NGK svecice za Yugo 55

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • M-power
    Moderator
    • 10.01.2005
    • 10060
    • Bg; Banovo Brdo
    • CorsaC, astra H,

    #16
    Pitao sam te za prodavnicu jer mi nesto nije jasno.
    Vidi ovo.
    U massu koji su zastupnici maloprodajna cena je za:
    V2 1118 din. a za
    V4 cak 894 din.
    Mislim ajde ova cena za V 2 tu i tamo ali kako bre V4 samo 600din.
    Vidi cak je i VP-cena u massu za te svecice je 744 din. dakle 144din skuplje nego u pit-stopu.
    Od koga li se oni snabdevaju svecicama i da li je to bila normalna cena ili se mozda prodavac nesto zeznuo il koji je fazon. Mislim ipak tolika razlika u ceni izmedju V2 i V4 a generalno iste svecice. Cak je i cena obicnih svecica BP6ES 670 din za 4 komada.
    To date there has never been a faster car built for the public road and,
    it has been suggested, there never will be. McLaren F1.

    Comment

    • dekideki
      CBC Senator XXL
      • 26.07.2005
      • 1914
      • Beograd

      #17
      cena je doduse 10.09.2005. (tad sam pazario), ali - definitivno se nije zeznuo. mozda su sad otisle nebu pod oblake, ali ja sam tada nasao 200-300 din ispod cene kod njih. e, sad. ako su mi prodali fush i to kao ovlasceni distributeri, i imaju sve modele na lageru (ceo zid), onda su mi prodali fush koji radi do dzadza vec 5.000 km!!!
      aj provericu trasu cenu pa cu da postujem. koliko sam ja gledao u vezi NGK nekako sam kod njih nasao najjeftinije i nekako mi lici da su original (duple karton kutijice plus onaj zastitni karton unutra...)

      plus dopuna - ovdasnja filozofija velikoprodavaca je:
      nabij cenu za maloprodaju da bi oterao kupce "na komad" da smaraju ovlascenog prodavca, koji ima MP cenu nizu. tako je svuda. uvoznici hoce da imaju sto uzi krug ljudi kojima prodaju. pa nek oni diluju dalje. a ako se vec upecaju da pazare kod njih, da znaju za sta se cimaju...
      .

      Comment

      • dranix
        CBC Senator XXL
        • 04.10.2004
        • 3079
        • Antwerpen/Belgium
        • Saab 9-3

        #18
        Vidi ovako Nikola.
        Tvoji simptomi su bili kao da si imao znatno topliju svecicu nego sto treba. Na kutijama stoji da je toplotna vrednost obe ISTA 6. Zbog onog "R" tj. ugradjenog otpornika u samoj svecici se ne desava to sto se tebi desavalo vec je to samo zastita od radio smetnji. Zato i kablovi imaju otpor isto. Neko je pitao za "R". Nisu one bolje nego one bez "R" u funkcionalnom smislu vec moze doci do haosa u ECU i ostaloj elektronici auta ako je ima a ne samo do "radio smetnji" u bukvalnom smislu. Samo po tom pitanju su "R" bolje mada je iskra kod njih ustvari slabija. Ovo slabija nemojte da shvatite bukvalo jer ne igra ulogu ako je sve (posebno kablovi) od dobrih proizvodjaca i dobrog kvaliteta. NIJE dovoljno da se samo zovu SILIKONSKI vec bi trebalo da imaju i ime Npr. Lumenition, MSD, Champion (posebno ugljenicni nemetalni), NGK, BERU itd. Kablovi su ti koji stede gorivo i mnogo muka i zato kupite dobro i uzivajte dugo. Ako bi mene neko pitao ja bi momentalno zamenio fabricke kablove boljima ako bi mi bilo sumljiv kvalitet prvougradjenih. Kabl na kome ne pise nista, ili niko zivi ne zna sta to znaci, je krajnje sumnjiv npr. Problem u SCG je pomalo sto se ne zna sta je original. Znajte samo da nema jevtino i dobro i da originali kostaju (za set 4 cyl) od 50 do 150 evra (50-70 za "normalne" modele kablova).
        Ako imate i vozite razne motorcice. Menjajte pod HITNO djubre od kablova (samo jedan je ipak). Da je od zlata jevtino je to a mnogo znaci. Naravno ako treba i one glupe bakelitne "lule" zamenite gumenim (silikonskim) mufovima kao na automobilima sto su. Dobar kabl bude nesto deblji (8-8,5mm) pa mora sve da se menja. Kroz njega obicno ne drma struja takodje.

