Oblik signala lambda sonde

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • KKK
    CBC Član
    • 16.09.2005
    • 68
    • Beograd

    #16
    Originally posted by dranix
    Nije mi jasno zasto se uopste bavite tim stvarima (podesavanjem) kad to kod dobrog majstora kosta tako malo.
    Merak nema cenu
    http://www.srbija4x4.net

    Comment

    • dranix
      CBC Senator XXL
      • 04.10.2004
      • 3079
      • Antwerpen/Belgium
      • Saab 9-3

      #17
      Posto vec vrsite poredjenje i to merenjem kako znate da je benzinski sistem u tip-top stanju?
      Kao sto znate benzinski ECU ima takodje i adaptaciju fiksno zadatih mapa. Ako racunate da ce gasni bez toga pratiti benzinski valjda je jasno da to nije moguce.
      Nije slucajno sto svi proizvodjaci vec godinama izbacuju adaptivne sisteme koji rade u stilu "vozi i ne diraj nista".
      Mislim da vam je bolje da naucite pravilnu proceduru podesavanja gasa za konkretni sistem i da na osnovu toga prilagodite konkretnom motoru i nameni vozila. Ako bi idealna potrosnja tj. lambda 1 bio cilj velika je razlika u podesavanju za recimo gradsku voznju ili za otvoreni put. Zato se i snimaju parametri kod adaptivnog sistema da bi se priblizio idealnom za date uslove. Te funkcije ili nema ili je ima u siromasnom obliku kod jevtinijih gasnih sistema. Zato se ide na kompromis da auto ide lepo ali da vise trosi ili da bude lenj i da trosi manje i da ima manju maksimalnu brzinu (snagu).
      Kako god da se podesi uvek ce skoro imati manjak snage na visokim obrtajima (gde maksimalna snaga i lezi) pa bas zato nije dobar motor sa 4 ventila po cilindru za primitivne gasne sisteme a zato na sekvent leti kao i na benzin.
      Gas se podesava da mu je maksimum negde kod maksimalnog momenta i malo vise. Snaga je jos mnogo vise gore u obrtajima. Ako bi se tako podesilo trosio bi dosta vise goriva u normalnoj voznji i smesa bi bila bogatija nego sto je potrebno u niskim obrtajima.
      Sve ove nedostatke resava sekvencijalni sistem. Nemojte da mislite da ovi nasi majstori oce samo da uzmu pare. Znaju oni bolje nego iko kakva je to mizerija podesiti gas i opet negde u rezimu voznje ne valja ili mnogo trosi.
      Ipak, za sebe licno je moguce podesiti "po ukusu" sto majstor ustvari ne zna kakave su cije navike u voznji osim ako mu se to kaze.
      Ja vozim sa obicnom slavinom i znam u kom polozaju treba da je za koji rezim voznje. To se jednom proba (izmeri) i zapamti a ako treba koriguje za 30 sekundi i teraj dalje. Sigurno da malo odvrnem slavinu kad krenem negde dalje pun tereta.

      Comment

      • dranix
        CBC Senator XXL
        • 04.10.2004
        • 3079
        • Antwerpen/Belgium
        • Saab 9-3

        #18
        Sto se meraka za cackanjem tice i ja sam musterija ali dosadi i nema vise smisla jednom kad se proba. Nije vredno prevelikog entuzijazma a posebno kad neko hoce da smanji potrosnju a da vozi ostro. Onda vec gore izduvni ventili.

        Comment

        • mr_W
          CBC Član
          • 17.06.2005
          • 65
          • Beograd

          #19
          Ok, hvala na iscrpnim odogovorima

          Cilj ovog (da ga tako nazovem) eksperimenta nije samo da bi dokazali sebi da nesto mozemo da uradimo (bilo bi super da jeste samo to), nego da se izvucemo malo iz nezgodne situacije u koje nas je uvalio servis koji nam je plin i ugradjivao. Elem, sad posto je kasno i neekonomicno vaditi tu instalaciju i stavljati novu, racunam da je najbolja varijanta podesiti postojeci sistem da radi kako valja - posto 'originalni' majstor verovatno ne zna ni osnove koriscenja kompjutera, a ne kako se njime podesava gas - racunam da smo u nekoj prednosti nad njim

          Mali je problem sa softverom za podesavanje, jer je help na litvanskom (ili nekom slicnom), ali tu izgleda niko ni sa foruma nije mogao da pomogne ( http://www.cannonballforums.se/viewtopic.php?t=13185 ).

