Stepen kompresije za plin

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • pitatore
    CBC Senator
    • 11.01.2005
    • 242
    • Beograd

    Stepen kompresije za plin

    Da cujem vasa misljenja,koliki idealan stepen kompresije treba da bude da bi iz auta izvukao najoptimalnije?
    Pleh Hirurgija
  • No name
    CBC Veteran
    • 28.02.2005
    • 164
    • Novi Sad

    #2
    Ne treba preterivati,ne bi trebali ici preko 14:1
    Naravno salio sam se,evo ja sam kod sebe obrijao glavu za 0.7mm i skinut je blok za 0.15mm tako da je stepen kompresije povecan.Ne znam koliko sada tacno iznosi jer me je mrzelo da racunam zapremine kompresione komore,inace nemam nikakvih nezeljenih detonacija ni na benzinu (sipam iskljucivo SUPER 98,nisam jos sipao 95-icu tako da ne znam kako je sa njom),a na plin radi skroz ok.Motor je 1.5 iz Fiat Una

    Comment

    • pitatore
      CBC Senator
      • 11.01.2005
      • 242
      • Beograd

      #3
      Pre nedelju dana sam ugradio plin u Juga 1.3 (stepen 11.4:1) i cini mi se da ide isto kao i na benzin,znaci iste obrtaje za isto vreme postize ali me interesuje postoji li neka gornja granica tog stepena (znam kao uzrok velikog stepena moze biti i tesko "verglanje",recimo)
      Pleh Hirurgija

      Comment

      • Trivo
        CBC Senator
        • 02.06.2005
        • 202
        • Bosanski Novi/Novi Grad/Novi Beograd

        #4
        A koja je najoptimalnija vrijednost kompresije za pogon plinom?
        Koja je donja granica kompresije na kojoj plin "radi" normalno?
        VW 1200 1972god.
        VW Golf 1.3 1988god.
        FIAT Punto 1.9 JTD 2001god.

        Comment

        • pitatore
          CBC Senator
          • 11.01.2005
          • 242
          • Beograd

          #5
          Recimo turbo motori sa stepenom 8:1 idu isto na plin
          Pleh Hirurgija

          Comment

          • sw.brick
            CBC Senator XXL
            • 09.10.2004
            • 8141
            • Beograd, barajevo-zemun
            • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

            #6
            koliki idealan stepen kompresije treba da bude da bi iz auta izvukao najoptimalnije?
            a uz koji tip glave motora ?

            koja vrsta/polozaj svecice sistema paljenja smese ?

            kompresija je samo jedna varijabla u jednacini procesa sagorevanja...
            volvo
            945 SE turbo lpg
            344 GL lpg

            Comment

            • Uros Piperski
              CBC Senator XXL
              • 31.01.2005
              • 2978
              • Beograd

              #7
              Klinasta komora, svecica poprilicno udaljena od centra komore, velike zone istiskivanja.

              Na primer. Ovo je za 128/138 seriju Fiatovih motora.
              Ako pitatore pita za 1.6 dohc 8v, onda je komora polusferna sa nesto manjim zonama ististkivanja (manjim nego na 128 ali opet ih ima), a polozaj svecice bolji od 128 komore, pored ventila, blizu centra.


              RALLYING - Like drag racing but with jumps, turns, snow, mud, gravel skill and balls.

              Comment

              • pitatore
                CBC Senator
                • 11.01.2005
                • 242
                • Beograd

                #8
                Trenutno pricamo o 1.4 Fiatovoj glavi sa svecicama NGK BPR7ES
                Pleh Hirurgija

                Comment

                • Uros Piperski
                  CBC Senator XXL
                  • 31.01.2005
                  • 2978
                  • Beograd

                  #9
                  Ok, onda je to 128/138 komora.


                  RALLYING - Like drag racing but with jumps, turns, snow, mud, gravel skill and balls.

