Stelovanje smese...Gde sam pogresio?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Aladin
    CBC Senator
    • 17.08.2005
    • 223
    • Beograd

    Stelovanje smese...Gde sam pogresio?

    OK, o ovome je pisano vec a i ja sam to radio ali... Citroen BX 16TRS, BRC isparivac.

    Zamenio sam filter za vazduh i nastelovao smesu po dobro poznatom Dorinom uputstvu: Auto na 3000 rpm, zavrnes dok ne pocne da se gusi, odvrces dok povecava broj obrtaja, ondak odvrnes jos frtalj kruga i to je to!
    Uradio! A i nije mi prvi put... Medjutim ovaj put nije bas sve OK. Elem, auto ide dobro, dobro ubrzava i na niskim i na visokim obrtajima. Problem je ler gas. Ne seta mnogo gore dole ali se motor dok radi na leru nekako strese na svakih nekoliko sekundi. Na auspuhu mlaz izduvnih gasova nije ujednacen nego se cuje nekakvo "puf, puf" u trenutcima kad se "strese"
    Mlogo nervira u gradskoj guzvi i stajanju na semaforu...
    I da, naravno da sam nastelovao ler na isparivacu posle stelovanja smese...
    Sta sam za@$bo? Prebogata ili presiromasna smesa ili mu je neki drugi antrak???
    Ko prvi devojci - sam u nju upada!
  • *IvanT*
    CBC Senator XXL
    • 30.01.2005
    • 3234
    • Srbija, Beograd, Kara

    #2
    Mozda i nisi pogresio. Ako se na auspuhu cuje nepravilan rad motora, znaci da neki cilindar "nije odradio". Uzrok tome moze da bude losa varnica, pa prekontrolisi kablove i svecice. Eventualno, malo obogati smesu na leru i vidi da li ce pucketanje u auspuhu prestati.
    http://www.lovatogas.co.rs

    Comment

    • Aladin
      CBC Senator
      • 17.08.2005
      • 223
      • Beograd

      #3
      Pa sad, svecice su stare jedno sest meseci a kablovi dobri.

      Pre zamene filtera nisam imao ovake simptome... Doduse, kad sam menj'o filter usput sam ocistio i svecice NGK V line, proverio zazor koji je 0.6, kapu, ruku... Probao sam i da obogatim smesu, da odvrnem staf na crevu jos celih pola kruga u odnosu na ono kako bi trebalo. Tad sam imao utisak da se ono "puf, puf.." cuje jos cesce.... Probao sam i da sraf malo zavrnem....
      Ali ipak cu proveriti kablove i svecice jos jednom.....
      Ko prvi devojci - sam u nju upada!

      Comment

      • niksek
        CBC Član
        • 25.03.2006
        • 37
        • Užice

        #4
        Da li može da bude filter od gasnog uređaja da je zaprljan?

        Comment

        • ABARTH
          CBC Senator XXL
          • 19.07.2006
          • 364
          • Vršac,Banat,Vojvodin
          • SKALA 65

          #5
          Ne to nisu simptomi zaprljanog gasnog filtera,obicno i uvek auto radi na leru kako valja,a kada treba da povuce prilikom dodavanja gasa motor posustaje gusi se pa cak i ugasi kao kada ti je gas u boci pri kraju.

          Comment

          • ABARTH
            CBC Senator XXL
            • 19.07.2006
            • 364
            • Vršac,Banat,Vojvodin
            • SKALA 65

            #6
            Re: Stelovanje smese...Gde sam pogresio?

            Originally posted by Aladin
            Zamenio sam filter za vazduh i nastelovao smesu po dobro poznatom Dorinom uputstvu:. Problem je ler gas. Ne seta mnogo gore dole ali se motor dok radi na leru nekako strese na svakih nekoliko sekundi. Na auspuhu mlaz izduvnih gasova nije ujednacen nego se cuje nekakvo "puf, puf" u trenutcima kad se "strese"
            Dali je pre zamene filtera za vazduh radio tako? Ako si sacuvao taj stari filter probaj da ga vratis i proveris onda kako radi( normalno uz ponovno prestelavanje)
            Moguce je usled zamene novog filtera,(ako je novi filter jos malko redji) da motor dobija vise vazduha.Mozes probati da rukom na usisnom delu kucicsta filtera malo smanjis otvor ,pa proveris to jest slusas kako ce se onda ponasati na leru

            pozdrav

            Comment

            • sw.brick
              CBC Senator XXL
              • 09.10.2004
              • 8141
              • Beograd, barajevo-zemun
              • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

