Ma turi mu venturi

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • sw.brick
    CBC Senator XXL
    • 09.10.2004
    • 8141
    • Beograd, barajevo-zemun
    • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

    #16
    Sve je zakon ponude i potražnje. U ovom trenutku je zakon potražnje za jeftinim gasom i takvim majstorima. Ne traže majstori da bude jeftina ugradnja nego mušterije, majstori se prilagodjavaju tome, zašto bi bili posle krivi?
    sve jeste zakon pinude i potraznje, ali majstor se razlikuje od trgovca jer zna da proceni koji je to minimum do koga sme a da ne ugrozi sustinu ugradnju. ne moze da bude kriva musterija sto majstor pristaje da fusira posao uz izgovor da je jeftina ugradnja.
    ako misli da je jeftina ugradnja ispod casti majstor uvek moze da odbije a ako se vec prilagodjava onda postovanje tehnickih normi treba i da ispostuje a da stednju ostvari jeftinijim radom.

    nasta bi licilo kada bi svi majstori svog zanata trazili izgovor u jeftinoj potraznji, npr lekar, zubar, elektricar (i taj moze da stedi pod izgovorom pa ne koristi izolir traku vec ostavi gole zice dok ne ubije nekoga), i tvoj omiljeni lik telefonac.

    neki minimum mora da postoji bez obzira na ponudu potraznju cenu i slicne izgovore za fus uradjeni posao. tako je valjda lakse za dusu.

    a u sustini nije velika razlika u ceni lose i dobre ugradnje, dobrog i loseg majstora kada se sracuna sve do konacnog - po propisu izvedenih radova (bilo koje struke).
    neke musterije ne umeju da saberu 2 i 2 , neki ne vide dalje od prsta samo 5 minuta u buducnost i za takve treba crtati gde je mana " jeftino po svaku cenu" jer su nesposobni da sami to zakljuce.

    e tu dobar majstor odigra svoju ulogu, i ili ima zadovoljnu musteriju pa ga ne boli glava ili se otarasio nerazumnog pa ga opet ne boli glava.

    kada majstor nema zivaca da radi sa ljudima budu krivi svi drugi, mozda je za takvog majstora bolje da se okane (za njega) previse stresnog posla i predje na nesto primerenije.

    i ne odnosi se na nekog majstora konkretno, opsti odnos izgovora kod nas da je uvek neko deseti kriv za nase pogresne procene i radnje koje su proistekle.
    evo ja cu da kazem isto sto i miki- majstor je trebao i morao da sazna stanje vitalnih delova auta koji uticu na ugradnju gasa (pomenutih delova elektrike) pregledom auta i da jasno i nedvosmisleno naredi vlasniku da popravi sta je neispravno/nedovoljno ispravno pre ugradnje gasa a pogotovu na autu za koji zna (ili bi trebao da zna kao majstor a ne segrt) da postoji povecani rizik od detonacija.

    ako vlasnik nece da popravi auto, preuzme sledecu musteriju.

    i tako je u svakoj struci, postoje razlike izmedju majstora koji obave posao i "majstora" koji pokusavaju da obave posao.

    koliko koji naplati ne menja stvar u samom pristupu KAKO majstor od pocetka resava odnos sa musterijom.
    ovo je samo jedan dobar primer za obe strane u poslu kako zanemarivanje planiranja posledica dovodi do ponavaljanja greske i da se nista nije naucilo iz problema sa prvom granom.

    neki vole da skolu uce vise puta, pa i ako je skuplje.
    ovo je sitnica, u BGD su 70tih napravili gradjevinci tzv azbestno naselje , bilo jeftinije rekle musterije (politicari) a majstori prihvatili kockanje.
    danas se sve to rusi, troskovi stravicno veci od pocetnih, druge posledice po zdravlje itd.

    musterija jeste njegovo velicanstvo ali samo dok ugovara posao, tehnicki detalji i minimum tehnickih uslova je obraz majstora i njegova obaveza procene dokle sme da ide u normama a bez posledica.
    volvo
    945 SE turbo lpg
    344 GL lpg

    Comment

    • M-power
      Moderator
      • 10.01.2005
      • 10060
      • Bg; Banovo Brdo
      • CorsaC, astra H,

      #17
      Originally posted by brick

      evo ja cu da kazem isto sto i miki- majstor je trebao i morao da sazna stanje vitalnih delova auta koji uticu na ugradnju gasa (pomenutih delova elektrike) pregledom auta i da jasno i nedvosmisleno naredi vlasniku da popravi sta je neispravno/nedovoljno ispravno pre ugradnje gasa a pogotovu na autu za koji zna (ili bi trebao da zna kao majstor a ne segrt) da postoji povecani rizik od detonacija.

      ako vlasnik nece da popravi auto, preuzme sledecu musteriju.
      Da zato sam ja rekao da su krivi i majstor i musterija.
      Ali vi opet ne shvatate neke stvari.
      Po gradu ima koliko hoces ovih modela koji nisu pravili problem pa je majstor pristao na ugradnju. Musterija a ni majstor ne znaju koga ce da zadesi detonacija.


      Sta je to pobogu majstor trebao da sazna stanje vitalnih delova koji uticu na ugradnju gasa i da zahteva od vlasnika da ih izmenja.
      Auto je dosao kako treba, radio lepo. I sta trebao je da kaze, "ma sve mu izmenjaj pa dodji"
      Da se razumemo miki, auto nema razvodne kape i ruke kao ni kablove. To sve djuture ne kosta 50EU nego skoro sa jednom dodatom nulom.
      Ali sve to nije bitno jer je auto radio kako treba, cak i da je prebacivao struju to na motoru sa direktnim ubrizgavanjem nije moralo da se pokaze.
      Ali ja pricam da je auto mogao biti potpuno ispravan.
      Covek je seo u kola, nadrukao je plina u granu jer je hladno, vlaga je ovih dana velika i kad je uhvatio, boom.

      Ne ogradjujem se kao majstor vec sad zborim kao obican potrosac, musterija

      Moje misljenje a svakom je pravo da misli kako hoce pa i treba da misli drugacije, zato neki ratuju a neki ne.
      To date there has never been a faster car built for the public road and,
      it has been suggested, there never will be. McLaren F1.

