Ponašanje u vožnji: prazna vs. puna boca

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Heinz
    CBC Senator XXL
    • 30.09.2004
    • 1027
    • Beograd, Voždovac
    • Avensis 2.0 D4D

    Ponašanje u vožnji: prazna vs. puna boca

    Da li je moguće da se motor drugačije ponaša prilikom vožnje na gas u zavisnosti od stepena ispražnjenosti boce (ako u startu eliminišem masu kao faktor)?

    Naime, sa punom bocom lakše startuje motor, verovatno usled većeg pritiska gasa u boci.
    E sad, ono što me kopka , imam utisak da kad je boca poluprazna, ili sa 10-ak litara gasa, da motor nekako drugačije radi, da ne kažem bolje ili lošije.

    Da li mi se to samo priviđa ili postoji neki razlog zašto bi to bilo tako? Ima li neko sličan utisak?
    Toyota Avensis 2.0 D-4D (2007)
  • vivicav
    CBC Član
    • 12.04.2005
    • 72
    • Pancevo

    #2
    Meni se jedno vreme cinilo da kada dodjem na rezervu, na leru se smanji broj obrtaja. Duze vrene ne obracam paznju na ovakve stvari, a i retko kada sam na rezervi.
    E, sad, cinjenica je da isparivac ima zadatak da na izlazu bude stalno isti pritisak, tj. da ga uopste nema . . .
    Yeah
    http://img285.imageshack.us/img285/3192/plin0tv.gif

    Comment

    • zvrle
      CBC Senator XXL
      • 01.11.2005
      • 961
      • Beograd, Batajnica
      • Golf 4

      #3
      I ja imam osecaj da motor radi tise/mirnije kada je boca poluprazna.
      Mada sam jos svez gasdzija pa na sve obracam paznju, verovatno vremenom cu iskulirati)
      “Scientists dream about doing great things. Engineers do them.”

      Comment


      • #4
        Ovo i mene interesuje.Posto sam hteo da vidim potrosnju trosio sam bocu do kraja.Kada je kazaljka bila na zadnjem zutom polju ler je toliko pao da su mi se kola gasila na svakom zaustavljanju.To bi se popravilo kada odvrnem onaj ler sraf na isparivacu ali posle ni to nije pomagalo.Cim sam napunio 25 lit. sve je bilo normalno.Jedino neznam da li da sad malo zavrnem taj sraf ili ga ostavim ovako (skoro ceo krug odvrnut)?

        Comment

        • sw.brick
          CBC Senator XXL
          • 09.10.2004
          • 8141
          • Beograd, barajevo-zemun
          • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

          #5
          kod mene je isto, odnosno potpuno svejedno prazna ili puna boca rad motora na gas je uvek perfektan.

          jedino kada u rezervoaru ostane na 1-3 litra LPGa oseti se da ponekad pri naglom stiskanju pedale gasa nastane kao rupa, odnosno nema onu uobicajenu snagu.

          par puta mi se desilo da sam vozio dok se auto nije potpuno ugasio jer se potrosio gas, i tada se osete problemi u radu motora tih zadnjih 0,5 do 1km voznje.

          sve dok u isparivac ulazi tecni LPG ne bi trebalo da bude uticaja koliki je pritisak u boci jer iz isparivaca je prakticno na atmosferskom pritisku a to je pratkicno uvek manje nego sto je u rezervoaru.

          nisam siguran, recimo samo iskustvo sa jednim autom.
          volvo
          945 SE turbo lpg
          344 GL lpg

          Comment

          • fantastik
            CBC Senator XXL
            • 28.07.2005
            • 417
            • Novi Sad

            #6
            da li treba uvek pustati da se boca isprazni do kraja odnosno da skroz nestane gasa i onda dopuniti bocu i da li to skodi autu

            Comment

            • zoranbg
              CBC Senator XXL
              • 23.03.2005
              • 4098
              • Rooster's Hill , Beog
              • Grande Punto 1.2

              #7
              shkodi u smislu..da moze da dodje do detonacija zbog presiromasne smese,ako vozis sa 1 litar Gasa ))
              inace i ja osetim kad ostajem bez gasa...po tom efektu da stisnes papucu a ono : BIG knedla.....odma znas da ces morati u BOX uskoro )
              Lakota withdraw from treaties, declare independence from U.S.

              Comment

              • Heinz
                CBC Senator XXL
                • 30.09.2004
                • 1027
                • Beograd, Voždovac
                • Avensis 2.0 D4D

                #8
                Moj je utisak da motor bolje vuče kad je boca praznija (promenu mase ne računam). E sad, dal je samo trip ili tu ima nečega, ne znam kasti
                Toyota Avensis 2.0 D-4D (2007)

                Comment

                • -Vedran-
                  CBC Senator XXL
                  • 03.10.2004
                  • 3255
                  • Beograd

                  #9
                  Ja sam se sinoc uverio da kada imam jako malo plina,ler gas je bukvalno na 400 obrtaja.I preko 3k rpm auto nece da ide.Ustvari sto manje plina imam auto smanjuje broj obrtaja preko kojih dalje ne ide...Po tome i znam jos koliko imam gasa...
                  Power of dreams !!!

                  Comment

                  • Eon
                    Moderator
                    • 10.03.2005
                    • 4225
                    • Beograd-NBG-44
                    • Superb 2.0 4x4 DSG

                    #10
                    I meni se desavalo sa Passatom sa karburatorom i Lovato uredjajem da kada se boca napuni do vrha, ima malo jaci ler gas, a na kraju boce, taj isti ler gas postaje nestabilan i nizak.
                    Škoda Superb 2.0 TDI 190 bhp DSG 4x4 2020
                    Volkswagen Tiguan 2.0 TDI 150 bhp Carat 2017

                    Comment


                    • #11
                      Niko od majstora ovo da iskomentarise?

                      Comment

                      • -Vedran-
                        CBC Senator XXL
                        • 03.10.2004
                        • 3255
                        • Beograd

                        #12
                        Pa nema sta!Nedovoljan pritisak u boci i zato se to dogadja,vecini je tako...
                        Power of dreams !!!

                        Comment

                        • Dora
                          Nadzornik!!!
                          • 24.10.2004
                          • 17451
                          • Novi Sad
                          • FIAT

                          #13
                          Originally posted by Honda
                          Pa nema sta!Nedovoljan pritisak u boci i zato se to dogadja,vecini je tako...
                          Pa ne bi trebalo da se oseća neka velika razlika izmedju pune i prazne boce. Zato služi isparivač koji je i reduktor, a to kad ne ide više od 3000 obrtaja, pa to je onda vožnja na isparenja. Ako ide i gas u isparivač a ide pomalo kad auto ljulja a ima samo na dnu tečnog gasa, dolazi do oscilacija jer je ispareni gas u isparivaču nema šta da radi i to je mala količina da bi motor normalno radio.
                          Ovde se piše nešto pametno, samo ne znam šta...

                          https.autogas.rs

                          Comment

                          • -Vedran-
                            CBC Senator XXL
                            • 03.10.2004
                            • 3255
                            • Beograd

                            #14
                            Eto ga i strucan odgovor.
                            Power of dreams !!!

                            Comment

                            Working...
                            X