StreetDrag na plin, DA ili NE?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Gumetina
    Banovan
    • 12.12.2004
    • 1082
    • Novi Sad

    #16
    Egone sad si ih okinuo sve

    Elem, ja vidim buducnost u tom autu, peugeot 505 je ogroman i ima tona sa njega da se skine

    opet napajanje gasom je resenje uz npr. 2 boce, jedna mala tj najmanja za drag i jedna velika od npr 80-120l za voznju, pa voziti obe do mesta draga gde bi se ona veca demontirala....

    moze dosta da se izvadi iz velikog motora od 3l pa jos uz pomoc veelike kolicine N2O . . . .

    svidja mi se ideja skroz

    jedino, ko ce da placa registraciju za 3.0 ? I ko ce da Atestira taj gas ? Vec vidim da se ti problemi u domenu Srbije lako resavaju. . .

    Comment

    • dranix
      CBC Senator XXL
      • 04.10.2004
      • 3079
      • Antwerpen/Belgium
      • Saab 9-3

      #17
      Izvinite nisam znao da ne postoji neka posebna razlika izmedju streetrace i i drag u Srbiji. Racunam ako se vec takmici na aerodromu da ne treba da je auto registrovan. Moglo bi mozda da se trazi da ima ispravan tehnicki pregled. Problem je oko osiguranja takodje. Koliko je meni poznato streetrace je ilegalna stvar totalno i kakva onda pravila tu mogu da vaze. Normalno su samo rally vozila registrovana jer se voze po putevima, ostali nisu. To mi lici na deciju igru pomalo. Dobro, zabavno jeste.

      Doro,
      Nisam mislio bukvalno da se boca montira bez kljuca nego da se skida sa skidanjem dva srafa i skidanjem dva prikljucka (ovo bi moglo i bez kljuca).
      Ako bi se vozio drag na gas (mada je nekompetitivno u odnosu na benzin) za to bi se mogla koristiti i plasticna ili aluminijumska (kucna-kamping) boca od recimo 10kg gasa sa prepravljenim prikljuccima i sondom za tecnu fazu a mogla bi komotno biti pricvrscena privremeno gurtnama koje se spanuju. Ima uvek resenja za par sati zabave.
      Taj je auto inace tenk pa je zaista preterano razmisljati o bitnom olaksavanju vozila a da i dalje bude za normalnu upotrebu. Ko se jos normalno vozi ulicom u trkackom autu (limuzini)? Mozda u Srbiji. Ovde nisam jos video. Automobili koji su ucestvovali i bili visoko plasirani nisu svi "standardni" vec u mnogome lice na nesto drugo a ne na normalan auto za ulicu. Kod draga je dovoljno da se stave drag gume i to vise nije auto za normalnu voznju. Sta vise reci. Da bi dva auta razlicite marke bila kompetitivna mnogo sto sta bi trebalo da se izbalansira inace nisu za poredjenje. Zato i postoje pravila. I kod konjskih trka su grami u pitanju a nece biti kod auto sporta gde se mere 1/1000s. Nego, nije to cela poenta takvih aktivnosti pa nije bas sve toliko vazno. Kad bude pocela (ako pocne) da kruzi neka ozbiljnija lova bice SVE vazno.

      Comment

      • sw.brick
        CBC Senator XXL
        • 09.10.2004
        • 8141
        • Beograd, barajevo-zemun
        • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

        #18
        Temperatura sagorevanja ima itekako veze. SUS motori su toplotne mašine, pretvaraju toplotnu energiju u mehaničku. Što više toplote više mehanike
        ne,tako banalizovano

        primer- temperatura sagorevanja dizela je priblizno 2 puta niza od temperature sagorevanja benzina u SUS motoru.
        a benzin ne daje 2 puta vise mehanike, za dati broj obrtaja.

        temperatura i toplotna energija su sasvim razlicite stvari i nemaju veze jedno sa drugim.

        vise toplote daje vise mehanike ali visa temperatura ne znaci da se radi o vise toplote.


