Lambda kontrola,usisne grane i detonacije- osnove

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Marko001
    CBC Senator XXL
    • 09.09.2006
    • 1070
    • Belgrade

    Lambda kontrola,usisne grane i detonacije- osnove

    Meni neke stvari nikako nisu jasne oko te lambda kontrole i detonacija. pa ću da postavim neka laička pitanja... jel može to neko lepo da objasni?? pročitao sam ona česta pitanja i odgovore ali nije to to...

    Da li je sa tim lambda sistemom moguće ili nemoguće izbeći te povremene detonacije? čak i ako je elektrika automobila ok, ima uvek dosta gasa u boci i redovno menjan filter plina te pravilno podešen uredjaj da li se i tad povremeno javljaju detonacije? ako je tako onda je ceo taj sistem stvarno krsh. a ako je moguće izbeći detonacije ako je gore navedeno ispoštovano ne vidim u čemu je onda problem i zašto se ne bi taj sistem ugradjivao i na plastične usisne grane.

    citat:

    "Da ne bude zabune, to vakuumski se odnosi i na karburatore i na injection sisteme, jer je princip takav da se gas potpritiskom uvlači u motor preko usisne grane. Prednost ovog sistema je niža cena, uz nešto slabije performanse vozila u odnosu na sekvencijalni sistem ubrizgavanja. Mana je to što može doći do detonacije (zapaljenja) gasa u usisnoj grani iz više razloga. Zbog toga može biti naneta šteta motoru. Ako je usisna grana metalna, šteta može nastati samo na plastičnim delovima, kao što je kućište filtera za vazduh, ili na gumenim cevima kojima je taj filter spojen na motor. Ako je usisna grana plastična, šteta može biti daleko veća uz dodatnu otežavajuću okolnost da auto ostaje nepokretan, jer bez usisne grane nema rada motora. "


    ja sam otprilike iz praktičnih iskustava vlasnika shvatio da se povremene detonacije ne mogu izbeći (mozda gresim) ali naravno ako je usisna grana metalna onda ništa tako ozbiljno ne može da se desi a ako je plastična može da pukne. čuo sam da se kod ugradnje lambda kontrole na plastičnu usisnu granu na istoj buše neke rupe koje se zapuše plastičnim čepićima i zadihtuju silikonom i da ti čepovi sluze kao odušni ventil pri detonaciji odnosno njih izbije ali grana naravno ne pukne... no pošto je u usisnoj grani smeša gasa i vazduha pod pritiskom onda dolazi do curenja gasa odnosno smeše kroz te rupe... što znači mora odmah da se zaustavi auto i da se te rupe zapušavaju ili šta? to baš katastrofa zvuči, kao kamindzije... dalje, kako se auto ponaša pri toj detonaciji da li cimne/štucne/gasi se ili ne? pa sam onda čuo i drugu priču navodno ugao paljenja se pomeri za neki stepen unapred, tako da se u svakom slucaju usisni ventili zatvaraju pre javljanja varnice u cilindru i da je to rešenje celog problema. a vi mi sada recite šta je od svega toga tačno, a šta ne....

    i generalno nije mi jasno ni zašto su proizvodjači automobila uveli plastične usisne grane umesto metalnih, pa zar nije logičnije da se smeša vazduha i goriva doprema metalnom granom... u čemu je prednost plastične grane nad metalnom, zbog čega su izvršili takvu zamenu pa sva novija kola imaju plastičnu??? i jel to neka specijalna plastika kad se ne topi od topline koju emituje motor ?

    inače neko je u nekoj temi pomenuo da ima neki lik iz kraljeva valjda koji pravi metalne usisne grane ali da će to da proveri,da nije sigurna informacija... i šta je bilo sa tim na kraju?
  • Dora
    Nadzornik!!!
    • 24.10.2004
    • 17451
    • Novi Sad
    • FIAT

    #2
    Sve je lepo opisano ali ukratko...
    Nema spasa od detonacije na venturi sistemu i tačka. Moja Siera je predodredjena za detonaciju, nije se desila NIKAD u vožnji a vožena je sve kontra od ovoga što pišem. Paljena je dva puta na plin i zveknula je DVA puta, Jednom protokomer otišao do trećeg komšije i pored klapne koja ga štiti.
    Ende.

