Atest u Republici Srpskoj

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • 206
    Admin od ispočetka :)
    • 09.12.2004
    • 9548
    • Beograd
    • 206

    #16
    Ja to uporno i pokusavam da vam objasnim, Auto SINA, Gas Sistem ili ne znam ni ja vec ko ne izdaje atest, vec nosi kod ovlastene institucije da mu ONI izdaju atest. Dakle dodjes, oni slikaju opremu, pa nose nekom trecem ko izdaje atest. Sve, dakle, sto oni rade je pregled opreme. Iskreno receno meni sasvim dovoljno govori podatak da se ugradnje i oprema atestiraju na osnovu slika...sta ovog ko to fotografise sprecava da NE slika neki nedostatak, ili da poturi slike od sasvim treceg auta, sta onda znaci taj i takav atest?

    Ja ne nosim nikome, dakle niti u Masinski, niti u Institut, jer posedujem licencu od Ministarstva Energetike da sam izdajem ateste, znaci potpuno isto kao i prethodne dve navedene institucije. Zato i kazem, u RS gas moze da ugradjuje ko hoce (tako makar izgleda...), da ga pregleda takodje radi ko hoce, ali ga atestiraju samo 3 institucije odnosno Firme - Masinski fakultet, Institut u S. Sarajevu, i moja Firma.

    Razlika je naravno u tome sto u praksi to znaci da ce dve od ove tri institucije za atestiranje overiti odnosno izdati atest za bilo sta sto im se podnese pod nos dok god im se plati, a jedna od njih radi malo drugacije, odnosno atestira SAMO ono sto po Zakonu ispunjava sve neophodne uslove i standarde da zaista taj atest necemu i vredi, odnosno da Vam zaista i pruza neku sigurnost.

    Bilo je slucajeva kad odbijem da atestiram uredjaj jer je i laiku ocigledno da niko pri zdravoj pameti to ne bi pustio u saobracaj, i posle 10 dana taj isti dodje i hvali se da je dobio atest kod jedne od dve preostale nadlezne institucije, pa vi sad vidite sta i kako...
    The difference between men and boys is the price of their toys

    Comment

    • caerroil
      CBC Član
      • 25.04.2006
      • 13
      • Banja Luka

      #17
      @206

      Kako ti rjesavas ovu situaciju sa toroidnim rezervoarima i njihovim standardima pri atestiranju tj. da li se obracas gore navedenom inspektoru ili ne? Takodje, sta je sa uredjajima ugradjenim drugdje (Srbiji)? Ja sam, konkretno, to uradio kod Dore pa mi je receno da to ovdje ne vazi i da mi je potrebna navedena potvrda. Slicna tome je i mogucnost da je zakonodavstvo u Srbiji mozda predvidjelo razlicite zahtjeve koje je potrebno ispuniti za dobijanje atesta nego ovdje i kako se ti odnosis prema tome (npr. Dora i Ivan su pominjali nekoliko primjera koja se pri ugradnji cine savrseno logicnim i opravdanim ali koji ne prolaze ateste u Srbiji) i cime se vodis pri ugradnji i atestiranju (grubom primjenom zakona ili prakticnoscu i sigurnoscu rjesenja-ako su u sukobu)?
      P.S. Da li imas ispostavu servisa u Banja Luci ili mozda radis na tome ?

      Comment

      • 206
        Admin od ispočetka :)
        • 09.12.2004
        • 9548
        • Beograd
        • 206

        #18
        Nemam pojma o kakvom se uopste atestiranju boce radi, niti ko to zahteva, niti uostalom sta tu ima da se zahteva da se atestira boca kad boce koje se ugradjuju vec poseduju validan atest. Pri izdavanju odnosno atestiranju autogasa radi se o verifikaciji ugradnje, dakle samog fizickog postavljanja sistema, da li on odgovara Zakoom propisanim uputstvima, standardima itd, sta ima ja da gledam i atestiram komponente sistema kad to nije ni poenta atestiranja autogas instalacije, niti ja to, niti bilo ko drugi, moze da radi.