      Comment

      • Dora
        Nadzornik!!!
        • 24.10.2004
        • 17451
        • Novi Sad
        • FIAT

        #18
        Pošto će biti praznici a ima se vremena bar vidim mi matoriji smo malo dokoni, ovo će možda biti dobra tema pa ću je ako bude tako izdvojiti kasnije kao posebnu.
        Zato udrite što jače možete a ja ću da se branim
        Radni naslov eventulne buduće teme je ko je kriv za detonaciju....

        Originally posted by -Miki-
        Ti i ja uvek oko neceg moramo da se sporimo i moram da konstatujem da volis da citas izmedju redova jer pola stvari koje sam rekao ti si okrenuo u skroz drugom pravcu, iako sam mislio da ovo se precutim ipak cu odgovoriti jer def. nisi u pravu.
        Nisi u pravu, ja i ti se uopšte ne sporimo, bar ne ja. Čitanje izmedju redova je veština koja se vežba. Štasi ti hteo da kažeš je jedno a šta je ostalo zapisano je drugo. Diskusije služe da se te polovine dovedu u ispravno stanje.

        [quote:1hq9rpxv]
        Mislio sam na to sto majstor nije preduzeo PREVENTIVNE RADNJE da bi eventualno iskljucio mogucnost detonacije jer ona ne dolazi sama po sebi i to sam bas tako i rekao a na citiranje reci strucnjaka sam mislio da u svakom drugom postu pise da su glavni uzrocnik detonacija na venturi sistemu losa struja i siromasna smesa , jel to tacno ?
        Što bi majstor za gas morao da uradi preventivne radnje?? Šta je on opštenarodni dobrotvor ili popravljač svih kola na svetu?
        Neispravnost auta se utvrdjuje u odgovarajućem servisu. Uzroci jesu ti koje si naveo ali postoje i još neki, ja ću u 99% izazvati detonaciju na svakom autu ako budem želeo jer tačno znam šta i zašto ne treba to da radim. Kod sasvim ispravnog auta. Ko ne veruje nek dodje na obuku.


        a to u tvojim porukama za seqvent nisam citirao jer za to bez uvrede svako ko ume da sabere 2+2 moze i sam da shvati da je uredjaj koji kosta 3x vise sigurno bolja varijanta ali to nije 500 dinara nego 500 evra malo li je ?
        To što si ti platio 3 X manje ne znači da to jeste tako, normalna ugradnja po propisima košta više od 500 evra a sekvent košta oko 1000 a sad već i znatno manje. Venturi će teško ići na dole a sekvent je otišao nadole.


        O tome sam i pisao gore da je majstor objasnio coveku pre ugradnje sta moze da ga snadje u vezi venturija zbog losih svec.kablova,kape verovatno bi covek sam izmenjao i tek onda dosao na ugradnju sa 50% manje sanse da mu detonira drugih 50% je opet do stelovanja smese znaci opet majstora i ko je kriv ?!
        Kako znaš da ga nije upozorio?
        Ti to znaš sigurno ili se nadaš? Mislim to da bi čovek izmenjao sam PREVENTIVNO, KOD NAS?? Pa kad se već dogadjaju detonacije nema šanse da objasnim čoveku da treba promeniti kablove ili tako nešto. Potrebno je samo izvršiti čarobno štelbanje i sve je uredu. Sad što ja ne znam čarobno štelbanje a pa ebeš majstora.
        Imam skorih par primera gde sam odmah rekao šta nije uredu i gde da idu da reše problem, sve drugo su uradili samo nisu ono što sam rekao. Jedan sa mojom ugradnjom je čak završio kod Narandžića na popravci, mislim kad nisam herc šlog dobio


        U cenu ugradnje necu ulaziti stvar slobodnog trzista ,ali iz licnog iskustva znam da nisu uvek najbolji oni koji su najskuplji servis...
        Slažem se. Ni BMW nije dobar toliko koliko je skup Kod nas je to nažalost u većini pravilo.

        razmisljanja odustao od sek. ubrizgavanja jer sam zakljucio da nije toliko bolji koliko je skuplji , nazvao coveka , ciju sam ugradnju (od pre godinu dana) video, popricao s njim i odlucio da ubacim obicnog lovata a kao sto sam pisao nisam imao ni jednu detonaciju ili slicna sr..nja boca ne "seta" po bunkeru i sve je u najboljem redu i ne znam sto si meni uputio ovu recenicu nije moj auto sporan?
        Eto zbog ovoga. Ekonomski faktor je preovladao i izabrao si ono jeftinije, ne mislim ništa loše, i ja bih to izabrao. Jedino nisi u pravu za to da nije toliko bolji, jeste toliko je bolji koliko je skuplji a i više. Pošto se i drugi vode takvom politikom iz sasvim razumljivih razloga, nešto nisam ubedjen a to se uveravam svaki dan na terenu da bih imao nešto posla kad bih insistirao kao na zapadu da pre ugradnje svi promene kablove i ostalo. I ovako nema posla sa normalnim cenama.

        Ovo ne shvatam licno ali moram da primetim da od samog pocetka mog postovanja ovde imas pik na moje poruke jer svaku vidis prilicno iskrivljeno i tvoji komentari su pomalo neargumentovani , sarkasticni i iskreno nije mi jasno cemu to ?! Imali smo nesuglasica na pocetku , to smo rascistili ali imam utisak da ti to nisi zaboravio i ponasas se prilicno neprijateljski .
        Grešiš, ovaj grdno grešiš Nisam zlopamtilo, nemam pik ne tebe a ko me je video makar jednom u životu zna da sam zajebant i sasvim normalan koliko se da u ovoj državi. Ja sam antiprotivan svakom fušeraju, i opljuvaću svakog majstora koji tako nešto uradi ali nisu gas majstori krivi baš za zakrivljavanje vasione i pomak vremena u crnim rupama.
        Sad da li ja znam o ovoj temei argumentovano ili ne to mogu drugi da procene pa i ti medju njima. Bilo bi neskromno da ja nešto tu tvrdim oko mene. Ali sigurno mogu da tvrdim da više ovde znam o problematici ugradnje i razgradnje od tebe pa zašto si ti onda argumentovan a ja nisam?


