Auto gas na novim automobilima

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • BOOST
    Founder - Admin od Začetka
    • 29.09.2004
    • 8726
    • Gislaved//Sweden
    • SAAB 9000 AERO R; SA

    #31
    A o chemu Vi to Kul ekipa, nema sta, dodjes na Cannon , kazes nesto pogresno i ode glava

    Samo napred !!!

    RESPEKT!!!!
    Att mäta är att veta...to measure is to know...meriti je znati..
    move your mind

    Comment

    • BOOST
      Founder - Admin od Začetka
      • 29.09.2004
      • 8726
      • Gislaved//Sweden
      • SAAB 9000 AERO R; SA

      #32
      E kad prichate vec o klimi i regulaciji, SAABu je dojadio nachin na koje je Bosch pokazao svoju nekompetenciju.. oni sve mogu da naprave ako ima kazes kako i sta hoces, najradje da im das i schemu i lejer od stampane

      SAAB je ubacio svoj kontrolni rele za klimu izmedju LH jedinice na LH2.2 jos 85 godine.
      Klima kompjuter ima 2 izlaza, jedan ide na LH za obogacenje smese i podizanje lera na 1200 rpm sa 850 rpm, a drugi ima nastelovan delay i u feedu je sa RPMom. Tek kad oseti da su RPM dosegli 900 obrtaja daje signal za magnetno kvachilo kompresora.
      Rezultat je da obrtaji samo krenu na 900 i padnu nazad na 850 pod opterecenjem kompresora.

      Taj rele ima posebno da se kupi
      Att mäta är att veta...to measure is to know...meriti je znati..
      move your mind

      Comment

      • bakara
        CBC Senator XXL
        • 29.01.2005
        • 977
        • nBGd

        #33
        Ala ste zakomplikovali stvar, svaka cast
        Lov Eco je sastavni deo opreme za gas samo se ovde zbog ekonomskih razloga ispušta iz montaže
        Dobro, recimo da bih stavio taj lov eco, ali ja stvarno ne znam cemu to sluzi? Jel to neki kompjuter?
        Kad se kaže treba to i to a to košta toliko i toliko, platiš i voziš. Ako je jeftinije za 100 evra platiš i nevoziš.
        Nije problem u placanju, ali razlika od 100% izmedju plasticne i metalne usisne grane je prilicna( usput da li vi busite tu usisnu granu ili..?)
        Na kraju sta bi ste vi sebi ugradili da imate auto kao moj?[/code]
        pozdrav

        Comment

        • Dora
          Nadzornik!!!
          • 24.10.2004
          • 17451
          • Novi Sad
          • FIAT

          #34
          Originally posted by bakara
          Ala ste zakomplikovali stvar, svaka cast

          <<------
          To je svrha postojanja majstora
          <--------

          Lov Eco je sastavni deo opreme za gas samo se ovde zbog ekonomskih razloga ispušta iz montaže
          Dobro, recimo da bih stavio taj lov eco, ali ja stvarno ne znam cemu to sluzi? Jel to neki kompjuter?

          <<------
          Dinamička kontrola dotoka gasa kontrolisana preko izduvnih gasova i lambda sonde. Ako ima malo gasa odvrće se ako ima puno zavrće se.
          Ne znam šta podrazumevaš pod pojam "kompjuter" ali u nekoj meri da, mali komjuter.
          <<-----


          [quote:8dzc5liw]Kad se kaže treba to i to a to košta toliko i toliko, platiš i voziš. Ako je jeftinije za 100 evra platiš i nevoziš.
          Nije problem u placanju, ali razlika od 100% izmedju plasticne i metalne usisne grane je prilicna( usput da li vi busite tu usisnu granu ili..?)
          Na kraju sta bi ste vi sebi ugradili da imate auto kao moj?[/code][/quote:8dzc5liw]

          <<-------
          Grana se buši da bi se postavile dizne. Sigurno najbolje a to je Fast.
          Monitor od 14 inča radi posao, ali onaj od 21 čini to mnogo bolje a o displejima da ne govorimo. Znači na svakom vidiš sliku.

