"Izduvna klapna" na kutiji filtera vazduha

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • overspeed
    CBC Senator XXL
    • 24.05.2005
    • 2779
    • Kosovska Mitrovica

    "Izduvna klapna" na kutiji filtera vazduha

    Elem, znam da slika vredi hiljadu rechi, ali foto-aparat nisam sinoc imao pri sebi, a slike koje sam napravio mobilnim su pored ionako niske rezolucije bile ispod svake granice kvaliteta zbog jako losheg osvetljenja "na licu mesta" tako da sam ih shkartirao... Zato cu probati da opishem verbalno, nadam se da mi ipak nece trebati hiljadu rechi

    Znachi, sasvim sluchajno se sinoc upoznam sa chovekom, pochela neka pricha o plinu i tako to... On vozi vec tri godine Astru F, kazhe "doshla" iz Italije sa fabrichkim plinom. Poshto me je interesovalo da vidim na shta lichi "fabrichka" instalacija zamolim ga da bacim pogled "pod haubu". Klasichan "venturi" sistem, plastichna usisna grana, motor (ako sam dobro zapazio) 1600 ccm... Sve je zaista uradjeno pedantno, iz perspektive LPG-amatera poput mene savrsheno =] Vlasnik kazhe da nema bash nikakvih problema, i na benzinu i na LPG sve radi savrsheno... Na moje pitanje kad je zadnji put kontrolisao sistem, menjao filter plina i sl. samo se osmehnuo... Prikljuchak za punjenje plina je diskretno sakriven, odnosno smeshten pored prikljuchka za sipanje benzina, iza poklopca rezervoara. Mozhda bi neki PRO i imao neku primerku i zamerku, ali ja je sigurno nisam mogao naci... =]

    Ono shto mi je privuklo pazhnju je svojevrsna klapna prechnika 50-ak mm "ubushena" sa gornje strane kucishta filtera za vazduh. Klapna mozhe da rotira po horizontalnoj osi oko osovinice ali samo u smeru "nagore" (ne i ka unutrashnosti kucishta), a u prvobitni polozhaj je vraca oprugica obmotana oko osovinice. Osovinica nije pozicionirana centralno (poput one na leptiru trotela) vec blizu oboda klapne (ne znam kako bolje da opishem )Znachi, ako povuchesh navishe klapnu i otpustish, opruga je istog momenta vraca u prvobitni polozhaj i ona zatvara rupu na kucishtu filtera. Got the picture? =]

    Naravno, u pitanju je sistem koji funkcionishe u trenutku detonacije, kad dodje do naglog skoka pritiska u usisu, chime se vishak pritiska efikasno ispusti napolje, klapna se zatvori i - teraj dalje Nema zaustavljanja auta, otvaranja haube, vracanja creva na mesto... Neshta poput "LPG blow-off valve" Jako interesantno reshenje, konstrukcijski lako za izvedbu i pre svega praktichno.

    E sad, obracam se pre svega Dori i Ivanu, ali i ostalim upucenijim poznavaocima LPG tehnologije Shta oni misle o ovom "sistemu", verujem da su se zbog prirode svog posla i ranije sretali sa istim... Koliko je ovakav princip "saniranja" shtetnih posledica detonacije zaista efikasan (na prvi pogled zaista deluje tako), ima li tu nechega "losheg" shto ja previdjam? Jedino shto mi deluje "sumnjivo" je da je lokacija klapne mozhda predaleko od uobichajenog mesta eksplozije, zbog chega bih pretpostavio da ova klapna nece svaki put odraditi posao, vec da ce opet ispadati creva, gumeni prsten i sl. koji su locirani blizhe mestu detonacije. Ako ne postoje negativni aspekti ovakve izvedbe mislim da bi ovo trebalo "standardno" da se odradjuje u svakoj "venturi" izvedbi LPG instalacije. Nekome mozhda ne zatreba nikad, ili veoma retko, ali neko ko vishe puta tokom mesec dana ima detonacije ce biti izuzetko korisno i praktichno imati ovakav jedan "automatizovani" =] sistem...

    Da vas chujem?
    http://www.bmw.tv
  • Aladin
    CBC Senator
    • 17.08.2005
    • 223
    • Beograd

    #2
    A mene zanima nesto drugo oko te klapne... Da li je ona tako izvedena da kad je zatvorena kroz nju nema sanse da vuce fals vazduh?
    Ja sam jos pre nekoliko meseci imao par detonacija koje su mi raznele kuciste filtera. Naravno, uzrok je otkriven i otklonjen, struja je zezala.... Od onda nemam nikakvih problema...ali od viska sigurnosti glava ne boli!!
    Ko prvi devojci - sam u nju upada!