        BTW izvinjavam se majstoru koji je ugradio venturi u doticni auto , nije mi bila namera da ga toliko prozivam , ma jasno mi je da je to sto se desilo jbg vise maler , nego neka velika greska ali posle sam morao da objasnim do tankih creva zasto sam sve to i pomenuo i "sudio i osudio" majstora pa to ispade kako ispade
        [/quote:1hq9rpxv]

        Eto vidiš, sva ova moja pisanija je zbog ovog zadnjeg pasusa. Znam aute koji imaju plastičnu granu i voze ih manijaci, nije nikad uradio ni puf a kamoli detonirao. Znam ljude koji daju 4.7 litara krvi dnevno za auto pa im detonira.
        A to napišeš majstor je kriv jer nije preventivno blabla...
        Pa mašina je to, danas radi kak otreba sutra je mrtva.
        I to ostaje ovde zapisano za vjeki vjekova amin.
        Ja sam branitelj struke, otuda reakcija ne zato što imam pik na tebe. Nisi mi uzeo ništa iz tanjira da bih imao pik na tebe.
        Ovde se piše nešto pametno, samo ne znam šta...

        https.autogas.rs

        Comment

        • -Miki-
          Moderator
          • 09.11.2005
          • 708
          • Valjevo
          • Honda Accord coupe cg4

          #19
          Sry M , stvarno nisam obratio paznju da si ti ugradjivao nista nije bilo licno pisao sam uopsteno.
          Ovo u vezi svecica i kablova koje auto nema mi je skroz nejasno (jbg ja jos nisam video takav benzinac , integrisanu kapu sa paljenjem da ali bez svecica i kablova NE) ali u svakom slucaju posto si rekao da je dasa palio auto mimo predvidjenog nacina na ubrizgavanju ili ti nije palio prvo na benzin a onda svitcer prebacio na plin nije mi ga zao i treba da mu pukne ceo motor a ne samo grana - kao da je neki problem potrositi par kapi benzina zarad bezbednog paljenja.

          U svakom slucaju povlacim rec da je majstor kriv posto sam shvatio ko je u stvari zasrao (jbg M to si trebao odma da kazes kad sam te prozvao )

          >Dora
          Izvini zena pravi neku karaoke zurku veceras za drustvo pa me trenutno arci ovde ( idi tamo, donesi ovo... grrrrr) pa nemam vremena za kuckanje na siroko , ali skraticu.

          Citao sam tvoje postove i ponekad se smejao do suza - zaista si duhovit covek , ali kao sto rekoh stvarno vrlo cesto u mojim postovima vidis nesto sto ja nisam rekao pa se onda prepisujemo bespotrebno.

          U svakom slucaju nadam se boljoj relacija izmedju nas i ujedno zelim tebi i ostalima na forumu sve najbolje u 2006-toj i mnogo ugradnji u zdravlju i veselju


          Saab 9-3 sport sedan 1.9 TiD 150KS

          Comment

          • Dora
            Nadzornik!!!
            • 24.10.2004
            • 17451
            • Novi Sad
            • FIAT

            #20
            Ajd sad i sa tobom

            sve jeste zakon pinude i potraznje, ali majstor se razlikuje od trgovca jer zna da proceni koji je to minimum do koga sme a da ne ugrozi sustinu ugradnju. ne moze da bude kriva musterija sto majstor pristaje da fusira posao uz izgovor da je jeftina ugradnja.
            ako misli da je jeftina ugradnja ispod casti majstor uvek moze da odbije a ako se vec prilagodjava onda postovanje tehnickih normi treba i da ispostuje a da stednju ostvari jeftinijim radom.
            Što bi se majstor razlikovao od trgovaca? Ima bušido kodeks pa mora izvršiti harakiri? Na nekom drugom mestu si pisao da se znanje plaća, dakle znanje je roba koja ima vrednost, majstor ima robu i prodaje je, dakle trgovac je. Šta je trgovina, pa prodaja onoga što neko hoće da kupi, kojaje cena toga, pa onoliko koliko neko hoće da plati. šta treba majstor da radi kad neko neće da plati njegovo znanje ili vreme. Smanji cenu ili vreme potrebno za operaciju srca.


            nasta bi licilo kada bi svi majstori svog zanata trazili izgovor u jeftinoj potraznji, npr lekar, zubar, elektricar (i taj moze da stedi pod izgovorom pa ne koristi izolir traku vec ostavi gole zice dok ne ubije nekoga), i tvoj omiljeni lik telefonac.
            Telefonac mi nije omiljeni lik A i ti, što si ubedjen da majstor nije rekao bolji je sekvent možda dodje do detonacije? A mušteriaj je rekla ma odi se ebi ti sa tvojim pametovanjem, samo oćeš pare da mi uzmeš...
            Lep osam rekao takvo je sad vreme a oni gore pobrojani e upravo tako ponašaju jer su i oni morali sniziti kriterijume.

            neki minimum mora da postoji bez obzira na ponudu potraznju cenu i slicne izgovore za fus uradjeni posao. tako je valjda lakse za dusu.
            a u sustini nije velika razlika u ceni lose i dobre ugradnje, dobrog i loseg majstora kada se sracuna sve do konacnog - po propisu izvedenih radova (bilo koje struke).
            Fuš je jedno a edukacija i test celog auta za mušteriju je drugo, babe i žabe, samo nisu prijatelji kao kod Uroša...
            Za lošeg i dobrog si u pravu ali to neko za sada ne pita.

            neke musterije ne umeju da saberu 2 i 2 , neki ne vide dalje od prsta samo 5 minuta u buducnost i za takve treba crtati gde je mana " jeftino po svaku cenu" jer su nesposobni da sami to zakljuce.

            e tu dobar majstor odigra svoju ulogu, i ili ima zadovoljnu musteriju pa ga ne boli glava ili se otarasio nerazumnog pa ga opet ne boli glava.
            Za pismene crtam ovde, za nepismene postoji pola pola, neki od ovdašnjih pismenih mogu da se opismene a neke ni to ne ubedjuje. Uživo je problem jer niko neće ni da sasluša "A" od a znate to je zato...


            kada majstor nema zivaca da radi sa ljudima budu krivi svi drugi, mozda je za takvog majstora bolje da se okane (za njega) previse stresnog posla i predje na nesto primerenije.
            Ma da, majstor bi trebao biti vrhunski stručnjak u svojoj i bar još 12.5 oblasti slične namene. Diplomirani psiholog, pedagog, istoričar (za svaki slučaj), knjigovodja, pravnik, i tako slične lepote ovog sveta.

