PROPAN
stan fizyczny: gaz
barwa: bezbarwny
zapach: słaby
temperatura topnienia: -167,7°C
temperatura wrzenia: -42,07°C
temperatura samozapłonu: 470°C
granice wybuchowości: 2,1 - 9,5 % obj.
gęstość: gazu- 1,97 g/dm3 w temp. 0°C, cieczy- 0,58 g/dm3 w temp. -42,05°C
prężność gazu: 0,83 MPa w temp. 20°C
gęstość gazu względem powietrza: 1,55
rozpuszczalność w wodzie: 6% obj. w temp. 17,8°C
rozpuszcza się w alkoholu etylowym
PROPAN-BUTAN
stan fizyczny: gaz
barwa: bezbarwny
zapach: słaby
temperatura topnienia: -187,7°C do -105°C
temperatura wrzenia: -42,07°C do +6°C
temperatura samozapłonu: 365°C
granice wybuchowości: 1,5 - 13,5 % obj.
gęstość: gazu- 1,97 kg/dm3 w temp. 0°C, cieczy- 0,58 kg/dm3 w temp. -42,05°C
prężność: gazu - 0,1 MPa w temp. -15°C, 2,55 MPa w temp. 70°C
gęstość gazu względem powietrza: 1,55 do 2,05
rozpuszczalność w wodzie: 6% obj. w temp. 17,8°C
rozpuszcza się w alkoholu etylowym
Propan prelazi u čvrsto stanje na -167,7 C
A u tečno stanje na -42 C
Temperatura samozapaljenja je na +470 C
Isti ovakvi podaci ( kao što vidite ) postoje i za mešavinu propan-butan
ali nije navedeno ( ili ja nisam našao ) koji je odnos propana i butana za navedene podatke.
Propan-Butan ( nepoznat odnos u mešavini )
Propan-Butan prelazi u čvrsto stanje na temperaturi od
-187,7 do -105,5 C ( u zavisnosti od odnosa u mešavin )
Propan-Butan prelazi u tečno stanje na -42,07 do +6 C (važan podatak)
temperatura samozapaljenja na +365 C
Lakota withdraw from treaties, declare independence from U.S.
Pitao sam zato sto se METAN pretace i transportuje tankerima na temperaturi oko -163°C i naravno onda pritisak u tankovima nije onih 200 bara kao na normalnoj temperaturi. Po tom odnosu bi bilo logicno da se propan smrzava na znatno visoj temperaturi od navedene u poljskom tekstu a ipak nije tako
He, he, he.Ko ti kaze Dragane?
Vec godinama se tankerima transportuje tecni zemni gas (metan) iz Alzira i pretace na terminalu specijalno izgradjenom za to u gasovod u luci Zeebrugge. Da, tacno je da se zemni gas najvise transportuje gasovodom ali vidis da ima racunice da se "uvozi" i odande dokle jos nije povezan gasovod.Gasovod koliko ja znam ide do Spanije na jug ali ne znam dokle tacno i da li je Evropa povezana sa nekim gasovodom sa severnom Afrikom. Bilo kako bilo, izgleda da pukovnik Gadafi zna sta radi (od koga je ucio nije ni cudo)
i mi smo ranije isto tako tankerima uvozili metan u tecnom stanju, godinama pre nego sto je gasovod izgradjen.
recimo Italija i dan danas podosta uvozi gasa putem tankera.
a i Shell stalno vrti reklamu po anglo TV stanicama gde se lepo vidi kako tankeri prevoze gas u tecnom stanju.
a za sada je prolazak brodovima kroz medjunarodne vode i okeane jos uvek besplatan a taksa na gas (gasovod) pri transportu i nije bas tako zanemarljiva na vece kolicine.
Drugaru se desilo da mu nije dobro grejao isparivac tj. nije bilo dovoljno tecnosti pa mu je prvi simptom bio puno detonacija a onda je stao i dolio vodu
Znaci ako puno ima detonacija - proverite vodu.
Sike saljem za vikend cu imati garazu na raspolaganju pa cu da radim neke prepravke na mom sistemu pa cu poslati slike pre i posle.
Ima li neko sliku kako treba postaviti isparivac na yugu - kod mene je okrenut naopako tj. ocu da ga okrenem da ventil za chok na isparivacu dodje na stranu ka motoru a ne ka blatobranu.
Ako neko ima sliku ili objasnjenje kako je resio nosac isparivaca posto mi izgleda da cu morati da nastavim dva nosaca da bi mogao da ga isavijam da bi ga odvojio od motora da nesmeta za zamenu zupcastog kaisha.
Poz
Jedno pitanje u vezi dovoda vode do isparivaca: da li ima neke veze smer vode kroz isparivac? Na mom isparivacu su nacrtane strelice za smer dovodjenja vode (dole ulazi - gore izlazi), ali je kod mene namontirano tako da voda ulazi sa gornje strane a izlazi dole. Inace, isparivac je vreo i nemam nikakvih problema u radu motora. Ugradio sam plin proletos i jos uvek nemam iskustva sa zimskim ponasanjem uredjaja pa me ovo zanima da li je dobro montirano. Inace, uredjaj je prosao atest na Masinskom faxu.
Jedno pitanje u vezi dovoda vode do isparivaca: da li ima neke veze smer vode kroz isparivac? Na mom isparivacu su nacrtane strelice za smer dovodjenja vode (dole ulazi - gore izlazi), ali je kod mene namontirano tako da voda ulazi sa gornje strane a izlazi dole.
Evo kako izgleda kad se uzme voda sa grane koja ide u karburator.
Tu se vidi jos jedna glupost na zastavinim kolima kako rezervni tocak pritiska kuciste od tecnosti za kocnice i to tacno na mestu gde se proverava nivo, i kada jace kocim onda tacno prtisne i u kolima mi se javi crvena lampica - glupost.
Ovo resenje uzimanja vode sa tog mesta ima za posledicu dugacka creva.
E sad to je sve zato sto je kod mene isparivac okrenut po meni naopako pa idu duuugacka creva, ako bi se okrenuo drugacije creva bi imala kracu putanju i to ce biti uradjeno ali verovatno na prolece
ovde se takodje vidi da nemam pristup srafu za ispustanje ulja iz isparivaca i to je jos jedan od razloga zasto cu okrenuti isparivac.
Na slici se vidi i gde stoji osigurac - to je neko pominjao po forumu.
Svi komentari o ugradnji su dobrodosli i saveti sta i kako da se odradi, takodje za one malo iskusnije pitanje - kakav nosac isparivaca da uzmem da bi bio dovoljno udaljen da ne smeta za zamenu zupcastog kaisa. Obican nosac koji dolazi u kompletu je suvishe kratak da bi se savio da isparivac dovoljno pobegne od motora.
Znaci da stoji kako sad stoji ali da plavi ventil ide ka motoru.
Poz
Comment