Odakle je nejbolje dovesti vodu za grejanje isparivaca

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • marek
    CBC Senator
    • 16.09.2005
    • 243
    • Beograd

    #16
    Tako je treba citati sve

    Znaci mozda me niste razumeli posto sam malo napisao na brzinu - kod mene je vezano na red (ja sam elektras ) ili serijski kako kaze Dora a ono oko T racve sam naveo samo kao primer - izvinjavam se sto je doslo do zabune.

    Ja cekam zimu pa da vidim kako ce da pali kad je ovako povezan.
    Da li je pravilo da se teze pali zimi kada je vezano serijski ili ne.

    Nego imam ja sad jedno pitanje - trenutno mi je isparivac okrenut tako da je onaj elektromagnetni ventil koji sluzi za direktno ubacivanje gasa (onaj sto se pali na crveno dugmence) okrenut u suprotnu stranu od motora tako da mi nije na ruku onaj sraf sto se na njega ispusta ulje iz isparivaca - moze li se okrenuti suprotno tj. ceo uredjaj zarotirati za 180 stepeni - tu su mi najveci problem creva za vodu kuda da ih sprovedem.

    Pozdrav

    Comment

    • dranix
      CBC Senator XXL
      • 04.10.2004
      • 3079
      • Antwerpen/Belgium
      • Saab 9-3

      #17
      Za 180° moze da se okrene. Sve dok je "na kant" i u smeru uzduzne ose vozila to je u redu. Planiraj onda gde dolazi u tom slucaju dovod gasa, gde izlaz gasa a gde creva za vodu. Mozda je i majstoru bilo tako "zgodnije" a posto su uvek sve neki kompromisi...
      U principu se isparivac montira ponavljam, vertikalno, ali tako da je poklopac (gde pise ime) prema motoru pa bilo to levo ili desno od motora. Okaci nam koju fotku Marek ako mozes. Svi bi uvek da vide

      Comment

      • dranix
        CBC Senator XXL
        • 04.10.2004
        • 3079
        • Antwerpen/Belgium
        • Saab 9-3

        #18
        Da se vratim na zimsko i uopste prvo startovanje motora jer mi se cini da je nedoreceno. Najcesci problem su kablovi. Nazalost to je i "nevidljiv" problem. Predlazem da pre zime proveris stanje svecica (istrosenost, zazor) ako nista drugo obrises benzinom ili tako necim bobinu, sve kablove, razvodnu kapu (nju i iznutra). Ujedno pregledas opticki da nema pukotina, da ne curi ulje u kapu i sl. Sve na kraju mora da bude suvo i cisto kao NOVO. To je onaj deo koji bar ne kosta nista.
        Sad u vezi gasa.
        Propan se ledi na oko -40°C a butan na oko nula stepeni. Ja sad ne znam kakav je odnos u SCG ali bi trebalo da je 60:40 (propana 60) zimi i suprotno leti.Negde gde je zima jaka je skoro 100% propan. U nekim zemljama je cist propan i leti.
        Neka bude da je pritisak u boci na 20°C oko 6-8 bara. Koliki bi bio na -20?
        Koliki to pritisak treba da prodje kroz ventil i isparivac i koji to protok treba da bude da bi motor startovao? Sve u svemu i na manje od recimo 2 bara ti imas dovoljno pritiska da startujes a recimo nece da startuje lako. Pitanje je zasto ali ne verujem bas da je gas krivac i odakle je uzeta voda za grejanje isparivaca. Ovo sto se samog starta tice. Posle mogu da nastanu problemi kad krene veci protok ( na preko 2000 rpm) ali to je drugo vec. Naravno ne ocekuj da krenes zestoko odmah sa mesta zimi jer ionako nije zdravo za lezajeve u motoru ali posle tri minuta ti je voda vec na bar +25 stepeni u isparivacu (ako ima protoka vode uopste). Naravno to vreme zavisi od velicine (mase) samog motora. Znaci, budi ipak siguran da ti je sve u perfektnom stanju sto se tice paljenja jer je to potrebno kad se vozi na gas UVEK a ne samo zimi. Nemoj slucajno da je povecan zazor na svecicama jer MORA biti MANJI za 0,2mm nego u klasicnom slucaju kad se vozi na benzin. Probaj ovo pa da vidis ima li promena a zimu cemo jos sacekati.

        Comment

        • Dora
          Nadzornik!!!
          • 24.10.2004
          • 17451
          • Novi Sad
          • FIAT

          #19
          Originally posted by dranix
          Propan se ledi na oko -40°C a butan na oko nula stepeni. Ja sad ne znam kakav je odnos u SCG ali bi trebalo da je 60:40 (propana 60) zimi i suprotno leti.Negde gde je zima jaka je skoro 100% propan. U nekim zemljama je cist propan i leti.
          Samo mala ispravka... To su tačke ključanja (isparavanja) zato zimi ima više propana da bi i na -40 isparavao gas. Sve ostalo ok
          Ovde se piše nešto pametno, samo ne znam šta...

          https.autogas.rs

          Comment

          • dranix
            CBC Senator XXL
            • 04.10.2004
            • 3079
            • Antwerpen/Belgium
            • Saab 9-3

            #20
            Pa da, i tacke mrznjenja isto . Nema prelaska iz cvrstog agregatnog stanja u gasovito direktno. Ma razumeli smo se.