            evo ja cu da kazem isto sto i miki- majstor je trebao i morao da sazna stanje vitalnih delova auta koji uticu na ugradnju gasa (pomenutih delova elektrike) pregledom auta i da jasno i nedvosmisleno naredi vlasniku da popravi sta je neispravno/nedovoljno ispravno pre ugradnje gasa a pogotovu na autu za koji zna (ili bi trebao da zna kao majstor a ne segrt) da postoji povecani rizik od detonacija.
            Ne, Miki nije bio tak origorozan kao ti, a ti ne bi bio ti kad ne bi udario po zemlji čudesa samo ne znam ko je ovde Alisa.
            Znam ja da ti to zanš ali zbog ostalih...
            U ovoj državi NE POSTOJI NI JEDAN SERVIS koji bi udovoljio tim uslovima.
            Razlog je prost nema se opreme, ovlašćeni servisi nemaju svu opremu a ni znanje za svoje aute a ti očekuješ od mene (ja sam umesto svih gasadžija) da imam opremu za sve tipove automobila da znam sve tipove automobila da popravljam i da što je najbolje da znam sve napamet. Ako neko hoće stvarno da me iznervira samo treba da kaže " kako vi to ne znate o mom autu kad ste majstor". Ko ovo primeni i u šali otići će odmah u PM sa moje strane. Koji je moron očekuje da sve aute ovog sveta znam napamet? Moram biti električar, elektroničar, automehaničar pa i bravar i na kraju to za sve tipove automobila na svetu pa još odma sad dok mi dahće na telefon i očekuje odgovor odmah. Znači iz glave.
            Kiborg???

            koliko koji naplati ne menja stvar u samom pristupu KAKO majstor od pocetka resava odnos sa musterijom.
            ovo je samo jedan dobar primer za obe strane u poslu kako zanemarivanje planiranja posledica dovodi do ponavaljanja greske i da se nista nije naucilo iz problema sa prvom granom.
            Alo ljudi, grana je metalna, sva terija kaže da na tu granu ide Venturi sistem, sva teorija kaže da je sekvent bolji, šta tu nije jasno, šta je sporno. Šta ste zapeli kad se detonacija može desiti na venturiju pa da majstor specijlano za njega dubi na glavi u prtljažniku svedo mora i nazad. Ne shvatam šta je majstor kriv za to, ili bi dotičnom bilo lakše da je uradio sve (promenio sve) pamu se onda razletela grana?

            musterija jeste njegovo velicanstvo ali samo dok ugovara posao, tehnicki detalji i minimum tehnickih uslova je obraz majstora i njegova obaveza procene dokle sme da ide u normama a bez posledica.
            [/quote]

            Mušterije jesu veličanstvo dok se ponašaju kao mušterije, kad se ponašaju kao majstori ili pamtnjakovići gube taj imunitet i postaju podložni raznim oboljenjima imunog sistema (čitaj novčanika), oporavak zna biti dugotrajan i skup.

            U ovoj državi, svaki vozač (ne ulazim u kvalifikaciju) će se raspitati pre nego što da auto u ruke nekom:
            Mehaničaru
            Limaru
            Autoelektričaru
            Farbaru
            Ugradjivaču alarma i radija

            pa čaki tapetaru (bez uvrede)

            Gasadžija, ma to su bre lopovi, samo oće da te izludu i otmu novci a isto urade ko i onaj duplo jeftiniji.

            Koncentracija ili esencija gramzivosti vlasnika automobila oko ovog segmenta održavanja njihovog ljubimca je zastrašujuća. Svak idan gledam aute koji imaju skuplji radio nego što im auto vredi a cvalave se za 20 evra kod ugradnje gasa. Gledam ljude koji su platili 20.000 evra auto a cvalave se za 100 evra ugradnje.
            Dati za felne 1000 evara, nema problema, dati za gas koji u roku od odma počne da vraća pare, ma jesi ti normalan, može to i za 250 evra...

            Polako počinje da mi se sve više jako gadi ovaj posao a meni se teško nešto može ogaditi.
            Ovde se piše nešto pametno, samo ne znam šta...

            https.autogas.rs

            Comment

            • Dora
              Nadzornik!!!
              • 24.10.2004
              • 17451
              • Novi Sad
              • FIAT

              #21
              Originally posted by -Miki-
              Sry M , stvarno nisam obratio paznju da si ti ugradjivao nista nije bilo licno pisao sam uopsteno.
              Ovo u vezi svecica i kablova koje auto nema mi je skroz nejasno (jbg ja jos nisam video takav benzinac , integrisanu kapu sa paljenjem da ali bez svecica i kablova NE) ali u svakom slucaju posto si rekao da je dasa palio auto mimo predvidjenog nacina na ubrizgavanju ili ti nije palio prvo na benzin a onda svitcer prebacio na plin nije mi ga zao i treba da mu pukne ceo motor a ne samo grana - kao da je neki problem potrositi par kapi benzina zarad bezbednog paljenja.
              Ima svećice kao svaki benzinac ali nema kablove i ostalo jer mu se bobina nasadi na svećicu direktno, to imaju mnogi automobili. Reći čoveku da to promeni radi preventive je ravno suicidu (zbog cene) a čak i kad već dolazi do detonacije kako sam već naveo isto ti se vata...čuvena druga nervirajuća rečenica "na benzinu radi".

              Eto vidiš a da se nisam bunio ostalo bi majstor kriv a sad nije jer ga poznajemo i mušterija je postupila protupropisno.
              Mušterija uvek postupi protupropisno. Ni jednom majstoru ne ide u prilog da se priča kako nema pojma. Svi se trude da imaju renome, sad neko zna neko ne zna.

              Razlog ovde branjenja majstora nije što je Mpower jer nisam znao mada sam mogao posumnjati nego princip.
              Nije mi jasno kako neko misli da auto radi normalno 8 meseci a onda se dogodi detonacija i šta sad, kriv je gas, nije struja, nije izgoreo ventil, nije kapa, nije bilo malo gasa u rezervoaru, nije...
              Ovde se piše nešto pametno, samo ne znam šta...

              https.autogas.rs

              Comment

              • -Miki-
                Moderator
                • 09.11.2005
                • 708
                • Valjevo
                • Honda Accord coupe cg4

                #22
                Hehehehe au Dora

                >DORA
                Eto vidiš a da se nisam bunio ostalo bi majstor kriv a sad nije jer ga poznajemo i mušterija je postupila protupropisno.

