Dizel i gas...

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Dora
    Nadzornik!!!
    • 24.10.2004
    • 17451
    • Novi Sad
    • FIAT

    #31
    Originally posted by BRABUS
    Dora, ne pricam napamet. Sve sto pricam je iz srednjerocnih i dugorocnih studija o razvoju automobilske industrije. U to ne sumnjam, zato sto su to kreirali mnogo pametniji, dalekovidniji i mocniji ljudi od mene, a i zato sto znam koliko te studije kostaju i kako

    <------
    Shvatio sam i već smo o ovome pisali ranije... Pojenta je u onome što sam rekao da je neko iz ekonomskih razloga pod vidom ekologije rešio da to ide na onu stranu. Suviše postoji laboratorija i naučnih instituta koji bi ostali bez posla a o auto industriji da ne govorim. Posredno i neposredno oko nafte radi 70 posto čovečanstva.
    Biodizel je produkt u rangu metana po dobijanju i primeni. Problem je u tome što nema pumpi pa nije ni popularan. Da neko stvarno vodi računa o ekologiji to bi bilo primarno odavno.
    <-----------



    se ozbiljno rade....
    Sto se putnickog programa tice, tu definitivno nece biti velikih pomeranja u pravcu gasa, jer se ide na razvoj dizel motora i hibridnih motora (pogonjenih benzinskim i dizel motorima u kombinaciji sa elektro motorima). Vecina proizvodjaca radi na tome i to zajednicki. Skoro su DaimlerChrysler i GM popisali ugovor o saradnji u razvoju hibrida. To dovoljno govori...

    <---------

    Slažem se, vidi gore....
    <---------------

    Zar mislis da su ljudi koji vode auto kompanije glupi, pa se nisu setili izuma starog pitaj boga koliko i rekli - to je buducnost !!! Naravno da nisu....i da imaju razlog zasto se ne orjentisu na gas.

    <----------
    Da su glupi ne bi imali kompanije, da misle na mene opet ne bi imali kompanije, pa ti sam proceni.
    <--------------


    Gas ima buducnost u zemljama kao sto je Rusija i na Balkanu...ali ne iz ekoloskih, nego iz sasvim drugih razloga.

    Sto se Mercedesa tice, jedini auto koji izlazi sa instalacijom za gas iz fabrike je E200 CNG, i trenutno ima ispod 1% prodaje E klase. Pusten je probni balon...i logicno - pukao je.

    <-----------
    Mislio sam na teretni program, a Nemačka je u povoju bilo kakvog alternativnog pogona a po gasu pogotovo. Misli mda ni sada ne bi nešto preduzeli baš povodom toga da nisu u EU pa se izjednačuju standardi.
    Primer je i Sloveniaj koja mora u nekom roku da napravi minimum 40 gasnih pumpi da bi ostatak Evrope imao gde da toči gorivo usput.

    Što se pomenutog Mercedesa tiče, šta su očekivali? Da idem 300 kilometara daleko da natočim gas?
    <----------

    Sto se kamiona tice, tu stvarno nisam upucen, ali sumnjam da i tu ima neku perspektivu.

    <------
    Da nisu sami sebi skočili u stomak sa navodnom brigom oko ekologije i ja sumnjam da bi nešto bilo oko toga. Ovako po pitanju snage i ekologije, jaki dizel motori su vrlo pogodni za takve kombinacije. Nedostatak pumpi opet čini svoje. Pogotovo za takav dugoprugaški saobraćaj recimo. U spomenutoj Australiji je veliki procenat takvih vozila jer su davno na to orijentisani.
    Infrastruktura to prati normalno.
    Ovde se piše nešto pametno, samo ne znam šta...

    https.autogas.rs

    Comment

    • BRABUS
      CBC Senator XXL
      • 15.10.2004
      • 2399
      • London

      #32
      Dora...slozili smo se

      Comment

      • Dora
        Nadzornik!!!
        • 24.10.2004
        • 17451
        • Novi Sad
        • FIAT

        #33
        Originally posted by BRABUS
        Dora...slozili smo se
        Eto
        Ovde se piše nešto pametno, samo ne znam šta...

        https.autogas.rs

        Comment

        • BRABUS
          CBC Senator XXL
          • 15.10.2004
          • 2399
          • London

          #34
          Originally posted by BOOST
          Hibridi, da, posebno na kombinovani danasnji pogon + Elektro pogon.