              #7
              ako je povremeno puf puf, ja tipujem na varnicu, i problem stvaranja iste negde u lancu. obicno su to kablovi ili razvodna kapa sa dogorelim kontaktima po mom iskustvu.

              ili negde ima fals vazduha na usisu.
              prve pretpostavke gde bih ja gledao.
              volvo
              945 SE turbo lpg
              344 GL lpg

              Comment

              • Aladin
                CBC Senator
                • 17.08.2005
                • 223
                • Beograd

                #8
                Opet sam prekrsio zlatno pravilo: Nikada ne radi dve bitne stvari odjednom. Ne, auto je radio normalno pre zamene filtera. Eh, da sam ja samo zamenio filter znao bih da je problem nastao zbog toga, tj. smese...

                Ali ja sam u isto vreme ocistio svecice, razvodnu kapu i ruku..
                Kapa i ruka su stare 6-7 meseci a kablovi original Citroenovi silikonski. Svecice NGK V-line, sa predjenih oko 12 - 13000km, ociscene . U voznji ne osecam nikakvo seckanje ili nameru za detonacijom. Problem je kad stanem na semaforu, posle desetak sekundi pocne da se "stresa"... Tad na sekund, dva spusti obrtaje...
                Secam se, kad sam ono pre 100 godina, vozio na benzin da se culo to "puf, puf" iz auspuha kad smesa nije dobra...
                Kako bilo, za vikend su me uhapsili prijatelji da fizikalisem pa nisam stigao ponovo da skinem kapu, ruku i svecice pa cu danas da vidim da odem do Ivana ako ima vremena da pogleda smesu...
                E da, jos jedna novost.. sa potrosnje od oko 10 litara u gradu poceo je da trosi ko da vozim Grand Ciroki, oko 15....
                Ko prvi devojci - sam u nju upada!

                Comment

                • Aladin
                  CBC Senator
                  • 17.08.2005
                  • 223
                  • Beograd

                  #9
                  Epilog:
                  Bio sam kod Ivana, decko je sjajan... Pogledo mi smesu i zakljucio da je malcice prebogata, a tako sam je namerno malo odvrnuo, za svaki slucaj.. dok ne vidim sta me keca...
                  Medjutim, pre nego sam stigao do njega napunio sam bocu i imao utisak da se stucanje smanjilo. Kvalitet plina, pomislio sam.. Ali kasnije je opet ponekad krenuo da zaje@a$a... Tako mi ostaje da lepo zamenim svecice, pogledam jos jednom oko struje i to bi trebalo da bude to...
                  Ziveo metod eliminacije!
                  Ko prvi devojci - sam u nju upada!

                  Comment

                  • madwap
                    CBC Veteran
                    • 02.09.2006
                    • 177
                    • Beograd

                    #10
                    I jesi li sredio? Ne bih da otvaram novu temu.... kako mi obicni smrtnici stelujemo smesu, koji nemamo obrtomer? Ili mi se ipslati da ga teram da mi "kompjjuterski" steluju za 200 din?
                    Renault Twingo, 1.2
                    Ono što nemaš od dodatne opreme, ne može ni da ti se pokvari.

                    Comment

                    • Aladin
                      CBC Senator
                      • 17.08.2005
                      • 223
                      • Beograd

                      #11
                      Sredio sam, izvinjavam se sto ne pisah do kraja...
                      Jedna svecica je na keramici imala jedva primetnu pukotinu. Kad sam je malo natego prstima keramika je pukla. Zamenio svecice i sve radi super!

                      Sad, mozda sam je i ja kvrcnuo kad sam ih skidao da ih cistim. Jebjaga, necu tako da mislim, cu se osecam glupo....