        Comment

        • Nikola
          CBC Senator XXL
          • 29.09.2004
          • 975
          • Indjija/Vojvodina

          #19
          Originally posted by dranix
          Vidi ovako Nikola.
          Zbog onog "R" tj. ugradjenog otpornika u samoj svecici se ne desava to sto se tebi desavalo vec je to samo zastita od radio smetnji. Neko je pitao za "R". Nisu one bolje nego one bez "R" u funkcionalnom smislu vec moze doci do haosa u ECU i ostaloj elektronici auta ako je ima a ne samo do "radio smetnji" u bukvalnom smislu.
          Ok. Ne sporim.

          Pitanje:
          - Zasto je onda NGK preporucio da za moj motor stavim svecice bez R? (To uostalom pise i na kutiji)
          - Zasto se ta preporucena svecica bolje ponasa, ako uzmemo u obzir to sto si naveo, da su svecice identicne osim u ugradjenom otporniku koji neutralise el. smetnje?
          - Ako uzmemo npr. da se zamozapaljenja nisu desavala zbog svecice nego zbog losih kablova, zbog cega se ova dotrajalost kablova ne primecuje na svecici pez otpornika?
          .:Cuore Sportivo:.
          Alfa Romeo 145 1.6 Boxer 103HP 96`

          Comment

          • dranix
            CBC Senator XXL
            • 04.10.2004
            • 3079
            • Antwerpen/Belgium
            • Saab 9-3

            #20
            Zanimljiva pitanja Nikola.
            S obzirom da znam ko si i da si Alfista i ti i tvoj otac vec godinama predpostavimo da takvi ljudi imaju UVEK dobre kablove. Zbog toga to odmah u startu eliminisemo kao potencijalni problem. Uzmimo takodje kao fakt da obe vrste svecica imaju ISTU temperaturnu karakteristiku.
            Ovako na nevidjeno evo sta ja konkretno mislim da se tebi desavalo. Ti si imao promasivanje varnice i zaostali benzin je sagorevao bez struje posle iskljucenja kontakta. Svecice su ti sigurno bile crne i kao da si imao bogatiju smesu (to ti najbolje znas). Zamenom se to izgubilo i sada je sve u redu. Razlog je da tvoj auto ima garantovano veoma slabasnu iskru sto nije ni za utehu niti ide na cast Alfi. Naravno da se proizvode setovi za zamenu paljenja za Alfe i tada bi situacija bila mnogo drugacija nego nam to sada nije tema. Na svu srecu proizvodjaci svecica znaju vise o pojedninim automobilima pa zato i preporucuju sta i gde pase na svu srecu po obicne ljude i trgovce pa kao sto vidis nema problema kad se slusa njihov savet.
            Brick je vec pisao jedan veoma dobar clanak o kablovima ali da ponovim.
            Taj otpornik u u svecici je 10 kilooma. Racunaj da je prosecni kabl negde oko 6-7-8 kilooma po stopi (30cm). Ti si Nikola smanjio ukupan otpor za polovinu skoro zamenom za svecicu bez otpornika. Postoji i jos jedna druga isto veoma vazna finta. Nije svaka bobina ista. U smislu da svaka ima odredjeni otpor primara i secundara i da se javlja odredjena reakcija kad krene struja kroz otpor (kabl + svecicu) i sto je veoma vazno ako je paljenje INDUKTIVNO. Kad je otpor manji zesca je struja i jaca reakcija i jaca iskra (ali zato i radio smetnje). Sistem za paljenje je u odredjenoj rezonanci dok radi i ako se ona poremeti moze doci ili do slabe iskre ili do da kazem "prevelike" struje koja moze u nekom krajnjem slucaju da izazove proboj bobine. Izvini Nikola sto sam se malo zaboravio i sto nekako gubim osecaj za staro i zanemarujem paljenje sa induktivnim praznjenjem. Vec odavno standardno se koristi kondenzatorsko praznjenje kod koga se svi ovi problemi ne bi ni primetili ali su zato radio smetnje naglasene mnogo vise i ja uvek automatski kazem da su "R" svecice "bolje". Napon kod induktivnog je negde 15kv kod kondenzatorskog najmanje 30kv pa sve do 40-50 a u ekstremnim slucajevima i 80kv !!! Par desetina kilooma ne znaci po pitanju dampiranja iskre nista a deblja zica namotaja i bolja izolacija tih bobina garantuje da mogu da izdrze svakakvu torturu.
            U slucaju kao tvoj Nikola gde je potrebno zbog upotrebe gasa da iskra bude jaka (znatno jaca nego za benzin) ispada da treba staviti i kablove sa manjim prirodnim otporom da bi se ostvario zahtev. Na stranu to da je moguce promeniti vrstu paljenja jer nije prvenstveni cilj da se vrse velike modifikacije mada ruku na srce niko nije razmisljao da taj auto treba da radi na LPG kao pogonsko gorivo tako da ne mozemo da kazemo da su napravili nesto lose. Ipak, to ni malo ne umanjuje problem. Ako nemas neku posebnu elektroniku kojoj bi smetalo paljenje mozes da eksperimentises sa kablovima manjeg otpora nego sto su ti sada da bi se jos vise unapredio sistem ali se tu opet postavlja pitanje karakteristika postojece bobine. Problem nije bas naivan ali ni preterano slozen. Stavis jednu MSD 6 bobinu Eto, za sada toliko, ako nesto nije jasno pitajte.