          Takodje, evidentno je da je 'originalni' majstor podesavao samo stavku inicijelnog polozaja step motora, dok je konfiguracija za TPS, lambda sondu i RPM ocitavanje bila najverovatnije odokativna..

          Nego, ne znam sto je tako tesko odmah pruziti pravu informaciju, ja sticem utisak da se ljudi koji nesto znaju (a i drze servise) na ovom forumu (pricam o delu za autogas) suzdrzavaju od toga kao da ce neko sad da im otima hleb iz usta, pa necu ja sutra da otvorim servis i ugradjujem gas posto sam naucio preko foruma kako se to radi ja samo hocu da budem sam svoj i koliko god moguce nezavistan.

          Na kraju, ako nekome treba info o tome kako se podesava linuks server, web server, kako se programira u C++-u i slicno.. slobodno nek me pita, ja na to necu gledati kao na pruzanje informacija potencijalnoj konkurenciji .. :O
          MUD IS ALL WE NEED
          http://www.srbija4x4.com

          Comment

          • *IvanT*
            CBC Senator XXL
            • 30.01.2005
            • 3234
            • Srbija, Beograd, Kara

            #20
            Nego, ne znam sto je tako tesko odmah pruziti pravu informaciju, ja sticem utisak da se ljudi koji nesto znaju (a i drze servise) na ovom forumu (pricam o delu za autogas) suzdrzavaju od toga kao da ce neko sad da im otima hleb iz usta, pa necu ja sutra da otvorim servis i ugradjujem gas posto sam naucio preko foruma kako se to radi Smesko ja samo hocu da budem sam svoj i koliko god moguce nezavistan.
            Vidi, bas iz razloga drzanja servisa nema se uvek vremena za odgovor u "roku od 15 minuta". Mnoga pitanja se uporno ponavljaju, pa otuda izostaju odgovori takodje, a da postoji "strah" od otimanja hleba iz usta ovaj forum ne bi postojao. Kapis?



            "Zanima me da li i kod rada motora na plin signal sa lambda sonde treba da izgleda identi?no kao i kod rada na benzin (na benzinu izgleda kao pravilna sinusoida) ? "
            Sto se tice signala lambda sonde, a kod uredjaja sa lambda kontrolom, on nikada nece izgledati kao kod rada motora na benzin. Lambda kontrolni sistemi su spori i promene u amplitudi su sa mnogo manjom ucestaloscu nego li kod rada na benzin. Zbog toga kod sistema sa lambda kontrolom postoji opcija "emulacije" signala, kao i izbor tipa emulacije (Open, ground ili square wave). Treba poznavati tip benzinskog ECUa, da bi izabrao pravilnu emulaciju, koja ce uspeti da ga prevari, da se radi o signalu ispravne lambda sonde.


            P.S.

            Eto sad sam dao "hleb", ali 95% "majstora" koji ovo citaju nece znati da ga pojedu....
            http://www.lovatogas.co.rs

            Comment

            • dranix
              CBC Senator XXL
              • 04.10.2004
              • 3079
              • Antwerpen/Belgium
              • Saab 9-3

              #21
              Kao prvo naucio bi tih 300 litvanskih reci ako vec moram. Mozda postoji neki recnik na netu i za taj jezik. Pa bi onda procitao uputstva nekog drugog lambda control sistema posto su svi na isti kalup. Kazem i ponavljam da je o ovome pisano POTANKO ovde. Lambda control moze svasta nesto vise nego sto se iskoristi od njega. Zavisi i od auta sta ima od "senzora". Na kraju ispada da je sama lambda sonda najmanji problem. Nadjite literaturu koje ima na netu pa dobro prostudirajte pa se ne cudite da se mnogo toga moze samo je potrebno znanje i analiticko razmisljanje.
              Jos kako je konstruktor takvih spravica bio strucan za svoj posao. Treba to samo iskoristiti na najbolji moguci nacin.
              Ivane,
              Leba si dao, jos samo fali so, mast i aleva paprika.

              Comment

              • mr_W
                CBC Član
                • 17.06.2005
                • 65
                • Beograd

                #22
                Odli?no, nego izgleda da ova litvanska kontrola nema opciju emulacije, ve? samo kontrole step motora na osnovu TPS, RPM i O2.
                Nego ima još neka stavka Super EKO detekcija, te i na osnovu toga može da koriguje smešu..