          <<--------
          Ovde se piše nešto pametno, samo ne znam šta...

          https.autogas.rs

          Comment

          • bakara
            CBC Senator XXL
            • 29.01.2005
            • 977
            • nBGd

            #35
            Na kraju sta bi ste vi sebi ugradili da imate auto kao moj?
            pozdrav

            Comment

            • Dora
              Nadzornik!!!
              • 24.10.2004
              • 17451
              • Novi Sad
              • FIAT

              #36
              Originally posted by bakara
              Na kraju sta bi ste vi sebi ugradili da imate auto kao moj?
              Već sam ti odgovorio ali ne pratiš fabulu radnje Ugradio bih Fast a to je najbolje. Sekvencijalni sistem.

              Sad dodje i ono "tudjim ledjima 100 batina a meni opet lepo". Što bi se reklo od novčanika zavisi.
              Ovde se piše nešto pametno, samo ne znam šta...

              https.autogas.rs

              Comment

              • sw.brick
                CBC Senator XXL
                • 09.10.2004
                • 8141
                • Beograd, barajevo-zemun
                • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

                #37
                Pretpostavljam da si zaobišao leptir i rešio stvar ali to nije pravlno rešenje mada ako radi onda glava ne boli
                ne, leptir ne ucestvuje u radu motora na leru ni na jedan nacin. nije ni ranije a ni sada koriscen a time niti zaobidjen.
                radi, odlicno.

                ukinut je sraf/ ventil za gas koji je postojao na crevu izmedju onog crnog debelog ka servo motoru lera a premesten T razvod vazduha tako da ukljucuje sistem ventilacije kartera (sistem kartera ima jedno malecno vakuum crevo koje je vezano iza leptira a koje nisi ni video koliko je sakriveno duboko )

                leptir nije diran, ni sistem na benzin ni dovod gasa od isparivaca do miksera, samo prearanzirana creva vazduha na malo drugaciji/ moj nacin.

                koliko vidim i u Nemackoj su dosli do iste fore za LH 2.4 i takodje isksutva su da se trajno resava problem sporijeg odziva pri radu na gas kada je promenljivo opterecenje.

                kada je na leru, leptir je totalno zatvoren, i plenum je prazan sto se gasa tice i otuda i nastaje problem.
                kao sto si i rekao, svaki problem je resiv


                Sad moram da te pitam konkretno, koliko si se ti puta u praksi susreo sa problemom ugradjenog gasa na autu koji ima klimu i koliko si to puta rešio na neki način?
                za sada je skor oko 10 komada, ne brojim i ne vodim statistiku. svi LH 2.4 sistemi Bosa.

                Daklem i opet problem postoji na benzinu i odražava se na gasu ili grešim?
                ne, problem gasenja i prestanka rada servo motora ne postoji pri radu na benzin kada se ukljuci klima vec samo na gasu, onako kako je bio ugradjen gas i kako si i ti povezao creva.
                a i na benzinu i na gasu se vidi trenutni pad obrtaja u dleicu sekunde dok servo motor ne propusti vise vazduha i onda digne obrtaje sa 875 na 975 rpm. dakle, obrtaji prvo padnu jedno 50tak rpm vrlo kratko i onda se podignu za 100+ i tu radi stabilno.
                kada se kompresor iskljuci, obrtaji prvo kratkotrajno porastu sa 975 na oko 1050-1100 rpm i onda regulacija obori na normalnih 875 obrtaja.

                u principu sada je ok, ta odstupanja od norme su oko 50tak rpm u bilo kojoj situaciji sto mislim da moze da se tolerise.

                a razlog pre svega je u konstrukciji ECU koji kontrolise servo motor a koji kada "oseti" da treba produziti puls modulacije vise nego sto je prethodno naucio predje u limp mode i fiksira puls servo motora vazduha a koji je pretprogramiran u Bosu na rad bez klime.
                kako se LH 2.4 memorija svaki put po gasenju motora brise onda je i memorija svaki put prazna a glupi ECU nekako "pogubi" referentnu tacku sirine impulsa modulacije.

                moje resenje je da pomognem ECU tako sto servo motor manje radi jer je iskljucen sistem recirkulacije/ vazdusno prigusen.

                malo zaobilazno ali radi.

