Masinski fakultet - atest gasne instalacije

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Dora
    Nadzornik!!!
    • 24.10.2004
    • 17451
    • Novi Sad
    • FIAT

    Masinski fakultet - atest gasne instalacije

    Uvod...

    Po prvi put ću moderatorsku funkciju upotrebiti da stavim lepljivu poruku a da nije u edukativne svrhe a možda će biti...
    Kanim se dugo da pokrenem ovakvu temu ali sve kao nema smisla, pa nije uredu pa..

    Činjenica da sam radio do 3 jutros a u 7 nastavio posao opovrgava ono moje pravilo da ne pišeš poruku dok si "svež" ali izuzeci ponekad iskušavaju pravilo...

    Razrada...

    Primer današnji me je baš ozlojedio, bilo je i pre toga ali ovo je prevršilo meru. Čovek je vraćen iz dva razloga. Prvi je opravdan jer je polako ispuštao plin na isparivaču. Ugradnja je bila pre više meseci a isparivač je bio iskrivljen, to jest nije bio u položaju kako sam ga namestio. Neki majstor se naslonio očigledno. To ume da izazove savijanje cevi u holenderu i treba je doteći.

    Drugi razlog je položaj miksera i nedostatak antidetonacionog uredjaja na neodredjenom delu usisne cevi ali po priči trebalo bi na grlu u**** da se nalazi. Sprava je neka koja izdržava 2 bara pritisak pa se onda otvara.





    Sve je montirano prema slici i koja je fabričko uputstvo.

    Gospodine pregledaču, objasnite mi gde da kupim tu spravu koja drži dva bara pritisak pa se tek onda otvara.

    Gospodine pregledaču objasnite mi pomoću kojih trikova ste saznali da to treba baš tamo da se montira.

    Gospodine pregledaču, objasnite mi koji je razlog zašto ne može proći atest bez te sprave, mislim koji je bezbednosni razlog?

    Gospodine pregladaču, recite mi da li ste ikad uživo prisustvovali ugradnji plinske instalacije ili su Vam samo na slikama pokazali? Da li su Vam uopšte pokazali?

    Gospodine pregledaču da li Vi uzimate pravo za supervizora za najboljeg, najvrsnijeg najnaj pregledača koji sve zna?

    Gospodine pregledaču, da li ste bacili pogled na dotični auto i osmotrili teren da vidite poluge od menjača tik uz cev u**** koje ne dozvoljavaju da se isti odmakne više od 1 cm a mikser je najmanje 3 pa je fabričko uputstvo za taj auto da se mikser montira kao na slici ili Vi znate napamet svaki auto.

    Gospodine pregledaču vi ste Magarac, pardon tri Magarca, saznao sam danas da ima i treći...

    Gospodine predledaču Vi ste neobrazovani, nestručni i tehnički nesposobni za posao koji obavljate a to je pregled plinske instalacije u svrhu dobijanja atesta radi učestvovanju vozila sa plinskim pogonom u saobraćaju.

    Nemate kanal ni dizalicu, zato propuštate vozila kojima je provučena cev za plin kroz oprugu auta pa je ista precvika, koja je provučena preko sajle ručne pa je precvika, koja je povezana plastičnim vezicama za bilo šta pa otpadne jer se štede čak i vezice, koja je postavljena na dva santimetra od izduvne grane i zategnuta ko struna da je ne možeš ni odmaći ako bi hteo učiniti dobro delo, koja nema ni santimetra viška da se zameni bugarski kratki burić jer propušta pa se mora menjati cela cev. Itd.... Mnogi primeri iz svakodnevne prakse sa slikama vaših atesta i dotične cevke... Dokumentacija je podebela.





    Gospodine pregledaču, šteta što radite na Fakultetu pa nemate internet i kompjuter da pročitate o ventilu koji sam pominjao a to je ovaj na slici. ispod viri Emegasova nalepnica ili Vam nisu pokazali sliku Lovatovog ventila? Možda su Vam dali neke druge slike na kvalitetnom papiru? Da li da napomenem da ima Vaš atest, da, ima Vaš atest. Na slici se vidi gornji zatvoreni čije pipanje izaziva erupciju tečnog gasa. Star je oko mesec dana što se vidi i po šrafovima koji blistaju... Takodje je primer šetajuće boce sa trakastim limom 0.5 mm i baštenskim crevom kap po kap a o šrafčinama od 6 mm da ne govorimo... ne može dalje iz kola a tu nek se tumba...

