Lambda kontrola,usisne grane i detonacije- osnove

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • ale944
    CBC Senator XXL
    • 20.03.2006
    • 1457
    • Beograd

    #16
    a ako je ugradjen lambda kontrol sistem onda je rizik od detonacija uzrokovanih nedostatkom plina ili ako patosiras pedalu vrlo mali ili takoreci nepostoji!
    nepostoji....dok ne pukne )
    Srdjane to je ipak samo tvoje licno iskustvo....
    Jedno od mojih licnih iskustava je da sam otisao na bubanj, kupio od bugarina sve komplet za 100 i kusur eura, ugradio sam van svih postojecih normi i standarda, i nisam imao problema sa patostiranjem gasa niti slicno. Radi se o multipoint injection automobilu.
    potrosnja zadovoljavajuca, performanse takodje.
    i sta sad, treba da pricam da to tako treba i da je to normalno...
    moji razlozi za ovakav sistem su bili da ako vec kupujem sranje(venturi) onda nek bude najjeftinije moguce.
    lambda kontrol mu dodje ko oni karburatori sa lamda sondom )
    cena lambda kontrola nije mnogo niza od injectiona a posto su razlozi za ugradnju plina obicno ekonomske prirode onda se moze otvoriti i pitanje isplativosti lambda kontrola vs injectiona.
    A da moze da pukne - moze. to sto tebi nije pucalo ne znaci da nekom drugom nece ili mozda cak i tebi i to kad se najmanje nadas.
    poenta je shvatiti da kod venturija, sa l.kontrol ili bez postoji UVEK VELIKA USISNA GRANA PUNA EKSPLOZIVNE SMESE.
    valjda ne treba dalje objasnjavati..
    http://www.novaspeed.rs CHIPTUNING & FAP/DPF Off

    Comment

    • Srdjan
      CBC Senator XXL
      • 30.09.2004
      • 2416
      • Bajina Basta/Beograd

      #17
      Originally posted by ale944
      sa l.kontrol ili bez postoji UVEK VELIKA USISNA GRANA PUNA EKSPLOZIVNE SMESE.
      valjda ne treba dalje objasnjavati..
      Koja ce da pukne odnosno da detonira kad???? Pa kad se desi varnica ranije nego sto treba ali to opet nema veze sa lambda kontrolom, vec sa neispravnim sistemom za paljenje! To ce da detonira i sa lambdom i bez nje!!! Ja nigde nisam rekao da nema detonacija sa lambdom vec da se one desavaju zbog neispravne struje a da je manja verovatnoca da ce sa lambda kontrolom detonirati usled nedostatka plina ili patosiranja!!!
      Jos nesto, finansijski momenat.. Dosta ljudi nece ili nemaju pare da daju na sekvencionalni sistem, e za takve ima resenje ukoliko je auto sa metalnom granom i to resenje se ogleda u lambda kontroli koja nije toliko losa koliko Dora prica! Da je losija od sekvencionalnog to DA, ali da je toliko losa to NE!
      Jos nesto, kada prodajes sa plinom auto, uvek mozes da postignes vecu cenu ali koliko??? Pa za 200-300eur i to je to... 99% posto ljudi ne zna ili ih ne zanima sta je sekvent i njih sta briga sto si ti platio 1000eur kad su oni culi da moze za 300eur!!! Ako ugradis lambda kontrolu opet ti racunaju plin 250-300eur jer oni i ne znaju sta je to i opet su culi da je ugradnja plina 300eur pa im nije jasne sto bi taj auto bio npr. 500eur skuplji!!!
      Lancia Kappa 2.0 20v

      Comment

      • supercow
        CBC Član
        • 14.08.2006
        • 98
        • Zarkovo - BG.