                A što se ti?e ?injenice da je mnogo pisano, to je verovatno ta?no, ali moraš se složiti i sa time da je koli?ina šuma na forumu katastrofalno velika, da je pretraživanje prakti?no nemogu?e, jer i da zadaš magi?ne klju?ne re?i, moraš pro?i kroz po?etno brdo postova koji nemaju veze sa temom, moraš ?itati izme?u redova, razumeti interne fore, i tek onda možda nešto saznaš... Na forumu ima zaista dobrih tema i rasprava, ali ih je izuzetno teško na?i.

                Bilo bi odli?no da se me?u one lepljive teme na vrhu doda još jedna koja bi bila samo indeks na ve? postoje?e teme u kojima su opisane i te stvari koje bi zanimale nekog naprednijeg uradi-sam-korisnika - neki tech.info. index, how-to itd.. kao što je npr ovde organizovano - http://www.jeepforum.com/forum/showthread.php?t=89273
                MUD IS ALL WE NEED
                http://www.srbija4x4.com

                Comment

                • M-power
                  Moderator
                  • 10.01.2005
                  • 10060
                  • Bg; Banovo Brdo
                  • CorsaC, astra H,

                  #23
                  Da li je ovo normalno
                  Threads: 351,447, Posts: 3,214,662, Members: 95,455

                  Pa tu se ne zna ko koga kerebeci

                  Ljudi samo u jednoj temi imaju 6.000 stanica i 100.000 odgovora.....bolesno


                  Pa tu barem ima 10.000 duplih tema i svako otvara novu za svako pitanje

                  U cemu je caka...kada je osnovan forum....sada sam totalno izbedacio
                  Cannonbal LOCK!
                  To date there has never been a faster car built for the public road and,
                  it has been suggested, there never will be. McLaren F1.

                  Comment

                  • Vladan
                    CBC Senator
                    • 18.08.2005
                    • 248
                    • Vuko.ebina
                    • e46 325i

                    #24
                    Da ali tu je daleko vise clanova, preko 95 hiljada.
                    Na nasem forumu prosek je 115 postova po clanu a na tom samo 33. Koji smo mi spameri

                    Ej M evo bedaci se jos malo
                    Threads: 644,551, Posts: 8,521,329, Members: 110,680 (bimmerforums.com)

                    Comment

                    • mr_W
                      CBC Član
                      • 17.06.2005
                      • 65
                      • Beograd

                      #25
                      Uh, spameri spameri

                      Nego da se vratim na temu.
                      Dakle, podesavanje napreduje.. imam lep ler gas na kojem je signal sa lambda sonde skoro u maksimumu - isto kao i na benzin. Pretpostavljam da je taj deo ok - motor dobija bogatiju smesu.

                      E sad, kad se doda gas, uspeo sam da ga nastelujem balansirajuci TPS osetljivost i faktor uticanja TPSa na vrednost step motora .. hvata mnogo lepo, po osecaju bi rekao vrlo blizu onome kao na benzin.

                      Ostaje da ga proverim kako ce ici na autoputu, tj pri vecim brzinama, a manjim obritajima i manjem opterecenju motora.. steta sto mi nesto nije u redu sa ocitavanjem obrtaja motora, moracu to da ispravim.. ali i ovako imam neki osecaj da napredujem.

                      Doduse, malo me brine sonda jer u radu motora na benzin pokazuje blage oscilacije na samom minimumu (ako je opseg pokazivanja od 0 do 99, ona oscilira izmedju 1 i 3), dok je pri voznji na gas ona uvek (osim na leru) na 0. No u svakom slucaju, ostaje da se proveri kako auto radi na otvorenom..
                      MUD IS ALL WE NEED
                      http://www.srbija4x4.com

                      Comment

                      • *IvanT*
                        CBC Senator XXL
                        • 30.01.2005
                        • 3234
                        • Srbija, Beograd, Kara

                        #26
                        Doduse, malo me brine sonda jer u radu motora na benzin pokazuje blage oscilacije na samom minimumu (ako je opseg pokazivanja od 0 do 99, ona oscilira izmedju 1 i 3), dok je pri voznji na gas ona uvek (osim na leru) na 0. No u svakom slucaju, ostaje da se proveri kako auto radi na otvorenom..
                        Pojasni ovo (napon je u Voltima u opsegu 0-1V ili 0-5V), ali koliko sam razumeo nesto nije u redu.
                        http://www.lovatogas.co.rs

                        Comment

                        • mr_W
                          CBC Član
                          • 17.06.2005
                          • 65
                          • Beograd

                          #27
                          Da, realni napon jeste u voltima, ali ja sam se izrazavao u tim jedinicama mere kojim ih lambda kontrola vidi i prezentuje. Racunam da i interno radi sa tim ciframa.

