80% sigurnosni ventil - kako radi?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Yvan
    CBC Veteran
    • 01.03.2008
    • 195
    • Kragujevac

    80% sigurnosni ventil - kako radi?

    Imam Tomasetto AT02 multiventil, i gledao sam nešto - pa i nije jasno kako radi prestanak punjenja na ˜80% količine plina u boci.

    Jedino plovak, i to prilično klimavo, pomera lastičnu polugicu - pretvara linearno kretanje gore - dole u kružno (koje ujedno služi i da okreće magnetni indikator količine plina). Da li je tu neki mehanizam koji zatvara dovod plina?

    I da li i kako je moguće štelovanje istog? Pretpostavljamo da je izabran korektni ventil za datu bocu.
  • Plinadzija
    CBC Senator XXL
    • 29.07.2008
    • 1514
    • Paracin

    #2
    Ne bih ti preporucio da "stelujes" mehanizam za punjenje boce, prvenstveno zbog toga sto je taj mehanizam takav iz nekog razloga pa su ga takvog i napravili a uostalom ako si razgledao mehanizam i princip rada i nisi video kako radi siguran sam da neces moci sam da ga "bezbedno tweak-ujes". Prema tome, vrati sve na mesto kako je i bilo, toci i vozi srecan.
    UGRADITE PLIN DA VAM AUTO PALI KAO VOJNI MAGACIN!

    Devojka moze da bude sa sela ali auto MORA da bude iz Nemacke!

    Comment

    • Yvan
      CBC Veteran
      • 01.03.2008
      • 195
      • Kragujevac

      #3
      Ne planiram da ga podešavam, samo pitam. Znam da može, serviser koji mi je ugradio (davno) plin je to jednom (na starom multiventilu) podešavao (u startu nešto nije bilo dobro podešeno). Kada sam ovo napisao ventil nije bio pored mene, pre jedno sat da ga pogledao malo detaljnije, i, koliko sam video, najverovatnije da izleti mali pin koji se nalazi u plastičnom kućištu kada mu zasečena cevčica koju okreće plovak to dozvoli, i prekine dovod plina. Ovo je najbolje što mogu da objesnim rečima, bez slike. Ovo ovde (ne vidi se zasečena cevčica):

      Ako sam u pravu, onda se ovih 80% verovatno podešava savijanjem žice na kojoj je plovak - na gore za više od 80%, na dole za manje. Kažem, neću da menjam ovo, nego me interesuje kako radi, pa ako je neko voljan da objasni (bolje od mene, eventualno da me ispravi)...

      Comment

      • Dora
        Nadzornik!!!
        • 24.10.2004
        • 17451
        • Novi Sad
        • FIAT

        #4
        Tako radi kako si napisao...
        Ovde se piše nešto pametno, samo ne znam šta...

        https.autogas.rs

        Comment

        • Yvan
          CBC Veteran
          • 01.03.2008
          • 195
          • Kragujevac

          #5

          Comment

          • zverko
            CBC Senator XXL
            • 19.08.2005
            • 7085
            • BGD
            • Audi A4

            #6
            zaseci plastiku , ubaci parce tankog lima izmedju pina i poluvaljka, prcvrsti vezicom da ne ispada i imas full punjenje.
            deutsche gemacht-gut gemacht...

            Comment

            • Yvan
              CBC Veteran
              • 01.03.2008
              • 195
              • Kragujevac

              #7
              Mislim da to nije pametno.

              Poslato sa moblilnog telefona - Tapatalk

              Comment

              • Chubbs
                Everybody lies
                • 29.01.2006
                • 5807
                • Novi Sad
                • Audi A6 1.8T

                #8
                i onda ne mora da ljulja dok mu tankuju?
                You know your in an E30 when when your gas gauge waves hello to you constantly.
                Welcome to the Internet, where everyone is a mechanic, and drives a 10 second car.
                Speed's just a question of money. How fast you wanna go?

                Comment

                • zverko
                  CBC Senator XXL
                  • 19.08.2005
                  • 7085
                  • BGD
                  • Audi A4

                  #9
                  "Dont try this at home"
                  deutsche gemacht-gut gemacht...

                  Comment

                  • Yvan
                    CBC Veteran
                    • 01.03.2008
                    • 195
                    • Kragujevac

                    #10
                    Pretpostavljam da se pin vrati čim prestane protok, jedino tako razumem ljuljanje.

                    Poslato sa moblilnog telefona - Tapatalk

                    Comment

                    • Yvan
                      CBC Veteran
                      • 01.03.2008
                      • 195
                      • Kragujevac

                      #11
                      A šta se dešava kada krene lagano da usporava utakanje plina?
                      Ovo za 80 posto liči na ON/OFF.