          Takodje umesto konvercionalnih motora za pogon elektro motora sve vise na sliku dolazi pogonska celija sa vodonikom.

          To je pravac kojem se okrece buducnost autoindustrije.
          DA...i to dve kombinacije hibrida - Full i Mild Hybrid.
          ukupno do 2010 bi trebalo da bude 450.000 u Evropi, a 2000. je bilo 900 komada, od toga najvise Mild HEV (Hybrid Electric Vehicle).

          Primer Full hibrida je Toyota Prius, a mild - Honda Insight.

          Ukratko, kod Mild Hibrida elektricni motor se deluje sa obicnim motorom, koji ga pokrece. Samostalno delovanje elektricnog nije moguce. Ukljucuje se u trenucima kada je snaga potrebna

          Kod Full HEV moguca je bilo koja kombinacija rada dva motora, od potpuno elektricnog pogona do potpunog pogona obicnim motorom. U zavisnosti od od uslova voznje, kompjuterski se odredjuje odnos...

          BMW je za sada jedini koji se zvanicno odlucio za Hydrogen tehnologiju i ne planira hibridne elektircne automobile.

          Comment

          • sw.brick
            CBC Senator XXL
            • 09.10.2004
            • 8141
            • Beograd, barajevo-zemun
            • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

            #35
            brabus hteo bi da se umesam. Nemacka je veoma zaostala zemlja kada su u pitanju alternativna goriva, bilo koje vrste i tu se slazem sa tobom da se forsira dizel od strane Nemaca (citati lova).
            komplet Australija i Kalifornija voze svoja komercijalna vozila na gas a u pitanju su imena Caterpilar,Detroit Diesel,Volvo itd i pokrivaju vise od 70% predjenih milja.

            u Evropi grad Bec vec skoro 30 godina koristi javni prevoz na gas.
            jos jedan podatak, u samoj Nemackoj godisnje statistitcki u proseku se zatvara oko 5-8% benzinkih i dizel dakako) pumpi a raste otvaranje gasnih po stopi oko 20%. da nema klijentele logicno je da bi bilo obrnuto.
            da zanemarimo Balkan privremeno ali Italija, Belgija, Holandija, Poljska, Rusija sigurno nisu bas toliko glupi da vec godinama masovno voze na gas a od pre nekoliko godina im se prikljucila i Britanija gde postoji i poseban program Vlade sa preporukom ugradjivanja gasa.

            da, gledao sam na DSF test tog Mercedesa na prirodni gas. tako detinjasto napraviti auto i to pokusati nekome prodati deluje preivse naivno. evo zasto, totalno se gubi ceo gepek, totalno se gubi mogucnost obaranja zadenjg sedista, domet vozila na CNG je oko 130km, da samo toliko na testu, i to obicne lagane gradkse voznje. na otovrenom je malo bolje, dodje do blizu 200km. i dalje je to za auto smesno malo. pri tome je smanjen i rezervoar za benzin jer nisu mogli da ga usklade sa bocama u gepeku. i kao slag na sve to trazi se ako se ne varam celih 3500 evra doplate.

            inace taj bio dizel je prakticno varijanta gasa, pa se svede opet na isto.

            kod nas u Novom Sadu postoji autobus koji vozi na gas. Budimpesta je prepuna autobusa na gas. u Italiji kada je zbog zagadjenja limitiran ulazak vozilima u centre gradova jedini izuzeci su elektro i vozila na gas. nikakav dizel ne sme da se priblizi gradovima.