        #18
        srdjan @ To je relativno , vecina kupaca kada kupuje bolji auto koj ima ugradjen plin , misli da je takav auto mnogo vise presao , sto obicno i jeste slucaj . Niko nestavi seqvent od 1000 evra i proda auto odmah .

        pozdrav
        STOP !!! Akcizama na gorivo i RTS pretplati !!! Podrzite grupu na http://www.facebook.com/group.php?v=...d=238507471828

        Comment

        • ale944
          CBC Senator XXL
          • 20.03.2006
          • 1457
          • Beograd

          #19
          Koja ce da pukne odnosno da detonira kad???? Pa kad se desi varnica ranije nego sto treba ali to opet nema veze sa lambda kontrolom, vec sa neispravnim sistemom za paljenje!
          u teoriji da. u praksi puci ce kad kad pukne.
          pa posle misli da li je varnica, da li je ventil, da li je itd.....
          rece dora, sta ako ti lambda sonda rikne bez najave ?
          sta ako ti kapa probije bez najave?
          sta ako kabl probije bez najave?
          a sve si novo stavio i opet se desi...
          kad prodajes auto, ljudi itekako znaju da li je sekvent, lambda itd...
          ne prodaju se kola na stocnoj pijaci ipak...
          http://www.novaspeed.rs CHIPTUNING & FAP/DPF Off

          Comment

          • overspeed
            CBC Senator XXL
            • 24.05.2005
            • 2779
            • Kosovska Mitrovica

            #20
            @ Srdjan:

            Vidi, ja razumem shta hocesh da kazhesh. Moje iskustvo je slichno tvojem, ali to ne znachi da ce svi biti iste srece. =] Mnogo zavisi od samog auta/modela, neki se dobro prilagodjavaju plinu, neki bash nikako, kod nekih je mogucnost detonacije veca, kod drugih manja, kod nekih se chak i usled detonacije samo svuche gumica ili crevo, drugi zavrshe sa ozbiljnim problemom itd itd Dakle, govorimo o individualnim iskustvima, ali se ne mozhe generalizovati i reci da je Lambda kontrola sistem "imun" na detonacije pod uslovom da je sve u redu sa strujom i instalacijama. Jer jednostavno nije...

            Ja sam lichno sa LovEco Pro sistemom imao 3 detonacije za ovih godinu dana i nekih 15-ak k km. Kvalitet odradjenog posla je bez sumnje odlichan, atest bez problema, dakle nije to u pitanju... Prvi put sam "zaglavio" neposredno po ugradnji. Problem je bio u svecicama i kablovima, koji su nakon posete servisu zamenjeni i onda sam se vozio 7-8 meseci bez problema. Pre par meseci sam imao josh dve uzastopne detonacije u dva dana (samo "svuchena" gumica). Kablovi i svecice OK, struja uopshte, filter za vazduh u tom momentu "star" tek par hiljada km... ALI se ipak desilo... Opet sam smorio Ivana, malo nashtelovan sistem, i shta god da su mu uradili od tad se opet vozim bez problema =]

            Ipak, ma koliko redovno ja odrzhavao auto (a odrzhavam) i ma koliko poshtovao sva pravila odnosno preporuke tokom vozhnje na plin (a poshtujem), pouchen lichnim iskustvom uvek sam svestan da mozhe opet da se desi. Ranije sam imao srece u smislu da se samo svukla gumica i u jednom sluchaju spalo crevo kod ICV ventila, ali je pitanje hocu li sledeci put imati toliko srece... Mozhda se ne desi nikad, a mozhda vecheras, ali je iluzorno misliti da nije moguce da se desi ponovo...

            U vezi izbora lambda-kontrol sistema, to je jednostavno pitanje platezhne (ne)moci i tu se zavrshava svaka pricha na temu. Meni je bilo malo mnogo da svojevremeno na svoj auto stavim sekvencijalni sistem iz 2 razloga, prvo shto sam se vec bio ekonomski "ispucao" za auto+carinu+registraciju+prvi servis, a drugo shto je sistem u tom trenutku koshtao 20% od cene mog auta, pa nisam video puno smisla u tome. Jeste sekvencijalni skup ali to ima svoj razlog.

