Povratak u proslost

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • The Punisher
    CBC Senator XXL
    • 01.03.2006
    • 503
    • Beograd Wozhdovatz
    • Ford Taunus TC1

    Povratak u proslost

    Secam se da sam u nekom broju casopisa Auto citao o ugradnji auto gasa jos pre 30 i kusur godina u Tristac. Malo se pomucih i iskopah taj broj i procitah ga opet, cak sam ga i skenirao. Hteo sam da utvrdim koliko se autogas oprema promenila za poslednjih 38 godina. Ako mogu oni koji se bave ugradnjom TNG opreme i poznavaoci tematike da procitaju tekst pa da mi kazu razlike, ako ih uopste ima, mislim na venturi sistem, ne sekvencijalni, jer on tada naravno nije ni postojao. Sto se tice % koliko je TNG slabiji po perormansama od benzina iz ovih tabela, nadam se da se nesto promenilo na tom planu i da nije vise ovoliko drasticno losije.







    Zanimljivo je recimo videti koliko je tada 1968. kostala oprema za TNG (215 000 starih dinara/100 = 2 150 novih din), koliko litar benzina (180 din), koliko litar TNG-a (72 din), koliko su kostali automobili ( u proseku oko 35 000- 40 000 din strani) a koliko je kostao casopis Auto (2 din). Taj odnos se danas drasticno promenio, osim odnosa TNG/benzin sto je otprilike kao danas 32/88 din. Za plate ne znam jer tada nisam bio ni rodjen, ako neko zna i taj podatak neka iznese.
    https://en.wikipedia.org/wiki/Ford_Taunus_TC
  • The Punisher
    CBC Senator XXL
    • 01.03.2006
    • 503
    • Beograd Wozhdovatz
    • Ford Taunus TC1

    #2
    Niko ni slovce ...
    https://en.wikipedia.org/wiki/Ford_Taunus_TC

    Comment

    • Aladin
      CBC Senator
      • 17.08.2005
      • 223
      • Beograd

      #3
      Niko ni slovce... Ali sam lepo odstampao i podelio drugarima koji su "medju prvima ugradili gas kad niko nije imao..." Eto, jos pre pet, sest godina....
      Ko prvi devojci - sam u nju upada!

      Comment

      • djukic
        CBC Senator XXL
        • 27.03.2005
        • 2526
        • Beograd

        #4
        E u to vreme a i dokom 70tih i 80tih gas se punio u BGD-u u ovci. Ali zamisli u to vreme vozis tristaca a on trosi ko upaljac. A stvarno je bio auto u to vreme.
        Nego vidi i tada su imali informacije da plin produzava vek motoru, a i danas majstori kazu da steti motoru!
        https://t.me/pump_upp

        Comment

        • Ladislav
          CBC Senator
          • 14.12.2004
          • 223
          • Kragujevac
          • Lada Niva 1.7i

          #5
          Vi's interesantno, kol'ko je tad bio u stvari jeftin benzin (pa samim tim i plin), kad je trebalo oko 22500 kolometara da se predje da se uopste otplati instalacija i to sa Tristacem koji, za danasnje pojmove, trosi k'o samodoprinos.

          Ali carina 50%

          Comment

          • mirdza
            CBC Senator XXL
            • 14.03.2005
            • 2437
            • Katowice (PL) / Banja Luka
            • AGP / W126

            #6
            moj stari je imao u FIAT 132 plin pocetkom 80-tih. plin je tada mogao da se toci samo na jednom mjestu u BL (tunjice, 10-ak km od grada). brzo je odustao jer mu je tada bilo svejedno koliko trosi i koliko kosta

            BTW znam iz price da sam mu prebacio na plin (bio veliki obrtni prekidac) dok smo negdje stajali na putu za more. auto se ugasio (nije bilo plina) i stari sat vremena pokusavao da nadje uzrok problema
            a onda klinac sa zadnjeg sjedista dobacio "ja sam se igrao sa onim dugmetom..."
            Zovem se Miroslav i pravim igračke.

            Comment

            • Dren
              CBC Senator XXL
              • 24.08.2005
              • 1068
              • Sarajevo

              #7
              I nakon toga nisi vise mogao sjediti do mora, nego si stajao i drzao se za gelender...