        Postoji, doduse, zabuna nastala manjkavoscu nasih Zakona, u kojima se uopste nigde ne spominje toro boca kao jedna od varijanti za ugradnju, pa to mozda neko koristi kao izgovor da bi iskamcio jos koju marku za nekakav papir koji nema ama bas nikakvu vrednost. Navodno nase zakonodavstvo treba da atestira ovaj tip boca jer eto on ne postoji u propisima itd...sta mene briga sto ga "nasi" nisu atestirali ako poseduje, recimo, validan EU atest?? Njihov problem, ja ne vidim nikakvu prepreku, niti ona realno postoji, niti ima niti sme da bude nikakvih dodatnih troskova. To ti dovoljno govori takodje da li se slepo drzim slova Zakona ili postoji izvesna fleksibilnost za sasvim razumne slucajeve. Te Zakone obicno pisu ljudi koji uglavnom pojma nemaju o tematici i sustini problema, te u tom smislu savrseno je logicno da negde bude i strahovito glupih propisa i pravila. Ono cime se ja vodim je kvalitet instalacije i sigurnost korisnika sa takvim sistemom na koji lupim svoje ime i potpis, ako to radim onda stojim iza toga.

        Dakle, da skratim pricu, jedini uslov da bi se dobilo atest na ugadjeni autogas sistem, cak i ako je toro boca u pitanju, je da ta pomenuta boca poseduje validan atest koji izdaje njen proizvodjac. Ako poseduje taj atest, odlicno, nema nikakvih problema niti dodatnih troskova. Potpuno je isto da li je toro, obicna ili neka treca, ako poseduje validan proizvodjacki atest za EU, to je sasvim dovoljno za mene.

        Sto se tice atestiranja uredjaja ugradjenih drugde, voleo bih da mi neko smisleno i razumno, tako da ja to prihvatim kao logicno, objasni zasto sistem ugradjen, evo bas kod Dore ili Ivana, ja u BiH ne bih mogao da atestiram? Zato sto je uradjen u Srbiji? Kako, tacno, to utice na sigurnost instalacije i kvalitet uradjenih radova, sto je na kraju krajeva, i poenta atesta? Sto se tice toga, dakle, jedini uslov je da se pokaze racun od ugradnje sistema, da se vidi o kom servisu se radi, da nije neka supa u dvoristu u pitanju, vec ozbiljan servis - to je sve.

        Dakle moze "inostrana" ugradnja, moze toro boca, cena i procedura je potpuno ista kao i za svaki drugi sistem. Jedino od cega ne odstupam i cega se rigorozno drzim je pitanje sigurnosti i "fuseraja", ili varijanti da prodjes test za neke pare "ispod ruke" - za takve varijante imam apsolutno 0% tolerancije, dakle to ne prolazi. Takve i slicne sisteme mozda atestiraju drugi, ja necu.

        Radim nesto i na BL servisu, mozda ne ja direktno vec par interesanata koji imaju interesa da gradjuju "Zavoli" sisteme. Bice nesto uskoro
        The difference between men and boys is the price of their toys

        Comment

        • sandi
          CBC Član
          • 23.05.2006
          • 26
          • Novi Grad, RS Bosna i Hercegovina

          #19
          Mislim na stav tog carinika. Kakve veze imaju organi trece drzave sa atestom (i uopste dokumentom koji nije putna isprava) koje izdaje nadlezni organ u tvojoj maticnoj drzavi?

          Malo kasno, ali da odgovorim.
          Nisam mislio da su hrvatski carinici mjerodavni da kontrolisu instalaciju plina. Vracali su ljude koji nisu imali atest. Znaci, oni ne kontrolisu instalaciju vec samo gledaju da li imas papir koji oni priznaju. Meni je bilo bitno da kazu da je moj papir valjan i da sa njim mogu uci u Hrvatsku.
          A sto se tice ovlastenja na mom atestu pisa da ga je izdao SINA kao i na prijavi za SUP. Znaci nema masinski fakultet iliti sta ja znam ko. Ako vas zanima skeniracu ga.