                      A sto se tice stelovanja smese na venturi sistemu nemoj da pravis moju gresku.. Kad sam bio mlad, zelen i neiskusan korisnik plina, a opet iskusan korisnik kompjutera mislio sam da je to "kompjutersko" stelovanje jedino pravo. E ondak sam vid'o da je iskustvo prava stvar. Kompjuter jeste divna sprava ali nije bas svuda neophodan. A i naucilo se nesto u medjuvremenu na forumu i od Dore...
                      Dakle, onih 3000 obrtaja ne moraju da budu u obrtaj tacni, drzi odprilike izmedju 2500 i 3000. Bitno je samo da polugu gasa drzis na istom mestu tokom stelovanja da bi mogao da osetis povecanje broja obrtaja. Ostalo kako sam gore vec napisao.
                      A kad me ubode sedmica na lutriji pa na nekom novom Citroenu padne sekvencijalni, e ondak ce i kompjuter da se koristi....
                      Ko prvi devojci - sam u nju upada!

                      Comment

                      • madwap
                        CBC Veteran
                        • 02.09.2006
                        • 177
                        • Beograd

                        #12
                        Problem je sto nemam obrtometar uopste... pretpostavljam da je 3000 obrataja na mom Kadetu 1.3 negde oko 2/3 gasa... pa cu tako probati. A kompjuterski valjda oni mere izduvne gasove... sto ima logike, samo ne znam koliko to bas bazdareno i tacno meri...
                        Renault Twingo, 1.2
                        Ono što nemaš od dodatne opreme, ne može ni da ti se pokvari.

                        Comment

                        • vega
                          CBC Senator XXL
                          • 21.02.2006
                          • 324
                          • Beograd

                          #13
                          2/3 gasa na parkingu i motor ce ti se vrteti na 8k obrtaja... barem neko vreme.... ako razumes sta hocu da kazem.
                          Kakvi servisi, kompjuteri, sonde, cuda, muda... potrefi ga okvirno i vozi, ako imas iole osecaja za filing znaces dal mu treba jos ili manje. Ranije je pisano kako se auto ponasa sa viskom a kako sa manjkom goriva. Elementaran osecaj za filing i jedna ruka sa minimum 3 prsta se podrazumevaju.
                          ... and then the damn thing gone wild!

                          Comment

                          • Aladin
                            CBC Senator
                            • 17.08.2005
                            • 223
                            • Beograd

                            #14
                            Pa kod obicnog venturija i moze samo okvirno. Ali postoji okvirno i ovirnije... Vise puta opisan nacin stelovanja je odlican. E sad, mislio sam da po zvuku motora mozes da odredis broj obrtaja da bude okvirno 2 - 3000... Ni ja ne mogu da gledam u obrtomer i cackam pod haubom u isto vreme....
                            I da, nikako 2/3 gasa u leru... bice to mnooooogo vise od 3000.
                            Ko prvi devojci - sam u nju upada!

                            Comment

                            • vega
                              CBC Senator XXL
                              • 21.02.2006
                              • 324
                              • Beograd

                              #15
                              Ali vidis ovo npr. kod mene nece poceti da se gusi i da mu slavinu zavrnem do samog kraja, da li je to do shit slavine ili cega vec me ne interesuje... Znaci ne pije mi vodu opisani nacin.
                              Nastelovan je po metodi "probam ovako - probam onako", znam kako treba i mora da ide i to i trazim.... dok ne nadjem. Kako sam nastelovao pre par godina vise nisam dirao (osim leto-zima sezonske korekcije za po cetvrt kruga) i nema potrebe - ide za sve pare, normalna potrosnja, sve ok... sto kazu nahrani prasice i ne diraj dugmice. Druga stvar - nastelujes ga ti na parkingu na 3000 obrtaja i sve redom po ps-u i recepturi, ali da li to treba uzeti zdravo za gotovo ili ipak malo preispitati stvar u samoj voznji kada je auto pod opterecenjem i u realnim uslovima?
                              Poenta ovog mog kucanja je sledeca: venturi ce najbolje nastelovati njegov vozac pod uslovom da ima elmentarna znanja iz auto tehnike i ono sto se zove common sense. Da idem u neku supu gde ce mi auto stelovati neki babun (crvenodupi, i to sa pitanjem: Bato jel oces brzinu ili manju potrosnju) za 200 dinara meni ne pada na pamet.
                              ... and then the damn thing gone wild!

                              Comment

                              Working...
                              X