            kada ekologija zakuca na nemacka vrata (blagajnu) i Nemci ce brzo preci na gas, kao seto je vec uradio BMW (hidrogen je opet gasno gorivo).

            kako god, dizeli poznati kao danasnji mainstream sa ovim nivoom zagadjenja nemaju blistavu perspektivu. do sada su iznalazeni nacini da se dizlei prociscavaju ali je to jako sporo i trapavo islo, sve do pre par godina Euro 3 je bilo cudo za dizele. ne znam da li postoji neki cisto dizel koji ispunjava Euro 5 normu (benzinci da, na gas da, hibridi da) ?

            ja razumem velike nemacke interese u diesel biznisu

            da zavrsim, pogon na gas je tek u povoju sto se razvoja tice i menadzmenta upravljanja i dosadasnji ekoloski rezultati i sa tako malo rada na razvoju takvih motora (tek od skoro su pocle fabrike da kosntruisu bas motore na gas su imrepsivni.
            izmedju ostalih i GM je poceo prodaju na nekim trzistima nekih svojih modela sa fabrickim gasom)

            najveca mana gasa je sto ne donosi tako lepe pare kao dizeli danas.
            volvo
            945 SE turbo lpg
            344 GL lpg

            Comment

            • cdr
              CBC Član
              • 13.12.2004
              • 22
              • Vracar

              #36
              Originally posted by brick
              izmedju ostalih i GM je poceo prodaju na nekim trzistima nekih svojih modela sa fabrickim gasom)
              Ne znam za neka tržišta, ali čini mi se da pola, ako ne i cela južna Amerika vozi na gas i ostala alternativna goriva... Mislim, tamo su auta fabrički prilagodjena tome.
              Golf 2 GTI -> viewtopic.php?f=15&t=733

              Comment

              • sw.brick
                CBC Senator XXL
                • 09.10.2004
                • 8141
                • Beograd, barajevo-zemun
                • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

                #37
                da u pravu si, meni je novost da GM za Evropu prelazi na redovnu ponudu modela na gas. Nemacka nije na spisku
                volvo
                945 SE turbo lpg
                344 GL lpg

                Comment

                • dranix
                  CBC Senator XXL
                  • 04.10.2004
                  • 3079
                  • Antwerpen/Belgium
                  • Saab 9-3

                  #38
                  Brabus,
                  Belgija (Flandrija) je zemlja seljaka. Svi uglavnom voze dizel. Pisao sam da obozavaju cak i Saab dizel Ne zaboravi da su Arapi jos uvek veoma vazni suvlasnici u nemackoj auto industriji pa im se Nemci moraju malo uvlaciti. To je zamazivanje ociju do daljnjeg. Tacno da postoje super dizeli nove generacije ali i benzinci isto. Imacemo mi licno jos prilike da se vozimo na sta hocemo a sta ce biti posle nas to i nije nas problem.Zar ne?
                  Alix, naravno da se moze voziti na zejtin a jos bolje na ulje za pomfrit jer je manje lepljivo. To se radi i postoje setovi za prepravku (video negde na netu). Filter, plus grejaci da smanje viskozitet ulja. Kazu da kad prodje takav auto mirise na frit. Nego, moglo bi jos svasta da se sagoreva u dizel motoru. Mislim tu na vec iskorisceno ulje i biljne masti i kojekakve mesavine istih koje su pune dioksina (kancerogene). Kod nas je bila frka pre par godina jer su pravili od ulja iz friteza koncentrat za pilice cije je meso bilo.... Ko kaze da te materije niko ne koristi kao "aditiv" dizelu sto perfektno moze. Kad se ugreje i isfiltrira to sagoreva u manje osetljivim dizelima kao nista i jos nema crvenu boju kao loz ulje. Svaki covek legalno moze da sipa u dizela ulje ali ne sme loz ulje.Takav je zakon. Nije masovno pa nije doslo vreme za promene zakona. Cena ulja za friteze na 3 litra u maloprodaji je daleko manja po litru nego cena dizela. Garantovano se moze nabaviti "na veliko" ali sa placenim porezom na promet kao za sva privatna lica po jos manjoj ceni. Takodje je sasvim obicno da ljudi kod kuce imaju tankove za gas ili za mazut ili naftu za grejanje pa zasto ne bi imali i za "zejtin". Sve se moze samo ko hoce da se zeza sa tim a legalno je 100%.

