Ulje i Autogas

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Deki
    CBC Senator XXL
    • 18.02.2005
    • 307
    • Beograd

    Ulje i Autogas

    Mislim da bi bilo dobro da neko strucan razresi dileme koje pretpostavljam da mnogi imaju oko koriscenja ulja u benzinskim motorima konvertovanim na autogas (TNG).

    Naime mnoge kompanije za proizvodnju ulja izbacile su tipove ulja za automobile koji koriste autogas (TNG).
    Da li je to stvar reklame ili je vredno preci i koristiti ta ulja?

    Uzgred, da li je potrebno cesce menjanje ulja ako se koristi autogas (TNG)?
  • don
    CBC Senator XXL
    • 13.04.2005
    • 483
    • Beograd

    #2
    Re: Ulje i Autogas

    Originally posted by Deki
    Uzgred, da li je potrebno cesce menjanje ulja ako se koristi autogas (TNG)?
    Deki pa razmisli, ako gas nema ostataka prilikom sagorevanja, samim tim je i ulje cistije, a i intenzitet menjanja duzi
    Teorija je kad se sve zna, a nista ne funkcionise.
    Organizacija je kad nista ne funkcionise, a svi znaju zasto.
    Praksa je kad sve funkcionise, a niko ne zna zasto.

    Comment

    • zoranbg
      CBC Senator XXL
      • 23.03.2005
      • 4098
      • Rooster's Hill , Beog
      • Grande Punto 1.2

      #3
      Ulje se upotrebom autogasa manje "prlja",zato sto maltene nema čađi...
      pa bi po toj logici moglo redje da se menja....naprimer ne više na 5000km nego na 7000km,ali pametni ljudi menjaju u istom ritmu kao i za benzin(ja takođe ).
      Ulje se stvarno manje prlja..to se vidi golim okom jer i posle par 1000km,maltene nepromeni boju.
      E sad..možda i ima neke fore sa tim uljima...ali ja neverujem još uvek.
      Mnogo su nesto jeftina,a i nisam video nijedan "stručniji tekst",koji bi me ubedio da pređem na ta ulja.
      I to su obično ulja tipa mineral 15w-40...ja još nisam video "LPG"(TNG)
      ulje sintetičko ili polusintetičko.
      I sva su po ceni od 180din-270din...tako da nisu nesto "BAŠ"
      Lakota withdraw from treaties, declare independence from U.S.

      Comment

      • Heinz
        CBC Senator XXL
        • 30.09.2004
        • 1027
        • Beograd, Voždovac
        • Avensis 2.0 D4D

        #4
        Originally posted by zoranbg
        I to su obično ulja tipa mineral 15w-40...ja još nisam video "LPG"(TNG)
        ulje sintetičko ili polusintetičko.
        I sva su po ceni od 180din-270din...tako da nisu nesto "BAŠ"
        Mislim da sam na nekom Valvoline ulju polusint. video LPG u textu na poleđini.
        Toyota Avensis 2.0 D-4D (2007)

        Comment

        • dekideki
          CBC Senator XXL
          • 26.07.2005
          • 1914
          • Beograd

          #5
          ja video neko totalno meni novo ulje danas kod drugarice u radnji. Neko iz Emirata. Zelena konzerva. Pise for Gasoline (jedan od nacina kako se kaze benzin, inace) engine. Mineralno je i vrlo neobicnog SAE - 20W-50 (???).
          inace, cena za 1l je 160din, a 4l su 600...

          kaze ona da su to napravili za malo potrosene motore. aj sad

          pa vi nemojte da ga menjate na 5.000... mislim... 600din????
          .

          Comment

          • sw.brick
            CBC Senator XXL
            • 09.10.2004
            • 8141
            • Beograd, barajevo-zemun
            • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

            #6
            Mislim da sam na nekom Valvoline ulju polusint. video LPG u textu na poleđini.
            da, i inace na svakom ulju pise na poledjini da moze da se koristi i u LPG primeni, taksativno pobrojani dizel, benzin, LPG, turbo dizel, gturbo benzin sve sa navodom (broja) tacne specifikaciju.

            ukratko, svako sinteticko ulje je istovremeno i za LPG primenu adekvatno.
            kao i skoro svako polusinteticko.

            zahtevi koje ima motor prema ulju kada radi na LPG su daleko blazi nego na dizel ili na benzin kao gorivo pa samim tim je svako motorno ulje dozvoljeno.

            ono sto se reklamira posebno su obicno mineralna gusta ulja koja inace ne mogu da se koriste na benzincima / pregusta sa 15W40 najcesce/ .

