Atest za plin.MUKA MI JE!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Dora
    Nadzornik!!!
    • 24.10.2004
    • 17451
    • Novi Sad
    • FIAT

    #31
    Originally posted by IvanT
    Postoje rezervoari toro oblika koji su predvidjeni za spoljnu upotrebu. Medjutim i oni moraju da imaju zastitu u vidu limene oplate , koja stiti rezervoar od sitnih mehanickih ostecenja.
    Ovo si već rekao jednom ranije ali bih voleo da vidim gde to piše. To što je neki pregledač interno usvojoj glavi smislio tumačenje propisa u kom se ni ne spominje takva boca jer tada nije ni postojala ne smatram za pravilo.
    Normalno ne smatram ni da će ugradnja bez te kerefeke proći atest bez obzira što je kontra produktivna. Pogotov oza cilindrične boce za koje traže isto tako limene zaštite i opet od atestirača do atestirača drugačije limene zaštite.
    Limena zaštita samo navlači blato i vlagu i doprinosi propadanju boce.
    Ako se zahteva nepropusna limena zaštita onda se ne može BRZO prići multiventilu što je nekad bitno plus što se opet pravi problem a šta ako ventil ispusti višak pritiska ili ako cev malo propušta. Gde će to otići?

    Nemoj u mene, ne u mene!!! Ne, no ću u sebe??

    Imao sam priliku da vidim mnogo auta sa ugradjenim gasom napolju i nijedna boca nema nikakvu zaštitu.

    Danas mi je bio Reno Kango pa me podsetio, on ima fabričku ugradnju gasa onu pravu fabričku na traci uradjeno.
    Ima toroidnu bocu odole. Svetski montirana instalacija i svetski montirana boca. Boca je naručena za taj auto i ima uške za pričvršćivanje na nosačima na vozilu. Ima ugradjen zaštitni lim na strani auspuha da se ne bi grejala.

    Kolega je kupio takav auto i probao je da uradi atest boce. Mislim tog smeja te šale.
    Na kraj uje završio sa homologacijom i troškovima od par hiljda evra.
    Normalno nije platio ali sam imao čast i privilegiju da m ida nekog tipa iz BG-a na telefon koji mi je govorio kako treba da stoji ventil kontra od auspuha i kako taj lim trte mrte i sl...
    Ja tada nisam video bocu al ism 100% znao da Reno ne bi stavio tako šupački bocu da niej bezbedno.
    Kad je doterao auto video sam da sam u pravu, kako rekoh za primer.
    Zamenjena je ta boca za "domaću" sa homologacijom, zamenjen ventil takodje, zamenjena cev da bi bila bakarna i imala ebenu spiralu.
    I??? Šnjofa.....treba lim ali... te hermetički, te nije hermetički te...


    Mislim mogu oni da izmišljaju toplu vodu i rupu na saksiji ali ja neću da učestvujem u tome. Nek zezu tatu njinog.
    Ovde se piše nešto pametno, samo ne znam šta...

    https.autogas.rs

    Comment

    • *IvanT*
      CBC Senator XXL
      • 30.01.2005
      • 3234
      • Srbija, Beograd, Kara

      #32
      Naravno, nikako hermeticki zatvorena boca. Multiventil montiran spolja, obavezno mora da ima kutiju multiventila.



      Ka levom zadnjem tocku se malo vidi kutija multiventila.

      Zastita se prvenstveno izvodi , da sitni udarci kamencica ne bi ostetili farbu ili plastifikaciju na boci, pa samim tim bi doslo i do pojave korozije.