                  Comment

                  • *IvanT*
                    CBC Senator XXL
                    • 30.01.2005
                    • 3234
                    • Srbija, Beograd, Kara

                    #39
                    prvi OTO motor je naravno imao pogon na gas. Veca komercijalna upotreba nazalost nije bila moguca
                    na kraju 19. veka iz razloge lose razvijene distributivne mreze. Kada se doslo do toga da gas mozemo
                    lako da skladistimo
                    upotreba gasa je naravno nasla vecu komercijalnu upotrebu. Ali ne zaboravite, tehnologija autogasa
                    je i dalje tek
                    u razvoju a veliki svetski proizvodjaci automobila tek pocinju ozbiljno da razmisljaju o LPG-u.

                    Postoje uredjaji za direktno ubrizgavanje LPG-a u tecnom stanju , koji su na klasicnim benzinskim
                    motorima doveli do poboljsanja performansi za preko 10%, uz smanjenu potrosnju. Zamislite tek motor
                    koji bi konstrukciono bio iskljucivo prilagodjen za rad na LPG.

                    Sve dok u svetu naftni lobi bude imao toliki uticaj, postojace zemlje koje ce forsirati upotrbu
                    DISEl i benz. goriva. U Spaniji je broj TAXI vozila sa pogonom na LPG u 2001. godini Iznosio 75.000 vozila
                    sve do trenutka dok vlada nije izjednacila cenu benzina sa cenom LPG-a, sto je prakticno dovelo do toga
                    da se danas broj konvertovanih auta smanji no oko 1000.

                    Industrija LPG-a ubrzano razvija nova tehnoloska resenja, sto ce za rezultat sigurno imati drasticno povecan broj
                    konvertovanih automobila u vrlo kratkom vremenskom periodu(tu su i DISEL motori), jer ce se na taj
                    nacin postici da i stariji modeli zadovolje sve strozije norme u emisiji stetnih izduvnih gasova.

                    pozdrav
                    http://www.lovatogas.co.rs

                    Comment

                    • Dora
                      Nadzornik!!!
                      • 24.10.2004
                      • 17451
                      • Novi Sad
                      • FIAT

                      #40
                      Originally posted by dranix
                      isfiltrira to sagoreva u manje osetljivim dizelima kao nista i jos nema crvenu boju kao loz ulje. Svaki covek legalno moze da sipa u dizela ulje ali ne sme loz ulje.Takav je zakon. Nije masovno pa nije doslo vreme za promene zakona. Cena ulja za friteze na 3 litra u maloprodaji je daleko manja po litru nego cena dizela. Garantovano se moze nabaviti "na veliko" ali sa placenim porezom na promet kao za sva privatna lica po jos manjoj ceni. Takodje je sasvim obicno da ljudi kod kuce imaju tankove za gas ili za mazut ili naftu za grejanje pa zasto ne bi imali i za "zejtin". Sve se moze samo ko hoce da se zeza sa tim a legalno je 100%.
                      Kod nas je cena izjednačena (čini mi se) za lož ulje i dizel, pa više niko ne vodi računa o boji. Zato malo malo pukne neki trafo po Srbiji jer neki lokalni idiot vozi dizel na trafo ulje...
                      Ovde se piše nešto pametno, samo ne znam šta...