    Ova nebuloza takodje...


    Na Temerinskoj visi na jednom zidu diploma koja ukazuje sa ponosom da se u tom servisu radi atest uz vaš blagoslov. Ima još takvih servisa. Svakodnevno popravljam te blagoslove koji su opasni po život. Verovatno prema svecu i tropar...

    Svaki dan se pregleda minimum 30 a verovatno i 50 auta.
    50X3600=180000/80=2250 evrića, toliko košta jedna dizalica franko namontirana u bilo gde. od opreme posedujete jedan čančić sa sapunicom i četkicu za brijanje. I ja koristim sapunicu ali imam i sondu za ispitivanje, ako Vam zatreba rado ću pomoći, košta 20 evrića....
    Sve to puta 5 dana u nedelji pa puta meseci pa puta godina.
    Možda mi računica i nije baš najtačnija ali cenim da dobro zaradite ne radići ništa pametno i da bi mogli izdvojiti neku kintu za iznajmljivanje garaže i kupovinu dizalice a eventualno i fotoaparata, ima danas dobrih za 100 do 200 evrića.
    Gospodine pregledaču da li Vas možda grize savest što otimate pare bez pištolja pa morate to opravdati nebuloznim šlajzvrcnama ne bi li ispali veći Papa od Pape?
    Što izmišljate toplu vodu ili rupu na saksiji, treba samo da pitate ili čitate ovaj forum. E ta prokleta opcija search, ko li je izmisli....

    Ukinuli ste pregled u Subotici jer su imali kanal i dizalicu pa i digitalni fotoaparat da slikaju instalaciju i pregledali vozilo od A do Š bar pola sata i davali vrlo dobar atest. Izgovor je bio da ne rade kako treba pa su čak poništeni i retroaktivno izdati atesti a onda su normalno ti isti (vozači) morali doći do Vas da im uzmete meru, to jest pare. Da li da kažem da sad Vi idete u Suboticu sa putnim troškovima i pregledate aute?

    I mogao bih tako u nedogled ali sad mi je dosta pisanja, za razliku od Vas ja moram sutra nešto raditi i odgovarati za uradjeno. Mene je sramota kad uzmem pare za nešto što nisam uradio ili dobro uradio. Vidim da Vi nemate sa tim problema.


    Mislio sam da ovo zaključam ali ne bi bilo fer, mada ni oni nisu fer ali možda im neko dojavi ili odštampa pa dobijem i neki odgovor.

    Bube....
    Ovde se piše nešto pametno, samo ne znam šta...

    https.autogas.rs
  • alexa05
    CBC Senator XXL
    • 23.07.2006
    • 1769
    • Smederevo
    • Opel Vectra B 2.0DI 16v

    #2
    Pa ovo Doro i treba da se odstampa i izadje van okvira ovog foruma. Postoji cak i vrlo mala sansa da i oni vide ovaj text i da se bar neki od njih postide, ponavljam jos jednom vrlo mala sansa-apsolutno nikakva sto se stida tice! Uz tebe smo, bar ja. Za sta oni uzimaju pare mamicu im j...m.
    EX OPEL KADETT E C14NZ TUNED WITH LPG EQUIPMENT BY IVAN T

    NOW OPEL VECTRA B 2.0DI 16V (X20DTL)

    SVE PROLAZI PA CAK I DOZIVOTNA ROBIJA

    Comment

    • dfast
      CBC Senator XXL
      • 26.05.2005
      • 1302
      • Hoofddorp NL /Bgd

      #3
      Pa ima valjda i ovde na forumu masinaca, neka nam dojave za mail i poslacemo direktno. Probao sam na njihovom web sajtu da nedjem neku mail adresu ali je nema. Vazni linkovi pa istrazivanje pa institut koji je dugo under construction.


      Comment

      • zoranbg
        CBC Senator XXL
        • 23.03.2005
        • 4098
        • Rooster's Hill , Beog
        • Grande Punto 1.2

        #4
        JBGa ... dovoljno mi da procitam pa da se iznerviram....nece nijedne novine ovo da objave ..svi su bre postali djubrad...kolju se u pedu za sitnu i malomanje sitnu lovu
        @Dora .. .čuvaj živce-zdravlje ... u svakoj branši ima manje ili više idiotizma i pederluka..
        Lakota withdraw from treaties, declare independence from U.S.