            Ipak, moje LICHNO iskustvo sa LovEco-m je odlichno, performanse su neznatno "narushene" u smislu max brzine i brzine "response-a" motora, ali ekonomski momenat sve to stavlja u drugi plan... Ovako razmishljam pre svega jer sam imao srecu da moj auto dobro podnosi i prihvata konverziju, chak je i te detonacije "svario" bez ozbiljnih posledica. ALI, da mi je kojim sluchajem jedna od tih detonacija "prosvirala" neko crevo, kucishte, neki ventil ili lambdu, i ostavila nasred puta - ne verujem da bih tako razmishljao... Znachi, uzhivam ja u LovEcu, poshtujem pravila i preporuke shto se vozhnje na plin tiche, ali sam ipak stalno na oprezu i donekle u strepnji od detonacije. Kod sekventa nema toga, samo "sedi i vozi" Ono shto hocu da kazhem je da sekvencijalni sistem vredi toliko jer pored dodatno poboljshanih performansi (u odnosu na lambda kontrolu), "slobode" u vozhnji (nema ogranichenja tipa bez naglog stiskanja gasa i sl.), ne predstavlja potencijalnu opasnost kao venturi kod detonacije, pre svega i bitnije od svega daje MIR u smislu da ne mislish i ne strepish da u jednom trenutku detonacija MOZHE da se desi, iz ovog ili onog razloga i napravi ovoliku ili onoliku shtetu... A to je mozhda vazhnije od svega drugog, jer lichni mir nema svoju cenu
            http://www.bmw.tv

            Comment

            • *IvanT*
              CBC Senator XXL
              • 30.01.2005
              • 3234
              • Srbija, Beograd, Kara

              #21
              Ovako....

              Detonacija se moze desiti kako sa lambda kontrolom tako i sa direktnim ubrizgavanjem gasa. Naravno moze se desiti i kod motora koji se voze iskljucivo na benzin. Postoje dva razloga i svi ih vec znate : siromasna smesa i losa varnica.

              Kada se kod sekvencijalnih sistema za gas desi detonacija, koja je uzgred budi receno znatno blaza od one kod venturi sistema, za posledicu moze imati (u sigurno 50% slucajeva) stradanje gasnog injektora na cilndru na kojem se desila. Ukoliko se pojavi vise puta uzastopno, sto je obicno i slucaj jer se desva u voznji, a svecica ne bira kada ce da "baci" losu varnicu, injektor je vec mrtav. Kod svih tipova injektora je ista stvar, bez obzira na proizvodjaca. Steta je opet u zavisnosti od tipa injektora od 40-150E.

              Lambda kontrolu, neki motori prosto obozavaju, dok je kod nekih cak nemoguce ugraditi direktno ubrizgavanje (motori sa niskoomskim injektorima).

              Lambda kontrolni sistemi se na zapadu ugradjuju na ogroman broj vozila (cak i novih), ali je tamo i "kultura" odrzavanja auta na mnogo visem nivou nego kod nas. Evo par primera koji se testiraju direktno u fabrici, a radi se cak o motorima sa plasticnom usisnom granom.







              Evo primera lambda kontrole na EURO4 motoru (lepo ste procitali), koji ima plasticnu usisnu granu. Radi se o novom tipu LCSa koji je iskljucivo predvidjen za EURO4 motore. Sad je tu pitanje: "zasto fabrika razvija LCS za Euro4 ?". Ja licno nikada necu ugraditi lambda kontrolu na motor sa plasticnom usisnom granom, ali Italijani kazu da to radi bez problema, a ja kazem: " da ali na zapadu".