      Ventil mora da je dostupan i na zastitnom limu postoji prorez za njega. Kutija multi ventila koja se montira spolja ima rupu za odusak na samom dnu.
      Ima to negde i u zakonu, ali nemam sad pri ruci. Kad budem nasao skeniracu i postaviti.
      http://www.lovatogas.co.rs

      Comment

      • Dora
        Nadzornik!!!
        • 24.10.2004
        • 17451
        • Novi Sad
        • FIAT

        #33
        Ma znam ja gde to piše i šta piše. Kod montaž boce spolja a misli se na kamion jer nije nikom palo na pamet tada da može i na auto spolja da ide boca navodi se da mora biti oklopljena zaštitnim limom, znači boca u boci. Ima kod nas još recimo italijanskih boca da se nadje sa takvim oklopom. Takve boce bi morale biti upotrebljene kod nas za SVAKO vozilo koje nema metalnu pregradu izmedju prtljažnika i kabine stim da te ne smeju imati rupe na plaštu. Ne vidim da se tu neko trca, na sreću.
        Prdvidjeno je da ima poklopac gde je ventil radi pristupa ali i da mora biti obezbedjen od "neovlašćenog" pristupa, to jest imati bravu ili lokot.
        I treba da ima proreze ili rupe kako si naveo radi ventilacije. Na ovaj način može se montirati i na krov vozila i to je po propisu.

        Uglavnom, ako se ovo primeni na toroidne boce ispadne smešno jer dok dodješ do ventila obliće te znoj a da će boca zardjati i istrunuti jer će skupljati vlagu, sasvim je izvesno.
        Svugde u normalnom svetu je ustanovljena institucija periodičnog pregleda. Rok pregleda zavisi od važnosti toga što se pregleda.
        Naši daju atest na 10 godina i kad jednom dobiješ taj ebeni papir možeš celu instaalaciju okrenuti na tumbe. Možeš staviti plastične cevi umesto bakarnih, možeš premestiti rezervoar napred ispred šoferke i na kraju možeš i baciti taj spominjani lim. Nikog nije više briga.

        Nij mi namera da išta dokazujem ni ukazujem, samo me povremeno najede
        Ovde se piše nešto pametno, samo ne znam šta...

        https.autogas.rs

        Comment

        • marek
          CBC Senator
          • 16.09.2005
          • 243
          • Beograd

          #34
          a zar se ne slika postojece stanje i zavodi tamo negde i to ne bi trebalo nista da se menja?
          Poz

          Comment

          • *IvanT*
            CBC Senator XXL
            • 30.01.2005
            • 3234
            • Srbija, Beograd, Kara

            #35
            To tamo negde se slika i zavede i sledeci put kontrolise za 10 godina.
            http://www.lovatogas.co.rs

            Comment

            • *IvanT*
              CBC Senator XXL
              • 30.01.2005
              • 3234
              • Srbija, Beograd, Kara

              #36
              Ako je rezervoar ispod auta:

              http://www.lovatogas.co.rs

              Comment

              • Velja
                CBC Veteran
                • 22.12.2005
                • 176
                • https://t.me/pump_upp
                • CharlesfaistOB

                #37
                Mozda je offtopic, ali se tice atesta...naime, isao bih ove godine u Grcku kolima, medjutim plin nije atestiran a registracija istice tek u decembru. Da li mogu da imam problema na granici ili tokom voznje kroz Grcku ili ne? Ako mogu, izbegao bih celu tu zavrzlamu dok ne istekne registracija...
                https://t.me/pump_upp

                Comment

                • Dora
                  Nadzornik!!!
                  • 24.10.2004
                  • 17451
                  • Novi Sad
                  • FIAT

                  #38
                  @ Velja,
                  Za razliku od BG-a uNS ne moraš ići na vanredni tehnički i nemoraš ići posle da ti odmah upišu u saobraćajnu tako da atest mžeš uraditi kad god želiš a na tehničkom ćeš pokazati papir i upisaćet iga u saobraćajnu.