          Comment

          • Goranp
            CBC Senator XXL
            • 28.06.2006
            • 436
            • Banja Luka

            #20
            Hmmm veoma mi je to čudno da su vraćali ljude...
            Ja sam kupio auto, tj uvezao iz Italije i bio je ugrađen uređaj
            Nikakve ateste nisam radio a starci su isli kod sestre u BG preko hrvatske i niko živ nije ništa ni pitao a kamoli tražio...
            Sada da li su oni sretni ili ne

            Evo sada će na more u hrvatsku pa ćemo vidjeti

            Nego mi smo otišli u drugom pravcu totalno od postavljene teme
            Zna li neko išta? Dešavala li se šta?
            Mislim da je 206 najupućenji
            Banjaluka Blog
            http://gradbanjaluka.blogspot.com
            Tattoo Picture
            http://tattooaco.blogspot.com

            Comment

            • 206
              Admin od ispočetka :)
              • 09.12.2004
              • 9548
              • Beograd
              • 206

              #21
              Pa desava se sledece: odluka je donesena malo na brzinu, i takva je kakva je, za sada. Druga opcija je bilo uvodjenje putne takse, ili kako se vec zove, po litru TNG-a, kao sto postoji i na benzinu.

              Odluka ce u ovom ili nekom slicnom obliku ipak ostati, ili ce biti ukinuta a biti uvedena taksa po litru TBG-a, jos nista nije sigurno uvedeno, tako da kad bude nesto novo, znacete.

              A ovo za ateste na granici, da se priznaje nekakav atest SINE ili Pere Mike Zike ili ne znam ni ja sta - pod broj 1: atest NE IZDAJE ugradjivac vec neka od ovlastenih institucija, i na njemu da bi bio validan mora da pise ko ga je izdao, odnosno da ude overen i odobren od strane jedne od 3 ovlastene institucije u RS koje takav atest smeju izdati. SINA nije jedna od njih, i to je sve sto bih imao da kazem po tom pitanju...kako oni to rade, ko takav atest priznaje ne znam niti me interesuje. Ja ne znam koja i kakva je to varijanta da ugradjivac izdaje atest, ali sasvim sigurno znam da takav atest nije validan. I pod broj 2: nema sta carinik da gleda atest i odlucuje da li ce da ga prizna ili ne - atest sluzi u svrhu registracije vozila, odnosno u saobracajnu mora da bude upisan i TNG kao pogonsko gorivo, i to je sve sto carinika treba da interesuje. U Austriji na primer pojma nemaju ko je ovlasten kod nas da izdaje ateste, Masinski fakultet ili SINA, njemu je sve to potpuno isto, njega interesuje sta ti u saobracajnoj pise, atest koji je izdao bilo ko uopste nece da gleda iti treba da ga interesuje.
              The difference between men and boys is the price of their toys

              Comment

              • sandi
                CBC Član
                • 23.05.2006
                • 26
                • Novi Grad, RS Bosna i Hercegovina

                #22
                Ajd da ovo zavrsimo!
                Sve ovo sto si napisao je ispravno i tako bi trebalo. I to da ugradjivac ne moze davati atest i sta briga carinika. Ja sam samo iznio kako stoje stvari u praksi.
                Sto je najgore, vratili su covjeka (Pekic Milan) po atest koji ima Nubiru sa fabricki ugradjenim plinom prelaz Novi Grad. Isto tako i Stojakovic Ljubisu sa nubirom, prelaz Gradiska. Obadvojica izvadila atest kod SINE.
                P.S.
                Ja kod SINE nisam ugradjivao plin. A kad je turisticka sezona nece te ni pitati za plin.
                KRAJ.
                THE END
                FINITO!!!!!!!

                Comment

                • dranix
                  CBC Senator XXL
                  • 04.10.2004
                  • 3079
                  • Antwerpen/Belgium
                  • Saab 9-3