        Comment

        • Dora
          Nadzornik!!!
          • 24.10.2004
          • 17451
          • Novi Sad
          • FIAT

          #5
          Ma ne očekujem ja odgovor od njih, da imaju malo savesti radili bi kako treba bar da opravdaju te pare što uzmu. Mislio sam za vesti iz nesvesti ovo da napišem ali je suviše gadljivo pa sam odustao.
          Poruka je više izraz gadjenja i revolta nego očekivanje da se nešto dogodi.
          Sajta nema jer to i ne spada stvarno pod Mašinski, to je Our za sebe. Pre sam mislio da te pare idu fakultetu ali sam posle saznao da je to manji deo a veći ide u gospodinov pregledački džep.

          Možda je to osveta malog Kineza jer sam vratio Voltrane a tesno se saradjuje, ko zna...
          Ovde se piše nešto pametno, samo ne znam šta...

          https.autogas.rs

          Comment

          • Heinz
            CBC Senator XXL
            • 30.09.2004
            • 1027
            • Beograd, Voždovac
            • Avensis 2.0 D4D

            #6
            Originally posted by dfast
            http://www.mas.bg.ac.yu/
            Dora piše o fakultetu u Novom Sadu ako se ne varam.
            Toyota Avensis 2.0 D-4D (2007)

            Comment

            • Dora
              Nadzornik!!!
              • 24.10.2004
              • 17451
              • Novi Sad
              • FIAT

              #7
              Da Mašinski u NS je u pitanju mada ni ostali retardi iz doba pre Jure nisu bolji. Vinča ima biser sa viskom, meri čovek od početka stakla ili od kraja krova. Ako visak udari u bocu ne valja montaža. Mislim da pod hitno treba javiti fabrikama da prave samo karavane za naše gospodine pregledače.
              Ovde se piše nešto pametno, samo ne znam šta...

              https.autogas.rs

              Comment

              • bokiel
                CBC Član
                • 22.03.2005
                • 31
                • Krupanj

                #8
                Podrzavam u potpunosti svaku kritiku u vezi atesta!!!!!!
                Jer ja sam vec odavno besan na sve te ljude koji rade ateste, necemo imenovati nikog ALI...
                Vidim da se njihovo KENJANJE prosirilo i na velike gradove a ne i samo na nas iz provincije, mislio sam da im je slatko da to rade u malim gradovima jer ljudi bas onako moraju da ispastaju i da cekaju njihov sledeci dolazak, a to moze da bude i za mesec, mesec i po, pa onda onoma kome istice registracija predstoji vracanje tablica i saobracajne ustvari bacanje para i ljutnja na Majstora koji mu ETO nije ugradio plin kako treba.
                Ovakvo nesto bas ume da ubije coveka, jel da Dora.
                Mislim da u buducnosti predstoji rat izmedju nas majstora i njih ljudi koji rade atest.ZATO ZBIJMO REDOVE BRACO I U NAPAD
                Uvrnuto zar ne ali bolje o otvoreno reci nego cutati i pustati da to s vise maha.
                Pozdrav iz zadnje tacke na ovoj planeti,Krupnja.

                Comment

                • djukic
                  CBC Senator XXL
                  • 27.03.2005
                  • 2526
                  • Beograd

                  #9
                  Ponizenje koje sam osetio kada sam probao da atestiram instalaciju u Citroenu je presudilo NECU DA IDEM NA NOGE NEUKOJ BUDALI koja moze da me vrati (i vratila me je) zbog teske gluposti. Pri tome mi drzi predavanje kako mi je spasio zivot.....
                  https://t.me/pump_upp

                  Comment

                  • Ji 4Tze
                    CBC Senator XXL
                    • 04.05.2006
                    • 806
                    • bg
                    • Honda CR-V 4WD

                    #10
                    pa, ako mi mozemo iz bg-a u ns na ugradnju, mogu i ti tvoji da dodju u bg na atest

                    Comment

                    • SomiKnight
                      CBC Član
                      • 20.08.2006
                      • 10

