperaturama kad na haubi mogu doslovno da ispržim jaje?

    Unapred zahvalan na konsruktivnim odgovorima.
  • rrapaic
    CBC Senator
    • 13.02.2008
    • 225
    • Beograd
    • Fiat Stilo 1.9 JTD

    #2
    Re: (Zlo)upotreba sauga za TNG?

    To dugme ne radi nista drugo nego urgentno otvara elektroventil. Mozes ga pimplati koliko hoces, i zimi i leti; ako preteras, imaces previse gasa u isparivacu i dalje... sto ce opet da zeza paljenje.
    A 7-8 sekundi verglanja je upravo koliko treba da gas stigne od elektroventila do motora. A gde se deo zaostali gas u crevu/motoru (od juce, recimo)? He, ishlapio. Mene to sa paljenjem hoce da zeza samo ujutro, ali ako cimnem pomenuto dugme par puta, pali iz prve. (Zapravo, ujutru uvek palim na benzin; zasto, to izlazi iz ove teme)
    Preko dana najcesce nemamo problema sa paljenjem na plin, jer zaostali gas ne stigne da "pobegne"...

    Rajko
    Fiat Stilo 1.9 JTD

    Comment

    • Dora
      Nadzornik!!!
      • 24.10.2004
      • 17451
      • Novi Sad
      • FIAT

      #3
      Re: (Zlo)upotreba sauga za TNG?

      Neće smetati ništa ako to koristiš i leti, ono je uopšteno uputstvo i nije sveto pismo da se tako mora primenjivati Lada inače (svaka) mnogo bolje pali zimi nego leti, obrnuto od svih automobila
      Ovde se piše nešto pametno, samo ne znam šta...

      https.autogas.rs

      Comment

      • šaki
        CBC Početnik
        • 13.05.2009
        • 7
        • ZR

        #4
        Re: (Zlo)upotreba sauga za TNG?

        Mog Yuga(in 1.1)palim već četiri godine na plin kako leti tako i zimi tj.kliknem 2put upali bez verglanja (na ključ)
        noga je blago na gasu i kada upali povučem 1/3 sauha i ostavim ga oko 1/2 minuta da se zagreje.
        I na -20 i na +40 nikada me nije izneverio.

        Comment

        • TECA
          CBC Senator XXL
          • 14.10.2007
          • 2355
          • Oz

          #5
          Re: (Zlo)upotreba sauga za TNG?

          Moguce da je tu oslabio motor,pa ne moze brzo da napravi vakum i povuce membranu n a isparivacu.Proveri kolike su rupe na uvodnicama na onom crevcetu sto ide sa usisne grane na isparivac.Pomaze njihovo prosirenje...Ako su rupe dovoljno velike,onda nista,samo vozi i bez brige.

          Comment

          • Ladilac
            CBC Početnik
            • 10.06.2009
            • 5
            • Beograd

            #6
            Re: (Zlo)upotreba sauga za TNG?

            Momci hvala na konstruktivnim odgovorima i savetima. Umiruje me to što je sve u "granicama normale".
            Hvala i Pozdrav!

            Comment

            • dris
              CBC Veteran
              • 24.01.2008
              • 172
              • Novi Sad

              #7
              Re: (Zlo)upotreba sauga za TNG?

              kao sto ti rekose, LADA bolje pali zimi .
              Druze i ja sam imao te simptome, pa mi je padalo na pamet stelovanje ugla pretpaljenja (doduse to nisam jos uradio). Sta ja znam uglavnom kada svoju samaru palim posle 12-24 sata nekoriscenja tako sto dam kontakt i sacekam 10-ak sekundi da plin ima fore stici tamo gde treba i onda okrenem kljuc i 1-2 cm pritisnem papucicu gasa i upali posle 2-3 sekunde. A kada se upali povucem saug na 1/3 dok se ne stabilizuje rad motora jedno 1-2 minuta i onda vratim saug.