    Platična grana je lakša. Lakše se odliva, preciznije. Mogu lakše da se izvode razne potrebne kerefeke od krivina.
    I ko ti je rekao da kroz nju ide gorivo i vazduh? Ide samo vazduh.
    Jedino kad se ugradi karburator od plina onda ide gorivo i vazduh i to zeznuto eksplozivno gorivo
    Ovde se piše nešto pametno, samo ne znam šta...

    https.autogas.rs

    Comment

    • Marko001
      CBC Senator XXL
      • 09.09.2006
      • 1070
      • Belgrade

      #3
      Originally posted by Dora
      I ko ti je rekao da kroz nju ide gorivo i vazduh? Ide samo vazduh.
      Jedino kad se ugradi karburator od plina onda ide gorivo i vazduh i to zeznuto eksplozivno gorivo

      na plin sam mislio kad sam tu napisao "gorivo". neprecizno sam se izrazio, sorry.

      ja sam pre imao auto sa karburatorom- na plin i baš nikada se nije desila nikakva detonacija. jel se one dešavaju samo kod sistema sa lambda kontrolom ili i kod karburatorskog ( što bi značilo da sam samo imao sreće ) ?

      Comment

      • Moonart
        CBC Član
        • 21.01.2006
        • 36
        • Bar

        #4
        Samo si imao sreće
        Detonacije se dešavaju uopšte na venturi sistemu i mogućnost da se dese je veća ako nešto nije kako treba. E sad, može da se postavi sve kako treba, da sve bude idealno, naravno koliko je to moguće sa venturi-jem, ali ko ti garantuje šta će se dogoditi kad se zaprlja filter za plin, filter za vazduh, kad vremenom počne da uvlači neđe falš vazduh, kad naspeš neko smeće od plina itd.
        Zato nije pametno baš probati nešto što ne odobrava ni proizvođač opreme, niti bilo ko od renomiranih servisera sa kojima se ovdje družimo

        Comment

        • Dora
          Nadzornik!!!
          • 24.10.2004
          • 17451
          • Novi Sad
          • FIAT

          #5
          Pa desi se i na karburatoru ali to baš treba da izazoveš ili da je totalno raspad sistema. Venturili sa ili bez lambda kontrole je isti djavo, nema razlike po pitanju detonacije, dešava se.
          Zaboravih, pitao si kako se manifestuje, kad doživiš odmah ćeš znati

          Dodje čovek i žali se da mu prebacuje na 2200 i da smanjim na bar 1600 obrtaja. Pre toga imao neko trulo crevo gumeno od filtera i jedva nabavio novo malo skuplje. Nemoj detoniraće ima dva kilomtre dok gas ne stigne, ali ovako mi se muči motor. Nemoj detoniraće, ma smanji. Ok, kad oćeš mušterija je uvek u pravu, naštelujem i prebacujem ručno na poluzi gasa, puče topčić ko ništa i pejnindies se pojavio na zidu usran, podignem glavu a mušterija trči od kapije* prema meni, nisam video kad je otrčao do kapije, i pita plačnim glasom jel puklo crevo. Kažem nije, reagovala je antidetonacija dobro ovaj put.
          Ko pogodi jel ostalo na 1600 dobija krušku

          *oko 30m
          Ovde se piše nešto pametno, samo ne znam šta...

          https.autogas.rs

          Comment

          • ale944
            CBC Senator XXL
            • 20.03.2006
            • 1457
            • Beograd