                Pojenta je da sve radi i ne boli glava, kako i odakle, nije važno
                uh, bolela glava. ranije kada se skuca ECU morao sam da ugasim auto i da ga ponovo upalim i onda sve lepo radi dok neki put, treci, sedmi ili petnaesti kako mu dune servo motor ne izadje iz pretprogramiranog limita i opet skuca ECU.
                sada servo vazduha je unutar limita i samo jednom ili 2 puta se u pocetku skucao ECU i nikada vise.

                a bolela glava i dok se resavalo, i kada sam se zainatio da cu rastaviti kompelt sistem ako treba ali da cu problem izanalizirati i resiti ma koliko vremena trebalo. upornost i nekonvencionalni pogledi se isplatilo.

                kasnije je Bos u LH 3.1 verziji ispravio tu malko pogresno resenu funkciju 2.4 i 2.4.2 verzije.

                najvaznioje je da sam nesto naucio oko strujanja nevidljivog vazduha po crevima i koliko to utice na rad pri leru
                volvo
                945 SE turbo lpg
                344 GL lpg

                Comment

                • sw.brick
                  CBC Senator XXL
                  • 09.10.2004
                  • 8141
                  • Beograd, barajevo-zemun
                  • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

                  #38
                  SAAB je ubacio svoj kontrolni rele za klimu izmedju LH jedinice na LH2.2 jos 85 godine.
                  Klima kompjuter ima 2 izlaza, jedan ide na LH za obogacenje smese i podizanje lera na 1200 rpm sa 850 rpm, a drugi ima nastelovan delay i u feedu je sa RPMom. Tek kad oseti da su RPM dosegli 900 obrtaja daje signal za magnetno kvachilo kompresora.
                  Rezultat je da obrtaji samo krenu na 900 i padnu nazad na 850 pod opterecenjem kompresora.

                  Taj rele ima posebno da se kupi

                  boost pa sto cutis

                  uoravo to meni treba a ja se patio sa resenjem putem redistribucije vazduha na leru

                  ovo sa delay-em me posebno odusevljava.

                  ima li neke sanse za semu, ja cu sam napraviti. ili ako nema, koja je tacno oznaka da potrazim na nekom slupanom ako nadjem/natrcim ?

                  ako nema sanse da se nadje imas li neku ideju kako bi se nesto slicno moglo konstruisati, i da jos malo detalja navedes kako to tacno radi- uzrocno posledicno ?
                  volvo
                  945 SE turbo lpg
                  344 GL lpg

                  Comment

                  • Dora
                    Nadzornik!!!
                    • 24.10.2004
                    • 17451
                    • Novi Sad
                    • FIAT

                    #39
                    Originally posted by brick
                    Pretpostavljam da si zaobišao leptir i rešio stvar ali to nije pravlno rešenje mada ako radi onda glava ne boli
                    ne, leptir ne ucestvuje u radu motora na leru ni na jedan nacin. nije ni ranije a ni sada koriscen a time niti zaobidjen.
                    radi, odlicno.

                    <<---------
                    Joj pa toliko znam čak i ja... Zaobišao leptir znači upravo to. Dovedeš nešto oko leptira (iza leptira), drugim putem. Drugi put je i ler motor i tako treba.
                    <<---------

                    ukinut je sraf/ ventil za gas koji je postojao na crevu izmedju onog crnog debelog ka servo motoru lera a premesten T razvod vazduha tako da ukljucuje sistem ventilacije kartera (sistem kartera ima jedno malecno vakuum crevo koje je vezano iza leptira a koje nisi ni video koliko je sakriveno duboko )

                    <<----------
                    Nije preporučljivo dovoditi gas u mogućnost da ode u karter.
                    <<----------

                    kada je na leru, leptir je totalno zatvoren, i plenum je prazan sto se gasa tice i otuda i nastaje problem.
                    kao sto si i rekao, svaki problem je resiv

                    <<------
                    Ne postiji leptir koji idealno duhtuje sem kuglastih ventila.
                    Da je plenum prazan, zveknuo bi svaki put kad stisneš gas posle lera.
                    <<-------


                    za sada je skor oko 10 komada, ne brojim i ne vodim statistiku. svi LH 2.4 sistemi Bosa.