                M-poweru sam se izvinuo jer je covek mogao da pomisli da sve ovo pisem direktno protiv njega , drugo da je on sam odmah rekao sta je ovaj vlasnik auta uradio pa mu pukla grana , ja nebih ni pomenuo nikakvu "majstorsku" krivicu nego je on umesto toga text poceo recenicom "turi mi venturi" iz cega sam ja zakljucio da je hteo da kaze " pa vidi sta moze da te snadje i sa akcentom na krivici sistema a ne vozaca -debila" i ceo smisao price otisao u drugom pravcu.

                Sve sto sam rekao to sam i mislio i bez obzira bio to nas forumdzija majstor ili neki anonimus ja bih ga otvoreno prozvao , ali u ovom slucaju zaista je majstor neduzan i ja sam se zbog toga izvinuo a ne jer si se ti ili bilo ko drugi umesao u pricu..


                'ajd u zdravlje
                Saab 9-3 sport sedan 1.9 TiD 150KS

                Comment

                • sw.brick
                  CBC Senator XXL
                  • 09.10.2004
                  • 8141
                  • Beograd, barajevo-zemun
                  • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

                  #23
                  Po gradu ima koliko hoces ovih modela
                  i...?
                  ovde je prikazan konkretan auto kome je po ugradnji gasa doslo do detonacije, i to 2 puta uzastopno.
                  svaki auto se odrzava sam za sebe, zato sam i rekao da za TAJ auto majstor pre ugradnje treba da zna/proceni da li je ispravan i moze u nejga da se ugradi gas bezbedno.
                  ne model auta, nego taj primerak.

                  Sta je to pobogu majstor trebao da sazna stanje vitalnih delova koji uticu na ugradnju gasa i da zahteva od vlasnika da ih izmenja.
                  Auto je dosao kako treba, radio lepo
                  eto bas to, u kakvom je stanju auto dosao na ugradnju. pogleda svecice i ako vidi da nisu menjane 5 godina i ko zna koliko desetina hiljada km da zahteva da ih vlasnik zameni- odnosno plati. ili filter vazduha, ili VN kablove ili puknutu razvnodnu kapu ili sta vec ocigledno nije u okviru koji zahteva ispravan auto.

                  nije receno da je auto dosao kako treba, ispravan. to tek sada kazes, i naravno da tada se ne menja ispravni deo.
                  o tome nije ni receno nista.

                  Ali ja pricam da je auto mogao biti potpuno ispravan.
                  Covek je seo u kola, nadrukao je plina u granu jer je hladno, vlaga je ovih dana velika i kad je uhvatio, boom.
                  recimo da je auto ispravan. kako mislis covek seo u kola i nadrukao plina u granu ?
                  odakle, sipao sa strane, sta ??

                  ispravan auto se prosto pali okretanjem kljuca u kontakt bravi. ako je injection ne sme da se dira pedala gasa, sve radi ECU i sve radi automatski bilo dajue hladno toplo, suvo ili vlazno ne postoji nikakav rizik za bilo kakav boom. na ispravnom autu da ponovim.
                  a pri paljenju nigde nema plina, dovod istog je iskljucen, isparivac je takodje iskljucen.
                  e sad, ako negde curi plin, elektrika isparivaca pogresno povezana pa pusta plin i pri ugasenom motoru ili nesto slicno...opet je stvar ugradnje i kako je izvedena.

                  sad zborim kao obican potrosac, musterija
                  upravo tako, musteriju ne treba da zanima sta je majstor radio, njegovo je samo da redovno odrzava auto, sipa goriva i koristi auto prema uputstvu za upotrebu.
                  isto kao sto koristi frizider ili televizor...rizik za boom je u domenu teorije sa dobro ugradjenim plinom.
                  volvo
                  945 SE turbo lpg
                  344 GL lpg

                  Comment

                  • Dora
                    Nadzornik!!!
                    • 24.10.2004
                    • 17451
                    • Novi Sad
                    • FIAT

                    #24
                    E jesi ti težak
                    Pa nisam se ja umešao da bi se ti izvinjavao ili ne bi. Ovo je forum o kome ja odgovaram, napadnut je majstor (imaginarni) za koga se nije znalo jel kriv ili je prav ali je bio kriv garant po definiciji
                    Ja sam odma znao da nije kriv garant i to sam pokušao da objasnim, vi ste posle saznali da je to tako i šta sad, ništa... idemo dalje

                    Kao i kod one teme koja je bila sporna i obrisana, svi sve znaju odmah, i kako se vodi posao i kako majstor treba da popravlja aute i kako i kojim rečima treba da se obraća mušteriji (ima postupak) i kako... Jedino majstor (mi) izgleda ovo ne zna ili zna nešto što drugi ne znaju. Nešto tu ne štima u državi Danskoj
                    Ovde se piše nešto pametno, samo ne znam šta...

                    https.autogas.rs

                    Comment

                    • *IvanT*
                      CBC Senator XXL
                      • 30.01.2005
                      • 3234
                      • Srbija, Beograd, Kara

                      #25
                      Skroz si se uozbiljio na kraju ove godine.

                      Nemoj da mi ostanes takav i u 2006oj i nemoj da nam od autogasa pravis opste diskusije o automobilima.

                      BTW.
                      cestitam na zaustavljanju poshasti!
                      http://www.lovatogas.co.rs

                      Comment

                      • sw.brick
                        CBC Senator XXL
                        • 09.10.2004
                        • 8141
                        • Beograd, barajevo-zemun
                        • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

                        #26
                        Što bi se majstor razlikovao od trgovaca?
                        po odgovornosti koju ima s obzirom cime se bavi (potencijalno ugrozen zivot i/ili imovina). dodatno, trgovci imaju cvrst kodeks definisan zakonom a kod nas (za sada) majstori nemaju nita slicno od obaveza.
                        jednoga dana kada i za majstore bude postojao javni i prisilni kodeks pravila rada bice vrlo slicni.

