StreetDrag na plin, DA ili NE?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Chorba
    CBC Član
    • 14.08.2006
    • 91
    • Beograd

    StreetDrag na plin, DA ili NE?

    1.
    Pre neki dan neko mi rece da je oktanska vrednost plina veca nego kod benzina. Kako to da onda auto ide slabije na plin nego na benzin?

    2.
    Da li se moze izvrsiti montaza plinske instalacije na automobilu da bude privremenog karaktera? Ovako. Voziti auto za street drag po gradu koji trosi benzina 40lit/100km nije bas zanimljivo ukoliko niste neki sheik. Da li se moze plinska instalacija ugraditi tako da kad dodje vreme za Drag, da se moze skinuti boca i jos neki delovi plinskih uredjaja koji su teski.
    Naime, auto o kojem govorim je Peugeot 505 V6 sa 3 dvostruka karburatora.

    3.
    Da li postoji neka plinska instalacija koja svaki karburator moze da napaja posebno? ...i imali ko to moze ugraditi kod nas?
    sva streetrace desavanja od 2006-te.
  • Uros Piperski
    CBC Senator XXL
    • 31.01.2005
    • 2978
    • Beograd

    #2
    Moze sve sto si rekao. I o svemu tome je vec pisano

    Oktanska vrednost nije jedina stvar koja 'cini' gorivo. Mozes da nabavis gorivo za lake avione koje ima 120 oktana, ali auto ti nece ici nikako. Ono sto je isto tako vazno je brzina sagorevanja. Plin sporije sagoreva nego benzin. Zato je snaga na plinu manja - postize se na velikim obrtajima kada plin nema dovoljno vremena da sagori. Ako je sve odradjeno kako treba, maksimalni obrtni moment je ili isti, a pomeren na nize obrtaje, ili veci. To je zato sto se plin uvodi u komoru u gasovitom stanju (ili odmah ispari, kod ubrizgavanja tecnog gasa) tako da je idealno pomesan sa vazduhom, sto nije slucaj kod benzina, posebno ne na niskim obrtajima kada je brzina strujanja vazduha mala.


    RALLYING - Like drag racing but with jumps, turns, snow, mud, gravel skill and balls.

    Comment

    • Rastamanijak
      CBC Član
      • 27.09.2006
      • 28
      • Novi Beograd

      #3
      a ,pored ovoka sto ti je Uros rekao,plin ima malju energetcku vrednost od benzina,zato i trosi vise plina. A narocito nasa corba,cale je u firmi uporedjivao nas evrodizel i dizel iz nemacke, nas je 30 % imao manju energetcku vrednost i 10 puta vise necistoca,mada je ovo nevezano za tvoje pitanje al da znas

      Comment

      • Dragan
        CBC Veteran
        • 18.09.2005
        • 184
        • U blizini Novog Sada

        #4
        a ,pored ovoka sto ti je Uros rekao,plin ima malju energetcku vrednost od benzina,zato i trosi vise plina.
        TNG ima vecu energetsku moc od benzina, zato razvija vecu temperaturu pri sagorevanju.Uros je rekao da TNG sporije sagoreva, a ne da je energetski slabiji.

        Comment

        • dekideki
          CBC Senator XXL
          • 26.07.2005
          • 1914
          • Beograd

          #5
          sporije sagoreva je kljuc u celom problemu.
          bolji odziv u nizim obrtajima, veci obrtni moment, trapavost u visim obrtajima (preko 4.000-4.500) jer su intervali sve kraci i kraci...

          svaka cast, Urose.
          .

          Comment

          • Heinz
            CBC Senator XXL
            • 30.09.2004
            • 1027
            • Beograd, Voždovac
            • Avensis 2.0 D4D

            #6
            Originally posted by Dragan
            TNG ima vecu energetsku moc od benzina, zato razvija vecu temperaturu pri sagorevanju.Uros je rekao da TNG sporije sagoreva, a ne da je energetski slabiji.
            A jeste slabiji, odnosno ima manju toplotnu moć za nekih 25%. Ko ne veruje, tablice u ruke A to što mu je temperatura sagorevanja veća nema nikakve veze.
            Toyota Avensis 2.0 D-4D (2007)

            Comment

            • Gumetina
              Banovan
              • 12.12.2004
              • 1082
              • Novi Sad

              #7
              i onda da bi se ubacila ekvivalentna energija tng-a za istu energiju benzina TNG ima vecu zapreminu sto smanjuje prostor za u****ni vazduh i obratno... iz cega proizilazi da su performanse losije, sto nije slucaj sa turbo motorima a pored toga veca emisija toplote bolje vrti turbinu

              u nasem slucaju peugeota 505 tj ATM motora treba razmisljati kako ubaciti dovoljno gasa? Mozda ubrizgavanje tecne faze uz efekat hladjenja?

              Ili pak ici na turbo konverziju...

              Comment

              • Dora
                Nadzornik!!!
                • 24.10.2004
                • 17451
                • Novi Sad
                • FIAT

                #8
                Pomerite paljenje za 104 oktana pa da vidite kako auto leti Burgiju u ruke pa jednu tačku par zuba ranije pa jedan svič na ovo ono i eto rešenja... Ko razume shvatiće

                @Heinz
                Temperatura sagorevanja ima itekako veze. SUS motori su toplotne mašine, pretvaraju toplotnu energiju u mehaničku. Što više toplote više mehanike. Kako uskladiti sporo sagorevanje a iskoristiti veću toplotu, problem je ali nije nerešiv.
                Ovde se piše nešto pametno, samo ne znam šta...

                https.autogas.rs

                Comment

                • Chorba
                  CBC Član
                  • 14.08.2006
                  • 91
                  • Beograd

                  #9
                  Zahvaljujem se na odgovorima na prvo pitanje. Moze li sada neki odgovor na sledeca dva.
                  sva streetrace desavanja od 2006-te.