                          Imam digitalni voltmetar kojim bi mogao da pogledam koji je stvarno napon na sondi, jedino sto ce mozda biti previse spor za ocitavanje brzih oscilacija. Analogni bi verovatno bio bolji za tu svrhu.

                          mada, pazi.. u svakom slucaju, dosta mi je vazno i to kako ga taj mini kompjuter vidi, jer on na osnovu toga sto vidi podesava. ja sam izbazdario njegovu osetljivost tako da ceo raspon rada sonde pada u neki opseg od 0 do 90 (tih nekih njegovih jedinica).

                          Mogao bi da probam jos da se poigram tim podesavanjem osetljivosti/opsega, ali ne znam tacno sta bi trebao da postignem..
                          MUD IS ALL WE NEED
                          http://www.srbija4x4.com

                          Comment

                          • *IvanT*
                            CBC Senator XXL
                            • 30.01.2005
                            • 3234
                            • Srbija, Beograd, Kara

                            #28
                            Ako je taj opseg od 0-99 kao sto kazes, a ti imas signal koji je od 1-3 na benzinu i 0 na plinu, sonda ti je neispravna.
                            http://www.lovatogas.co.rs

                            Comment

                            • mr_W
                              CBC Član
                              • 17.06.2005
                              • 65
                              • Beograd

                              #29
                              Ne znam da li sam se dobro izrazio, ali signal na leru je negde oko 90, a kad se zgazi na gas, spusti se na 1-3 gde blago oscilira (na benzin) ili se zalepi na 0 (na gas).


                              Sonda je inace nova, univerzalna NTK sa tri izvoda. Trebala bi da bude 100% ispravna, ali .. ima jedno ali zbog kojeg je mozda neispravna. Da li je moja greska ili ne, ne zelim da znam posto je greska bila.. ali ta sonda je jedno kratko vreme par dana bila prikljucena na ECU koji koristi titanijumsku sondu - dakle sondu na koju shalje napon da bi ocitao promenljivi otpor. Da skratim pricu, originalnu sondu sam zamenio jer je serviser rekao da je originalna u autu neispravna. Posle sam shvatio koliko majstor nema pojma - em sto je drugaciji tip sonde, em sto je on pogresno povezao U svakom slucaju .. nasao sam negde na netu nacin testiranja sonde, pa cu to da uradim..


                              Inace, isto tako sam naisao na zanimljivu informaciju da iako titanijumske sonde nisu vise u trendu, i da imaju svojih nedostataka - pogotovo kad je LPG / lambda control sistem u pitanju, imaju jednu dobru stranu, pogotovo kad se koriste u ne-idealnim radnim uslovima - tj u vodi, prekrivene blatom, promena spoljasnje temperature, itd.. Navodno, cirkonijumske sonde su prilicno osetljive na spoljne faktore, jer pokusavaju da vrse neka poredjenja spoljasnjih uslova i unutrasnjih, dok titanijumske rade to drugacije.. nek me neko ispravi ako gresim, ali meni se cini da u ovome ima logike .. na stranu to sto ne mogu da se koriste sa ovim sistemom kontrole lpg-a..
                              MUD IS ALL WE NEED
                              http://www.srbija4x4.com

                              Comment

                              • *IvanT*
                                CBC Senator XXL
                                • 30.01.2005
                                • 3234
                                • Srbija, Beograd, Kara

                                #30


                                Ovako izgleda diag ispravne lambda sonde, kada je sistem za napajanje gorivom ispravan (benzin ili gas).

                                Ako je sonda koju koristis ispravna,u tvom slucaju na leru imas bogatu smesu, a pod opterecenjem ti je stalno siromasna, sto znaci da imas ili neispravnu sondu ili neispravan (lose nastelovan), sistem za napajnje gorivom.
                                http://www.lovatogas.co.rs

                                Comment

                                Working...
                                X