            #6
            Nema spasa od detonacije na venturi sistemu i tačka
            cela filozofija oko venturija lepo spakovana u jednu recenicu

            znaci niko ti nemoze 100% garantovati da kad tad sa svim dzidza bidzama na venturiju nece doci do detonacije.
            nekome se to desava svaki dan, u voznji, pukne, klapna odradi, gumica se sama vrati i nemoras ni da stajes, teras dalje... nekome opet steta od par stotina eur.
            poenta je da postoje samo (delimicne) zastite od posledica detonacije, a uzrok nikada nemozes 100% eliminisati, pa taman stavio sve novo na motor.
            naravno i pored svih mana venturija ogromna vecina ljudi ga koristi, tako da nije to sad neki bauk, svako proceni koliko moze da se pruzi... neko prodje super, neko se s****
            elem, ako se odlucis za venturi mozes dobiti pomoc u smislu kako ublaziti posledice detonacija,a ne kako izbeci detonaciju.
            ako mozes da se otvotris za ubrizgavanje, onda to i uradi i miran si.
            http://www.novaspeed.rs CHIPTUNING & FAP/DPF Off

            Comment

            • dekideki
              CBC Senator XXL
              • 26.07.2005
              • 1914
              • Beograd

              #7
              sad ga balanizovaste, ako smem da primetim.
              ispadoh dalabu sto sam ugradio Landirenzo sa lambda kontrolom i onom elektricnom (pametnom) slavinom koja tripujem da malo pametnije pusta motor da povuce gas od banalnog sistema koji (da ne racunam "varalicu" za brizgaljke) je otprilike duplo jeftiniji. i? "venturi je venturi"? rizik je isti? potrosnja (efikasnost, opsti utisak) su isti?

              e, dzebajga
              .

              Comment

              • Srdjan
                CBC Senator XXL
                • 30.09.2004
                • 2416
                • Bajina Basta/Beograd

                #8
                Uz duzno postovanje, ali mislim da Dora malo preteruje sa tim detonacijama... Ja vozim auto sa karburatorom na gas oko 2god i od tada sam presao oko 100.000km i nijedamput nisam cuo detonaciju a svecice menjam kad se setim, na oko 50-60.000km, filter gasa prvi put zamenio na 70.000km od ugradnje, filter vazduha isto kad se setim... Auto voze tri osobe, od dosta spore voznje do extra brze i nista... Kablovi takodje fabricki stari 16godina... Dakle ako neko stvarno uspe da napravi detonaciju na karburatoru SVAKA MU CAST!!!!
                Druga stvar za injection, kada se ugradi lambda kontrola mislim da je iskljucena pojava detonacija ciji je uzrok nedostatak gasa ili nesto slicno... Ako je struja neispravna onda ce detonirati... Sto se struje tice, zamenis svecice, zamenis kablove, eventualno bobinu i to je to, nema vise detonacija, mozes da ga vozis kako hoces, da ga patosiras u drugoj i slicno... Ako je ugradjeno kako treba lambda kontrola je dosta bolji izbor nego obican sistem...
                Lancia Kappa 2.0 20v

                Comment

                • Dora
                  Nadzornik!!!
                  • 24.10.2004
                  • 17451
                  • Novi Sad
                  • FIAT

                  #9
                  Uz dužno poštovanje, Dori je to posao... Posao se sastoji od ugradnje i popravke sistema. Te aute što si ti video ja sam video danas puta 8 a sutra verovatno približno. Svaki dan bar neko dodje da kuka zbog detonacije.
                  Da si bolje čitao video bi da sam napisao da se na karburatoru baš treba potruditi za izazivanje detonacije.

                  To što ti smatraš da je bacanje para za injection sistem napraviti injection gas je tvoja stvar i volja ali nemoj da ubedjuješ druge da će sa lambda kontrolom izbeći detonaciju kad patosira pedalu u drugoj na 700 obrtaja, doće neko da mu platiš štetu...Neko će reći da si u pravu jer on to isto može ali...