                    <<------
                    To je značajno više nego što sam ja uradio. Oko 10 više
                    Ustvari uradio sam i ja poneki komad ali samo ako ler motor nije ispravan a vlasnik nije mogao naći leka u servisu.
                    <<------

                    [quote:2uiycz7c]Daklem i opet problem postoji na benzinu i odražava se na gasu ili grešim?
                    [/quote:2uiycz7c]

                    ne, problem gasenja i prestanka rada servo motora ne postoji pri radu na benzin kada se ukljuci klima vec samo na gasu, onako kako je bio ugradjen gas i kako si i ti povezao creva.
                    a i na benzinu i na gasu se vidi trenutni pad obrtaja u dleicu sekunde dok servo motor ne propusti vise vazduha i onda digne obrtaje sa 875 na 975 rpm. dakle, obrtaji prvo padnu jedno 50tak rpm vrlo kratko i onda se podignu za 100+ i tu radi stabilno.

                    <<-------------
                    Pa sad jel se gasi ili ne da ne zbunjujemo ljude više? Iz ovog ispadne da ti nisam dobro postavio cevi pa se gasio samo na gasu ali je na benzinu imao malu knedlu ali se nije gasio a na gasu se obavezno gasio. .

                    Mislim da skratim priču da ljudi ne ostanu zbunjeni jer je to meni bitno a ne ko je majstor.

                    Počelo je od pitanja kako radi motor na gasu kad ima klimu servo itd. Moja tvrdnja je bila da sve radi kako treba ako je i do sada radilo kako treba.
                    Ti tvrdiš da je to nije tako i navodiš primer tvog auta za koji i sam kažeš da ne radi ni na benzinu to kako treba.

                    Da li tu ima nešto sporno pa da idemo dalje? Da ostavimo tehničko rešenje takvog problema za drugi put.
                    <<---------------


                    uh, bolela glava. ranije kada se skuca ECU morao sam da ugasim auto i da ga ponovo upalim i onda sve lepo radi dok neki put, treci, sedmi ili petnaesti kako mu dune servo motor ne izadje iz pretprogramiranog limita i opet skuca ECU.
                    sada servo vazduha je unutar limita i samo jednom ili 2 puta se u pocetku skucao ECU i nikada vise.

                    <<--------
                    Sad mi ništa nije jasno, naveo si da ti je problem bio upravo to što se po gašenju motora gubi memorija a sad kažeš da je pomoglo to da ugasiš motor i upališ ponovo?
                    <<---------
                    Ovde se piše nešto pametno, samo ne znam šta...

                    https.autogas.rs

                    Comment

                    • sw.brick
                      CBC Senator XXL
                      • 09.10.2004
                      • 8141
                      • Beograd, barajevo-zemun
                      • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

                      #40
                      Joj pa toliko znam čak i ja... Zaobišao leptir znači upravo to. Dovedeš nešto oko leptira (iza leptira), drugim putem. Drugi put je i ler motor i tako treba.
                      ler motor je fabricko resenje pa to zaobilazni put sam razumeo da mislis na neku budzevinu, sada je jasno sta si mislio.

                      Nije preporučljivo dovoditi gas u mogućnost da ode u karter.
                      ne moze da ide, ima nepovratni ventil. a dodatno je ventilacija kartera prigusena, suprotno (ako nisam bio jasan).

                      Ne postiji leptir koji idealno duhtuje sem kuglastih ventila.
                      Da je plenum prazan, zveknuo bi svaki put kad stisneš gas posle lera.
                      eto postoji, otkacis zice sa ler motora i motor se ugasi jer nista ne prolazi kroz/pored leptira. na Volvou je tako precizno izradjen taj leptir sto zna i da zasmeta pa je leptir osetljiv i na najmanju garez koja je vidljiva/nahvata se.

                      to se i desavalo, svaki put kada ler motor otvori dovod vazduha usled premalo gasa zvekne. bas kako si naveo.

                      Pa sad jel se gasi ili ne da ne zbunjujemo ljude više? Iz ovog ispadne da ti nisam dobro postavio cevi pa se gasio samo na gasu ali je na benzinu imao malu knedlu ali se nije gasio a na gasu se obavezno gasio. .
                      nikada se nije potpuno gasio motor ali je rpm spadao sa normiranih 875 na oko 750 rpm (mod kada se pokvari sistem). isto je bilo i na benzinu usled cevi koje su dodate pri instalaciji gasa. zaboravio si, nisi ti bio taj koji je postavio cevi u originalu i nisi ti taj koji je odredjivao sta i kako ce se ugradjivati. dakle, da ne zbunjujemo ljude, ti si pozvan da pokrpis tudje brljotine i to sto je trebalo si uradio kako treba.

                      na ovu stvar oko klime i lera brljotinu je napravio Bos u startu, a onda se nadovezao i venturi gas koji nisi ti ugradjivao ( a uradjen je onako ofrlje kod bivseg vlasnika auta).

                      samo to ofrlje mene nije zadovoljilo i nisam prihvatio da "tako mora".


