Kako bi bilo da se napravi univerzalni kabal?Stavite "krokodilke" za + i -,a za K i L odgovarajuće "buksne" ...i kačite na svaki,naravno mora se znati gde je K , a gde je L linija...
Odlican predlog Boco,
Imam da dodam samo jednu sitnicu koja ponekad moze mnogo da znaci. Ja licno nisam za tu semu sa 232 kolom vec sa optocouplerima koji odvajaju galvanski PC od uredjaja koji se meri. Desava se da prodje tranzijent (ili staticki) kroz kolo i rikne serijski port na jos uvek ne tako jevtinom laptopu. Naravno da takav interface nije nista posebno skuplji od ovog "najprostojeg" a ako je vec za svakodnevnu upotrebu i rizik je daleko veci, jos u radionickim uslovima......
slazem se sa Dranixom, da je DC razdvajanje obavezno posto se radi o razlicitim napojnim sistemima na autu i na laptopu (koji se ne uzemljuje na zajednicki potencijal).
takodje, data shema je obican konverter nivoa, pasivni uredjaj gde nema nikakvog protokola, softvera niti bilo cega koji je potreban za njegov rad.
ako softver za komunikaciju po serijskom portu bas insistira da postoji protokol, recimo hardverski, za kontrolu protoka to se najlakse izvodi jednim univerzalnim prespojnim clanom RS 232 na RS232 u kome su prespojene data terminal /data set i req/clear to send kratkospojnicima ili za manju potrosnju struje samog porta laptopa moze i neki pullup otpornik da se ubaci.
sve u svemu, tih interfejsa ima na tone gotovih posto se koriste decenijama za vezu/razmenu podataka za TV prijemnike, satove, tel. uredjaje, modeme, javljace pozara, alarme, izvore napajanja, mobilne, radio stanice, itd...skoro sve sto se bazira na serijskom portu.
ali, ima jedan zez. nisu svi uredjaji jednako osetljivi tj. pogodni da koriste COM port kao izvor napajanja a jako zgodno dodje prespojna serijska kutija sa malim dzamperima i LEDovima za signalizaciju stanja pojedine linije.
na autu je obicno sirova razmena podataka bez ikakvog protokola, cist Rx, Tx i GND za data a ako i ima neke kontrole onda je softversi protokol.
doduse moze da se naleti na nekim uredjajima (ne znam koliko je primenjivano u autima) na hardverski kljuc porta, koji zahteva placanje licence da bi se ostvario protoko podataka preko RS 232 (ili paralelnog porta).
recimo takvu zastitu (HASP) imaju konverteri koji se koriste u sluzbi carine, inace je sam konverter isti po tipu (ista shema u osnovi) kao ova koju je Nikola objavio.
mada i za to ima leka zaobilazno
optokupleri su po meni obavezni inace elektrostatika moze svasta da napravi a onda je steta nepredvidivo velika u smislu dubine do koje stradaju cipovi dalje u laptopu/uredjaju.
umesto namenskih softvera moze se relativno jednostavno prilagoditi Proccom Plus, Telix,Telemate, Netterm i jos gomila drugih programa za rad u terminal modu i emulaciju po zelji komunikacije. (neki moj redosled izbora programa).
mene drugo zanima da li moze direktno USB prikljucak da se poveze na neki od ECU u autu, posto je to isto serijska komunikacija, i sto je vaznije isto je na 5V nivou kao i TTL (RS 232 je 12V) pa time i automatski nije potrebna konverzija naponskih nivoa ?
da li je to probano, da li to moze, ako ne moze zasto, sta fali da se ostvari direktna komunikacija preko USB sto je danas defacto standard serijske komunikacije. (vecina laptop racunara poseldnje 2 generacije obicno i nema RS232 port vec samo nekoliko USB-a).
to bi moglo da bude puno jeftinije i bitno brze posto je RS232 veoma spor, max 230kbita/s. ako bi moglo bas bi bilo fino
posto imam jedan ECU Motronic sa Yugo Floride koji sam popravio, mozda bi on mogao da se iskoristi za igranje, ima li on Tx,Rx magistralu negde izvedeno , makar i na stampanoj plocici unutar negde ?
mrzi me da trazim po viseslojnoj stampi, gusto je pakovano a i Florida sa ECU je relativno malobrojan model auta i nisam nasao na netu vise detalja o ECU.
Znam da nije uljudno citirati post iznad,ali ovaj deo sam morao da "izvadim" pošto,da budem iskren ,ovo ne shvatam.Molio bih te da ovo napišeš našim rečima,ako je moguće.
Originally posted by brick
za kontrolu protoka to se najlakse izvodi jednim univerzalnim prespojnim clanom RS 232 na RS232 u kome su prespojene data terminal /data set i req/clear to send kratkospojnicima ili za manju potrosnju struje samog porta laptopa moze i neki pullup otpornik da se ubaci
Novija generacija interfejsa,upravo se i bazira na USB komunikaciji,no još uvek ima puno nezamenljivih, starijih,programa u DOSu,zato i zahtev za COM portom.
Floridin ECU može da "priča" sa nekim od dijagnostičkih uredjaja,nema problema.
Ne bih da širim,obzirom da lagano odlazimo u off...
Treba mi za moj auto. Neradi mi pokazivac za gorivo, pa bi teo to da namestim.
Predpostavljam da se radi o senzoru nivoa Lovato, koji je povezan sa E-gas ECU-om.