                  Comment

                  • dranix
                    CBC Senator XXL
                    • 04.10.2004
                    • 3079
                    • Antwerpen/Belgium
                    • Saab 9-3

                    #10
                    Uros je odgovorio na sva tri da moze. Ja cu pokusati da dam savet za "glavno" pitanje.
                    Kupi (napravi) prikolicu za drag vozilo. Najvise se isplati.
                    Ipak je to samo sport ili zabava, kako za koga, obicno nekomercijalna pa su besmisleni troskovi registracije vozila koje ne sluzi skoro nicemu. Drag jos uvek nije toliko popularan da se vozi svakog vikenda a i po kisi ne vredi cak i u "sezoni". Prihvatljive i prakticne univerzalne stvari koje daju zavidne rezultate nazalost ne postoje. To ima da se vidi samo u jevtinim americkim filmovima.
                    Motor trosi uglavnom onoliko goriva koliko vozac hoce pa te price o 40 litara ne moraju da budu uvek u stvarnosti. Moze se voziti da trosi i 20 litara
                    Najbolji tuning je olaksavanje vozila a to samo po sebi znaci da takav auto vise nije za voznju po putu. Ko se jos vozi sam u tolikom autu? BTW jedan tank za gas solidne velicine (80 litara brutto) je tezak prazan oko 40kg. Ti mislis da se to moze montirati na klipse pa vadis kad hoces? Mozda bi to i moglo ali opet takav auto nije za ulicu. Danas je sasvim uobicajeno da kucne boce imaju prikljucak bez upotrebe alata i slicne fore.
                    Sta mislis koliko bi ti ovakvih tankova trebalo kad auto trosi 40 litara benzina? Koliko planiras da trosi gasa? Trebao bi ti pogolemi gepek ili da se vozis sa bocama. Ne, ne. Odustani od ideje bolje. Budi zadovoljan da si ipak pokusao.

                    Comment

                    • ale944
                      CBC Senator XXL
                      • 20.03.2006
                      • 1457
                      • Beograd

                      #11
                      A jeste slabiji, odnosno ima manju toplotnu moć za nekih 25%. Ko ne veruje, tablice u ruke
                      manju za 25 %? te tablice ipak treba znati citati... odnosno obratiti u kojim jedinicama je data toplotna moc pre nego sto se uporede dva goriva.
                      Benzin i gas imaju slicne toplotne moci PO KILOGRAMU, tj. razlika nikako nije 25%, ni blizu.
                      Kada se uporedjuje toplotna moc razlicitih goriva, koristi se t.moc po kilogramu, jer jedino tako poredjenje gasovitih, cvrstih i tecnih goriva ima smisla.
                      ono gde je zajheb je to sto nam gas i benzin prodaju na litre,a ne na kg, i zato se misli da je gas "slabiji" od benzina.
                      gas u tecnom stanju ima manju gustinu od benzina (~0.75 vs ~0.55 kg/lit) pa je onda jasno zasto litar gasa ima manje energije od litra benzina
                      http://www.novaspeed.rs CHIPTUNING & FAP/DPF Off

                      Comment

                      • Heinz
                        CBC Senator XXL
                        • 30.09.2004
                        • 1027
                        • Beograd, Voždovac
                        • Avensis 2.0 D4D

                        #12
                        Ja nigde nisam napisao da je jedinica mere MJ/kg. Vozimo automobile, gde se gorivo meri u litrima.

                        Odnos je otprilike 25 MJ/l prema 32 MJ/l.

                        A evo na brzinu i dva linka:

                        Toyota Avensis 2.0 D-4D (2007)

                        Comment

                        • Dora
                          Nadzornik!!!
                          • 24.10.2004
                          • 17451
                          • Novi Sad
                          • FIAT

                          #13
                          Skidanje boce bez ključa ne postoji bar ne bezbedno. Za pola sata može da se montira ili demontira. Ostaje oko 10 Kg koje je nije preporučljivo montirati i demontirati svaki čas.
                          Može da se napravi da se svi karburatori napajaju posebno.
                          Ovde se piše nešto pametno, samo ne znam šta...

                          https.autogas.rs

                          Comment

                          • ale944
                            CBC Senator XXL
                            • 20.03.2006
                            • 1457
                            • Beograd

                            #14
                            Ja nigde nisam napisao da je jedinica mere MJ/kg. Vozimo automobile, gde se gorivo meri u litrima.
                            hehe,jel, a kako bi onda uporedio cng (metan) sa benzinom i gasom, jel on "jaci" il "slabiji" ?
                            i kako se meri kad se tochi ?
                            http://www.novaspeed.rs CHIPTUNING & FAP/DPF Off

                            Comment

                            • *Egon*
                              CBC Senator XXL
                              • 31.12.2004
                              • 1232
                              • Beograd, Dorcol, N 44

                              #15
                              Originally posted by dranix
                              Uros je odgovorio na sva tri da moze. Ja cu pokusati da dam savet za "glavno" pitanje.
                              Kupi (napravi) prikolicu za drag vozilo. Najvise se isplati.
                              Ipak je to samo sport ili zabava, kako za koga, obicno nekomercijalna pa su besmisleni troskovi registracije vozila koje ne sluzi ...
                              Nazalost po nasim pravilima za Streetrace, vozila mora da su registrovana.
                              Mi jos uvek nismo dostigli nivo DRAG-a, sad smo u pelenama, i to se zove STREETRACE.
                              Garaza
                              1996 SAAB 900 NG Cabrio

                              Comment

                              Working...
                              X