                      Poslato sa moblilnog telefona - Tapatalk

                      Comment

                      • dandy
                        CBC Senator XXL
                        • 09.12.2005
                        • 513
                        • Bijeljina-Beograd Medakovic

                        #12
                        Moze mala pomoc da ne otvaram drugu temu

                        Pre jedno mesec dana sam radio prepravke, izbacio staru cilindar bocu od 20l, posto sam imao i metan, pa mi plin koristio eto onako za po Grckoj i po Bosni gdje nema metana, izbacio metan i ostavio samo plin, bocu zamenio i ubacio cilindricnu fi 300mm od 50l, i novim multiventilom za fi 300, posto je stara bila fi 200mm. I boca i ventil su novi.
                        Sve je to spojeno kako valja, Atiker je i boca i multiventil, kao i stara, ali javio se problem sa kolicinom plina. Nema sanse da stane preko 34 litra u bocu od 50 l. 10tak sipanja, skroz praznjenje i tu stane od 29-34 litra. U pitanju je cilindricna boca i multiventil koji ide pod 30 stepani. Probao sam da mijenjam uglove, podesavao digitalnim gradjevinskim uglomerom na tacno 30 stepeni, tj hajde da tako kazemo ploca u koju ulazi multiventil je podesena na tacno 60 stepeni u odnosu na vertikalnu osu boce, a osa otvora je 30 stepeni u odnosu na vertikalnu osu. auto parkiran i dizalicama nivelisan na nulu, pratio sam i na pumpi ugao auta, tu je uvek u jedan dva stepena gore dole. Probao sam da mijenjam ugao boce podizao maltene skroz gore, spustao na 90 stepeni, izmedju probao par uglova, spustao i nikako ne ide preko 34l, i to toliko stane kad je na skoro 45 stepeni, na tacno 30 stepeni stane oko 31 litar.
                        Da li tu postoji neko podesavanje multiventila ili plovka, prvo sam dok je bio multiventil izvadjen podesio davac na multiventilu da mi pravilno obuhvata opseg minimum/maximum, sa kretanjem plovka od donje do gornje tacke. Sad on sa 34 litra pokazuje da je na maximumu napunjena boca. Prilikom praznjenja drzi 4 crte ravno 100km, onda u sledecih 120 km sjuri i ostale, a davac je sa starog multiventila i sa bocom od 20l je podesen da pravilno pokazuje, s obzirom da kod cilindricne boce visina plovka ne znaci linearno i kolicinu plina u njemu.
                        Ono, greota mi da imam bocu od 50 litara a u nju da staje 30.
                        Attached Files

                        Comment

                        • Nelson
                          CBC Senator
                          • 01.08.2017
                          • 211
                          • selo
                          • Fiat Stilo 1.9 JTD

                          #13
                          Najprostije da malo saviješ plovak. Tako sam davno uradio i dobio željeno punjenje.

                          Comment

                          • zeljkoci
                            CBC Veteran
                            • 12.05.2008
                            • 143
                            • La
                            • Fiat Punto. 1.2

                            #14
                            Koliko se ja razumem u matematiku.... lose podesavas bocu. Osa otvora mora da ima 30° ugao sa horizontalom.

                            Comment

                            • dandy
                              CBC Senator XXL
                              • 09.12.2005
                              • 513
                              • Bijeljina-Beograd Medakovic

                              #15
                              Jedino to sa krivljenjem plovka, ne znam sta bi drugo moglo da se podesava. A nije 30 stepeni u odnosu na horizontalu, jer bi onda cijev koja ide iz multiventila i kroz koju ide plin iz boce stajala malo ispod polovine boce. Ta cijev je zakrivljena na izlazu iz multiventila za 30 stepeni u odnosu na osu multiventila kako bi pravilnim postavljanjem dosla na dno boce i plasticna je sa nekim filtercicem na kraju za razliku od stare koja je aluminijumska i nije imala nista na kraju, pa ne moze ni da se krivi niti bilo sta.
                              Kod starog multiventila je zica koja drzi plovak bila kraca od te cijevi a kod ovoga je iste duzine. Na multiventilu pise 300/30 na starom je pisalo 200/30
                              Ja bi koliko kontam trebalo da zakrivim i ksratim zicu koja drzi plovak tako da plovak ode na dole, i tako bi zatvarao kasnije, mada to mi je i bilo cudno jer je plovak duzine iste kao i cijev za plin, i onako odokativno sam procijenio da sa tom duzinom nema sanse da predje polovinu boce ili da je prelazi za malo, jer fizicki mislim da udari u zid boce pa mozda zato i nedozvoljava vise da se napuni. Novo je sve u kutiji uzeto, pa me bas zaintrigiralo sta moze da bude

                              Comment

                              Working...
                              X