    Comment

    • overspeed
      CBC Senator XXL
      • 24.05.2005
      • 2779
      • Kosovska Mitrovica

      #3
      Da, da, apsolutno! Znachi, klapnu chvrsto "priljubljenom" u centralni polozhaj drzhi opruga koja je poprilichno jaka, a sama klapna nalezhe na gumirani prsten kojim je "presvuchen" obod rupe izrezane na kucishtu. Neshta poput navuchene gume na felnu

      Znachi nema shanse da tu uvlachi falsh vazduh, tim pre shto se ispod stvara potpritisak koji dodatno privlachi klapnu na taj gumeni prsten. Dakle, opet venturi =] Klapna mozhe da se otvori samo ka spoljashnosti, kad treba da ispusti vishak pritiska nakon detonacije, i ne mozhe da rotira "ka unutrashnjosti" kucishta.

      Lika sam zamolio da sedne za upravljach i turira, motor je odlichno radio, osim kad bih uz primenu sile podigao klapnu i dozvolio motoru da naglo u**** vazduh Na leru radi k'o sat, prebacuje kad se motor ugreje i obrtaji predju 2000 rpm...

      Ivane, Doro, shta vi kazhete na ovo?! Nije valjda da se niste ranije sretali sa ovakvim "revolucionarnim" reshenjem za spala creva, svuchene gumice... =]
      http://www.bmw.tv

      Comment

      • Durango
        CBC Senator XXL
        • 01.02.2006
        • 590
        • Zemun, Srbija

        #4
        Pa te klapne nisu nista novo. Ja sam ih vidjao na bezbroj automobila na kojima je gas kod nas ugradjen. Vidjao sam isto tako i veliki broj slucajeva gde ni klapne nisu mogle da pomognu (a bilo ih je vise od jedne) pa se rascvetaju svi plasticni delovi. Te klapne mozda jesu dobre ali ne mogu uvek da sprece da dodje do havarije.
        MERCEDES-BENZ - Geprüfte Qualität

        Comment

        • Eon
          Moderator
          • 10.03.2005
          • 4225
          • Beograd-NBG-44
          • Superb 2.0 4x4 DSG

          #5
          Moj cale ima to na Astri F 1.6 16V i plinski uredjaj je dosao sa kolima iz Italije, model je O.M.V.L. I Dora i Ivan su videli.... Inace po meni nista posebno!!!!
          Škoda Superb 2.0 TDI 190 bhp DSG 4x4 2020
          Volkswagen Tiguan 2.0 TDI 150 bhp Carat 2017

          Comment

          • *IvanT*
            CBC Senator XXL
            • 30.01.2005
            • 3234
            • Srbija, Beograd, Kara

            #6
            Takav tip klapni je odavno vec otisao u proslost. Danas postoje jos bolje, ali se u principu primenjuju samo za posebne slucajeve. Inace, sigurno ne falsiraju i odradjuju svoj posao.

            Mada, kao sto sam vec negde napisao, ne postoji 100% sigurna klapna. Ako su detonacije ceste, prvenstveno treba traziti uzrocnika za njih, a kod nekih detonocaija ni 50 klapni ne bi pomoglo.
            http://www.lovatogas.co.rs

            Comment

            • zec
              CBC Senator XXL
              • 05.01.2005
              • 450
              • bgd

              #7
              Postojii onaj model sa gumenim prstenom. Znaci cev izbusena na 10tak mesta u krug i preko tih rupica stavljena gumica. Klapna je u cevi...
              "If everything seems under control, you're just not going fast enough."

              Comment

              • Dora
                Nadzornik!!!
                • 24.10.2004
                • 17451
                • Novi Sad
                • FIAT

                #8
                Mali istorijat apropo plastike i venturija... Na zapadu postoji nekoliko bogova novca ali najači je osiguravajući. Ako oni kažu može onda može E sad ako je sve novo dobro je, ako je vozilo staro preko 50K a ti želiš plin u autu, lepo te upute da promeniš sve od struje pa ondak naput
                A klapne, pa ima ih raznih i razno uspešnih. Šta je problem. Prilikom gašenja motora uvek neki klip gurne malo vazduha prema nazada, ka filteru. Iber lauf je zato da šalje uljne pare u motor ali se nakupi toga i prema filteru. Kad motor radi opet uvek ulazi fina prašina u njega pa se to sve lepo pomeša i napravi neki lepak, čadjav, gadan, crn i sve ružne reči i to se nataloži na zidove u**** i cevi sve do filtera.

                Klapna na filteru će eventualno sprečiti filter da odleti ali ne znači da će i granu spasiti. Opet na grani je najviše tih naslaga pa je logično da ima i na klapni. Ako se malo otvori ne znači da će više lepo da se zatvori i eto falš vazduha koji opet može izazvati detonaciju.
                Iz tog razloga predlažem sledeći put Overspedu da koristi zaštitni šlem prilikom eksperimenta in vivo kad diže klapnu dok motor radi. kad meni to neko uradi dok stojim iznad filtera ili doda gas dok štelbam, jako zdravo gestikuliram i sve ostalo

                Primer drugi, Bosch L jetronic... Kod njega je mikser ispred protokomera a klapna koja se obavezno stavlja je isprd protokomera da bi ga zaštitila. Kad dodje šegrt detonacija sleti eventualno gumica sa klapne ili ne i svima lepo. kad dodje majstor detonacija ode klapna, protokomer pa i kućište filtera, sve u froncle. Tuga je što se nakupi gasa u protokomeru pa se on ili zapali od povratnog plamena iz grane ili ne. Ako se zapali eto lumbalona...
                Pouka...
                Šegrti su dobri, majstori su oni zajeba....ni