              Evo jos:








              Dobar, ali bas dobar LCS, je odlicna stvar za mnogo tipova motora, ali je za mnoge najbolje direktno ubrizgavanje gasa. Jel smo se razumeli?
              http://www.lovatogas.co.rs

              Comment

              • Srdjan
                CBC Senator XXL
                • 30.09.2004
                • 2416
                • Bajina Basta/Beograd

                #22
                Originally posted by IvanT
                Kada se kod sekvencijalnih sistema za gas desi detonacija, koja je uzgred budi receno znatno blaza od one kod venturi sistema, za posledicu moze imati (u sigurno 50% slucajeva) stradanje gasnog injektora na cilndru na kojem se desila. Ukoliko se pojavi vise puta uzastopno, sto je obicno i slucaj jer se desva u voznji, a svecica ne bira kada ce da "baci" losu varnicu, injektor je vec mrtav. Kod svih tipova injektora je ista stvar, bez obzira na proizvodjaca. Steta je opet u zavisnosti od tipa injektora od 40-150E.
                Ivane, zasto se desavaju detonacije na sekventu? Zbog siromasne smese ili struje? Da li i kjod sekventa vazi ona prica da moraju da se menjaju svecice na vreme, da se smanji zazor i da se kupe novi kablovi kao sto to mora kod obicnih sistema i sistema sa lambda kontrolom? Kada sekvent detonira i osteti injektor jel to pokriveno garancijom ili se placa iako je ceo ugradjeni sistem pod garancijom?
                Lancia Kappa 2.0 20v

                Comment

                • *IvanT*
                  CBC Senator XXL
                  • 30.01.2005
                  • 3234
                  • Srbija, Beograd, Kara

                  #23
                  Ivane, zasto se desavaju detonacije na sekventu? Zbog siromasne smese ili struje?
                  Moze da se desi u oba slucaja, mada je ona varijanta sa losom varnicom daleko cesca (95%).

                  Da li i kjod sekventa vazi ona prica da moraju da se menjaju svecice na vreme, da se smanji zazor i da se kupe novi kablovi kao sto to mora kod obicnih sistema i sistema sa lambda kontrolom?
                  Interval zamene svecica i kablova je 15.000 km, makar tako preporucuje fabrika, osim u slucaju kada se radi o iridijumskim ili platinumski svecicama.
                  Onda je interval naravno produzen, za zamenu svecica. Noviji automobili, uglavnom imaju bobine za svaki cilandar posebno, tako da su kablovi retkost, ali kada ih ima sledi zamena na 15k km.

                  Kada sekvent detonira i osteti injektor jel to pokriveno garancijom ili se placa iako je ceo ugradjeni sistem pod garancijom?
                  Pa znas kako. Ja insistiram na novim kablovima i svecicama prilikom ugradnje, kao i na redovnom servisiranju svakih 10.000 km, da bi garancija vazila (zamene filtera...), tako da uvek znam i mogu da proverim da li su kablovi i svecice u dobrom stanju, tako da je svaki kvar na sistemu, pa makar bio prouzrokovan i losom varnicom, pokriven garancijom.
                  http://www.lovatogas.co.rs

                  Comment

                  • Dora
                    Nadzornik!!!
                    • 24.10.2004
                    • 17451
                    • Novi Sad
                    • FIAT

                    #24
                    Originally posted by overspeed
                    Ono shto hocu da kazhem je da sekvencijalni sistem vredi toliko jer pored dodatno poboljshanih performansi (u odnosu na lambda kontrolu), "slobode" u vozhnji (nema ogranichenja tipa bez naglog stiskanja gasa i sl.), ne predstavlja potencijalnu opasnost kao venturi kod detonacije, pre svega i bitnije od svega daje MIR u smislu da ne mislish i ne strepish da u jednom trenutku detonacija MOZHE da se desi, iz ovog ili onog razloga i napravi ovoliku ili onoliku shtetu... A to je mozhda vazhnije od svega drugog, jer lichni mir nema svoju cenu
                    Upravo to, vredi sve pare jer se vozaš i ne misliš. Ja vozim karburator i injection na plin a kad mi sin da vozim i sekvent. Imam blokadu u glavi i svaki auto vozim različito, ide mi na šargarepu da stalno šaltam Sieru u nižu brzinu da ne bi... Opela (karburator) ubacim u A (treća brzina) i vozam se po gradu kako mi padne na pamet. Sekvent isto tako.
                    Moja mana je da ja ne tretiram plin kao 300 ili 350 evra nego kao 550 kad se sve stavi. Za 400 evra da se jedim?? pa jedino ako sam blesav, i to godinama....