            Comment

            • Nikola
              CBC Senator XXL
              • 29.09.2004
              • 975
              • Indjija/Vojvodina

              #21
              Originally posted by dranix
              Zanimljiva pitanja Nikola.
              Ti si imao promasivanje varnice i zaostali benzin je sagorevao bez struje posle iskljucenja kontakta. Svecice su ti sigurno bile crne i kao da si imao bogatiju smesu (to ti najbolje znas). Zamenom se to izgubilo i sada je sve u redu. Razlog je da tvoj auto ima garantovano veoma slabasnu iskru sto nije ni za utehu niti ide na cast Alfi.
              dranix, hvala na zaista iscrpnom odgovoru!

              Ajd prvo ovo sto sam citirao. Zaostali benzin nije sagorevao posle iskljucenja struje. Desavalo se SAMO posle voznje na plin. NIKADA posle voznje na benzin. Svecica BPR6E je posle skidanja (posle 10.000 upotrebe) imala sasvim ispravan izgled:

              Cak i manje crna, nego ova na slici.
              Sada, sa svecicom bez otpornika nisam primetio nikakve radio smetnje, ili bilo kakav neispravan rad bilo kojeg el. skopa automobila. Sto opet ne znaci da one ne postoje.
              A fabricka preporuka Golden Lodge 25 HL, postoji verovatno na trzistu 25+ godina, dakle od pre 1980, cisto sumnjam da ima R u sebi, mada opet... Hm... jel bi mogao ovo da izmerim? Da li postoji neki standardni red otpornosti za svecice, sa otpornikom ili bez, ili to opet zasvisi od odredjenog tipa. Taman da izmerim i otpornost kablova, svakog pojedinacnog, pa tek onda da krenem u istrazivanje paljenja, sve do njegovog pocetka...

              hehe sta ti je Cannon, sve mi radi kako treba (nema paljenja smese po iskljucenju struje, nema radio smetnji) a ja hocu da ispitujem (menjam) paljenje
              .:Cuore Sportivo:.
              Alfa Romeo 145 1.6 Boxer 103HP 96`

              Comment

              • dranix
                CBC Senator XXL
                • 04.10.2004
                • 3079
                • Antwerpen/Belgium
                • Saab 9-3