                        šta treba majstor da radi kad neko neće da plati njegovo znanje ili vreme
                        znanje je vredna roba, ali se ne placa znanje niti vreme kako takvo, placa se primena na konkretnoj usluzi (nekog majstora, svejedno kojeg).

                        majstor ne treba da radi za onoga ko nece da plati uslugu. uvek ima onih drugih koji hoce.

                        što si ubedjen da majstor nije rekao bolji je sekvent možda dodje do detonacije? A mušteriaj je rekla ma odi se ebi ti sa tvojim pametovanjem, samo oćeš pare da mi uzmeš
                        nisam ubedjen u bilo sta, pogotovu sto nisu poznati detajli sta je ko kome rekao ili nije rekao.
                        poenta je da je majstor taj koji treba da potegne pitanje i da upozna musteriju sa svim relevantnim podacima. npr, zasto je taj sekvent obavezan (ili mozda samo bolji) za konkretan auto jer je majstor taj koji zna i cija rec ima tezinu.
                        na musteriji je da prihvati uslugu majstora ili da potrazi drugoga.
                        nisam za varijantu da musterija naredjuje majstoru i odredjuje obim, nacin i metod izvrsenja usluge pogotovu sto je majstor taj koji se potpisuje na svoj rad. formalno izdavanjem racuna a jos bitnije neformalno svojim ugledom i imenom.

                        Lep osam rekao takvo je sad vreme a oni gore pobrojani e upravo tako ponašaju jer su i oni morali sniziti kriterijume.
                        u tome i jeste sustina, uvek je takvo vreme i pre i ubuduce ce biti teska borba na trzistu za naplatu znanja, vestina, usluga,...

                        ono sto mi smeta je bas to snizavanje kriterijuma olako, majstori su ti koji su duzni da to sprecavaju i da zahtevaju postovanje bar minimuma tehnickih zahteva koje zahteva bezbednost korisnika. bez obzira na vrstu majstora.

                        snizavanje kriterijuma i dovodi do toga da musterija dodje u poziciju da pritiska, da neki sledeci majstor jos snizi kriterijum i tako proces dovede do toga da se (znam za ponudu iz oglasa da se ugradnja gasa u auto kompelt izvrsi za 90 minuta, javni oglas) posao fuserski radi.

                        i onda su "svi" nedefinisano oznaceni kao losi majstori, a onda gas kao stetan, opasan, i nesto sto obavezno pravi probleme.

                        BG je prepun mesta gde fuserski rade ugradnju gasa, onda nastanu problemi i " svi" su krivi. i nagrabuse oni dobri majstori koji ne mogu nikako da rade za saku pirinca.

                        znas i sam koliko je ljudi iz BG doslo i dolazilo kod tebe, ne iz hira, ne zbog ljubavi da vide nego iz sigurnosti da ce taj Dora izvrsiti ugradnju kako treba i da ce to biti bezbedno, uredno, postovana pravila i da on kao majstor stoji iza uradjenog.

                        to je nesto sto se ceni, sto kosta i sto je usluga vise- u tome je razlika obicnog trgovca i dobrog majstora...pristup musterijama. i dugogodisnji opstanak na istom mestu i u istom poslu.

                        Fuš je jedno a edukacija i test celog auta za mušteriju je drugo
                        pa sad...takav je posao da bez testa kljucnih delova auta niti posao ne moze da bude garantovano bez fusa. to prosto ulazi u obim (i cenu ) radova i treba da bude sastavni deo konvertovanja auta na durgo dodatno gorivo.

                        dzabe provera telefonskog aparata i popravka istog ako se ne pretrese cela komplet zicana instalacija- efekat u radu ce biti los i musterija nece biti zadovoljna. prosto, taj posao podrazumeva jos neke dodatne radove koji se moraju uraditi da bi usluga bila korektna. ili se prelazi ispod granice i ulce u rizik da popravka bude procenjena kao losa, bez efekta.

                        u nasim krajevima ljudi nisu dovoljno tehnicki obrazovani, nemamo takvu tradiciju i edukacija je obicno nuzni deo i pocetak vrsenja usluge.
                        edukacija nije tako skupa u osnovnim crtama ,kljucnim, da bi morala da se izbegava a dobra obavestonst otklanja mnoge kasnije peripetije.

                        a ima i musterija koje nisu razumne, majstor ih jednostavno odbije i procesom selekcije stvara sebi trziste, okruzenje gde moze da plasira efikasno svoje usluge.

                        Za lošeg i dobrog si u pravu ali to neko za sada ne pita.
                        mozda ne pita jer i ne zna da postoji mogucnost da pita, moje iskustvo je da uglavnom ogromna vecina ipak pita, i da obicno pita sta je najskuplje u ponudi, sta je najkvalitetnije od opreme i kako se moze dobiti usluga premium kvaliteta. drugi deo medalje je da li imaju finansije da podrze ta pitanja i zelje.

                        doduse, bilo je perioda kada su kriterijumi bili jako pali, kada su cene bile depresirane, kada su "majstori" koji rade pre podne za platu u drzavnoj firmi stvarali damping cene i otimali posao privatnicima (to sto nisu placali porez i druge zavisne troskove ekstra).
                        srecom, tehnika brzo napreduje, nisu uhvatili korak i otpali su sami od sebe iz segmenta trzista gde se trazi tip top znanje.
                        i posledicno i vrednovanje rada majstora se oporavilo i dostiglo ocekivani nivo.

                        Uživo je problem jer niko neće ni da sasluša "A" od a znate to je zato...
                        ne mogu da procenjujem kod tebe, ja taj problem efikasno resavam- napisem i objasnim svaku ponudu za uslugu kako mora i ukupan trosak do kraja. ako nece da saslusa a prihvati moje uslove radimo posao.
                        nece da prihvati uslove, slobodna mu je volja da ode da trazi drugog majstora.
                        i iks puta se dogodilo da se vrati nazad, poucen losim iskustvom koje je doziveo i moli za pomoc i vise ne pita za cenu niti bilo sta dovodi u pitanje.
                        a NN puta se dogodilo i da se ne vrati, ne resi osnovni problem i zivi u zabludi da tako mora...i saznam kasnije da je neko drugi uradio isto ono sto bih i ja, strogo po pravilima struke.

