Odakle je nejbolje dovesti vodu za grejanje isparivaca

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • acapn
    CBC Član
    • 20.04.2005
    • 86
    • Paracin

    Odakle je nejbolje dovesti vodu za grejanje isparivaca

    Imam problem sa grejanjem isparivaca kod niskih temperatura jer mi se isparivac smrzne minut posle paljenja auta zbog slabog protoka vode kroz njega. Leti, naravno, nemam problema.
    Voda (tj antifriz) mi je povezana na isparivac tako sto je majstor presekao crevce (usko) koje greje benzin u karburatoru i serijski na njega vezao creva ka isparivacu. Nadam se da sam jasno objasnio da mozete da ukapirate o cemu se radi. Znaci voda ide kroz karburator, pa iz njega u isparivac, pa nazad do povratnog creva koje ide iz izmenjivaca toplote za grejanje kabine.

    E sad, ja sam mislio da prepovezem to crevce kao sto je bilo pre ugradnje, a da uzmem vodu za grejanje isparivaca od creva koje vode za grejanje kabine. Tako bi grejanje isparivaca i karburatora bilo vezano paralelnom vezom i mislim da bi protok kroz isparivac bio veci.
    Da li sam u pravu ili ima neko bolje resenje ?
  • Veseli
    CBC Veteran
    • 23.09.2005
    • 107
    • Vreoci

    #2
    Mislim da je kod mene paralelno crevu za grejanje kabine i nemam problema. Najbolje bi bilo da pališ na benzin... Nažalost.

    Comment

    • acapn
      CBC Član
      • 20.04.2005
      • 86
      • Paracin

      #3
      Ne, najbolje bi bilo da resim problem. Moj brat ima ladu nivu koja uopste ne radi na benzin, pali na plin i vozi bez problema i na -10. Znaci da je moguce.

      Comment

      • dranix
        CBC Senator XXL
        • 04.10.2004
        • 3079
        • Antwerpen/Belgium
        • Saab 9-3

        #4
        Imao sam problem da mi se isparivac smrzavao prilikom vece potrosnje (vece brzine). Voda je bila uzeta sa voda grejaca kupea (sto je sasvim normalno) ali nije nikako uspevao da se odzraci isparivac zbog nedovoljnog pritiska.Uzrok do sada nije utvrdjen. Mozda je pumpa za vodu malo losija nego sto treba, ko to sad zna. Problem mi je resio Dora za 15 minuta i sada voda ide sa creva za grejanje trotela. Iako je to crevo mnogo manjeg precnika nego u predhodnom slucaju problem je resen i nema ni govora o vazdusnim dzepovima. Auto je Saab 900.

        Comment

        • Dora
          Nadzornik!!!
          • 24.10.2004
          • 17451
          • Novi Sad
          • FIAT

          #5
          Moguća su oba rešenja i oba rade. Problem je u protoku tečnosti kako si i primetio. Nešto nije u redu sa tim protokom odakle je uzeta tečnost. Ne smeta takodje ništa ni ako staviš tako kako si napisao sa grejača za kabinu.
          Ovde se piše nešto pametno, samo ne znam šta...

          https.autogas.rs

          Comment

          • marek
            CBC Senator
            • 16.09.2005
            • 243
            • Beograd

            #6
            Yugo 1.3 imam dovod vode sa karburatora na mala crevca stavljena dva debela i to lepo radi. i ja sam pitao majstora sto tako pa kaze ko i dora moze i jedno i drugo.
            Po meni ako uzmes sa karb. moze da se desi da nemas protok zbog malog precnika cevi ali tu prvo dodje vruc vazduh i teraj - a kad uzmes sa kabine onda ako je racva u obliku slova T moze da se desi da ti ne dolazi dovoljno vode posto voda ide linijom manjeg otpora pa ti opet dodje na isto.
            Uglavnom proveri ti prvo nivo tecnosti i stavi na max.
            Napisi i koji je auto u pitanju.
            Poz