Ako je takva situacija neces uspeti da namestis da ti nivo gasa pokazuje pravilno. Resenje je da zamenis senzor nekim drugim tipom (AEB, Tomaseto ili bilo koji drugi sa promenjivim otporom) i u tom slucaju E-gas ECU ga pravilno prepoznaje i moze da radi sa njim.
Pa koristi Nikolinu shemu, ako nema bolje. Na konektoru za diagnostiku od E-gasa ima 6 pinova, ali se inace koriste samo 4 prva, tako da shema odgovara.
Dr Boca evo da pokusam.
za serijsku komunikaciju je potrebno da neko upravlja kada da posalje podatak (DATA) i da proveri kako je to stiglo na odrediste.
u tu svrhu postoje 2 para pinova kontrolne komunikacije za hardversku kontrolu , tacnije stanje (postojanje) fizicek veze odnosno kabla.
i postoji 1 softverski set (Xon/Xoff) za slicnu namenu.
COM port sadrzi u sebi oba ta hardverska para a od aplikativnog softvera zavisi koji ce , i da li ce, i na koji nacin koristiti njih za proveru obavljene komunikacije.
sada pisem sve za puni COM port od 25 pinova, pin 4 je RTS a pin 5 sa drugog kraja kabla je CTS, to je prvi par.
ako postoji omski zatvorena petlja i fizicka veza to je signal softveru da pocne da salje podatke.
neki put je to nezgodno (zbog broja potrebnih zica u kablu za vezu) pa se na pocetnom kraju neposerdno uz COM port racunara izvrsi prespajanje i lazira fizicko stanje kabla.
drugi par za kontrolu je DTR odnosno DSR na pinovima 6(8 za jedan dodatak kontrole, recimo stampac) i 20 koji se mogu povezati na (3, najcesce do sada sretao) razlicite nacine vec prema zahtevu softvera i sluzi za regulaciju samog protoka DATA jer moze da se tacno upravlja preko toga stanjem bafera uredjaja koji prima podatke.
to su jos 2 zice.
i isto se moze postaviti set kratkospojnika.
dodatno je obavezna masa na pinu 7 i pozeljno masa oklopa kabla na pinu 1.
e sad, i RTS i DTR/DSR linije se napajaju sa kontrolera serijskog porta, odnosno UART cipa a koji se opet napaja sa maticne ploce a ova opet iz neke baterije.
kroz taj par pinova kada su kratkospojeni tece neka struja koja (malo ali postoji) opterecuje posredno onu bateriju koja sve napaja.
onda postoji mali trik da se umesto kratkog spoja postavi omski otpor koji je dovoljno mali da softver shvati da postoji fizicka veza i dovoljno veliki da struja proticanja kroz te linije porta bude minimalna, i time smanjuje potrosnju porta odnosno povecava vreme rada na bateriju.
postoje univerzalni gotovi setovi koji nude razne takve opcije a ja sam ih do sada obicno pravio za svoje potrebe, direktno u samom kucistu DB25 konektora a zajedno sa LED da pokazu i stanje tih linija.
u manjem DB9 tipu konektora jednostavno nema dovoljno mesta da sve stane.
uz LED (dvobojne) i malu brzinu transfera moze da se prati i okom stanje linija i uz malo vezbe i vidi sam protok DATA preko 2-3 odnosno 3-2 u drugom smeru.
ne znam da li sam uspeo, lakse mi je uraditi nego opisati da bude jasno.
i sam nacin komunikacije preko COM je prakticno univerzalna bilo da se radi o gasnom kotlu, telefonskoj centrali, mobilnom, upravljanju osvetljenjem, modemom ili drugo.
najvaznije je galvansko odvajanje uredjaja koji imaju zasebne napojne jedinice i nalaze se na razlicitim potencijalima.
i moze se staviti mala 9F22 alkalna baterija tako da tada otpada regulator napona, trafo/ispravljac, razni nuzni filteri napajanja pa sve moze da bude manje i da se spakuje u sam konektor, bez ikakve stampane plocice.
ili se iskoristi RTS i DSR signal i iz toga napravi ispravljacka jedinica koja napaja MAX 232 tako da nije potrebno nikakvo spoljno napajanje vec se vuce iz COM porta direktno.
ako se jos sve uradi u SMT tehnici na maloj plocici prakticno je vecno jer je mehanicki izuzetno robusno.
da je narocito jeftino uraditi perfektno nije, ali se onda uradi samo jednom.
danas cesto vise i nema tih kontrolnih parova vec se koristi soft XON/XOFF .
Evo ovako da javim iskustva sa interfejsom za komunikaciju sa ECU-om od LovEco Pro autogas sistema.
Sklopio sam drugu semu koju sam postavio, povezao sam K i L linije opet prema semi koju sam ranije postavio, + i - uzeo sa acuu, kao sto je predlozio Dr. Boca, i.................. proradilo je...
U sustini 1. i 2. postavljena shema je ista osim sto je na 1. uzemljen pin 1. sa Com porta, a na drugoj pin 5. sa COM-a.
Sutra cu pokusati i sa obicnim LovEco sistemom, naravno sa drugim softverom, pa javljam iskustva.
Evo da se i ja javim. Pokusao sam sa ovom drugom semom za E-Gas, ali neradi. Pokusao sam sve kombinacije sa L i K (posto na konektoru ima pored + i mase jos 4 zice(siva, zelena, braon, zuta)). U softveru postoji test porta i na jednoj kombinaciji mi je napisalo da je komunikacija OK (braon, zuta) ali softver nece da se pokrene. Znaci nesto nije uredu. Pokusacu danas da prepravim semu da ubacim jos RTS i DTR/DSR linije pa onda da probam sa svim zicama.
Comment