Meni neke stvari nikako nisu jasne oko te lambda kontrole i detonacija. pa ću da postavim neka laička pitanja... jel može to neko lepo da objasni?? pročitao sam ona česta pitanja i odgovore ali nije to to...
Da li je sa tim lambda sistemom moguće ili nemoguće izbeći te povremene detonacije? čak i ako je elektrika automobila ok, ima uvek dosta gasa u boci i redovno menjan filter plina te pravilno podešen uredjaj da li se i tad povremeno javljaju detonacije? ako je tako onda je ceo taj sistem stvarno krsh. a ako je moguće izbeći detonacije ako je gore navedeno ispoštovano ne vidim u čemu je onda problem i zašto se ne bi taj sistem ugradjivao i na plastične usisne grane.
citat:
"Da ne bude zabune, to vakuumski se odnosi i na karburatore i na injection sisteme, jer je princip takav da se gas potpritiskom uvlači u motor preko usisne grane. Prednost ovog sistema je niža cena, uz nešto slabije performanse vozila u odnosu na sekvencijalni sistem ubrizgavanja. Mana je to što može doći do detonacije (zapaljenja) gasa u usisnoj grani iz više razloga. Zbog toga može biti naneta šteta motoru. Ako je usisna grana metalna, šteta može nastati samo na plastičnim delovima, kao što je kućište filtera za vazduh, ili na gumenim cevima kojima je taj filter spojen na motor. Ako je usisna grana plastična, šteta može biti daleko veća uz dodatnu otežavajuću okolnost da auto ostaje nepokretan, jer bez usisne grane nema rada motora. "
ja sam otprilike iz praktičnih iskustava vlasnika shvatio da se povremene detonacije ne mogu izbeći (mozda gresim) ali naravno ako je usisna grana metalna onda ništa tako ozbiljno ne može da se desi a ako je plastična može da pukne. čuo sam da se kod ugradnje lambda kontrole na plastičnu usisnu granu na istoj buše neke rupe koje se zapuše plastičnim čepićima i zadihtuju silikonom i da ti čepovi sluze kao odušni ventil pri detonaciji odnosno njih izbije ali grana naravno ne pukne... no pošto je u usisnoj grani smeša gasa i vazduha pod pritiskom onda dolazi do curenja gasa odnosno smeše kroz te rupe... što znači mora odmah da se zaustavi auto i da se te rupe zapušavaju ili šta? to baš katastrofa zvuči, kao kamindzije... dalje, kako se auto ponaša pri toj detonaciji da li cimne/štucne/gasi se ili ne? pa sam onda čuo i drugu priču navodno ugao paljenja se pomeri za neki stepen unapred, tako da se u svakom slucaju usisni ventili zatvaraju pre javljanja varnice u cilindru i da je to rešenje celog problema. a vi mi sada recite šta je od svega toga tačno, a šta ne....
i generalno nije mi jasno ni zašto su proizvodjači automobila uveli plastične usisne grane umesto metalnih, pa zar nije logičnije da se smeša vazduha i goriva doprema metalnom granom... u čemu je prednost plastične grane nad metalnom, zbog čega su izvršili takvu zamenu pa sva novija kola imaju plastičnu??? i jel to neka specijalna plastika kad se ne topi od topline koju emituje motor ?
inače neko je u nekoj temi pomenuo da ima neki lik iz kraljeva valjda koji pravi metalne usisne grane ali da će to da proveri,da nije sigurna informacija... i šta je bilo sa tim na kraju?
Da li je sa tim lambda sistemom moguće ili nemoguće izbeći te povremene detonacije? čak i ako je elektrika automobila ok, ima uvek dosta gasa u boci i redovno menjan filter plina te pravilno podešen uredjaj da li se i tad povremeno javljaju detonacije? ako je tako onda je ceo taj sistem stvarno krsh. a ako je moguće izbeći detonacije ako je gore navedeno ispoštovano ne vidim u čemu je onda problem i zašto se ne bi taj sistem ugradjivao i na plastične usisne grane.
citat:
"Da ne bude zabune, to vakuumski se odnosi i na karburatore i na injection sisteme, jer je princip takav da se gas potpritiskom uvlači u motor preko usisne grane. Prednost ovog sistema je niža cena, uz nešto slabije performanse vozila u odnosu na sekvencijalni sistem ubrizgavanja. Mana je to što može doći do detonacije (zapaljenja) gasa u usisnoj grani iz više razloga. Zbog toga može biti naneta šteta motoru. Ako je usisna grana metalna, šteta može nastati samo na plastičnim delovima, kao što je kućište filtera za vazduh, ili na gumenim cevima kojima je taj filter spojen na motor. Ako je usisna grana plastična, šteta može biti daleko veća uz dodatnu otežavajuću okolnost da auto ostaje nepokretan, jer bez usisne grane nema rada motora. "
ja sam otprilike iz praktičnih iskustava vlasnika shvatio da se povremene detonacije ne mogu izbeći (mozda gresim) ali naravno ako je usisna grana metalna onda ništa tako ozbiljno ne može da se desi a ako je plastična može da pukne. čuo sam da se kod ugradnje lambda kontrole na plastičnu usisnu granu na istoj buše neke rupe koje se zapuše plastičnim čepićima i zadihtuju silikonom i da ti čepovi sluze kao odušni ventil pri detonaciji odnosno njih izbije ali grana naravno ne pukne... no pošto je u usisnoj grani smeša gasa i vazduha pod pritiskom onda dolazi do curenja gasa odnosno smeše kroz te rupe... što znači mora odmah da se zaustavi auto i da se te rupe zapušavaju ili šta? to baš katastrofa zvuči, kao kamindzije... dalje, kako se auto ponaša pri toj detonaciji da li cimne/štucne/gasi se ili ne? pa sam onda čuo i drugu priču navodno ugao paljenja se pomeri za neki stepen unapred, tako da se u svakom slucaju usisni ventili zatvaraju pre javljanja varnice u cilindru i da je to rešenje celog problema. a vi mi sada recite šta je od svega toga tačno, a šta ne....
i generalno nije mi jasno ni zašto su proizvodjači automobila uveli plastične usisne grane umesto metalnih, pa zar nije logičnije da se smeša vazduha i goriva doprema metalnom granom... u čemu je prednost plastične grane nad metalnom, zbog čega su izvršili takvu zamenu pa sva novija kola imaju plastičnu??? i jel to neka specijalna plastika kad se ne topi od topline koju emituje motor ?

inače neko je u nekoj temi pomenuo da ima neki lik iz kraljeva valjda koji pravi metalne usisne grane ali da će to da proveri,da nije sigurna informacija... i šta je bilo sa tim na kraju?
Comment