                Daklem sve u svemu ništa novo a ništa posebno ni korisno. Sve zavisi.
                Ovde se piše nešto pametno, samo ne znam šta...

                https.autogas.rs

                Comment

                • Eon
                  Moderator
                  • 10.03.2005
                  • 4225
                  • Beograd-NBG-44
                  • Superb 2.0 4x4 DSG

                  #9
                  Ta klapna je nesto otprilike kao poklopac sahta koji nije zasrafljen... Probajte da ubacite rucnu granatu unutra.... Poklopac ce da odleti, ali nista od cevi nece ostati citavo...
                  Škoda Superb 2.0 TDI 190 bhp DSG 4x4 2020
                  Volkswagen Tiguan 2.0 TDI 150 bhp Carat 2017

                  Comment

                  • prolupator
                    CBC Senator XXL
                    • 02.09.2005
                    • 3968
                    • Zemun

                    #10
                    Ja imam takvu klapnu, ali ako se desi detonacija ni klapna ne pomaze. Eto, ako, malo ublazi i to je to. Trazi se uzrok, a ne resenje koje ce simulirati "dobro uradjen posao". Resenje je obicno promena cele struje (kao u mom slucaju). Elem, Dora mi je ugradio klapnu, ali avaj, do pronalazenja PRAVOG resenja, sve ostalo je zamazivanje ociju..
                    OPEL KLUB SRBIJA - http://www.opelclub.rs - dođi, vidi ...

                    prolupator.mojblog.rs

                    Comment

                    • overspeed
                      CBC Senator XXL
                      • 24.05.2005
                      • 2779
                      • Kosovska Mitrovica

                      #11
                      Originally posted by Dora
                      ...Šta je problem. Prilikom gašenja motora uvek neki klip gurne malo vazduha prema nazada, ka filteru. Iber lauf je zato da šalje uljne pare u motor ali se nakupi toga i prema filteru. Kad motor radi opet uvek ulazi fina prašina u njega pa se to sve lepo pomeša i napravi neki lepak, čadjav, gadan, crn i sve ružne reči i to se nataloži na zidove u**** i cevi sve do filtera.
                      Klapna na filteru će eventualno sprečiti filter da odleti ali ne znači da će i granu spasiti.
                      Rekoh ja da bi neki PRO mozhda i imao neku primedbu i zamerku...

                      Sad je mnogo jasnije, hvala na objashnjenju

                      Originally posted by Dora
                      Iz tog razloga predlažem sledeći put Overspedu da koristi zaštitni šlem prilikom eksperimenta in vivo kad diže klapnu dok motor radi. kad meni to neko uradi dok stojim iznad filtera ili doda gas dok štelbam, jako zdravo gestikuliram i sve ostalo


                      http://www.bmw.tv

                      Comment

                      • prolupator
                        CBC Senator XXL
                        • 02.09.2005
                        • 3968
                        • Zemun

                        #12
                        Eto, a ja neupucen par puda dirkao tu klapnu dok motor radi i nista se nije dogodilo Kanda sam imao srece
                        OPEL KLUB SRBIJA - http://www.opelclub.rs - dođi, vidi ...

                        prolupator.mojblog.rs

                        Comment

                        • Dora
                          Nadzornik!!!
                          • 24.10.2004
                          • 17451
                          • Novi Sad
                          • FIAT

                          #13
                          Sreća je potrošna roba i često je nestane Ili ono kao ****, uvek je iza ledja....
                          Tehnika ne trpi improvizacije bar ne u nekom statističkom periodu. Izolovani primeri mogu svašta ali je statistika neumoljiva. Zato treba sprečiti uzrok a ne predupredjivati posledice sa neizvenim ishodom.
                          Ovde se piše nešto pametno, samo ne znam šta...

                          https.autogas.rs

                          Comment

                          • ssteva2206
                            R.I.P. CBC Drug XXL
                            • 22.04.2005
                            • 106
                            • Beograd

                            #14
                            Ta goreopisana klapna, ne sluzi apsolutno nicemu. Moj uredjaj je ugradjivan u Italiji i dobio sam i klapnu. Jedan jedini put sam uspeo da detoniram plin (svojom krivicom), i klapna NIJE odradila svoj posao. Ekspanziona posuda (izmedju u**** i filtera) na kojoj se klapna nalazi, je prsla na pola.

                            p.s. NE driftujte na plinu, oce da pukne

                            Comment

                            • M-power
                              Moderator
                              • 10.01.2005
                              • 10060
                              • Bg; Banovo Brdo
                              • CorsaC, astra H,

                              #15
                              Slobodno driftujte samo ne smete da se zaustavite kao steva
                              To date there has never been a faster car built for the public road and,
                              it has been suggested, there never will be. McLaren F1.

                              Comment

                              Working...
                              X