Da cujem vasa misljenja,koliki idealan stepen kompresije treba da bude da bi iz auta izvukao najoptimalnije?
Stepen kompresije za plin
Collapse
X
-
Ne treba preterivati,ne bi trebali ici preko 14:1
Naravno salio sam se,evo ja sam kod sebe obrijao glavu za 0.7mm i skinut je blok za 0.15mm tako da je stepen kompresije povecan.Ne znam koliko sada tacno iznosi jer me je mrzelo da racunam zapremine kompresione komore,inace nemam nikakvih nezeljenih detonacija ni na benzinu (sipam iskljucivo SUPER 98,nisam jos sipao 95-icu tako da ne znam kako je sa njom),a na plin radi skroz ok.Motor je 1.5 iz Fiat Una
-
-
Pre nedelju dana sam ugradio plin u Juga 1.3 (stepen 11.4:1) i cini mi se da ide isto kao i na benzin,znaci iste obrtaje za isto vreme postize ali me interesuje postoji li neka gornja granica tog stepena (znam kao uzrok velikog stepena moze biti i tesko "verglanje",recimo)Pleh Hirurgija
Comment
-
-
Klinasta komora, svecica poprilicno udaljena od centra komore, velike zone istiskivanja.
Na primer. Ovo je za 128/138 seriju Fiatovih motora.
Ako pitatore pita za 1.6 dohc 8v, onda je komora polusferna sa nesto manjim zonama ististkivanja (manjim nego na 128 ali opet ih ima), a polozaj svecice bolji od 128 komore, pored ventila, blizu centra.
RALLYING - Like drag racing but with jumps, turns, snow, mud, gravel skill and balls.
Comment
-
-
odgovor zna samo onaj koji je nanovo projektovao na plin novi motor....to jest niko na nacin na koji ciljas.
procena bi mogla mozda da pomogne, moja procena je oko 12:1 s obzirom da je plin 105 oktana a da je taj motor jedan od losijih po konstrukciji (za danasnje pojmove).
da je recimo svecica postavljena u centar komore moglo bi mozda da prodje i 14:1 (ili nesto vise ili nesto manje).
kao neka mera poredjenja moze da se uzme da uz 95oktansko gorivo i odlicno uradjenu glavu sa centralnom svecicom i visokoenergetskim paljenjem moze kompresija da bude i 11,5 do 12:1.
pri cemu je bitno da se motor/glava tako isprojektuje da je brzina sagorevanja sto veca da bi se kompresija mogla sto vise povecati.
max kompresija koja tebe zanima se odredjuje eksperimentalno, znaci napravi se motor pa uz normirano gorivo prati ponasanje, pa se napravi novi motor pa opet testiranje sa novim parametrima, pa novi motor itd...
verovatno ima i neki softver da to pojednostavi i ubrza ali verovatno i kosta adekvatno...
pricam o tacnim podacima, faktima koji su ponovljivi na vise primeraka motora, da bi se dobili.
o pretpostavkama sta bi bilo kad bi bilo ne bih previse razmisljao.volvo
945 SE turbo lpg
344 GL lpg
Comment
-
-
Dobro je nisam daleko od toga.
E sad saznao sam kakva koncepcija motora bi trebala da bude ,eksperimentisano je i doslo se do zakljucka da bi kanali trebali ostati serijski (mali),veliki stepen i dugacak hod klipa.
Slicna koncepcija je i kod mene samo sto su ventili veci.Pleh Hirurgija
Comment
-
-
Prilikom izbora pogonskog goriva, ovde je u pitanju drugi faktor , vishe nego li sama kompresija.
Veci stepen kompresije ce dati rezultat bolje ekonomije no kad je u pitanju snaga motora u pitanju su faktori uskladjenosti :
Geometrije motora (brzina sagorevanja)
Geometrije razvoda ventila
Uskladjenje paljenja.
Dakle na jednom motoru kao sto je tvoj, ici previsoko sa kompresijom ce dati samo probleme sa vecim obrtajima, dok ce u nizim raditi bolje.
Za vece obrtaje sa vecim stepenom kompresije je optimalan sistem za paljenje sve.Att mäta är att veta...to measure is to know...meriti je znati..
move your mind
Comment
-
-
Kakav sistem predlazes za ovaj motor:
Uno turbo polumotor (atmosferac),kovani klipovi,glava rekoh Tipo 1.4 serijski kanali sa vecim ventilima (cini mi se 2mm veci od serijskih),ispod opruga ventila je upusteno 1.5mm,bregasta hmm taj koji je radio nije hteo sve o njoj da mi kaze preklop ugla 92° sa blago zatupljenim bregovima radjena je u Pittatore-u,razvodnik Bosch 128,NGK BPR7ES,kablovi NGKPleh Hirurgija
Comment
-
-
Jurish li bilo sta, dakle nesto aftermarket idi na opciju kapacitivnog a ne induktivnog paljenja.
U pitanju je brzina sistema i energija u varnici.
Sad, sta god da nadjes i da ispunjava uslove.Att mäta är att veta...to measure is to know...meriti je znati..
move your mind
Comment
-
Comment