            Comment

            • BOOST
              Founder - Admin od Začetka
              • 29.09.2004
              • 8726
              • Gislaved//Sweden
              • SAAB 9000 AERO R; SA

              #21
              Chekaj malo, tachka mrznjenja je tachka prelaza u chvrsto stanje a tachka kljuchanja je prelaz na gasovito stanje.
              Gde je obde bazni respons gde je techno stanje, od-do?
              Att mäta är att veta...to measure is to know...meriti je znati..
              move your mind

              Comment

              • dranix
                CBC Senator XXL
                • 04.10.2004
                • 3079
                • Antwerpen/Belgium
                • Saab 9-3

                #22
                Ne znam Boost Bilo bi zanimljivo da se zna koliko je u °C ta prelazna faza siroka (mislim da nije puno). Kljucanje je u principu isparavanje a pise negde na netu da je i tacka mrznjenja "oko" -40°C za propan. E sad....

                Comment

                • sw.brick
                  CBC Senator XXL
                  • 09.10.2004
                  • 8141
                  • Beograd, barajevo-zemun
                  • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

                  #23
                  iz iskustva, propan isparava bez problema i na prilicnim hladnocama, provereno nas propan i na -15C dok butan prestaje da isparava/zamrzne se/ vec na oko -5C a ponekad uz jacu potrosnju i odmah ispod nule.

                  LPG je mesavina propana i butana i postoji kao letnja i kao zimska mesavina (na zapadu kod nas ne znam) a i to je promenljivo od pumpe do pumpe.

                  mislim da do jedno -10C ne postoji problem oko koriscenja LPG osim sto je tada membrana u isparivacu (koja je od neke vrste gume) veoma tvrda, kruta i time osetljiva na pomeranje a znamo da se membrana pomera tokom rada isparivaca.

                  stoga bih ja ocekivao skracenje radnog veka membrane kao veci zimski problem nego zamrzavanje plina.

                  za 4 godine voznje na LPG i
                  volvo
                  945 SE turbo lpg
                  344 GL lpg

                  Comment

                  • *IvanT*
                    CBC Senator XXL
                    • 30.01.2005
                    • 3234
                    • Srbija, Beograd, Kara

                    #24
                    Originally posted by BOOST
                    Chekaj malo, tachka mrznjenja je tachka prelaza u chvrsto stanje a tachka kljuchanja je prelaz na gasovito stanje.
                    Gde je obde bazni respons gde je techno stanje, od-do?
                    LPG (propan butan ili ti TNG po nashki) menja svojstvo na -42`C, dok sam butan krece da isparava vec na temperaturama vishim od -7´C.

                    Znachi techno stanje LPG-a je na temperaturama nizim od -42´C.
                    http://www.lovatogas.co.rs

                    Comment

                    • BOOST
                      Founder - Admin od Začetka
                      • 29.09.2004
                      • 8726
                      • Gislaved//Sweden
                      • SAAB 9000 AERO R; SA

                      #25
                      Dakle ispod -42 je techan , kao sto sam i pretpostavio, no imamo malo terminoloskih zazanjcija.

                      Zamrzavanje o kojem pricamo je efekat vlage u vazduhu prilikom mesanja u procesu hladjenja sa autogasom.
                      Att mäta är att veta...to measure is to know...meriti je znati..
                      move your mind

                      Comment

                      • Dora
                        Nadzornik!!!
                        • 24.10.2004
                        • 17451
                        • Novi Sad
                        • FIAT

                        #26
                        Mislim ovde se malo mešaju babe i žabe.. U rezeroaru zbog pritiska ostaje u tečnom stanju to jest isparava ali jako malo jer bi u protivnom boca bila spolja smrznuta stalno.
                        Smrzavanje je posledica naglog oduzimanja toplote iz okoline prilikom prelaska iz tečnog stanja u gasovito. I tada ne smrzava gas nego vlaga iz okoline.
                        Kad se boca otvori dobije sloj inja a nekad i leda bez obzira na spoljnju temperaturu od 30+ stepeni jer nema više pritiska koji tera Propan da ostane u tečnom stanju.

                        Dobro za hladjenje piva i uništavanje korova
                        Ovde se piše nešto pametno, samo ne znam šta...

                        https.autogas.rs

                        Comment

                        • BOOST
                          Founder - Admin od Začetka
                          • 29.09.2004
                          • 8726
                          • Gislaved//Sweden
                          • SAAB 9000 AERO R; SA

                          #27
                          Dora, meni je skroz jasno, interesovao sam se na kojoj je temperaturi u technom stanju u uslovima atmosferskog pritiska i zakljucio da je oko -40 stepeni i ispod techan? Ili? Mozda i nije kad malo razmislim .. no, ostavljam pitanje otvorenim i dalje?
                          Att mäta är att veta...to measure is to know...meriti je znati..
                          move your mind

                          Comment

                          • *IvanT*
                            CBC Senator XXL
                            • 30.01.2005
                            • 3234
                            • Srbija, Beograd, Kara

                            #28
                            Na atm. pritisku i temperaturi ispod -42, LPG ostaje u technom stanju.

                            http://www.lovatogas.co.rs

                            Comment

                            • BOOST
                              Founder - Admin od Začetka
                              • 29.09.2004
                              • 8726
                              • Gislaved//Sweden
                              • SAAB 9000 AERO R; SA

                              #29
                              Att mäta är att veta...to measure is to know...meriti je znati..
                              move your mind

                              Comment

                              • Dragan
                                CBC Veteran
                                • 18.09.2005
                                • 184
                                • U blizini Novog Sada

                                #30
                                LPG je mesavina propana i butana i od njihove srazmere zavisi tacka kljucanja odnosno tecno stanje.Ne mogu sad tacno da se setim,ali mislim da tacka kljucanja propana iznosi blizu -50 ,a butana -0,5 celzijusa.
                                Znaci ako je zimska smesa 60% propana a 40%butana izadje da je tacka kljucanja negde oko -30 celzijusa.

                                Comment

                                Working...
                                X