            mozda ih zato i reklamiraju ?
            volvo
            945 SE turbo lpg
            344 GL lpg

            Comment

            • Ladislav
              CBC Senator
              • 14.12.2004
              • 223
              • Kragujevac
              • Lada Niva 1.7i

              #7

              Pa 15W40 je da tako kazem "prosek" za nasu klimatsku zonu, tj. najmasovnije korisceno motorno ulje koje ima da se kupi na svakom cosku... (Nit' gusto, nit' retko, tj. "taman")

              Comment

              • sw.brick
                CBC Senator XXL
                • 09.10.2004
                • 8141
                • Beograd, barajevo-zemun
                • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

                #8
                15W40 nije za nasu klimu, to je za juznije krajeve gde nema nikakve zime, za primorje i slicno.

                za dizele jos i moze da prodje a za benzince je daleko pregusto. benzinci obicno trose 5W30 ili 10W30 ulje. noviji benzinci i dizeli su obicno 0W30, tzv. stedljiva ulja za niskofrikcione motore.

                jeste da 15W 40 ima da se kupi na svakom cosku kao i sva druga ulja, i jeste se nekada davno koristilio u benzincima, tamo negde 60tih i 70tih godina- za takve motore.
                volvo
                945 SE turbo lpg
                344 GL lpg

                Comment

                • zoranbg
                  CBC Senator XXL
                  • 23.03.2005
                  • 4098
                  • Rooster's Hill , Beog
                  • Grande Punto 1.2

                  #9
                  Originally posted by brick

                  jeste da 15W 40 ima da se kupi na svakom cosku kao i sva druga ulja, i jeste se nekada davno koristilio u benzincima, tamo negde 60tih i 70tih godina- za takve motore.
                  pa dobro..ako nesipam 15w/40....sta da sipam u moj motor?...necu valjda fullsyntetic 0W/30 ?
                  sta mi preporučuješ?
                  Lakota withdraw from treaties, declare independence from U.S.

                  Comment

                  • don
                    CBC Senator XXL
                    • 13.04.2005
                    • 483
                    • Beograd

                    #10
                    Uzmi neku polusintetiku 10w/40 i uzivaj, intenzitet ti menjanja ti je nekih 10000-15000km, u zavisnosti od proizvodjaca, imas esso, mobil, modrica/longlife, a evo i sada modrica pravi ulja za vozila na gas, evo linka http://www.modricaoil.com/Novo.htm
                    Teorija je kad se sve zna, a nista ne funkcionise.
                    Organizacija je kad nista ne funkcionise, a svi znaju zasto.
                    Praksa je kad sve funkcionise, a niko ne zna zasto.

                    Comment

                    • sw.brick
                      CBC Senator XXL
                      • 09.10.2004
                      • 8141
                      • Beograd, barajevo-zemun
                      • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

                      #11
                      za nasu klimu u umerenijim krajevima donja granica ulja za zimu je 10W a u hladnijim krajevima 5W. za letnje temperature do 35C je dovoljno 30 a za preko 40 vrednost ulja od 40.

                      znaci za starije motore 5W40 ili 10W30, eventualno 10W40.

                      za novije motore 5W30 ili 0W30.
                      za benzince znaci.

                      za dizele se letnja viskoznost podize za 5 poena, znaci 0W40 ili 5W40.

                      za pouzdano podmazivanje motora pri hladnom startu veoma je bitan protok u litrima/sekundi ulja a ulje 15W je pregusto da lako tece dok je hladno i time slabo stiti motor kada je najugrozeniji, na startu.
                      volvo
                      945 SE turbo lpg
                      344 GL lpg

                      Comment

                      • Wiz
                        CBC Senator XXL
                        • 30.09.2004
                        • 3104
                        • Nish

                        #12
                        Za Opela to nevazi u dizel ide redje ulje au benzince gusce,tako kaze fabricka knjizica

                        Comment

                        • Ladislav
                          CBC Senator
                          • 14.12.2004
                          • 223
                          • Kragujevac
                          • Lada Niva 1.7i

                          #13
                          Originally posted by brick
                          jeste da 15W 40 ima da se kupi na svakom cosku kao i sva druga ulja, i jeste se nekada davno koristilio u benzincima, tamo negde 60tih i 70tih godina- za takve motore.
                          E pa "nekada davno" nisu ni postojala ulja X-W-Y gradacije, nego je bilo SAE-20 za zimu i SAE-30 za leto I to bas u tom periodu koji pominjes (tako mi pric'o cale, a on je polozio 1965. )

                          Neke "normalne" gradacije za motore koji se sad voze (ali u SRBIJI, dakle karburatorski, klasicni) su:

                          1.Nov motor (prva cetvrtina veka) - 10W30;
                          2.Motor u "srednjem dobu" - 15W40;
                          3.Motoru je "dusa u nosu" - 20W50.