                  Ako neko pita jel sigurno od detonacije onda se odgovori ne, venturi nije siguran od detonacije i tačka. Isto kao loto, jednom će neko izvući, kad i ko ne zna se...
                  Ovde se piše nešto pametno, samo ne znam šta...

                  https.autogas.rs

                  Comment

                  • Dora
                    Nadzornik!!!
                    • 24.10.2004
                    • 17451
                    • Novi Sad
                    • FIAT

                    #10
                    Originally posted by dekideki
                    sad ga balanizovaste, ako smem da primetim.
                    ispadoh dalabu sto sam ugradio Landirenzo sa lambda kontrolom i onom elektricnom (pametnom) slavinom koja tripujem da malo pametnije pusta motor da povuce gas od banalnog sistema koji (da ne racunam "varalicu" za brizgaljke) je otprilike duplo jeftiniji. i? "venturi je venturi"? rizik je isti? potrosnja (efikasnost, opsti utisak) su isti?

                    e, dzebajga
                    Želje slušalaca su jedno a realnost drugo... U svakom slučaju da sa lambda kontrolom imaš bolju potrošnju i bolje performanse a i rizik od detonacije usled malo plina je smanjen na minimum. Rizik od prazne boce ili loše svećice a ti ih imaš 8 nije smanjen, rizik da crkne lambda sonda nije nestao. Sad mi reci da to sve nisi znao....
                    Ovde se piše nešto pametno, samo ne znam šta...

                    https.autogas.rs

                    Comment

                    • smarac07
                      CBC Član
                      • 10.09.2006
                      • 21
                      • Bg,

                      #11
                      Detonacije

                      Ugradio sam Marinijev uredjaj sa Lambda kontrolom ( Volvov B234 ne moze bez nje), odvojenim emulatorom, kompom zaduzenim samo za plin i svim slicnim glupostima.
                      Svece menjam na 15 do najvise 20K km, filtere takodje ritualno.

                      Ali, dzaba, par puta sam imao nezgodu sa detonacijom.

                      Zbog sistema kojim vazduh dolazi do usisne ( air box, protokomer, cev sa izvodima za kontrolu gasa i ler, rasprsivac, Throttle Body, usisna sa railom i brizgaljkama, merac pritiska, povratni vod) nemam klapnu, vec samo gumicu.

                      I rezultat nije bio katastrofan (mnogo).

                      Prvi put mi je skinuo crevo koje ide od u**** vazduha do integralne kontrole gasa (lepili epoxyjem, polu uspesno), drugi put isto to (onda sam otkrio lepotu kalemljenja metala na plastiku), treci put selne.
                      I onda je prestao ( ne cujem ih).
                      Zasto?
                      Izvadio sam i ocistio kontakte sonde, proverio joj napon i ponovo je usrafio.

                      Detonaciju je tesko izbeci i izazivaju je i vrlo banalne, naizgled nebitne stvari ( filter za vazduh, vlaga u sistemu, fals vazduh, malo vazduha, svece, izduv u losem stanju, problem sa elektrikom).

                      Ako se moze treba ici na ubrizgavanje, ako ne, obratite paznju da je to osetljiv sistem snabdevanja gorivom i da i ostale sistemi u motoru treba da budu u solidnom stanju.
                      Volvo, for life

                      Comment

                      • dekideki
                        CBC Senator XXL
                        • 26.07.2005
                        • 1914
                        • Beograd

                        #12
                        @Dora:
                        necu, sve sam to znao. ali sam hteo da procitam potvrdu od tebe da nisam bio blesav, i da sam dobro izabrao sto se tice ugradnje. ipak mi je sekvent bio van moje lige, bar sto se cene tice. kamo lepe srece.
                        elem, da te ne citiram...
                        sad je uokvirena prica o venturiju kao takvom. mislim da je bilo malo nedoreceno na pocetku i u fazonu "lambda ili ne, nahebacete". kazem previse pojednostavljeno. upravo iz razloga da se ne sire zablude, kao sto si i ti malopre opomenuo da ne dodje do iste.