                      Mislim da skratim priču da ljudi ne ostanu zbunjeni jer je to meni bitno a ne ko je majstor.

                      Počelo je od pitanja kako radi motor na gasu kad ima klimu servo itd. Moja tvrdnja je bila da sve radi kako treba ako je i do sada radilo kako treba.
                      Ti tvrdiš da je to nije tako i navodiš primer tvog auta za koji i sam kažeš da ne radi ni na benzinu to kako treba.
                      ma neeeee. motor radi na gasu isto kao i na benzin kada je ugradjeno kako treba. primer mog auta je odakle potice tvrdnja da gas i klima ne idu zajedno i trudim se da pokazem da svaki auto moze da se namesti da radi klima i gas kako treba, u svemu ispravno.

                      posle ugradnje gasa nije radilo ni na benzinu ni na gasu kako treba i da sam se zadovoljio tvrdnjom glavnog "majstora" iz Jugogasa koji su to ugradjivali bilo bi kao sto su rekli useru bakara u tom servisu u NSadu za njegovu Skodu.

                      krivac nije bio gas nego povrsna ugradnja na mom autu i kada je ispravljeno sta treba proradilo je i na benzinu i na gasu. moj auto je veoma komplikovan za ugradnju dodatno jer je Bos napravio kako je napravio tu regluaciju rada lera, malo trapavo, sto dodatno komplikuje resenje.

                      nebitno je ko je majstor, ja ovde samo zelim da podelim iskustvo oko LH 2.4 sistema za onoga ko moze da natrci na slican problem pa da ne luta u mraku i prolazi sve ono sto sam j amorao da prodjem, bespotrebno.

                      na srecu sada postoji ovakav forum gde sam jako mngoo naucio a zelim i da podelim neko znanje koje sam valjda do sada uspeo da steknem na jedan ili drugi nacin.
                      Sad mi ništa nije jasno, naveo si da ti je problem bio upravo to što se po gašenju motora gubi memorija a sad kažeš da je pomoglo to da ugasiš motor i upališ ponovo?
                      da ne idemo sada u tehnicke detalje, Bos je predvideo auto adaptivnu funckiju ECU da sam uci parametre rada a ugradnja gasa strogo preporucuje brisanje memorije ECU pri svakom parkiranju auta da se ECU ne bi nakupio "cudnih" parametara i zaglupeo.
                      e kada pokrenes sveze upaljeni auto i odmah ukljucis klimu ECU nema nista u memoriji i ne zna kako da regulise ler i pri opterecenju se zagrce/zbuni i predje u limp mode. kada ga resetujes, ponovnim startovanjem motora, ECU napui privremene parametre iz ROMa i pocinje ispocetka auto adaptivno ucenje novih parametara.

                      tesko je za objasniti ali kada se prouci elektricna shema ECUa vidi se gde je konstruktivni problem sa driverima ler motora i citanjem mape lera.

                      Bos je izbacio 3 ECUa kao pokusaj da sanira taj i problem otezanog paljenja kada je napolju jako hladno, koji su uoceni u SAD i Kanadi narocito. na kraju je sam Bos odustao od takve koncepcije ECU i napravio novi sistem regulacije lera na LH 3.1 samo 3 i po godine kasnije.

                      ovaj LH 2.4 i 2.4.2 su bili u upotrebi samo nepune 3 godine, pa je Bos povukao svoj sistem.

                      gas je samo dodatno ogolio problem i pojacao dejstvo koje u manjoj meri moze da se pojavi i na benzinu odmah, kada je auto potpuno nov iz fabrike.

                      kako da kazem, stranputica u konstrukciji tog detalja, boost je vec objasnio da je Saab odlucio da prepravi Bosa, tacnije popravi brljotinu...