            Comment

            • M-power
              Moderator
              • 10.01.2005
              • 10060
              • Bg; Banovo Brdo
              • CorsaC, astra H,

              #7
              Re: Odakle je nejbolje dovesti vodu za grejanje isparivaca

              Originally posted by acapn
              Voda (tj antifriz) mi je povezana na isparivac tako sto je majstor presekao crevce (usko) koje greje benzin u karburatoru i serijski na njega vezao creva ka isparivacu. Nadam se da sam jasno objasnio da mozete da ukapirate o cemu se radi. Znaci voda ide kroz karburator, pa iz njega u isparivac, pa nazad do povratnog creva koje ide iz izmenjivaca toplote za grejanje kabine.
              Hm...malo mi nije jasno. Prvo kazes da je majstor vezao na red preko creva koje ide za grejanje trotla a posle da je povratak kroz povratno crevo od kabine.
              Sta je u stvari, jer na tom malom crevu za trotl stavio T-racvu te podelio protok tako da pola nastavlja crevom od trotla, a pola ide u isparivac a drugo iz isparivaca u povratnik. Ako je tako, oslabio je protok deljenjem kroz crevo koje je inace vec malog precnika.
              A ako uradis na red, znaci crevo koje ide u karb oteras u isparivac a drugo iz isparivaca vratis u karb odakle si inace uzeo vodu, ne bi trebao imati problema. Jeste malog preseka ali tu prvo dolazi topla voda i ako je sve ispravno dobar je protok.
              To date there has never been a faster car built for the public road and,
              it has been suggested, there never will be. McLaren F1.

              Comment

              • acapn
                CBC Član
                • 20.04.2005
                • 86
                • Paracin

                #8
                Auto je fiat 131 mirafiori, isti motor kao kod ardjente recimo. Tacno je da voda ide linijom manjeg otpora, ali onda mogu da zatvorim grejanje dok se voda malo ne zagreje, tih prvih 5 minuta po paljenju, tako da cu onda dobiti bolji protok kroz isparivac.
                Inace, nivo tecnosti je ok i da napomenem da se to sad ne desava nego tek kad temperatura bude -2, -3 stepena. Posto nisam jos sipao antifriz gledam to da resim pre nego ga sipem da se nebi posle ebavao da ga zahvatam po posudama.

                Problem mi je resio Dora za 15 minuta i sada voda ide sa creva za grejanje trotela
                Ajde sad jedno glupo pitanje - sta je to trotel ??

                Comment

                • M-power
                  Moderator
                  • 10.01.2005
                  • 10060
                  • Bg; Banovo Brdo
                  • CorsaC, astra H,

                  #9
                  leptir gasa.
                  Tj kad ovako kazemo trotl mislimo na ono kuciste u kojem stoji leptir
                  To date there has never been a faster car built for the public road and,
                  it has been suggested, there never will be. McLaren F1.

                  Comment

                  • acapn
                    CBC Član
                    • 20.04.2005
                    • 86
                    • Paracin

                    #10
                    Hm...malo mi nije jasno. Prvo kazes da je majstor vezao na red preko creva koje ide za grejanje trotla a posle da je povratak kroz povratno crevo od kabine.
                    Pa da, "polazno" crevo iz motora se racva tako da ide jednim krajem za grejanje kabine, a drugim krajem ide u kaburator, iz karburatora u isparivac, a "povratno" crevo iz isparivaca ide na povratno crevo grejanja iz kabine. Znaci serijski vezano karburator, pa isparivac.