                  @ IvanT odakle si ono izvadio? Ako je neki zakon zašto ga se ovi ne pridržavaju nego proizvoljno tumače? Daj hint da oštampam i delim prilikom ugradnje ako je zakon. AKo je tumačenje ili uputstvo za montažu, nije bitno.
                  Ovde se piše nešto pametno, samo ne znam šta...

                  https.autogas.rs

                  Comment

                  • Velja
                    CBC Veteran
                    • 22.12.2005
                    • 176
                    • https://t.me/pump_upp
                    • CharlesfaistOB

                    #39
                    @Dora
                    Hvala za info, samo me jos zanima da li ako se odlucim u Grcku bez atesta mogu da imam problema na granici ili dok sam tamo?
                    https://t.me/pump_upp

                    Comment

                    • fantastik
                      CBC Senator XXL
                      • 28.07.2005
                      • 417
                      • Novi Sad

                      #40
                      jos jedan off ali radi se o atestu, jel zna neko kakvo je stanje u crnoj gori, jel tamo treba atest pri registraciji za plin i da li su rigorozni na tehnickom pregledu, kakvo je stanje sa dobijanjem istog

                      Comment

                      • Dren
                        CBC Senator XXL
                        • 24.08.2005
                        • 1068
                        • Sarajevo

                        #41
                        Mislim da nikoga usput na granicama nece interesovati ni imas li plinsku instalaciju u autu... To bi trebalo biti kao i ostale stvari na autu, pod zakonskim propisima neke zemlje, ako imas validne dokumente za auto, a to je ovdje saobracajna dozvola, te zeleni karton kao dokaz da si osiguran u slucaju da napravis stetu kod njih... I naravno da auto nije na listi ukradenih koji se traze...

                        Na kraju krajeva, imas sigurno proizvodjacke ateste u papirima koji su dosli sa plinskim setom... Njih ponesi sa sobom, jer ce nekom sluzbeniku Grcke drzave sigurno vise znaciti ISO znak na tim papirima, nego drzavni atest na njemu nerazumljivom jeziku...

                        Comment

                        • Dora
                          Nadzornik!!!
                          • 24.10.2004
                          • 17451
                          • Novi Sad
                          • FIAT

                          #42
                          Originally posted by Velja
                          @Dora
                          Hvala za info, samo me jos zanima da li ako se odlucim u Grcku bez atesta mogu da imam problema na granici ili dok sam tamo?
                          U principu svak sredjena zemlja zazire od nečega što osiguranje neće platiti. Ako nemaš atest i nešto se dogidi verujem da ćeš imati grdnih problema. Ako se ništa ne dogodi verujem da te niko neće pitati a šta ti ona boca tamo.
                          Ovde se piše nešto pametno, samo ne znam šta...

                          https.autogas.rs

                          Comment

                          • *IvanT*
                            CBC Senator XXL
                            • 30.01.2005
                            • 3234
                            • Srbija, Beograd, Kara

                            #43
                            @ IvanT odakle si ono izvadio? Ako je neki zakon zašto ga se ovi ne pridržavaju nego proizvoljno tumače? Daj hint da oštampam i delim prilikom ugradnje ako je zakon. AKo je tumačenje ili uputstvo za montažu, nije bitno.
                            Nemam hint, ali imam kopiju, pa cu da ti dam kad se vidimo. Inace je zajdnicki dokument koji su usvojile sve kuce koje se bave atestima (masinski fakulteti, AMSS) i kojeg se pridrzavaju prilikom atestiranja.
                            Oslanja se na E67 R00 i R01, jer SCG kao potpisnica povelje UN treba da se pridrzava tih regulativa, dok ne izadju nase zvanicne koje su u skladu sa njima.

                            Tako nam je kako je, jbg.
                            http://www.lovatogas.co.rs

                            Comment

                            • Dora
                              Nadzornik!!!
                              • 24.10.2004
                              • 17451
                              • Novi Sad
                              • FIAT

                              #44
                              Znači da nema veze sa zakonom kako sam i mislio nego tumačenje kak ose ko pridržava jer je očigledno da se različito tumači.
                              Šta da se radi dok traje ima da laje
                              Ovde se piše nešto pametno, samo ne znam šta...

                              https.autogas.rs

                              Comment


                              • #45
                                OK atest za plin važi 10 godina, ali, da li se pri registraciji vrši neka doplata za plin u kolima?

                                Comment

                                Working...
                                X