                      da ne gusimo, za svaki motor postoji resenje na gas.
                      ovaj moj slucaj je malo specificniji i nije opsti.
                      dora jeste majstor koji se time bavi, ja nisam. ovo sam radio za mene i zbog mene a nisam hteo da nanovo ispocetka ugradjujem gas kod dore i bacim ovaj postojeci koji sam nasledio uz auto.

                      jasnije, sve u svemu ?
                      volvo
                      945 SE turbo lpg
                      344 GL lpg

                      Comment

                      • Dora
                        Nadzornik!!!
                        • 24.10.2004
                        • 17451
                        • Novi Sad
                        • FIAT

                        #41
                        Originally posted by brick
                        jasnije, sve u svemu ?
                        Ma meni je bilo jasno od prvog vagona ali si ti sad konstruktivno odgovorio da je tačno da sve radi kako treba i na gasu. Kako se to postiže treba da zna majstor koji ugradjuje gas. Bolje ti da pišeš čaršav nego ja
                        Ovde se piše nešto pametno, samo ne znam šta...

                        https.autogas.rs

                        Comment

                        • BOOST
                          Founder - Admin od Začetka
                          • 29.09.2004
                          • 8726
                          • Gislaved//Sweden
                          • SAAB 9000 AERO R; SA

                          #42
                          brick>> Pogledacu oznaku relea , mada licno mislim da mozes na liniji koja je prema kompresoru , dakle magnetnom kvacilu AC kompresora, da napravis prekid i da na tu liniju ubacis rele koji pobudjujes sa signalom za paljenje AC kompresora a da mu das preko relea 12v sa akumulatora (osiguranu liniju) . Signal mozes da nemaestis da nedodje direktno na rele, vec da pomocu kondensatora nadjes vrednos koliko dugo da bude pod naponom pa da okine. Verujem da je malo experimentisanja u pitanju, ali mislim da ti to volis
                          Att mäta är att veta...to measure is to know...meriti je znati..
                          move your mind

                          Comment

                          • Black Knight
                            CBC Senator XXL
                            • 13.10.2004
                            • 2020
                            • Novi Beograd, kicblo

                            #43
                            Originally posted by BOOST
                            E kad prichate vec o klimi i regulaciji, SAABu je dojadio nachin na koje je Bosch pokazao svoju nekompetenciju.. oni sve mogu da naprave ako ima kazes kako i sta hoces, najradje da im das i schemu i lejer od stampane

                            SAAB je ubacio svoj kontrolni rele za klimu izmedju LH jedinice na LH2.2 jos 85 godine.
                            Klima kompjuter ima 2 izlaza, jedan ide na LH za obogacenje smese i podizanje lera na 1200 rpm sa 850 rpm, a drugi ima nastelovan delay i u feedu je sa RPMom. Tek kad oseti da su RPM dosegli 900 obrtaja daje signal za magnetno kvachilo kompresora.
                            Rezultat je da obrtaji samo krenu na 900 i padnu nazad na 850 pod opterecenjem kompresora.

                            Taj rele ima posebno da se kupi

                            I TO SU UKRALI OD SAAB-a?!?! ista prica i na moji kollima...
                            (mislim meni je drago, nego osecam se kao saucesnik u kradji...)
                            Injection is good,but I'd rather be blown!

                            Comment

                            • BOOST
                              Founder - Admin od Začetka
                              • 29.09.2004
                              • 8726
                              • Gislaved//Sweden
                              • SAAB 9000 AERO R; SA

                              #44
                              brick >>
                              "If your compressor does not kick on you have an electrical problem in front of you. You can easily do most of your diagnosis from the relay socket and the switch plug. I have provided a chart below from Saab that shows what readings you should get on cars with an ac time delay relay1986-. You will need a volt ohm meter and the wiring diagram for your Saab model and year."






                              Att mäta är att veta...to measure is to know...meriti je znati..
                              move your mind

                              Comment

                              • dranix
                                CBC Senator XXL
                                • 04.10.2004
                                • 3079
                                • Antwerpen/Belgium
                                • Saab 9-3

                                #45
                                Tehnika i zanat sluze da se kradu ako sam ne umes bolje a ako umes onda "prodajes"

                                Comment

                                Working...
                                X