                        zasto je vazno insistirati na minimumu standarda konrektno- u jednoj veoma renomiranoj i luksuznoj zgradi u centru BG je "majstor" pustio energetsku struju (230V) kroz plavo belu telefonsku zicu.
                        samo srecnim okolnostima kolega nije poginuo, a taj "majstor"'koji je to napravio je bio prisutan i nije mu smetalo to tesko krsenje propisa, to degradiranje kriterijuma.
                        ja sam povukao odmah ljude iz objekta i postavio uslov ili ce se sve zice i svi kablovi nanovo postavljati a sve staro baciti ili mi necemo raditi na ugradnji opreme.
                        to je minimum, nema diskusije i nema rizika po bezbednost ljudi i opreme ubuduce.
                        problem je musterije sto je dopustio da luksuznu zgradu dovede u tako ruinirano stanje, i njegov je problem da obezbedi finansije da se posao uradi kako treba.
                        nema para nema posla, prost princip.
                        znam da sam izgubio novac odbijanjem rizicnih poslova, ali mozda ga i nisam izgubio jer radeci za male pare uz veliki rizik puno poslica je ukupno manje nego jedan normalan, veliki posao po svim pravilima koji se moze usled ekstra kvaliteta i ekstra naplatiti.
                        manje rada, za iste ili vece pare. nerviranja neuporedivo manje, rizik tezi nuli.

                        Ma da, majstor bi trebao biti vrhunski stručnjak u svojoj i bar još 12.5 oblasti slične namene. Diplomirani psiholog, pedagog, istoričar (za svaki slučaj), knjigovodja, pravnik, i tako slične lepote ovog sveta
                        u radu sa ljudima nijedna vestina se nece baciti, i da dobar majstor mora da bude sposoban da kontrolise situaciju i da precizno procenjuje posao, klijentove zelje i mogucnosti, svoje mogucnosti i kapacitete.
                        multidisciplinarnost se danas zahteva u mnogim poslovima, timski rad vrhunskih strucnjaka uvek donosi uspesni rezultat.

                        ili barem neprestana edukacija oblasti uz i oko samog posla.
                        jako brzo se sve menja, znanja nikada dosta.

                        U ovoj državi NE POSTOJI NI JEDAN SERVIS koji bi udovoljio tim uslovima
                        nisam upucen, ako tako kazes verujem ti. problem je onda, i u servisima koji su zaostali na nivou pre zahteva danasnjice i modernih automobila. (?)

                        Razlog je prost nema se opreme, ovlašćeni servisi nemaju svu opremu a ni znanje za svoje aute
                        onda i nisu bas pravi ovlasceni servisi, samo blede imitacije koje mi volimo da zovemo tako i samozavaravamo se.
                        oprema i alat za rad se mora imati, danas nema uspesnog rada u tehnickim oblastima bez tog preduslova.
                        za znanje postoji edukacija, proces koji se zavrsi pre nego sto se neko upusti u davanje servisnih usluga.

                        da imam opremu za sve tipove automobila da znam sve tipove automobila da popravljam i da što je najbolje da znam sve napamet.
                        ne ti licno da sve to spojis kao osobine jednoga coveka, ali firma koja stoji iza posla je duzna da ima sve to- od opreme za sve automobile koje prihvata na servis, da poseduje ljude koliko ih je potrebno sa adekvatnim znanjem, i da poseduje svu nuznu dokumentaciju za izvrsenje usluge.

                        ili da se ne prihvata posla ako nema taj minimum preduslova.

                        Moram biti električar, elektroničar, automehaničar pa i bravar i na kraju to za sve tipove automobila na svetu pa još odma sad
                        pa sta ces, auto ima toliko razlicitih tehnickih aspekata u konstrukciji da zahteva poveliku multidisciplinarnost i posedovanje jako mnogo znanja. tu negde i nastaje razlika kvalitetnog i manje kvalitetnog majstora (u mnozini) i pristup resavanju problema.
                        ne moras ti biti sve to, ali moras imati pored sebe ili znati koga da angazujes od tih pobrojanih i drugih da pripomognu svako u svom domenu.

                        ili se specijalozovati samo za odredjene tipove i marke automobila cime se drasticno suzava potreban obim.

                        tako je i u drugim oblastima, visoka specijalizacija i timski rad vrlo efikasno resavaju takve zahteve.

                        s tim sto ja ne trazim od tebe, i ne zelim da te nerviram. )

                        Ne shvatam šta je majstor kriv za to
                        napisah ja, pocetni odnos sa musterijom gde je utvrdjeno i receno ili nije koji su rizici da se dogodi problem, i koja su moguca resenja.

                        ako je majstor jasno predocio postojanje rizika i musterija svesno i bez prisile prihvatila rizik, dalje majstor koji je ugradio sve po propisu vise nije kriv.
                        nisam siguran da je ovde receno precizno u opisu i prvom postu o cemu se radi, ja nisam ni imao u vidu bas ovaj slucaj vec generalno.
                        kako sam i ja majstor, takodje i na sebe prihvatam krivicu ako nisam upozorio musteriju na sve moguce rizike neke odluke da se bas tako uradi.

                        Mušterije jesu veličanstvo dok se ponašaju kao mušterije, kad se ponašaju kao majstori ili pamtnjakovići gube taj imunitet i postaju podložni raznim oboljenjima imunog sistema (čitaj novčanika), oporavak zna biti dugotrajan i skup.
                        ova ti je konstatacija dobra ). ili ih jednostavno majstor prepusti nekom drugom majstoru a dalje obradjuje njegovo velicanstvo sledecu musteriju.

                        niko ne tera majstora da mora bas svaki auto da primi na servis, i kada proceni da mu ne odgovara iz nekog razloga.

                        Gasadžija, ma to su bre lopovi, samo oće da te izludu i otmu novci a isto urade ko i onaj duplo jeftiniji.
                        eto, opet se ne slazem sa tobom. degradacija kriterijuma je dovela i do toga da onaj duplo jeftiniji ima hrabrosti da sebe naziva majstorom iako ne uradi posao kako treba. cast izuzecima, cena ipak odredjuje i nivo na trzistu gde su cene slobodne. niko ne volo da radi jeftinije nego sto ga trziste primorava...

