Stag 300premium vs Stag 4+ (Fiat 1.4 Euro 5)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • bjov
    CBC Član
    • 23.09.2007
    • 52
    • Bgd

    Stag 300premium vs Stag 4+ (Fiat 1.4 Euro 5)

    Trazim savet za ugradnju plina na fiatov 1.4 euro 5 (2011/2012) motor.

    Stagova dokumentacija preporucuje 300premium za automobile novije od euro3 (posle 2003):
    AC - pionier w zakresie instalacji LPG. Instalacja gazowa 5 generacji w samochodzie. Najlepsze sterowniki LPG.


    Sa druge strane jedan od nasih poznatih servisera tvrdi da je to bacanje para i preporucuje da ugradim 4+. Razlika u ceni nije mala.

    Ako strucnjaci znaju, interesuje me koja je sustinska razlika u radu ova 2 sistema?
    Iz nekih delimicnih opisa na AC sajtu zvuci kao da 300premium preko OBD-a "slusa" parametre ECU-a i radi dodatne korekcije, dok 4+ to radi samo na osnovu lambda sonde? Koliko dobro moze AC-ov kontroler da se prilagodi razlicitim "dijalektima" OBD-a i koliko nasi serviseri umeju da ga dobro isprogramiraju/mapiraju?

    Obzirom da je auto nov, i planiram da ga vozim duugo, manje me interesuje koliko ce se usteda na gorivu (koja verovatno jedva da postoji) otplatiti, vec me vise interesuje uticaj na trajnost i sveukupan rad motora..

    Voleo bih cinjenicama/iskustvom potkrepljene odgovore ako je ikako moguce. Hvala!
  • speedplus
    RIP Bio nam je drug!
    • 15.01.2007
    • 2419
    • LAZAREVAC

    #2
    Odg: Stag 300premium vs Stag 4+ (Fiat 1.4 Euro 5)

    s obzirom da tvoj auto ne trpi vece oscilacije ubrizgavanja,ja bih bez razmisljanja postavio uredjaj sa eobd korektorima.Dovoljno su brzi da koriguju eventualne probleme sa losim gasom ili ubrizgavanje u odredjenim rezimima koji promaknu samom instalateru.
    Nekad je bilo polemike i oko toga da je obican venturi bolji od sekvencijalnog,pa kad se malo vise naucilo onda je okrenuta ploca,a tako ce biti i u ovom slucaju

    Comment

    • bjov
      CBC Član
      • 23.09.2007
      • 52
      • Bgd

      #3
      Odg: Stag 300premium vs Stag 4+ (Fiat 1.4 Euro 5)

      Hvala na odgovoru. Voleo bih da cujem jos koje misljenje i drugih koji se bave ugradnjom. Dora, IvanT?

      Comment

      • mrdragan
        CBC Član
        • 13.07.2009
        • 88
        • Sombor

        #4
        Moje mišljenje je da ako imaš mogućnosti ugradiš premium. Ja imam Fiat GP 1.4 8v (euro4) i po savetu majstora sam ugradio Stag4+ tada nemajući nikakva saznanja o principu rada gasnih ECU-a. Međutim, posle 10k km mogu da ti savetujem da izdvojiš dodatno novca za premium, jer se nećeš zezati sa kalibracijama, podešavanjima, vožnjom u raznoraznim režimima već samo odradiš autokalibraciju i voziš, dok sve ostale korekcije radi sam gasni ECU. Majstor koliko god bio potkovan znanjem, vidovit, uporan, nadobudan (česta karakteristika, obično bez pokrića) itd. ne može sve idealno namestiti jer jednostavno ne može da obuhvati sve moguće parametre koji utiču na vreme ubrizgavanja, kao i sve režime vožnje (o temperaturnoj korekciji koju uopšte i ne rade da i ne govorim). Pored toga Stag4+ iako ima mogućnost podešavanja 3D mape ona je gotovo neupotrebljiva jer ne beleži u 3D prostoru krive ubrizgavanja te se nema šta sa čime porediti, a bez 3D štelovanja nema idealne mape. Svako ko se malo bolje razume u ubrizgavanje trebalo bi da zna da se mapa ubrizgavanja definiše u 3D prostoru sa osama: vreme ubrizgavanja, pritisak, broj obrtaja). U 2D prostoru parametar broj obrtaja ne postoji a bez njega je iluzorno i pokušavati idealno podesiti mapu. Drugo, auto se ne vozi u laboratorijskim uslovima vec u realnim i koliko god idealno i da se našteluje mapa to već u nekom sledećem trenutku i pod drugim uslovima nije idealno (npr. sipaš lošiji ili bolji gas od onog prilikom štelovanja).

        Čim nešto nije idealno benzinski ECU pokušava da popravi stvari i onda se stvari još više kvare i žurka polako počinje. Benzinska mapa se vremenom kvari, gasnu poredimo sa već pokvarenom benzinskom i naravno da je posledica da se auto počinje ponašati čudno. Neću da tvrdim da će se kod svakog Stag4+ javiti problemi ali je ta verovatnoća radikalno veća nego kod premiuma, a onda počinje izuvanje (proces koji kaže da ćeš na svemu na čemu uštediš na početku na kraju trostruko platiti).

        Još jedna stvar, u firmi AC rade inženjeri koji za tvoj auto preporučuju Premium, pa bih ja ipak više verovao nekom inženjeru koji je uređaj projektovao i napravio nego majstoru koji ga ugrađuje, a većina njih ne zna ni kako to radi (čast izuzecima).

        Sve u svemu ako se i odlučiš za Stag4+ ili ga ugradi kod dobrog majstora ili se teorijski potkuj pa kreni u štelovanje (imaj u vidu da ga nikad nećeš idealno uštelovati). Ja nisam imao sreću da mi majstor sve to valjano odrati te sam izabrao ovu drugu opciju.

        Eh da, još nešto, zabavu koju mi je prilikom štelovanja priuštio Stag4+ ovaj drugi sigurno ne bi, tako da sve zavisi od ugla gledanja kao i sve u životu...
        Last edited by mrdragan; 07.09.2012, 13:15.

        Comment

        • zverko
          CBC Senator XXL
          • 19.08.2005
          • 7085
          • BGD
          • Audi A4

          #5
          stag4 takodje ima 3D mapu i to godinu dana unazad.
          Last edited by zverko; 07.09.2012, 16:46.
          deutsche gemacht-gut gemacht...

          Comment

          • mrdragan
            CBC Član
            • 13.07.2009
            • 88
            • Sombor

            #6
            Ja sam i rekao da ima 3D mapu ali ECU ne iscrtava grafike ubrizgavanja u 3D prostoru pa nema ni mogucnosti poredjenja ubrizgavanja pri voznji na gas i pri voznji na benzin sto stvar cini neupotrebljivom osim da se u voznji ne prodje kroz svaku tacku i peske poredi ubrizgavanje sto bi se moglo nazvati nemogucom misijom.

            Comment

            Working...
            X