                    Sta je u stvari, jer na tom malom crevu za trotl stavio T-racvu te podelio protok tako da pola nastavlja crevom od trotla, a pola ide u isparivac a drugo iz isparivaca u povratnik. Ako je tako, oslabio je protok deljenjem kroz crevo koje je inace vec malog precnika.
                    Nije tako

                    A ako uradis na red, znaci crevo koje ide u karb oteras u isparivac a drugo iz isparivaca vratis u karb odakle si inace uzeo vodu, ne bi trebao imati problema
                    Znaci samo da im promenim redosled, da voda ide prvo u isparivac, pa posle u karburator. Da li je bolje tako da uradim ili da ga vezem paralelno, posebna creva da idu za isparivac dovedena od grejaca kabine ?

                    Comment

                    • Dora
                      Nadzornik!!!
                      • 24.10.2004
                      • 17451
                      • Novi Sad
                      • FIAT

                      #11
                      Serijski znači da presečeš bilo koje crevo (jedno) i da jedan kraj staviš na jedan ulaz isparivača a drugi kraj na drugi ulaz isparivača.

                      Paralelno znači da sečeš dva creva. Ovako po tvom opisu izgleda da to niej baš najbolje odradjeno ali nisam siguran da sam dobro razumeo. U svakom slučaju crevo sa leptira se vezuje samo na jedan način a to je serijski.
                      Ovde se piše nešto pametno, samo ne znam šta...

                      https.autogas.rs

                      Comment

                      • M-power
                        Moderator
                        • 10.01.2005
                        • 10060
                        • Bg; Banovo Brdo
                        • CorsaC, astra H,

                        #12
                        Objasnio je Dora. Znaci moras imati reducire da kad preseces ili nastavljas preko malih creva
                        da mozes ici iz malih u velika creva i obratno
                        To date there has never been a faster car built for the public road and,
                        it has been suggested, there never will be. McLaren F1.

                        Comment

                        • zoranbg
                          CBC Senator XXL
                          • 23.03.2005
                          • 4098
                          • Rooster's Hill , Beog
                          • Grande Punto 1.2

                          #13
                          najbolje je redno sa creva koje dovodi karbu toplu vodu.....znaci prvo u isparivac pa onda u karb...
                          PROVERI..da ti je isparivac U NIVOU ILI ISPOD nivoa prelivne posude..to jest da ti majstor nije isparivac montirao previsoko...
                          i na -10 ako ti je motor radio 5 minuta na benzinu voda je dovoljno topla da bi auto isao na gas.
                          a mozes da ga upalis i na -15 direktno na gas...ali da zalijes isparivac sa vrelom vodom pa onda brzo upalis i stojis pored isparivaca i polako na njega sipas toplu vodu...jedno 3 minuta dok se ne samozagreje...
                          Lakota withdraw from treaties, declare independence from U.S.

                          Comment

                          • acapn
                            CBC Član
                            • 20.04.2005
                            • 86
                            • Paracin

                            #14
                            Vezao sam paralelno, ubacio po jednu t-racvu kod creva za grejanje kabine i povezao sa isparivacem. Za sada radi super, videcemo kako ce biti kad zagudi zima
                            mozes da ga upalis i na -15 direktno na gas...ali da zalijes isparivac sa vrelom vodom pa onda brzo upalis i stojis pored isparivaca i polako na njega sipas toplu vodu...jedno 3 minuta dok se ne samozagreje...
                            Tako sam i radio zimus, ali mi je cimanje ga da svako jutro polevam na
                            -10

                            Comment

                            • dranix
                              CBC Senator XXL
                              • 04.10.2004
                              • 3079
                              • Antwerpen/Belgium
                              • Saab 9-3

                              #15
                              Ja mislim da nema govora o bilo kakvim akrobacijama sa prelivanjem vodom na samo -10°C mozda na jedno -25°C ili nize. Nece se isparivac tek tako brzo zamrznuti ako se vozi u pocetku pod malim gasom (do 2000rpm). Treba samo ne dozvoliti ako se pali direktno na gas da se motor ugasi jer se posle veoma tesko pali. Postoji detaljan Dorin post o tome. Mora se citati sve jer svi postovi imaju veze jedan s drugim.Nema instant informacije tako lako.

                              Comment

                              Working...
                              X