                          E sad, to sto Brick prica 0W30 i te fore, OK ali za ove nove super-ultra-hi-tech-ECU-EFI perverzne motore, ne i za "narodne" (Jugo, Kec, Lada).

                          E da, ako je neko godinama koristio mineralno ulje i onda mu dunulo da postane "pokondirena tikva" i da sipa sintetiku, moze mu se desiti da motor naprasno procuri, tj. da se intenzivira curenje ulja iz istog. To zato sto sintetika ispira uljne depozite koji su se godinama natalozili po motoru, pa naglo dodju do izrazaja dotrajali dihtunzi.

                          Comment

                          • Dren
                            CBC Senator XXL
                            • 24.08.2005
                            • 1068
                            • Sarajevo

                            #14
                            Potpisujem vecinu Ladislavovog,

                            Meni se desilo kada sam dobio na poklon 5 litara Fuchs-ove full-sintetike, 5W40, da mi je BMW 316i potrosio litru ulja ( pa sam morao dosipati ) za nepunih 1.000 km, a kada sam redovno sipao 10W40 (hidrokrekovanu "polusintetiku"), dovoljna mi je bila 1 litra za dosipanje u cijelom intervalu zamjene od 10.000 km...
                            Motor je bio na predjenih 200.000 km i vukao je bez problema, nije pusio, znaci bio je normalo ishaban BMW motor za tu kilometrazu. Naravno da je ta kilometraza ostavila traga na zazorima pokretnih dijelova koji su se povecali, pa odatle i veca potrosnja... Kad se vratih na 10W40 sve po starom...
                            Znaci predobro ulje mu usuh... Znam da ga je ono na hladnom startu brze podmazivalo u daleke krajeve motora, ali je potrosnja ulja bila nesrazmjerna poboljsanju...
                            Auto u medjuvremenu prodah sa 289.000 km na satu, i dalje je isao isto kao i sa 100.000 manje, i jos se vozi 2 ruke iza mene...

                            Comment

                            • sw.brick
                              CBC Senator XXL
                              • 09.10.2004
                              • 8141
                              • Beograd, barajevo-zemun
                              • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

                              #15
                              E pa "nekada davno" nisu ni postojala ulja X-W-Y gradacije, nego je bilo SAE-20 za zimu i SAE-30 za leto
                              pa jeste, to je bilo odmah po zavrsetku drugog svetskog rata. tako stare motore i auta ionako nisam ni imao u razamtranju.

                              jeste i te 1965. kod nas bilo samo domacih ulja koja su kasnila jedno 20 godina za svetom. ali vec Z101 je trosila iskljucivo multigradno ulje a to je 1971. godina.

                              dakle karburatorski, klasicni
                              pa to i pricam, za one jako starih konstrukcija, iz 60tih godina poput Lade, Keca, Juga i slicno.

                              0W30 i te fore, OK ali za ove nove super-ultra-hi-tech-ECU-EFI perverzne motore, ne i za "narodne" (Jugo, Kec, Lada
                              pa nisu to novi motori, prave se vec 20 godina i masovno koriste. ima ih daleko vise danas u upotrebi neko Jugo, Kec, Lada i slicno pomenuto.
                              cak i kod nas a kamoli u auto industriji globalno.

                              moze mu se desiti da motor naprasno procuri, tj. da se intenzivira curenje ulja iz istog. To zato sto sintetika ispira uljne depozite koji su se godinama natalozili po motoru, pa naglo dodju do izrazaja dotrajali dihtunzi
                              sintetika nije za pohabane motore. nema dileme da ce los motor sa sintetikom biti u jos gorem stanju.

                              privremeno moze da se sipa ekstra gusto ulje, ili menjacko ulje ili ko zna sta samo sto je to odlaganje suocavanja sa istinom da je remont motora jedino resenje.

                              da rezimirano, za nemoderne motore po konstrukciji moze da se koristi bilo koje ulje nece biti ni velike stete ni koristi od upotrebe kvalitetnih ulja.

                              za moderne motore je pregusto ulje smrt, drasticno skracenje radnog veka.
                              volvo
                              945 SE turbo lpg
                              344 GL lpg

                              Comment

                              Working...
                              X