Zagrevanje auta na benzin ili gas

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Raptor
    CBC Član
    • 11.09.2006
    • 97
    • LAS PALMAS (Jagodina)

    Zagrevanje auta na benzin ili gas

    opšte poznata stvar je da automobil treba paliti na benzin, sa?ekati da se temperatura vode popne na 40C i onda prebaciti na plin.

    Fabri?ko uputstvo:
    Auto uvek pali na benzin i nakon postizanja odredjene temperature ispariva?a i odredjenog broja obrtaja prebacuje se automatski na gas.
    Potrebna temperatura ispariva?a je obi?no oko 40 stepeni a broj obrtaja je od 2000 do 2500. kad se zadovolje oba uslova auto ?e pre?i na gas
    Karburatori
    Fabri?ko uputstvo:
    Auto uvek pali na benzin i po postizanju temperature se prebacuje na gas.
    pošto za karburatore to niko nepoštuje onda ide slede?e uputstvo:
    Auto se zimi pali na gas na slede?i na?in. Da se kontakt i stisne se ono crveno dugme za saug (ne mora biti crveno) 1 do 3 puta kratko, zavisi od auta do auta, to morate sami utvrditi. Napomena je na kratko sekunda maksimum. Okrenete klju? da po?ne paljenje i u tom trenutku dodate oko 1 do 2 santimetra gasa na pedali. Auto po?inje da se pali posle par sekundi i onda se doda gasa koliko treba. Tek onda se povu?e saug da bi motor radio stabilno. Kako se auto greje tako se vra?a saug i to je to.
    Mene buni jedna stvar. našao sam na netu ovo
    Na niskim temperaturama, u zimskom periodu, a naro?ito u gradskoj vožnji sa ?estim stajanjem i pokretanjem motora, ?esto se i ne dostigne radna temperatura motora, odnosno motor je stalno ?podhla?en?.
    U tom slu?aju sagorevanje goriva je nepotpuno. Nesagorelo gorivo negativno uti?e na motor sa više aspekata. Na prvom mestu, velike koli?ine ?a?i, koje se pojavljuju usled nepotpunog sagorevanja, troše velike koli?ine disperzanata i na taj na?in skra?uju vek motornog ulja. ?a? zajedno sa kondenzovanom vlagom proizvodi velike koli?ine taloga koji slepljuju klipne prstenove i vodove za ulje, a osim toga na visokim radnim temperaturama prelaze u tvrdi koks koji ošte?uje cilindre i druge delove motora.
    Osim toga, nesagorelo gorivo razre?uje motorno ulje, viskoznost ulja pada, a samim tim dolazi i do pada pritiska ulja u sistemu, pa se ne može obezbediti dovoljan dotok do svih mesta podmazivanja, što ima za posledicu pove?ano habanje delova motora. Zbog razre?enog goriva uljni film slabi i prekida se, što se manifestuje preko pove?ane buke usled trenja. Zbog slabijeg zaptivanja izme?u klipa i cilindra sporiji je start i manja kompresija.
    Nakon izvesnog vremena nesagorelo gorivo ispari, me?utim ostaje talog koji slepljuje klipne prstenove i koksuje na pe?urkama ventila, što ima za posledicu poreme?eno ubrizgavanje goriva. Gorivo se ne raspršuje u vidu magle, ve? u vidu sitnih kapljica, što smanjuje iskoriš?enje a pove?ava potrošnju.
    Iz tog razloga, a i zbog ?estog koriš?enja ru?nog gasa, odnosno ?oka i stvaranja velike koli?ine ?a?i, preporu?uje se zamena ulja na kraju zimskog perioda. Sa zamenom ulja obavezno se mora zameniti i uljni filtar.
    http://www.maziva.org/saveti.htm

    opšte poznata dilema "magare i zmija".
    Zašto treba, voziti auto na benzin u najgorem mogu?em režimu za rad motora. Zašto ne upaliti auto na benzin i odmah prebaciti na plin i onda sa?ekati da se motor ugreje? Zar je toliko štetnije paljenje, ili brzo prebacivanje na gas, na injection motorima nego na motorima sa karburatorima.
    Šta treba žrtvovati, ulje koje najviše strada pri vožnji hladnog motora na benzin (pored velike potrošnje benzina u tim trenucima) ili membranu ispariva?a (valjda ona najviše strada pri vožnji hladnog motora na gas).
    .
    http://tabane-city.myminicity.com/
    .
    .
    .
    .
    http://tabane-city.myminicity.com/
  • gorky
    CBC Senator XXL
    • 08.06.2007
    • 860
    • Vojvodina,Kikinda

    #2
    ne žrtvuje se ništa motor tako brzo dostigne dovoljnu temperaturu za rad na gas (pod uslovom da su creva isparivača pravilno postavljena) da tu o nekoj štetnosti nema govora.šta da nema ugrađenog gasa,treba držati auto u sobi pa ga paliti.postupajte po uputstvu i ne zamarajte vijuge štetnostima,tu muku su pre vas pregrmeli inženjeri koji su konstruisali motor

    Comment

    • sw.brick
      CBC Senator XXL
      • 09.10.2004
      • 8141
      • Beograd, barajevo-zemun
      • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