        postoji tu jos i toplotni kapacitet, razlika temperatura, protok, pa vreme ...kada je prica o kolicini energije.
        volvo
        945 SE turbo lpg
        344 GL lpg

        Comment

        • Dora
          Nadzornik!!!
          • 24.10.2004
          • 17451
          • Novi Sad
          • FIAT

          #19
          Pa nisam imao namere da pišem disertaciju Zato dizel ima dva puta veću kompresiju pa mu dodje na isto
          Ovde se piše nešto pametno, samo ne znam šta...

          https.autogas.rs

          Comment

          • Chorba
            CBC Član
            • 14.08.2006
            • 91
            • Beograd

            #20
            Originally posted by Dora
            Skidanje boce bez ključa ne postoji bar ne bezbedno. Za pola sata može da se montira ili demontira. Ostaje oko 10 Kg koje je nije preporučljivo montirati i demontirati svaki čas.
            Može da se napravi da se svi karburatori napajaju posebno.
            Zahvaljujem se na ovoj izjavi. Ona me je poterala za iznalazenje nekakvog potencijalnog resenja. Bilo bi simpaticno probati obe stvari pa tek onda platiti (slicno kao demo verzija za software), jos kad bi to samo moglo!

            Originally posted by dranix
            Uros je odgovorio na sva tri da moze. Ja cu pokusati da dam savet za "glavno" pitanje.
            Kupi (napravi) prikolicu za drag vozilo. Najvise se isplati.
            Otpada jer vozac mora imati E kategoriju a takvog prijatelja nemam

            Ko se jos vozi sam u tolikom autu? ... Mozda bi to i moglo ali opet takav auto nije za ulicu.
            Jedan od mojih koji se trka na 402streetrace u Hrvatskoj vozi njegov BMW M5 po gradu bez obzira sto ima preko 350KS.

            Sta mislis koliko bi ti ovakvih tankova trebalo kad auto trosi 40 litara benzina? Koliko planiras da trosi gasa? Trebao bi ti pogolemi gepek ili da se vozis sa bocama. Ne, ne. Odustani od ideje bolje. Budi zadovoljan da si ipak pokusao.
            Trosi samo na trci, mislim da ne bi trebalo da izduva 10 litara za 5 trka na 400 m. Sierra od Broza trosi 3 lit benzina na jednoj trci za vreme takmicenja.

            Originally posted by Gumetina
            Egone sad si ih okinuo sve

            Elem, ja vidim buducnost u tom autu, peugeot 505 je ogroman i ima tona sa njega da se skine

            opet napajanje gasom je resenje uz npr. 2 boce, jedna mala tj najmanja za drag i jedna velika od npr 80-120l za voznju, pa voziti obe do mesta draga gde bi se ona veca demontirala....
            505 V6 izvedba je tezak 1280kg prazno vozilo, sa njega se moze skinuti koliko smo preracunavali skoro 250kg.
            Registracija 48.000 din plus
            Na plin
            - atest za plin 10.000 dinara
            - 6 jednostrukih sa novom usisnom granom (E 800)
            - plinski rasplinjac sa ugradnjom (????), Ivan rece da moze, jedino ga za cenu nisam pitao.
            Na benzin
            - 3 dvostruka preradjena karburatora (E300)
            - nova usisna grana (E600)
            - N20 instalacija (E700)
            jeste strasno ali ako hoces da juris onda negde mora i da se plati. Pitanje je samo na koje gorivo cemo da jurimo? Potencijal je 14,00 sek na 400m na benzinu sa N20. Ako bi na plinu mogao da izgura 14,5 onda je to prihvatljivo i po meni bolje resenje.
            Moze li N20 uopste ako je pogonsko gorivo plin?