                        Koncentracija ili esencija gramzivosti vlasnika automobila oko ovog segmenta
                        dosla i ta faza sazrevanja trzista, u tom segmentu.
                        proci ce, kao sto je vec bilo u drugim oblastima.

                        Polako počinje da mi se sve više jako gadi ovaj posao a meni se teško nešto može ogaditi
                        meni se lako moze ogaditi, u mom poslu bilo slicno, proslo i voda se izbistrila a trziste se vratilo u normalu...
                        sve to prodje, ako ti popustis i predas borbu prevladace u poslu oni i onakvi postupci koji ti se gade a majstori od integriteta ce biti potisnuti.
                        a opet to zavisi kako od musterija tako i od majstora koji treba da vise cene svoje vrednosti od povladjivanja musteriji obaranjem kvaliteta i cene same usluge.

                        kada svi majstori ili velika vecina bude drzala nivo cena i musterije ce placati i izgubiti polugu pritiska.

                        srecom, tehnika brzo napreduje pa ce biti ostrije selekcije i ostati u poslu oni koji budu savladali nove gasne sisteme a oni koji su usput zalutali ostati na marginama.

                        i da, verujem da najvise zavisi od majstora kako ce se trziste dalje razvijati, i tu vidim bitnu razliku od trgovaca jer ne verujem da ce dolaziti majstori iz inostranstva u vecem broju radi ugradnje gasnih sistema pa time ni konkurencija domacim strucnim majstorima nece biti povecana.

                        sve te faze tranzicije moraju da se prebole i prodju u raznim oblastima i poslovima, sto pre to bolje a onda ce i cene biti slicnije onima u HR ili SLO ili negde dalje.
                        vec je prosla 2005ta, zaboravi na losije stvari i probleme bice bolje..

                        ja sam optimista imajuci u vidu oblasti kojima se ja bavim i gde postoji napredak zadnjih 5-6 godina u kontinuitetu.

                        a i musterije ce se morati nauciti pravilima igre, da mora da se plati usluga i da rad kosta.

                        licno, za robu sam spreman da se cenjkam i u tome uzivam, ali nikada se ne cenjkam za rad odnosno cenu usluge. ili platim ili potrazim na drugom mestu.
                        volvo
                        945 SE turbo lpg
                        344 GL lpg

                        Comment

                        • sw.brick
                          CBC Senator XXL
                          • 09.10.2004
                          • 8141
                          • Beograd, barajevo-zemun
                          • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

                          #27
                          Jedino majstor (mi) izgleda ovo ne zna ili zna nešto što drugi ne znaju. Nešto tu ne štima u državi Danskoj
                          _________________
                          ne stima, procedura.
                          majstor je taj koji postavlja procedure, onaj koji vodi postupak ugradnje.
                          onako kako je prezentovano na pocetku ukazivalo je da je majstor taj koji je direktno kriv.
                          ti si kazes znao unapred da nije kriv sto se pokazalo da jeste tako.
                          ili si vidovit ili saznajes informacije ranije )

                          jesam tezak, iskustvo me je naucilo da precizne procedure rada veoma efikasno suzbijaju moguce nesporazume i jasno pozicioniraju prava i obaveze obe strane.
                          i sve dileme oko tumacenja ovako ili onako.
                          a rad sa ljudima nikada nije bilo lak..
                          volvo
                          945 SE turbo lpg
                          344 GL lpg

                          Comment

                          • 206
                            Admin od ispočetka :)
                            • 09.12.2004
                            • 9548
                            • Beograd
                            • 206

                            #28
                            Daj imaj milosti, pobogu covece, ko ce da cita ovo, pa ubijes svaki post u pojam ovakvim knjizurinama...
                            The difference between men and boys is the price of their toys

                            Comment

                            • zoranbg
                              CBC Senator XXL
                              • 23.03.2005
                              • 4098
                              • Rooster's Hill , Beog
                              • Grande Punto 1.2

                              #29
                              ha hah...ovo je kao novogodisnji SPECIJAL....
                              Obracun kod OK korala..... hh

                              NARAVOUCENIJE :
                              1. nema
                              2. ima
                              3. Uvek moze da detonira , koliko se god trudio majstor da smanji shanse
                              (shanse su manje ali postoje )
                              Ko nece ..nek se vozi na benzin( dodushe onda su vece shanse da se zapali )

                              UGRADNJA :
                              1.za karburatore Venturi obavezan
                              2.ubrizgavenje sa metalnom usisnom granom...moze venturi ali bolje seqvent,ako musterija trazi venturi...onda : TURI MU VENTURI !
                              3.plasticna usisna nikako Venturi....e ako i tu majstor poslusha musteriju..onda je ipak dripac,pa nek se ljuti ko hoce,jer ako su shanse velike da to pukne,nebi trebao da mu ugradjuje,jer ipak je majstor treba da zna sta nespada u dogovor.
                              Ali iskreno govoreci ako venturi moze da prodje "mitski Atest" , onda ljudi mozete prst da uperite samo na DRZAVU nikako na Majstore.....

                              PS: Opustencija bre Nova godina je =] =]
                              Lakota withdraw from treaties, declare independence from U.S.

                              Comment

                              • -Miki-
                                Moderator
                                • 09.11.2005
                                • 708
                                • Valjevo
                                • Honda Accord coupe cg4

                                #30
                                Originally posted by brick
                                ....jesam tezak, iskustvo me je naucilo da precizne procedure rada veoma efikasno suzbijaju moguce nesporazume i jasno pozicioniraju prava i obaveze obe strane.
                                i sve dileme oko tumacenja ovako ili onako.
                                a rad sa ljudima nikada nije bilo lak..

                                Sebe takodje ubrajam medju "teske ljude" iz slicnih pobuda kao i tvoje , jbg taka smo fela i volimo da isteramo sve na cistac , licno to smatram vrlinom a neko smaranjem pa sad kome se kako svidja

                                Uzgred , rado citam tvoje postove jer su uvek temeljni i argumentovano objasnjeni a ne -to ti je tako ,ovako,onako,kraj , a pravog odgovora na pitanje nigde



                                >zoranbg

                                To majstore , u pravu si samo opusteno ufff odoh da se spremam kasniiiiiim zena ce me ubiti

                                Saab 9-3 sport sedan 1.9 TiD 150KS

                                Comment

                                Working...
                                X