              Comment

              • Dora
                Nadzornik!!!
                • 24.10.2004
                • 17451
                • Novi Sad
                • FIAT

                #8
                Mislim da se nije ništa promenilo. I danas isto majstori pojma nemati o radu motora na plin pa se kaže "suv je" i tako te nebuloze a drugi se kunu u njega.
                Uglavnom, oprema nije nešto napredovala bar kad je venturi u pitanju sem lambda kontrole pa mislim da taj tristać nije bio malkic naštelban.
                Ja sam terao jednu Ladu 1200 pre desetak i plus godina krntiju sa još krntijastijim isparivačem Elplin koji nije valjao ni kad su ga konstruisali a kamoli koji sam sklepao od više pokvarenih. Ta lada je išla ko zmija, ubaciš u "A" (automatik) to jest treću i vozi miško. Od onda mrzim pitanje
                "kolko troši" pa sve što mu sipam...

                Što se cena tiče, carina je na sve tehničke stvari bila 53 ili 51% ali je retko ko plaćao, sve se švercalo. Ovi iz novina su fini pa kao platili carinu, sic...
                Obzirom da su platili carinu, pretpostavljam da su uzeli uredjaj u Italiji a tada je bio popularan Bedini koji je sve do skora zadržao isti dizajn pa ako je valjao pre neku godinu a stvarno su bili dobri, ne shvatam zašto nije valjao i pre 20 taj isti.
                Pa i onaj šmrljavi Kargas može da potera auto brže od 100, tako da...

                Uglavnom, sve je isto samo njega nema...
                Ovde se piše nešto pametno, samo ne znam šta...

                https.autogas.rs

                Comment

                • djurdjija
                  CBC Senator XXL
                  • 07.02.2006
                  • 365
                  • Prokuplje

                  #9
                  Moj matori ugradio jos 74 u pezo 404 plin.Isao naravno u Trst,ugradio sta drugo nego Lovato,dosao na carinu odrali ga janezi i vozio nekoliko godina .Nije imalo nigde da se sipa plina osim u Nisu ,Beogradu,cini mi se da spominje i Jagodinu i od blizeg okruzenja Skoplje.Auto isao bez problema ali posle 2-3 godine pocelo nesto da ga zeza i on posto nije imalo servisa za plinske uredjaje kod nas u to vreme,skine uredjaj i baci ga u supu a neko ga odnese.krivo mi je sto ga nioje sacuvao do danas da ga bacim u radnju kao uzorak kako je bilo nekad a kako sad.

                  Comment

                  • skaarj
                    CBC Veteran
                    • 25.03.2005
                    • 176
                    • Novi Sad

                    #10
                    Evo cale je osamdesetih vozio ladu 1500 sa bedini junior uredjajem. Posto je lada pre 15 godina osluzila svoje uredjaj je ostao u njoj. Brat iz zeze prebacio u drugu ladu isti uredjaj i posle nekoliko sitinih problemcica (vise od 10 godina nije radio) vozi se zadnjih godinu dana bez problema. Plina tada nije bilo nigde u okolini pa je nabavljena pumpa za rucno pretakanje iz boca koja stoji u supi i dan danas.
                    *** ********************** ***
                    *** gf AL QK \=-Q XES1 ***

                    Comment

                    • Pele
                      CBC Senator
                      • 01.07.2006
                      • 262
                      • Požarevac

                      #11
                      Moj teca se vozio na plin otkad znam za sebe, a imam 30 godina. Postovao sam ja to i ranije, na VG a i ovde negde cini mi se. Imao je jugo 55, 85-86 sam ugradjivao plin, punio pumpom ovaj gas iz boca, i tako se vozio fraj fraj, jer je tada kaze ovaj kucni plin bio dzabaka. Kaze da ugradjicao neke bosanske uredjaje, majstori verovatno znaju koje. Posle juga presao na tavriju, kupio novi i cim izasla iz garancije (1 god) prebacio taj uredjaj iz juga i nastavio tradiciju. Ako ima negde neke slike, postovacu.

                      Comment

                      Working...
                      X