Sve je zakon ponude i potražnje. U ovom trenutku je zakon potražnje za jeftinim gasom i takvim majstorima. Ne traže majstori da bude jeftina ugradnja nego mušterije, majstori se prilagodjavaju tome, zašto bi bili posle krivi?
ako misli da je jeftina ugradnja ispod casti majstor uvek moze da odbije a ako se vec prilagodjava onda postovanje tehnickih normi treba i da ispostuje a da stednju ostvari jeftinijim radom.
nasta bi licilo kada bi svi majstori svog zanata trazili izgovor u jeftinoj potraznji, npr lekar, zubar, elektricar (i taj moze da stedi pod izgovorom pa ne koristi izolir traku vec ostavi gole zice dok ne ubije nekoga), i tvoj omiljeni lik telefonac.
neki minimum mora da postoji bez obzira na ponudu potraznju cenu i slicne izgovore za fus uradjeni posao. tako je valjda lakse za dusu.
a u sustini nije velika razlika u ceni lose i dobre ugradnje, dobrog i loseg majstora kada se sracuna sve do konacnog - po propisu izvedenih radova (bilo koje struke).
neke musterije ne umeju da saberu 2 i 2 , neki ne vide dalje od prsta samo 5 minuta u buducnost i za takve treba crtati gde je mana " jeftino po svaku cenu" jer su nesposobni da sami to zakljuce.
e tu dobar majstor odigra svoju ulogu, i ili ima zadovoljnu musteriju pa ga ne boli glava ili se otarasio nerazumnog pa ga opet ne boli glava.
kada majstor nema zivaca da radi sa ljudima budu krivi svi drugi, mozda je za takvog majstora bolje da se okane (za njega) previse stresnog posla i predje na nesto primerenije.
i ne odnosi se na nekog majstora konkretno, opsti odnos izgovora kod nas da je uvek neko deseti kriv za nase pogresne procene i radnje koje su proistekle.
evo ja cu da kazem isto sto i miki- majstor je trebao i morao da sazna stanje vitalnih delova auta koji uticu na ugradnju gasa (pomenutih delova elektrike) pregledom auta i da jasno i nedvosmisleno naredi vlasniku da popravi sta je neispravno/nedovoljno ispravno pre ugradnje gasa a pogotovu na autu za koji zna (ili bi trebao da zna kao majstor a ne segrt) da postoji povecani rizik od detonacija.
ako vlasnik nece da popravi auto, preuzme sledecu musteriju.
i tako je u svakoj struci, postoje razlike izmedju majstora koji obave posao i "majstora" koji pokusavaju da obave posao.
koliko koji naplati ne menja stvar u samom pristupu KAKO majstor od pocetka resava odnos sa musterijom.
ovo je samo jedan dobar primer za obe strane u poslu kako zanemarivanje planiranja posledica dovodi do ponavaljanja greske i da se nista nije naucilo iz problema sa prvom granom.
neki vole da skolu uce vise puta, pa i ako je skuplje.
ovo je sitnica, u BGD su 70tih napravili gradjevinci tzv azbestno naselje , bilo jeftinije rekle musterije (politicari) a majstori prihvatili kockanje.
danas se sve to rusi, troskovi stravicno veci od pocetnih, druge posledice po zdravlje itd.
musterija jeste njegovo velicanstvo ali samo dok ugovara posao, tehnicki detalji i minimum tehnickih uslova je obraz majstora i njegova obaveza procene dokle sme da ide u normama a bez posledica.
Comment