                  #23
                  A ko kome gleda saobracajnu na granicama?
                  Valjda se samo osiguranje trazi. Uvek bilo. Ja ne znam sta se ceka i zasto jos nije OBAVEZNO da je u saobracajnu upisano OSNOVNO gorivo. Da, da osnovno jer je u slucaju gasa benzin naravno pomocno jer niko ne vozi na benzin. Kako onda atest moze da bude obavezan kad nije obavezno da to isto pise u saobracajnoj?
                  Atest odn. bilo kakav dodatan papir u vezi vozila je nepoznata stvar u svetu a koja je podlozna kontroli na putu od strane policije.
                  Valjda treba da das atest kod registracije (ili na svakoj tehnickoj kontroli) oni ga lepo fotokopiraju a tebi vrate da ga cuvas kod kuce.
                  Uz auto ide: polisa osiguranja, homologacija tipa (modela) auta, i saobracajna.
                  U saobracajnu je upisano obavezno tip goriva i kuka ako je ugradjena pored osnovnih podataka za vozilo.
                  Verovatno su ti policajci sto su nekoga vratili sa granice bili u pravu jer je takav zakon u banana drzavama na Balkanu. Ne znam. Meni ne treba atest a ispravan sam. Takodje kod nas svaki (registrovani za gas) majstor mora da ti da papire sa kojima se sve resava na tehnickom pregledu. Ni jedan majstor ne radi nikakav atest nigde u svetu i ni za sta. To rade posebne firme sa posebnim ovlascenjima i opremom za to. Zato mora da je sve 67 01 jer je za takve komponente proizvodjac MORAO da izvrsi i atest i homologaciju da bi bio u granicama tog standarda. Majstor samo ugradjuje i proverava da ne curi gas i da uopste to sve radi kako treba. Prosto bre. Ali takodje sve te komponente upisuje u papire i to je amin. Cik neka upise bilo sta kad onaj na SVAKOM tehnickom sve to deo po deo uporedjuje sa papirima i proverava. E zato sluze ti papiri.

                  Comment

                  • zoranbg
                    CBC Senator XXL
                    • 23.03.2005
                    • 4098
                    • Rooster's Hill , Beog
                    • Grande Punto 1.2

                    #24
                    a sto na tehnickom ne provere naprimer dali je benzinska pumpa orginal ili je u medjuvremenu stavljena neka kinesko-turska-uzbekistanska???
                    ili za kocnice isto...i za sve ostalo...kakva je to tolika fama i frka koja se non stop podgreva oko autogasa....??
                    Lakota withdraw from treaties, declare independence from U.S.

                    Comment

                    • dranix
                      CBC Senator XXL
                      • 04.10.2004
                      • 3079
                      • Antwerpen/Belgium
                      • Saab 9-3

                      #25
                      Zorane,
                      Slazem se JA sa tobom ali je ovo neko "svetsko" pravilo. Za benzinsku pumpu ne znam a i nema neki pritisak mada je opasno ako curi a za kocnice znam da mere bar u onom trenutku kad si na tehnickom a posle...
                      Neko je rekao da je gas opasan, ja nisam, i ne mislilm da jeste. Nervira me stalna polemika oko gluposti a ljudi imaju problema oko toga stalno. Zakon mora da postoji ali mora i da se sprovodi da bi postojao bar neki red. Ovako, ne znam, nejasno je bas, jer se ne zna sta ko tacno treba da radi. Ispada da ovih nasih par drugara ovde gasadzija predstavljaju elitu po znanju o gasnim instalacijama a nemaju NIKAKVU snagu kad su propisi i sprovodjenje zakona u pitanju osim mozda da odbiju da ugrade "lose" komponente sto je isto jako opasno za sam biznis. Na kraju ispada da lovu ni za sta (ni za kakav posao i to bez opreme) uzimaju oni koji imaju ovlascenja a ne onaj ko je odgovoran za instalirano tj. majstor taj i taj.
                      To je po meni suludo sve.

                      Comment

                      • Dora
                        Nadzornik!!!
                        • 24.10.2004
                        • 17451
                        • Novi Sad
                        • FIAT

                        #26
                        40 evra za 5 minuta posla, to bi i švaba voleo da postigne satnicu Ne verujem da će se uskoro odreći toga....
                        Ovde se piše nešto pametno, samo ne znam šta...

                        https.autogas.rs

                        Comment

                        • zoranbg
                          CBC Senator XXL
                          • 23.03.2005
                          • 4098
                          • Rooster's Hill , Beog
                          • Grande Punto 1.2

