Odnos benzin/gas ?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • APOGEE
    CBC Senator
    • 01.06.2005
    • 243
    • Beograd, Vracar

    Odnos benzin/gas ?

    Svi se slazemo da povremeno treba voziti i na benzin a u cilju sprecavanja eventualnih negativnih pojava na motor pri voznji iskljucivo na TNG.
    Interesuje me da li je neko zvanicno vrsio ispitivanja u tom smislu ili je sve bazirano na odokativnim procenama. Poznati su komentari u stilu... povremeno treba voziti 20-30 km na benzinu ...i slicno.

    Dakle, koliko to iznosi procentualno, postizuci pri tome najbolju ekonomicnost sto se tice ulozenog novca za gorivo ( na primer 3, 5 ili 10 posto predjenih km na benzinu) racunajuci kao merilo broj predjenih km.?

    Drugo pitanje, da li taj procenat zavisi i od marke odnosno tipa motora?
    Kia pro cee'd 1,6 CRDI 115hp 2010
  • Vlada_nbgd
    CBC Senator XXL
    • 11.09.2005
    • 1066
    • Novi Beograd/Topcider
    • ford focus sport pack

    #2
    Ja praktikujem da vozim dok ne nestane plina,i onda do sledeceg sipanja vozim na benzin nekih 5-10km.Mesecno trosim u proseku 3 rezervoara plina,znaci sve ukupno oko 20 km na benzin mesecno.Od kao sam ugradio plin(8.2005) uvek palim na njega i za sad je sve ok.Auto je karburator...
    FORD FOCUS 1.6 16V SPORT PACK 2008god. LPG

    Comment

    • zec
      CBC Senator XXL
      • 05.01.2005
      • 450
      • bgd

      #3
      Ja sam vec jednom menjao dizne ali ne znam da li je to zbog gasa ili neceg drugog. Uglavnom rekli su mi da treba potrositi (voziti) 20 tak litara benzina na dva rezervoara plina. Moje vozilo nema karburator (efi).
      "If everything seems under control, you're just not going fast enough."

      Comment

      • Daka
        CBC Senator
        • 15.06.2005
        • 277
        • Subotica

        #4
        Ja sam vec jednom menjao dizne ali ne znam da li je to zbog gasa ili neceg drugog
        Kakve si imao simptome kad si ih morao menjati!? I koji auto imas i koliko te je to "zadovoljstvo" kostalo!?

        Comment

        • zec
          CBC Senator XXL
          • 05.01.2005
          • 450
          • bgd

          #5
          Vozilo je seat ibiza 1.5 sxi 1991god. Simptomi su neravnomerni rad motora (zapravo neupotrebljivost) na benzinu. Jednostavno nije radio na leru vec se gasio, slabo je vukao. Na plinu je bilo sve ok. Plin je landirenzo ugradjen u Italiji (uvezeno vozilo) kao za karburator....
          Dizne sam nasao polovne za 40e (4 kom) jer je majstor mogao odmah da ugradi. Stare dizne smo "kuvali" ili kako se to vec zove.. ciscenje uglavnom ali bile su gotove. Nije bilo nikakve razlike posle ciscenja. Provereno na nekom uredjaju koji meri protok... Za sad me sluze ove. Taj majstor je naveo kao jedan od uzroka voznju na plin (zapeknu dizne). Mozda bi ova tema trebalo da bude u temi motor i upravljacka jedinica. Verujem da tamo ima majstora koji su se sreli sa zapusenim diznama pa bi i oni dali svoje misljenje... obzirom da ne menjaju dizne i ne bave se tim problemom (a i sto bi se bavili?)
          "If everything seems under control, you're just not going fast enough."

          Comment

          • Daka
            CBC Senator
            • 15.06.2005
            • 277
            • Subotica

            #6
            To su dizne ili brizgaljke za ajnspric( ne znam pravilno napisati) ili imas karburator?! I koliko kosta ciscenje brizgaljki ,cuo sam da treba da se nakaci na neki sistem koji cisti par sati s nekom specijalnom tecnoscu?!

            Comment

            • zec
              CBC Senator XXL
              • 05.01.2005
              • 450
              • bgd

              #7
              Brizgaljke ima ih 4 za svaki cilindar. Nemam karburator.
              Za cenu potrazi po forumu ima negde napisana konkretan nacin rada i cena.
              "If everything seems under control, you're just not going fast enough."

              Comment

              • APOGEE
                CBC Senator
                • 01.06.2005
                • 243
                • Beograd, Vracar

                #8
                Mozda nisam dobro formulisao pitanja? Konkretno me interesuje da li je neko zvanicno (tehnicki institut, fakultet, fabrike koje proizvode gasne uredjaje itd) vrsio ispitivanja o negativnim posledicama na benzinske motore kada rade na TNG, pri cemu mislim na sedista ventila, brizgaljke i sl. Dakle ima li nekih zvanicnih testiranja kako bi se mogli bolje orijentisati, koliko je potrebno voziti na benzinu u cilju izbegavanja ili smanjenja tih negativnih posledica.

                Drugi deo pitanja se konkretno odnosi na recimo, habanja sedista ventila koja su sigurno veca na motorima koji rade na obican benzin nego na motorima koji rade na bezolovni.