                      #11
                      @bokiel

                      odavno besan na sve te ljude koji rade ateste
                      Nemojte generalizovati tako olako, bolje je da imenujete ljude nego sto ih sve etiketirate. Ja sam pre dva i po meseca kada sam ugradio plin, citajuci komentare o atestu na ovom forumu, poceo da se dvoumim da li uopste otici na atest koliko je cimanje, ali na kraju kada sam zavrsio ispade da se sve zavrsi za jedan dan bez ikakvih cimanja. Atest sam radio u amss i mogu reci da lik koji radi tamo je skroz ok. Cak sam i juce isao tamo da ga pitam, posto je limar vadio bocu i lose je postavio pa sam morao da idem u servis da je nameste kako treba, da li moraju da lepe novu nalepnicu preko boce jer je ova sad pocepana i ide ispod kajsa, lik je bio skroz opusten, rekao je nema potrebe, samo da premerim ugao i proverio sa aparatom da li valjda pusta plin oko ventila i to je to. Po vama ispada da svi oni maltene ujedaju za taj atest. Dajte slobodno imenujte ljude o kojima pricate, ovako kao imate komentare na njihov rad i generalno ih sve optuzite, ja bih rekao na stetu i onih koji ne spadaju u takve. Poz.

                      Comment

                      • The Punisher
                        CBC Senator XXL
                        • 01.03.2006
                        • 503
                        • Beograd Wozhdovatz
                        • Ford Taunus TC1

                        #12
                        Doro, verujem da si ti ugradio taj uredjaj i to kako treba. Taj primer koji si pomenuo, da li je taj vlasnik rekao GDE je ugradio uredjaj i KO ga je ugradio? Postoji mogucnost da, ili nije receno, a poneki put je dovoljno reci KO ga je ugradio pa da se ne proveravaju mala odstupanja of fabrickog jer je tako iskustveno bolje. Ili da je receno, ali nekome tamo se ne svidja sto ti drugome (mozda nekom njegovom) uzimas posao, ali ga uzimas s razlogom, jer ga radis stvarno kako treba, pa su odlucili da ti kidaju zivce.
                        U svakom slucaju, u ansem narodu je poznato, das mu malu vlast i on se vec oseca mocno. U ovom slucaju, ako moze da te zeza, sto da te ne zeza, kad mu se moze?
                        https://en.wikipedia.org/wiki/Ford_Taunus_TC

                        Comment

                        • Dora
                          Nadzornik!!!
                          • 24.10.2004
                          • 17451
                          • Novi Sad
                          • FIAT

                          #13
                          @SomiKnight

                          Ovde je reč o Mašincu u NS i ne znam imena ljudi niti sam ih ikad video u životu tako da ne mogo konkretno napisati ko je ko.

                          @ The Punisher
                          Generalno ja sam za atest koji se radi kako treba tako da nema veze ko je uradio gas niti to treba da se zna. Bar dok je zakon ovakav kakav je da se atest vrši na ovaj način, od strane ovlašćenih organizacija.
                          povratne informacije od vlasnika i servisa (mehaničara koje ne poznajem takodje) mi govore da su moje instalacije dobre i lepo postavljene u odnosu na druge koje vidjaju.
                          Takodje i pored stalnog potenciranja da ne rade svoj posao kako treba dešava se da kad pogleda nalepnicu ako sam je stavio da samo zatvori haubu i kaže da je sve ok.
                          Nisu ni oni mutavi, znaju vrlo dobro šta gledaju svaki dan.
                          Ono što me žesti je da puštaju svakave instalacije a povremeno mi vrate neki auto zbog nebuloze kao što je nedostak klapne na mestu gde joj nije mesto ili zbog sajle za otvaranje haube koja prolazi blizu isparivača a čoveku je rečeno da je to kabel od struje i da može da se zapali auto jerbo isparivač ima temperaturu od 2000 stepeni i vaporizira sve oko sebe....(karikiram 2000)
                          Sva pravila za koja čujem primenjujem makar i ona glupa da mušterija ne bi imala problem. Stvar je u tome što gospoda pregledači svaki dan izmišljaju druga pravila ne bi li ispali pametni, opravdali uzimanje novca za 5 minuta ili šta ja već znam kojeg razloga.
                          Ok, i to je život, ali bi onda bar mogli od tih para da naprave sajt i prave apdejt baze pa lepo se obavestim šta od danas ne može i li ne sme da se radi pa svi zadovoljni.
                          Ovako ja crnčim da sve bude kako treba i na svom mestu a on se qrči i iživljava na mušteriji a to se posle meni obije o glavu dok pritom pušta iz par servisa ono što ni moja pokojna baba ne bi pustila a nema pojma o gasu nšta.
                          Mogu i ja da ugradim gas u Juga za 45 minuta ali neću.
                          Ovde se piše nešto pametno, samo ne znam šta...