                        veliki pozdrav za tebe Doro. RESPECT uvek. znam da te zi da pises 151. put o istoj stvari, ali su mi uvek u glavi ljudi koji su veceras prvi put svratili na forum i sutra idu da se rasputuju gde da ugrade najprostiji venturi na injection. ja inace kad vidim tako odradjen auto, prodje me blaga jeza. zato mi je ispala super varijanta da sam kod IvanaT ugradio a ne kupio budzevinu...

                        a sto se tice mogucnosti da nesto podje po zlu, ima mesta koliko hoces. pogotovo kod mog motora. zato, pazljiva voznja, odrzavanje na vreme (i pre toga), i ... ma ja sta god radio, radim u stvari da smanjim sansu da po zlu krene. i nista vise od toga!
                        .

                        Comment

                        • Marko001
                          CBC Senator XXL
                          • 09.09.2006
                          • 1070
                          • Belgrade

                          #13
                          čovek kad sve presabere ispada da je najbolje voziti auto sa karburatorom guta loše gorivo bez naročitih problema,ne može da te zeza elektronika, ugradnja plina jeftina, a i detonacije skoro nemoguće izazvati...

                          Comment

                          • Dora
                            Nadzornik!!!
                            • 24.10.2004
                            • 17451
                            • Novi Sad
                            • FIAT

                            #14
                            A šta misliš što su ukinuli karburatore, briga ua okolinu ???? kad bi se gadjali šinobusima...
                            Ovde se piše nešto pametno, samo ne znam šta...

                            https.autogas.rs

                            Comment

                            • Srdjan
                              CBC Senator XXL
                              • 30.09.2004
                              • 2416
                              • Bajina Basta/Beograd

                              #15
                              Originally posted by Dora
                              To što ti smatraš da je bacanje para za injection sistem napraviti injection gas je tvoja stvar i volja...
                              Da to si u pravu, to je moje licno misljenje i kad god se radi o varijanti sa metalnom granom onda cu uvek ugraditi sistem sa lambda kontrolom jer sam ga imao na autu i znam sta moze i kako moze... Kada se radi o plasticnoj grani ili turbo motoru onda naravno sekvent...
                              ali nemoj da ubedjuješ druge da će sa lambda kontrolom izbeći detonaciju kad patosira pedalu u drugoj na 700 obrtaja, doće neko da mu platiš štetu...Neko će reći da si u pravu jer on to isto može ali...
                              Ovo nisam izmislio... Ugradio sam gas lovato lambda kontrol na fiata mareu, u pocetku su mi se desavale detonacije zbog patosiranja papucice, onda sam kontaktirao Ivana jer sam kod njega ugradio gas, i rekao mi je da zamenim kablove... Kada sam to odradio, auto od tada nema nikakvih problema pri voznji... Dalje, kada sam ga pitao da li sada smem da patosiram papucicu gasa rekao mi je da mogu do mile volje jer imam lambda kontrolu koja ce to sve korigovati!!! I tako je i bilo, vozio sam auto narednih 30.000km, svaki dan patosirao, jer mi se svidjao zvuk, potrosnja prosecna mi bila 12lit, sto znaci da ga nisam stedeo i ni traga od detonacija!!! Ali auto je imao uvek redovan servis... Na svakih 10.000km ulje+filter ulja+filter vazduha+filter gasa... Svecice na 20-30.000km, kablovi novi i to je to...
                              Ako neko pita jel sigurno od detonacije onda se odgovori ne, venturi nije siguran od detonacije i tačka. Isto kao loto, jednom će neko izvući, kad i ko ne zna se...
                              Tacno, ako je pitanje bas konkretno da li je sigurno od detonacije, odgovor je NE!!! Ali treba naglasiti da te detonacije prvenstveno dolaze od neispravnog sistema za paljenje, odnosno od svega sto ima veze sa strujom (svecice, kablovi, bobina...) a ako je ugradjen lambda kontrol sistem onda je rizik od detonacija uzrokovanih nedostatkom plina ili ako patosiras pedalu vrlo mali ili takoreci nepostoji!!!

                              Pozdrav!
                              Lancia Kappa 2.0 20v

                              Comment

                              Working...
                              X