                Da li clanovi koji se profesionalno bave ugradnjom imaju neke konkretnije podatke?
                Kia pro cee'd 1,6 CRDI 115hp 2010

                Comment

                • M-power
                  Moderator
                  • 10.01.2005
                  • 10060
                  • Bg; Banovo Brdo
                  • CorsaC, astra H,

                  #9
                  Pa nekih negativnih posledica nema. Sto se tice siceva vec je dosta pisano u vise tema i nema konkretnih podataka jer su materijali korisceni u izradi istih razliciti, tako da se i krajnji ishod razlicit.
                  Ono sto ja mogu reci je da jos nisam cuo da je neko menjao siceve zbog voznje na gas, a poznajem taxiste koji su presli xxx km i motori se i dalje normalno ponasaju.
                  Problem koji se desava sa prljanjem dizni je jednostavan i brzina prljanja se razlikuje u zavisnosti od njihovog polozaja i oblika usisne grane, stanja motora i konfiguracije vodova uljnih isparenja.
                  Konkretno to tkz. zapeknuce je posledica gasnog isusenja uljnih isparenja koja se nalaze u usisnoj grani, samim tim i na diznama.
                  To date there has never been a faster car built for the public road and,
                  it has been suggested, there never will be. McLaren F1.

                  Comment

                  • Eon
                    Moderator
                    • 10.03.2005
                    • 4225
                    • Beograd-NBG-44
                    • Superb 2.0 4x4 DSG

                    #10
                    E pa M ti je sve rekao. Ono sto bih dodao je da ga palis na benzin i nikada ti se nece dizne zapusiti... Svakodnevno da radi po par minuta i super!!!!
                    Škoda Superb 2.0 TDI 190 bhp DSG 4x4 2020
                    Volkswagen Tiguan 2.0 TDI 150 bhp Carat 2017

                    Comment

                    • Daka
                      CBC Senator
                      • 15.06.2005
                      • 277
                      • Subotica

                      #11
                      Meni se izgleda zapusile,ja ga palim na GAS(posto nece na benzin) ,a cim ga prebacim nakon paljena na benzin ,pocinje da se gushi i tek nakon malo drukanja pedale gasa pocinje normalno da radi na benzin i posle pali bez problema na Benzin pa na gas!! :x

                      Comment

                      • Dora
                        Nadzornik!!!
                        • 24.10.2004
                        • 17451
                        • Novi Sad
                        • FIAT

                        #12
                        Dizne se teško zapušavaju a još teže lako otpušavaju. Što bi reko u prevodu nije ih lako zapušiti a posle ih nije lako otpušiti. U situaciji koju opisuješ većinom se dogadja da je kompjuter ostao zbunjen tojest ima pogrešne parametre prilikom paljenja ili je senzor za temperaturu prolupao.
                        Radom na benzin se to dovede u red, sumnjam da se dizne tako brzo poprave same od sebe.
                        Ovde se piše nešto pametno, samo ne znam šta...

                        https.autogas.rs

                        Comment

                        • Daka
                          CBC Senator
                          • 15.06.2005
                          • 277
                          • Subotica

                          #13
                          Originally posted by Dora
                          Dizne se teško zapušavaju a još teže lako otpušavaju. Što bi reko u prevodu nije ih lako zapušiti a posle ih nije lako otpušiti. U situaciji koju opisuješ većinom se dogadja da je kompjuter ostao zbunjen tojest ima pogrešne parametre prilikom paljenja ili je senzor za temperaturu prolupao.
                          Radom na benzin se to dovede u red, sumnjam da se dizne tako brzo poprave same od sebe.
                          Gde je taj senzor za temperaturu,a kako mislis da se radom na benzin TO dovede u red?!Cinjenica je kada je vruc motor bez problema pali na benzin a na HLADNO nece pa da ga J....,zasto?

                          Comment

                          • Dora
                            Nadzornik!!!
                            • 24.10.2004
                            • 17451
                            • Novi Sad
                            • FIAT

                            #14
                            Ne znam gde je senzor za temperaturu ali ga ima. Ako se sećam već je bilo reči o ovome. Moraš otići negde na dobru dijagnostiku gde mogu da ti utvrde šta nema ili ima viška ujtru kad pali.

                            Samo radi zanimacije. Rad na plinu nije dobar iz nekog razloga ima viška ili manjka goriva. Motor koriguje da bi bilo ok, ali cvrc nema korigovanja jer nema uticaja na dizne ali on to pokušava uporno i pamti. I sad ti pališ ujtro on se budi da ima "viška" goriva i smanji dizne do dž, neće ili će teško upaliti.
                            Isto tako postoji i obrnut scenario. Tu ti pomaže ako prilikom paljenja držiš stisnut gas.

                            Ako senzor temperature prolupa i recimo govori kompu da je motor topao a nije, ovaj će smanjiti benzin jer ne treba a u stvari treba jer je motor hladan. kad je motor vruć taj senzor neće lagati jer je onda stvarno vruć i paliće bez problema.
                            I tako u beskraju
                            Ovde se piše nešto pametno, samo ne znam šta...

                            https.autogas.rs

                            Comment

                            • *IvanT*
                              CBC Senator XXL
                              • 30.01.2005
                              • 3234
                              • Srbija, Beograd, Kara

                              #15
                              Jeste da idemo u off, ali jbg.

                              @Daka
                              Rekao sam ti poodavno da problem pravi signal koji ECU (komp) prima od lambda sonde dok auto radi na plinu.
                              Da imas LOVECO ili slican uredjaj, emulacija lambda sonde bi trebala da bude podesena na ground - ili ti masu.
                              Problem moze da resi i jedan rele, ali...
                              http://www.lovatogas.co.rs

                              Comment

                              Working...
                              X