                      https.autogas.rs

                      Comment

                      • BOOST
                        Founder - Admin od Začetka
                        • 29.09.2004
                        • 8726
                        • Gislaved//Sweden
                        • SAAB 9000 AERO R; SA

                        #41
                        Dranix >> Znas da je cela juzna Svedska u poljima uljane repice, za proizvodnju ECO Diesela.. koji je u sustini onsnovni diesel u Svedskoj.
                        Sk?ne, celo podneblje je kao Vojvodina i 70% plantaza je pod uljanom repicom.
                        Att mäta är att veta...to measure is to know...meriti je znati..
                        move your mind

                        Comment

                        • M-power
                          Moderator
                          • 10.01.2005
                          • 10060
                          • Bg; Banovo Brdo
                          • CorsaC, astra H,

                          #42
                          Mozemo mi da menjamo gorivo koliko hocemo al niko nije lud.
                          Kao ono kad udjemo u EU svi ce izaci iz nje.
                          Isto tako kad svi predjemo na LPG on ce biti skuplji od benzina,
                          a benzin ce biti DZ.
                          Klasicna zarada po principu kad se poveca potraznjae proizvoda umesto da cena padne ona skoci.
                          To date there has never been a faster car built for the public road and,
                          it has been suggested, there never will be. McLaren F1.

                          Comment

                          • Dora
                            Nadzornik!!!
                            • 24.10.2004
                            • 17451
                            • Novi Sad
                            • FIAT

                            #43
                            Originally posted by M-power
                            Mozemo mi da menjamo gorivo koliko hocemo al niko nije LUD.
                            Kao ono kad udjemo u EU svi ce izaci iz nje.
                            Isto tako kad svi predjemo na LPG on ce biti skuplji od benzina,
                            a benzin ce biti DZ.
                            Klasicna zarada po principu kad se poveca potraznjae proizvoda umesto da cena padne ona skoci.
                            Tačno, ja sam davno rekao da se spremam za ugradnju benzinskog dodatka na gasne motore. Konverzija sa LPG na benzin
                            Šalim se ali u osnovi tačno ako ostane kompanijski sistem.
                            Ovde se piše nešto pametno, samo ne znam šta...

                            https.autogas.rs

                            Comment

                            • dranix
                              CBC Senator XXL
                              • 04.10.2004
                              • 3079
                              • Antwerpen/Belgium
                              • Saab 9-3

                              #44
                              M-power,
                              Cena svake vrste goriva je vec velika i bice uvek jos samo veca. Zakon ponude i potraznje je uvek prisutan pa jos i razni lobiji i eto ti rezultat. LPG pomalo svima mrsi konce, to stoji.Dizel je opet super za kamione dugoprugase jednostavan za odrzavanje i siguran. Benzin je superperformantan. Sto ti ne vozis na LPG? Bitno je u celoj prici izabrati najoptimalnije gorivo u skladu sa vozilom i njegovom namenom kao i planiranoj kilometrazi na godisnjem nivou a takodje i koliko ta voznja sama po sebi donosi para. Ko hoce "samo da se vozi" bira najjevtinije gorivo. Ko zaradjuje novac od voznje ili samom voznjom bira dizel. Za fun je naravno benzin jer zadovoljstvo nema cenu

                              Comment

                              • M-power
                                Moderator
                                • 10.01.2005
                                • 10060
                                • Bg; Banovo Brdo
                                • CorsaC, astra H,

                                #45
                                Naravno, malo se salim, ali u sustini je tako.
                                Jos ima svrhe ugraditi lpg jer ces u svakom slucaju vratiti pare jer ima jos dosta vremena do izjednacenja cena. Ali kad bude tako vratis ga normalno na benzin
                                To date there has never been a faster car built for the public road and,
                                it has been suggested, there never will be. McLaren F1.

                                Comment

                                Working...
                                X