                          https.autogas.rs

                          Comment

                          • dranix
                            CBC Senator XXL
                            • 04.10.2004
                            • 3079
                            • Antwerpen/Belgium
                            • Saab 9-3

                            #14
                            Ko je postavio, ovlastio pregledace? Gde su napisane norme kako treba da izgleda instalacija? Ko je izglasao te norme? Moze li se uloziti zalba na odluku pregledaca? Kako ce on dokazati da je u pravu ako nema zakona odnosno propisa-norme. Nemaju oni referencu uopste ni za sta. Da li je atest obavezan? Sta ako ga neko nema? Kaznjavajte na predstojecim izborima za sve sto ne valja.
                            Ako bi mene neko pitao ja ne bi pustio ni jedno vozilo sa gasom iz Srbije na teritoriju evropske unije, za pocetak. Ne zato sto nisu ok nego sto se ne zna nista sta se radi niti postoji ikakva tehnicka norma kojoj treba verovati. Nije dovoljno da je deo 67-01 nego mora biti adekvatno i ugradjen. Gasa je bilo i pre 67 i delovi su bili neki kvalitetni neki manje pa se uglavnom nista lose nije desavalo kao ni sada. Ako neko hoce vec da uzme pare a mora se onda neka radi po ispravnom sablonu za sta je potrebna oprema a dizalica i takve stvari su obavezni. Ja ne znam kako su atest resili recimo Madjari posto su u Uniji i ostali novopristigli. Ja cisto sumnjam da u Srbiji niko nema mozga ali se izgleda ti sposobni i ne pitaju ni za sta a mozda su vec odavno digli ruke i gledaju strogo svoja posla. Atest kao takav ne figurira ni u jednoj evropskoj zemlji kao obavezan set dokumenata uz vozilo. Zato taj dokument niko u Evropi i ne trazi jer i ne znaju da postoji tako nesto. Sve su izmislili u Srbiji i Bosni pa cak i to.
                            Da napomenem da ovde na zapadu na tenickoj kontroli njih ne zanima kako je postavljena instalacija vec da su komponente 67-01 da je kontrola tanka i creva za ulivanje gasa vazeca jos uvek i da ne curi gas na kriticnim mestima i to oko elektroventila, spojevima na tanku, reduktora i miksera. E, a ko se nesto desi i gas napravi stetu postoje POTPISANI papiri od strane majstora koje vlasnik vozila ima. Sta mislite sta mu osiguranje onda uradi kad njihov ekspert utvrdi da je majstor kriv za eventualnu stetu? Zato se niko i ne zeza jer se ne isplati.

                            Comment

                            • Dora
                              Nadzornik!!!
                              • 24.10.2004
                              • 17451
                              • Novi Sad
                              • FIAT

                              #15
                              Ebiga Dranix i ja bih voleo da sve to znam što si pitao, meni posao zavisi direktno od toga.
                              Pravo atestiranja daje valjda zavod za mere i dragocene metale a treba ispuniti neke uslove. AMS je imao velikih problema da dobije licencu jer su dotadašnji pregledači gubili na taj način eksluzivno pravo da uzimaju pare a nema konkurencije. Mada u ovom poslu glupo zvuči konkurencija sem po ceni pregleda. Ostalo mora biti na istom nivou.
                              Zakon je zastareo i totalno neadekvatan današnjim vozilima i opremom za gas.
                              Kad je pisan nije postojao ni gas za injection benzince jer nisu bili u upotrebi a kamoli injection gas. Zato svako tumači zakon kako mu je volja ili misli da tako treba. Ovaj post sam zato napisao da se makar na internetu nadje nešto oko toga pa možda neko krene da sredi stanje, mada potrajaće to izgleda. Lobiji su prejaki da bi se nešto uradilo a lova koja se vrti je prilična. Mislim oko plina uopšte.

                              Ono što me posebno zanima je kako stvarno dobiju licencu da pregledaju vozilo. Idu na kurs, imaju obuku iz montaže, uče razne tipove uredjaja ili šta?
                              Da li ću ja morati ići na kurs ili u školu da položim za licenciranog ugradjivača gasa? Da li će ti isti da me ispituju? Da li ću ja njima držati predavanja... Ko tu koga...
                              Ovde se piše nešto pametno, samo ne znam šta...

                              https.autogas.rs

                              Comment

                              Working...
                              X