                          #27
                          ma ja se sa tobom @dranix i @Doro potpuno slazem.....,ne raspravljam se ja nista..nego samo hocu ovim primerima PLASTICNO da prikazem , kako su digli famu jezu i prasinu .
                          Da se Razumemo JA jesam za to da se auto atestira PRVI put posle ugradnje ili da Majstori Polazu JEDNOM pred nekom komisijom sa 1 ugradjenim autom i dovidjenja....
                          LJudi dobiju licencu i rade .... postoje HILJADE "Opasnih" poslova ili zanimanja pa se netupi i neproverava toliko.
                          1.Sednes u auto sa ATESTIRANIM gasom koji je ugradio OVLASCENI majstor i odes kod frizera..a on ti ODSECE UVO,jer se uci na tebi ili cak nikad nije ni zavrsio frizersku skolu ,a i da jeste ko ga je TESTIRAO da je NORMALAN da drzi makaze u rukama.
                          A cenu za atestiranje ..su odredili po principu koliko nije mnogo da se plati (kako za koga) a ne po principu koliko taj posao VREDI (pena za brijanje i ostro oko neiskusnog-penzionisanog-inzinjera).
                          najopasniji je elitizam...sada trenutno nije elitizam kod ugradnje(moze ama bas svako da ugradi),ali jeste kod provere , atesta ....
                          da to radi 30 firmi u Srbiji i da je slobodna cena..bila bi oko 1000 .
                          ako celokupan tehnicki za auto kosta 600din , naprimer zasto bi za gas bio 3000 ili 4000 koliko je vec... i naravno izbaciti iz procedure koje kakve "upute opshte prakse " iz ljermontove....

                          I naravno da se slazem da ljude koji ZAISTA znaju nesto o GASU i ugradnji istog niko nista nepita.....
                          toliko o tome....

                          odo da se shisham
                          Lakota withdraw from treaties, declare independence from U.S.

                          Comment

                          • Dren
                            CBC Senator XXL
                            • 24.08.2005
                            • 1068
                            • Sarajevo

                            #28
                            Originally posted by Dora
                            Ne verujem da će se uskoro odreći toga....

                            Da (opet) parafraziram boljeg poznavaoca prilika na "Brdovitom Balkanu":

                            "Malo nas je, al' smo govna !"

                            Comment

                            • agrimo
                              CBC Početnik
                              • 01.02.2014
                              • 4
                              • laktasi
                              • ford eskort

                              #29
                              Najnovije informacije u vezi atestiranja auto gasa u R.Srpsk

                              Postovane kolege,

                              Evo da se nadovezem na ovu temu , znaci vec nekih 2 3 dana istrazujem kakva je procedura za dobijanje valjanog atesta za auto-gas i dosao sam do sledecih informacija.Znaci do sada se ta procedura na validan nacin mogla obavljati na Masinskom Fakultetu U Banja Luci , u I istocnom Sarajevu i na jos jednom " ne znam tacno kojem mjestu" ponavljma na VALIDAN nacin , medjutim to se izmijenilo i procedura je sada sledeca, sada se dobijanje atesta obavlja preko registrovanih tehnickih pregleda koji imaju dozvolu da rade i homologaciju i ateste, a neki od njih u Banja Luci su " AC Neskovic, AD Rotas, Dunav Osiguranje i jos par firmi" znaci auto se odveze kod njih oni pregledaju opremu i instalaciju , fotografisu sve to fino sa svih strana i te podatke i slike salju u "EIB -Centar za motorna vozila Banja Luka" gdje se to sve zavede u protokol i odakle se u Neskovic salje " nas " atest gdje ga mi i podignemo ( ako predate u toku tekuceg dana u prijepodnevni casovima mozete ga podici istog dana poslije podne , a ako predate poslije podne onda ga mozete podici sutradan ). I na kraju ono sto sviju najvise zanima je i cijena kostanja tog veselja , a ona iznosi tacno 175.50 KM , sto je u nekih 90 eura.Atest vrijedi 5 godina i nakon toga se obnavlja odnosno reatestira i reatestiranje kosta takodje 175.50 km s tim sto se posebno placa provjera boce (spremnika) jer ona ide kod drzavnog inspektora (termoenergetska inspekcija) (AKO JE STARIJA OD DVIJE GODINE ) tu cijenu nisam saznao ali mislim da se krece negjde oko 80KM sto je 40 eura. Pozdrav svima

                              Comment

                              • Plinadzija
                                CBC Senator XXL
                                • 29.07.2008
                                • 1514
                                • Paracin

                                #30
                                Sta treba od papira, trebalo bi da radim neki auto za prijatelja u Banja Luci pa bi on to posle atestirao. Osim sertifikata komponenti koje pretpostavljam da traze da li treba neki sretifikat ugradjivaca?
                                UGRADITE PLIN DA VAM AUTO PALI KAO VOJNI MAGACIN!

                                Devojka moze da bude sa sela ali auto MORA da bude iz Nemacke!

                                Comment

                                Working...
                                X