                    @ Srdjan
                    pretpostavljam da si ti sad neki etalon jer se tebi nije nikad desila detonacija. Imaš mator auto, da je neki noviji, i sa sekventom upali ček endžin a ne sa venturijem. Uopšte nema veze jel plastika ili metalna grana. Noviji počinje od 2000....
                    Ovde se piše nešto pametno, samo ne znam šta...

                    https.autogas.rs

                    Comment

                    • sw.brick
                      CBC Senator XXL
                      • 09.10.2004
                      • 8141
                      • Beograd, barajevo-zemun
                      • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

                      #25
                      no pošto je u usisnoj grani smeša gasa i vazduha pod pritiskom onda dolazi do curenja gasa odnosno smeše kroz te rupe...
                      hm...
                      u usisnoj grani kao sto ime kaze smesa se u****va (u cilindre) a to znaci da tamo vlada potpritisak ilinegativni pritisak (da ne kazem vakum) i fas nigde ne curi napolje..

                      uredjaj sa Lambda kontrolom ( Volvov B234 ne moze bez nje),
                      iz prakse, nije bas.
                      prevezao jedno 50.000+km sa tim motorom sa venturijem i bez lambda kontrole bez problema. Volvo koristi LH 2.4 koji je prilicno glup sistem sa tzv batch ubrizgavanjem.

                      nije potreban ni emulator dizni posto ECU nema pojma o njihovom stanju ili postojanju, dovoljan je (putem prekidaca gasnog uredjaja) iskljuciti "noise supression relay" koji fabricki postoji vec ugradjen i koji kontrolise napajanje brizgaljki
                      jedini uslov za taj motor je da je perfektno zaptiven komplet usis, i onda radi savrseno na gas
                      volvo
                      945 SE turbo lpg
                      344 GL lpg

                      Comment

                      • Srdjan
                        CBC Senator XXL
                        • 30.09.2004
                        • 2416
                        • Bajina Basta/Beograd

                        #26
                        Originally posted by IvanT
                        Interval zamene svecica i kablova je 15.000 km, makar tako preporucuje fabrika, osim u slucaju kada se radi o iridijumskim ili platinumski svecicama.
                        Nesto mi to mnogo kratka kilometraza za kablove.. Pa to neko predje za 2-3 meseca!!! Ja npr. u taxiju to predjem za oko 70dana i uopste mi se ne bi isplatilo da svakih 2 meseca kupujem kablove koji su oko 70eur za moj auto... Da nisi mozda mislio na 150.000km?
                        Lancia Kappa 2.0 20v

                        Comment

                        • Srdjan
                          CBC Senator XXL
                          • 30.09.2004
                          • 2416
                          • Bajina Basta/Beograd

                          #27
                          Originally posted by Dora
                          pretpostavljam da si ti sad neki etalon jer se tebi nije nikad desila detonacija. Imaš mator auto, da je neki noviji, i sa sekventom upali ček endžin a ne sa venturijem. Uopšte nema veze jel plastika ili metalna grana. Noviji počinje od 2000....
                          Naravno da nisam... Pa ja sam sve ovo sto znam o gasu naucio od tebe i Ivana, pre dve godina nista nisam znao kao vran konj... Ali isto tako sam objektivan i za svoje pare znam da li nesto vredi ili ne... A to oko detonacija, procitaj malo bolje i videces da sam ih imao i da ne pricam napamet...
                          Pozdrav...
                          Lancia Kappa 2.0 20v