                #22
                Nikola,
                Otpor je lako merljiva velicina. Izmeri bas Golden lodge ako ih nisi bacio (nema veze ako su stare i istrosene) da vidimo imaju li otpor.Stavis instrument na podrucje 20k i meris izmedju mesta gde dolazi kabl i vrha srednje elektrode. Otpornik je ispod keramike na red sa srednjim provodnikom. Ako ga ima onda je reda 10Koma. Ako ga nema onda je KS (proveris tako sto spustis podrucje na 200oma). Kablovi se takodje lako mere a i secundar bobine. Primar je malo teze jer ima dosta mali otpor pa ne tesko meriti standardnim ommetrom (ne pokazuje cesto pravu vrednost) na svom minimalnom podrucju od 200 oma. To mozes da uradis samo iz radoznalosti jer ne vidim svrhu da se bilo sta menja ako je sve u redu. Ja i dalje ne razumem zasto je dolazilo do samopaljenja kod gasa. Gas prirodno nema tendenciju prema samopaljenju zbog visokog oktanskog broja. Ako je bilo paljenje sa strujom onda nesto nije u redu u instalaciji (brava mozda). Opet, nije se desavalo na benzin. Cudno. Stvarno cudno. Ti si mogao da imas jos malo gasa u usisnoj grani ali kako je dolazilo do samopaljenja? Kod benzina NEMA zaostalog benzina obicno.
                Ne bi se nikada kladio da su svecice uzrok. Direktna komapracija izmedju NGK i Golden lodge ne ide nikako jer su ove druge ipak cetvorokrake a kao takve u principu teze pale. Neko bi se pitao, pa zasto onda sluze? Uglavnom zato sto se sporije trose elektrode mase i stabilniji je zazor u principu i zbog oblika glave motora i mesta i nacina kako se su****va smesa. To je bilo pre. Danas moderna paljenja prave vatru a ne vise samo iskru pa ko ima tako nesto manje je bitno kakve su svecice vec vise njihova trajnost. Ja odgovorno tvrdim da je za starije automobile spas koristiti svecice sa tanjim elektrodama i kvalitetne kablove (bez modifikacije paljenja). Mnogih dobrih proizvoda i materijala jednostavno nije bilo pre sto nas ne sprecava da ih koristimo sada kad su manje-vise dostupni i plativi.
                E kad bi jos imao i originalne Alfine kablove da i njih izmeris da znamo kakvi su po pitanju otpora. Ako imas skinute izmeri svaki i zapisi duzinu i otpor SVAKOG pa se moze rekonstruisati na osnovu toga. Dobro zagrebi vrhovima instrumenta da te ne slaze. Ako su odredjene marke zapisi to i model pa da potrazimo na netu. Ja stvarno ne znam nista o Alfi a ne sumnjam ni malo da je net pun podataka. Ako bi menjao kablove za bolje to postoji ali svaki ima odredjene karakteristike pa se treba gledati i na to sta bas odgovara za taj auto. Ako se menja sistem paljenja onda je to drugo i menja se u nacelu bobina, kabl svecice da odgovara paljenju i gusenju smetnji (obicno su mnogo vece nego obicno pa se mora paziti). Ide zima ali ako imas zagrejanu garazu onda taman pregledaj stanje instalacije pre zime i izmeri to sve (i zapisi).

                Comment

                • sw.brick
                  CBC Senator XXL
                  • 09.10.2004
                  • 8141
                  • Beograd, barajevo-zemun
                  • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

                  #23
                  Ja i dalje ne razumem zasto je dolazilo do samopaljenja kod gasa. Gas prirodno nema tendenciju prema samopaljenju zbog visokog oktanskog broja. Ako je bilo paljenje sa strujom onda nesto nije u redu u instalaciji (brava mozda). Opet, nije se desavalo na benzin. Cudno. Stvarno cudno
                  mozda nesto bogatije podesena smesa gasa na leru nego sto treba da bude?

                  ja mogu to da izazovem na mom autu u specificnim okolnostima i zaista se tada samona gasu primeti pojava a na benzinu je nema.

                  isto V line svecica, ranije sa obicnom to nisam primecivao mada ne znaci da nije postojalo.
                  volvo
                  945 SE turbo lpg
                  344 GL lpg

                  Comment

                  • dranix
                    CBC Senator XXL
                    • 04.10.2004
                    • 3079
                    • Antwerpen/Belgium
                    • Saab 9-3

                    #24
                    I sad opet ne znamo sta je uzrok
                    Je ne tipujem NIKAKO na svecice. Ali bas nikako. Zato Nikoli i nije jasno. To je stvarno malo specificniji problem. Ima tu jos neka nepoznata a to bi mozda gasadzije mogli vise da kazu o tome. Ne znam zasto sam skoro siguran u to.

                    Comment

                    • Nikola
                      CBC Senator XXL
                      • 29.09.2004
                      • 975
                      • Indjija/Vojvodina

                      #25
                      Nisam danas stiga da izmerim otpore u svecicam/kablovima, ali cu reci samo da su kablovi original Alfini tj. Fiat.
                      .:Cuore Sportivo:.
                      Alfa Romeo 145 1.6 Boxer 103HP 96`

                      Comment

                      • dranix
                        CBC Senator XXL
                        • 04.10.2004
                        • 3079
                        • Antwerpen/Belgium
                        • Saab 9-3

                        #26
                        Nije bitno to Nikola.
                        Mislio sam da znas kog su otpora kablovi pa ako dodje vreme da se menjaju da nadjes bolje ali slicnog ili istog otpora kao sto su ti originalni. Ozbiljni proizvodjaci daju sve podatke pa nije problem.

