Elem, znam da slika vredi hiljadu rechi, ali foto-aparat nisam sinoc imao pri sebi, a slike koje sam napravio mobilnim su pored ionako niske rezolucije bile ispod svake granice kvaliteta zbog jako losheg osvetljenja "na licu mesta" tako da sam ih shkartirao...
Zato cu probati da opishem verbalno, nadam se da mi ipak nece trebati hiljadu rechi
Znachi, sasvim sluchajno se sinoc upoznam sa chovekom, pochela neka pricha o plinu i tako to... On vozi vec tri godine Astru F, kazhe "doshla" iz Italije sa fabrichkim plinom. Poshto me je interesovalo da vidim na shta lichi "fabrichka" instalacija zamolim ga da bacim pogled "pod haubu". Klasichan "venturi" sistem, plastichna usisna grana, motor (ako sam dobro zapazio) 1600 ccm... Sve je zaista uradjeno pedantno, iz perspektive LPG-amatera poput mene savrsheno =] Vlasnik kazhe da nema bash nikakvih problema, i na benzinu i na LPG sve radi savrsheno... Na moje pitanje kad je zadnji put kontrolisao sistem, menjao filter plina i sl. samo se osmehnuo... Prikljuchak za punjenje plina je diskretno sakriven, odnosno smeshten pored prikljuchka za sipanje benzina, iza poklopca rezervoara. Mozhda bi neki PRO i imao neku primerku i zamerku, ali ja je sigurno nisam mogao naci... =]
Ono shto mi je privuklo pazhnju je svojevrsna klapna prechnika 50-ak mm "ubushena" sa gornje strane kucishta filtera za vazduh. Klapna mozhe da rotira po horizontalnoj osi oko osovinice ali samo u smeru "nagore" (ne i ka unutrashnosti kucishta), a u prvobitni polozhaj je vraca oprugica obmotana oko osovinice. Osovinica nije pozicionirana centralno (poput one na leptiru trotela) vec blizu oboda klapne (ne znam kako bolje da opishem
)Znachi, ako povuchesh navishe klapnu i otpustish, opruga je istog momenta vraca u prvobitni polozhaj i ona zatvara rupu na kucishtu filtera. Got the picture? =]
Naravno, u pitanju je sistem koji funkcionishe u trenutku detonacije, kad dodje do naglog skoka pritiska u usisu, chime se vishak pritiska efikasno ispusti napolje, klapna se zatvori i - teraj dalje
Nema zaustavljanja auta, otvaranja haube, vracanja creva na mesto... Neshta poput "LPG blow-off valve"
Jako interesantno reshenje, konstrukcijski lako za izvedbu i pre svega praktichno.
E sad, obracam se pre svega Dori i Ivanu, ali i ostalim upucenijim poznavaocima LPG tehnologije
Shta oni misle o ovom "sistemu", verujem da su se zbog prirode svog posla i ranije sretali sa istim... Koliko je ovakav princip "saniranja" shtetnih posledica detonacije zaista efikasan (na prvi pogled zaista deluje tako), ima li tu nechega "losheg" shto ja previdjam? Jedino shto mi deluje "sumnjivo" je da je lokacija klapne mozhda predaleko od uobichajenog mesta eksplozije, zbog chega bih pretpostavio da ova klapna nece svaki put odraditi posao, vec da ce opet ispadati creva, gumeni prsten i sl. koji su locirani blizhe mestu detonacije. Ako ne postoje negativni aspekti ovakve izvedbe mislim da bi ovo trebalo "standardno" da se odradjuje u svakoj "venturi" izvedbi LPG instalacije. Nekome mozhda ne zatreba nikad, ili veoma retko, ali neko ko vishe puta tokom mesec dana ima detonacije ce biti izuzetko korisno i praktichno imati ovakav jedan "automatizovani" =] sistem...
Da vas chujem?


Znachi, sasvim sluchajno se sinoc upoznam sa chovekom, pochela neka pricha o plinu i tako to... On vozi vec tri godine Astru F, kazhe "doshla" iz Italije sa fabrichkim plinom. Poshto me je interesovalo da vidim na shta lichi "fabrichka" instalacija zamolim ga da bacim pogled "pod haubu". Klasichan "venturi" sistem, plastichna usisna grana, motor (ako sam dobro zapazio) 1600 ccm... Sve je zaista uradjeno pedantno, iz perspektive LPG-amatera poput mene savrsheno =] Vlasnik kazhe da nema bash nikakvih problema, i na benzinu i na LPG sve radi savrsheno... Na moje pitanje kad je zadnji put kontrolisao sistem, menjao filter plina i sl. samo se osmehnuo... Prikljuchak za punjenje plina je diskretno sakriven, odnosno smeshten pored prikljuchka za sipanje benzina, iza poklopca rezervoara. Mozhda bi neki PRO i imao neku primerku i zamerku, ali ja je sigurno nisam mogao naci... =]
Ono shto mi je privuklo pazhnju je svojevrsna klapna prechnika 50-ak mm "ubushena" sa gornje strane kucishta filtera za vazduh. Klapna mozhe da rotira po horizontalnoj osi oko osovinice ali samo u smeru "nagore" (ne i ka unutrashnosti kucishta), a u prvobitni polozhaj je vraca oprugica obmotana oko osovinice. Osovinica nije pozicionirana centralno (poput one na leptiru trotela) vec blizu oboda klapne (ne znam kako bolje da opishem

Naravno, u pitanju je sistem koji funkcionishe u trenutku detonacije, kad dodje do naglog skoka pritiska u usisu, chime se vishak pritiska efikasno ispusti napolje, klapna se zatvori i - teraj dalje


E sad, obracam se pre svega Dori i Ivanu, ali i ostalim upucenijim poznavaocima LPG tehnologije

Da vas chujem?

Comment