              Comment

              • sri98
                Admin od Trpeze
                • 24.10.2004
                • 7262
                • Republic of Konjarnik
                • Toyota Corolla E 210

                #8
                Re: (Zlo)upotreba sauga za TNG?

                Bilo bi najlakse startovati na benzin, nije valjda toliki finansijski udarac potrositi 2-3 litra benzina mesecno
                Kids in the back seat cause accidents, accidents in the back seat cause kids.

                Comment

                • Dora
                  Nadzornik!!!
                  • 24.10.2004
                  • 17451
                  • Novi Sad
                  • FIAT

                  #9
                  Re: (Zlo)upotreba sauga za TNG?

                  Jao Japanac jedan, priča se o karburatoru davno izumreloj životinji ali se neki fosili zadržali kod nas do današnjih dana
                  Ovde se piše nešto pametno, samo ne znam šta...

                  https.autogas.rs

                  Comment

                  • Ladilac
                    CBC Početnik
                    • 10.06.2009
                    • 5
                    • Beograd

                    #10
                    Re: (Zlo)upotreba sauga za TNG?

                    Originally posted by sri98
                    Bilo bi najlakse startovati na benzin, nije valjda toliki finansijski udarac potrositi 2-3 litra benzina mesecno
                    Tako sam i radio, ali sam trenutno u "fazi" merenja potrošnje TNG. Pošto obično nemam vremena da čekam da posle startovanja motora potroši benzin iz karburatora, zapravo sačekam oko 20-30 sekundi pa tek onda krenem, ali ovom čudu treba malkice više, odlučio sam da dva-tri punjenja vozim samo na TNG ne bi li bar približno tačno izračunao potrošnju.
                    Ne deluje glupo (ili se bar nadam da ne deluje), ako vam objasnim da kad krenem od kuće, moram da vozim još bar dva kilometra na benzin dok ne prođem uzbrdicu sa nekoliko semofora i pešačkih prelaza, gde mi se često ugasi pri prebacivanju na TNG (neiskustvo ). Tako svaki dan po dva puta...nije mi do benzina, nego ko će sve to da oduzima da bi izračunao u decimalu .

                    Comment

                    • Dora
                      Nadzornik!!!
                      • 24.10.2004
                      • 17451
                      • Novi Sad
                      • FIAT

                      #11
                      Re: (Zlo)upotreba sauga za TNG?

                      Nešto tu ne štima, ne bi trebalo da možeš voziti dva kilometra. Treba proveriti benzinskli ventil.
                      Ovde se piše nešto pametno, samo ne znam šta...

                      https.autogas.rs

                      Comment

                      • Ladilac
                        CBC Početnik
                        • 10.06.2009
                        • 5
                        • Beograd

                        #12
                        Re: (Zlo)upotreba sauga za TNG?

                        Originally posted by Dora
                        Nešto tu ne štima, ne bi trebalo da možeš voziti dva kilometra. Treba proveriti benzinskli ventil.
                        Razumeo i postupam po naređenju.

                        Comment

                        • zoranc
                          CBC Senator XXL
                          • 31.03.2005
                          • 1313
                          • Beograd
                          • AR 147

                          #13
                          Re: (Zlo)upotreba sauga za TNG?

                          Originally posted by Ladilac
                          Ne deluje glupo (ili se bar nadam da ne deluje), ako vam objasnim da kad krenem od kuće, moram da vozim još bar dva kilometra na benzin dok ne prođem uzbrdicu sa nekoliko semofora i pešačkih prelaza, gde mi se često ugasi pri prebacivanju na TNG (neiskustvo ). Tako svaki dan po dva puta...nije mi do benzina, nego ko će sve to da oduzima da bi izračunao u decimalu .
                          A što ga jednostavno nestartuješ na TNG pa kada zahladi "oko 0" možeš i na benzin.
                          Moj najlošiji dan na pecanju je bolji od najuspešnijeg dana na poslu

                          Comment

                          Working...
                          X