            Originally posted by dranix
            Izvinite nisam znao da ne postoji neka posebna razlika izmedju streetrace i i drag u Srbiji. Racunam ako se vec takmici na aerodromu da ne treba da je auto registrovan. Moglo bi mozda da se trazi da ima ispravan tehnicki pregled. Problem je oko osiguranja takodje. Koliko je meni poznato streetrace je ilegalna stvar totalno i kakva onda pravila tu mogu da vaze. Normalno su samo rally vozila registrovana jer se voze po putevima, ostali nisu. To mi lici na deciju igru pomalo. Dobro, zabavno jeste.
            Drag u Srbiji ne postoji. Od legalnih "drag trka" je bilo samo 1on1streetrace koji je bila lose prekopirana varijanta 402streetrace iz Hrvatske, tako da kad kod nas kazemo streetrace svi misle na legalnu trku na aerodromu na 400m. Ja ulicne trke nazivam streetdrag. Auto bih napravio za kombinaciju ova dva tipa trkanja, da ga vozim i po gradu (sa 2 sedista sa plinom) i na zvanicnim trkama (1 sediste i bez plina) a ako moze da se nadje dobro resenje onda samo na plin.

            I nisam u nikakvoj zurbi, jer auto je trenutno u fazi "olaksavanja", karburatori u fazi nabavke, usisna i izduvna grana u fazi porudzbine i cenkanja (za 6 jedno-grlenih novih Zastavinih IPM karburatora imam vec ponudu), za plinski rasplinjac za 6 karburatora pregovaram, itd.
            --------------------------------------------------------------------------

            Sad kad sam procitao linkove koje je dao Heinz izgleda da je ipak bolje na benzin, manje ce prerada da kosta nego da jurimo samo na plin. Jer na tom motoru nema mogucnosti za promenu kompresije, prosto nema novih delova za tuning, vec bi morala biti neka budz varijanta a budz varijante obicno crkavaju na samoj trci a onda je razocarenje mnogo veliko, ne isplati se.
            Ko razume Engleski shvatice:
            A high octane fuel such as LPG has a lower energy content than lower octane gasoline, resulting in an overall lower power output at the regular compression ratio an engine ran at on gasoline. However, with an engine tuned to the use of LPG (ie. via higher compression ratios such as 12:1 instead of 8:1), this lower power output can be overcome. This is because higher-octane fuels allow for a higher compression ratio - this means less space in a cylinder on its combustion stroke, hence a higher cylinder temperature which improves efficiency according to Carnot's theorem, along with fewer wasted hydrocarbons (therefore less pollution and wasted energy), bringing higher power levels coupled with less pollution overall because of the greater efficiency.
            sva streetrace desavanja od 2006-te.

            Comment

            • Gumetina
              Banovan
              • 12.12.2004
              • 1082
              • Novi Sad

              #21
              hmm... negde smo se zaj...

              koje bre to karburatore kupujes za 800e?
              ako uzmes najnormalnije neke to je cca 200e a granu ce da ti odradi jedan moj drugar za jos 100e full profy od extrudiranog aluminimunimuma...

              n2o kod mene sa 2 vantila za po max 70ks ukupno 140ks cca 600e (komplet)
              n2o moze na plin cak sta vise jos je i bolje, extra hladjenje , extra otpornost na detonacije, moze extra snage...

              plin, xmmm verovatno 2 isparivaca + razvodnici, reci ce neko ko zna...

              od cega su glave na tom motoru? ako je Al, povecavanje komp odnosa ce da kosta celih 50e sa sve dihtunzima custom napravljenim...
              a obrada kanala i pasovanje vecih ventila uopste nisu pitanje nabavke rezervnih delova, tj. guras sta nadjes a da valja...

              ako je gus, bice do 100e

              i to sve kvalitetno

              two thumbs up za PLIIIN !

              Comment

              • sw.brick
                CBC Senator XXL
                • 09.10.2004
                • 8141
                • Beograd, barajevo-zemun
                • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

                #22
                Zato dizel ima dva puta veću kompresiju pa mu dodje na isto
                pa sad ako su pritisak i temperatura isto
                volvo
                945 SE turbo lpg
                344 GL lpg

                Comment

                • Dora
                  Nadzornik!!!
                  • 24.10.2004
                  • 17451
                  • Novi Sad
                  • FIAT

                  #23
                  Brick opet cepaš dlaku....
                  Ovde se piše nešto pametno, samo ne znam šta...

                  https.autogas.rs

                  Comment

                  Working...
                  X