                          Comment

                          • Dora
                            Nadzornik!!!
                            • 24.10.2004
                            • 17451
                            • Novi Sad
                            • FIAT

                            #28
                            Ok, smo jedno pitanje pa da se razilazimo...
                            Kod kuće imaš TV u boji, mislim svi ih imaju a ja se sećam i onog prvog RR Niša crnobelog.
                            Uz pretpostavku da se ima gde kupiti, što ga ne uzmeš umesto onog u boji, ima sliku ima ton a i radi poso? Isto važi za monitor, šporet na drva umesto električnog, električni roštilj umesto običnog upss.... Jesi stavio alarm na kola ili centralnu, šta će ti imaš ključ i bravu .... I tako to...
                            Jel bi ja vozio S_Tipe, ma vozio bi ga ko bela lala al mi nešto bioritam loš danas... Videću sutra kad se probudim kakav je period...
                            Ovde se piše nešto pametno, samo ne znam šta...

                            https.autogas.rs

                            Comment

                            • dranix
                              CBC Senator XXL
                              • 04.10.2004
                              • 3079
                              • Antwerpen/Belgium
                              • Saab 9-3

                              #29
                              Pa dobro Srdjane ne budi tako sitnicav. Zar ti stvarno mislis da je Ivana uhvatila suncanica na moru pa misli da se menjaju kablovi na 15k?
                              Naravno da je mislio na svecice samo. Sto se kablova tice oni ne prelaze kilometrazu niti prolazak elektricne energije kroz njih pruzrokuje "starenje". Visokonaponski kabl moze da bude nov i los ako je recimo stajao na vlaznom mestu preterano dugo. Naravno da na starenje u smislu veka trajanja spada i broj puta grejanja i hladjenja kao i vibracije itd. Sigurno kablovi u subtropskoj i slicnim jako vlaznim klimatskim uslovima traju znatno krace. Sasvim je druga prica da pojedine vrste tzv. visokonaponskih kablova uopste nisu po kvalitetu upotrebljenog materijala i izrade ni blizu onoga sto bi trebali da budu za tih mozda 150k a cesto ne valjaju u trenutku montaze (gori se pokazu nego oni stari).
                              Ja bi pre smanjio zazor na svecicama cak i na 0,60 ako mi je sigurnost najvaznija a samo fabricko paljenje neko od zastarelih.
                              Ljudima koji redovno odrzavaju svoja vozila a posebno onima koji predju veliku kilometrazu sa kratak vremenski period mislim da i nije potrebno posebno naglasavati sta se i kako najbolje radi jer to vec odavno znaju i sami ili bi bar MORALI da znaju.

                              Comment

                              • Srdjan
                                CBC Senator XXL
                                • 30.09.2004
                                • 2416
                                • Bajina Basta/Beograd

                                #30
                                Originally posted by dranix
                                Pa dobro Srdjane ne budi tako sitnicav. Zar ti stvarno mislis da je Ivana uhvatila suncanica na moru pa misli da se menjaju kablovi na 15k?
                                Naravno da je mislio na svecice samo.
                                Bogami Dranix lepo je covek rekao i da se to odnosi na kablove pa rekoh da priupitam da se nije za.ebo... Ko zna, mozda je suncanica, dugo ga nije bilo....

                                Originally posted by IvanT
                                Interval zamene svecica i kablova je 15.000 km, makar tako preporucuje fabrika, osim u slucaju kada se radi o iridijumskim ili platinumski svecicama.
                                Onda je interval naravno produzen, za zamenu svecica. Noviji automobili, uglavnom imaju bobine za svaki cilandar posebno, tako da su kablovi retkost, ali kada ih ima sledi zamena na 15k km.
                                Lancia Kappa 2.0 20v

                                Comment

                                Working...
                                X