                  Comment

                  • pitatore
                    CBC Senator
                    • 11.01.2005
                    • 242
                    • Beograd

                    #10
                    Nije valjda da niko nezna odgovor.
                    Pleh Hirurgija

                    Comment

                    • sw.brick
                      CBC Senator XXL
                      • 09.10.2004
                      • 8141
                      • Beograd, barajevo-zemun
                      • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

                      #11
                      odgovor zna samo onaj koji je nanovo projektovao na plin novi motor....to jest niko na nacin na koji ciljas.

                      procena bi mogla mozda da pomogne, moja procena je oko 12:1 s obzirom da je plin 105 oktana a da je taj motor jedan od losijih po konstrukciji (za danasnje pojmove).

                      da je recimo svecica postavljena u centar komore moglo bi mozda da prodje i 14:1 (ili nesto vise ili nesto manje).

                      kao neka mera poredjenja moze da se uzme da uz 95oktansko gorivo i odlicno uradjenu glavu sa centralnom svecicom i visokoenergetskim paljenjem moze kompresija da bude i 11,5 do 12:1.

                      pri cemu je bitno da se motor/glava tako isprojektuje da je brzina sagorevanja sto veca da bi se kompresija mogla sto vise povecati.

                      max kompresija koja tebe zanima se odredjuje eksperimentalno, znaci napravi se motor pa uz normirano gorivo prati ponasanje, pa se napravi novi motor pa opet testiranje sa novim parametrima, pa novi motor itd...

                      verovatno ima i neki softver da to pojednostavi i ubrza ali verovatno i kosta adekvatno...
                      pricam o tacnim podacima, faktima koji su ponovljivi na vise primeraka motora, da bi se dobili.

                      o pretpostavkama sta bi bilo kad bi bilo ne bih previse razmisljao.
                      volvo
                      945 SE turbo lpg
                      344 GL lpg

                      Comment

                      • pitatore
                        CBC Senator
                        • 11.01.2005
                        • 242
                        • Beograd

                        #12
                        Dobro je nisam daleko od toga.
                        E sad saznao sam kakva koncepcija motora bi trebala da bude ,eksperimentisano je i doslo se do zakljucka da bi kanali trebali ostati serijski (mali),veliki stepen i dugacak hod klipa.
                        Slicna koncepcija je i kod mene samo sto su ventili veci.
                        Pleh Hirurgija

                        Comment

                        • BOOST
                          Founder - Admin od Začetka
                          • 29.09.2004
                          • 8726
                          • Gislaved//Sweden
                          • SAAB 9000 AERO R; SA

                          #13
                          Prilikom izbora pogonskog goriva, ovde je u pitanju drugi faktor , vishe nego li sama kompresija.
                          Veci stepen kompresije ce dati rezultat bolje ekonomije no kad je u pitanju snaga motora u pitanju su faktori uskladjenosti :
                          Geometrije motora (brzina sagorevanja)
                          Geometrije razvoda ventila
                          Uskladjenje paljenja.

                          Dakle na jednom motoru kao sto je tvoj, ici previsoko sa kompresijom ce dati samo probleme sa vecim obrtajima, dok ce u nizim raditi bolje.

                          Za vece obrtaje sa vecim stepenom kompresije je optimalan sistem za paljenje sve.
                          Att mäta är att veta...to measure is to know...meriti je znati..
                          move your mind

                          Comment

                          • pitatore
                            CBC Senator
                            • 11.01.2005
                            • 242
                            • Beograd

                            #14
                            Kakav sistem predlazes za ovaj motor:
                            Uno turbo polumotor (atmosferac),kovani klipovi,glava rekoh Tipo 1.4 serijski kanali sa vecim ventilima (cini mi se 2mm veci od serijskih),ispod opruga ventila je upusteno 1.5mm,bregasta hmm taj koji je radio nije hteo sve o njoj da mi kaze preklop ugla 92° sa blago zatupljenim bregovima radjena je u Pittatore-u,razvodnik Bosch 128,NGK BPR7ES,kablovi NGK
                            Pleh Hirurgija

                            Comment

                            • BOOST
                              Founder - Admin od Začetka
                              • 29.09.2004
                              • 8726
                              • Gislaved//Sweden
                              • SAAB 9000 AERO R; SA

                              #15
                              Jurish li bilo sta, dakle nesto aftermarket idi na opciju kapacitivnog a ne induktivnog paljenja.

                              U pitanju je brzina sistema i energija u varnici.

                              Sad, sta god da nadjes i da ispunjava uslove.
                              Att mäta är att veta...to measure is to know...meriti je znati..
                              move your mind

                              Comment

                              Working...
                              X