                        Comment

                        • M-power
                          Moderator
                          • 10.01.2005
                          • 10060
                          • Bg; Banovo Brdo
                          • CorsaC, astra H,

                          #27
                          Desava se na plinu a ne na benzinu jer se prekidom struje prekidaju i brizgaci pa nema zaostalog benzina dok plina ima.
                          E sad desava se cesto u praksi da malo nastave sa radom, jedan od problema vise temperature kod rada na plin i kad se ugasi plina ostane i on se samopali.
                          Kod nekih nismo imali izlaz iz problema niti hladnijim svecicama niti ranijim termostatom vec je jedino sigurno resenje bila Iridijumska svecica
                          To date there has never been a faster car built for the public road and,
                          it has been suggested, there never will be. McLaren F1.

                          Comment

                          • dranix
                            CBC Senator XXL
                            • 04.10.2004
                            • 3079
                            • Antwerpen/Belgium
                            • Saab 9-3

                            #28
                            Pa slusaj. Ja nisam hteo da sad preterujem zbog cene ali to je resenje za sve po meni. Ni toplija ni hladnija svecica ne valja u principu da se stavi. Da je benzin pa da se stavi recimo toplija ako se vozi pretezno po gradu. Ali za gas? Hvala za tip M. Ne vredi. Mora se eksperimentisati, nema druge. Teorija je jedno ali praksa moze biti sasvim drugo. To je najcesce razlika izmedju amatera i profesionalaca. Sitnica.

                            Comment

                            • Nikola
                              CBC Senator XXL
                              • 29.09.2004
                              • 975
                              • Indjija/Vojvodina

                              #29
                              Koja je cena iridijumskih svecica kod nas?
                              Kojeg proizvodjaca, tip da trazim?
                              Gde?
                              .:Cuore Sportivo:.
                              Alfa Romeo 145 1.6 Boxer 103HP 96`

                              Comment

                              • dranix
                                CBC Senator XXL
                                • 04.10.2004
                                • 3079
                                • Antwerpen/Belgium
                                • Saab 9-3

                                #30
                                Imas Denso i NGK.
                                Suffix kod NGK ti je IX za njih. Imaju elektrodu od 0,6mm i traju kvazi vecno.

                                Denso su jos tanje 0,4mm i obicno se preporucuju za motocikle.

                                Pazi kad kupujes da ne bude verzija 11 (1,1) ili hoces da probas da li preskace i tu daljinu

                                Kod nas, sto sam ja video, NGK kostaju negde oko 16 evra komad a recimo VX isto njihove platinske tri evra manje (cuo sam da njih ima u SCG) a Dora je nekome montirao kao "na rizik" i rade perfektno. One takodje imaju nesto tanju elektrodu nego standardne od 2,5mm (ustvari drugi oblik sa vrhom) i znatno vecu trajnost. Ona upozorenja od strane proizvodjaca gasne opreme da ne valjaju platinske svecice ne pije vodu i ne treba ih shvatiti bukvalno. Ima u tome istine kad je standardan vrh ali kad je tanji onda se razlika u provodljivosti kompenzira i jos se dobija bolje tanjim vrhom tako da su i te platinske odlicne. Ipak, ja bi se odlucio za IR. Ne zato sto su one apsolutno superiorne vec iz znatizelje, da budem posten. Naravno, treba se nadati da ce takve svecice prikriti (maskirati) mozda neku nesavrsenost sistema za paljenje u celini ali je sigurno da ce sve funkcionisati na najbolji moguci nacin a prakticno nije nikakva modifikacija osim sto su one same skupe. Doduse, traju vecnost i ne treba ih skidati i pregledati skoro uopste jako dugo (pregled mozda na 100k).

                                Iridium suffix lici ovako : 6EIX NGK
                                GP platinium : 6EVX NGK

                                Trazi u prodavnicama i pogledaj i primeti da su platinske sa OBE strane. Znaci i srednji deo (vrh) i jedna zona na delu od mase. U tom slucaju se eliminise preterano trosenje masa elektrode i zazor dugo ostaje isti.

                                Kod Iridium recimo toga NEMA (samo je vrh) . Mnogo bi nam bilo, zar ne

                                Denso iridium je takodje zanimljiva konstrukcija sa kanalom na masa elektrodi i jako tankim vrhom (manje traje nego NGK zbog toga) ali je ipak sistem super. Ima kod njih na site-u fotki u vezi toga.

                                KOD PODESAVANJA ZAZORA BITI EKSTRA OPREZAN DA NE POLOMIS JAKO KRTI VRH IRIDIUMSKIH SVECICA.

                                Comment

                                Working...
                                X