      #3
      Zašto treba, voziti auto na benzin u najgorem mogu?em režimu za rad motora. Zašto ne upaliti auto na benzin i odmah prebaciti na plin i onda sa?ekati da se motor ugreje? Zar je toliko štetnije paljenje, ili brzo prebacivanje na gas, na injection motorima nego na motorima sa karburatorima.
      da probam...

      benzin zimi na niskim temperaturama je još uvek isparljiva te?nost, i može da se koristi na niskoj temperaturi kao gorivo, tj sposoban je da oksidiše.

      plin za razliku, zavisno od mešavine, nije isparljiva te?nost zimi na niskim temperaturama. butan ima ta?ku vrenja na samo 0,5C, zna?i ispod toga ne isparava prakti?no.

      propan je puno bolji, -40C je vrenje, odnosno još uvek upoterbljiv.

      ali, benzin isparava da tako kažem sam po sebi, i pri tome troši jako malo energije (zašto, da ne ulazimo u detalje objašnjava hemija).

      za razliku plin pri isparavanju troši jako puno energije pa zbog toga mora da se ta energija dovede spolja, odnekuda. (zato grejemo ispariva?).

      zimi u spoljnom vazduhu koji okružeuje ispariva? je "sadržaj" energije toliko mali da je nedovoljno za isparavanje te?nog plina.

      plin se usled oduzimanja toplote na isparavanje zamrzne.

      kada je plin zamrznut ne može da se "kre?e" kroz cevi i creva, ne može da ispari u gasovito stanje, ne može da oksidiše, jednostavno motor ne može da koristi zaledjeni plin.


      nekako mora da se plin odledi, tj zagreva. to traži jako puno toplote koje nema u autu.
      stoga se toplota uzima od benzina koji se zapali, tj aktivira se motor, i onda ta toplota (deo) dodaje plinu tj ispariva?u.

      tek kada je dovoljno te toplote na raspolaganju za prenos na plin može da se ukine dovod benzina i aktivira potrošnja sada gasovitog plina.

      kada bi upalio na plin zimi, ili odmah prabacio na plin, lako može da se dogodi da je potrebna dodatna toplota za isparavanje plina ve?a od one koju stvara naš motor kao višak, pa se plin zamrzne.

      u samom startu, naš motor koji je jedna gromada gvož?urije je leden, i prvo mora da se toplota uloži u zagrevanje te gvož?urije, odnosno skoro sva toplota kao otpadna se apsorbuje od strane te gvož?urije (bloka motora uglavnom).

      stoga u tom periodu uopšte i nema potrebe niti se koristi sistem za hladjenje motora.

      motori sa ubirzgavanjem rade sa povratnom spregom, imaju kompjuter koji je više nego pametan za tu stvar kontrole motora, i održava proces sagorevanja u optimalnom procesu za datu temperaturu.

      stoga ne može da dozvoli nekontrolisano sagorevanje te?nog plina, koji ne može da ispari dovoljno brzo, koji onda ... itd.

      kod karburatora se namerno zimi pravi nepravilno sagorevanje, i namerno se pravi bogata smesa. te?ni plin je guš?i od gasovitog, ima više molekula (i gorive mase), baš ono što treba zimi.

      ali, tu je problem što te?ni plin u karburatorskom sistemu nema nikakve kontrole pa se svodi na nasumi?nu koli?inu koju ?e u****ti motor, preko njegovog ?oka jer nema nikakve povratne sprege / regulacije rada.

      kod benzina za razliku postoji primitivna ali dovoljna korekcija rada u ?ok režimu, to je ono što se podešava na svakom karburatoru.
      benzin takodje ima takvu osobinu da i zimi dobro isparava (zato se zimi proizvodi i prodaje na pumpama zimski benzin izmedju ostalih mera), ta?nije da je predvidljivo to isparavanje.

      plin se kod nas ne prodaje kao letnji i kao zimski, barem se ne zna sastav.
      a i da se zna, ve? po tome što je mešavina više goriva (gasova, tj te?nosti) ima promenljive osobine sa promenom temperature sam po sebi.


      koli?ina potrebne toplote koja se mora dodavati plinu radi isparavanja direktno zavisi od mase plina (te?nosti) koj prolazi kroz ispariva?.
      što je ve?a masa plina to je poterbna ve?a koli?ina toplote.

      u praksi, to zna?i da na ler gasu motora, na 700 obrtaja je potrebna najmanja dodatna toplota.
      teoretski bi mogao da upališ auto i zimi, na recimo -30C na plin i trošiš samo propan koji isparava (pri tome butan ostaje kao te?nost neupotrebljen) dok motor radi na leru, i ako je mali motor, tj mala zapremina (masa u krajnjem je ono što je bitno) potrošenog plina ne?e se zamrznuti, ne?e se ugasiti motor ve? polagano dosti?i radnu temperaturu.

      ali to zna?i da ne možeš da voziš dok se motor ne zagreje sam od sebe. pri tome deo one toplote što nastane sagorevanjem se opet vra?a na zagrevanje te?nog plina pa je zagrevanje motora bitno sporije (manje toplote ostaje za zagrevanje gvož?urije motora).


      e sad.... tehnika napreduje i poredi limita fizike i hemije, tj koriste se male mogu?nosti optimizacije.

      još nisam probao, ali ho?u slede?e zime skoro izvesno, varijantu paljenja injectiona zimi direktno na plin, i pra?enja rada.
      novi softver koji imam za plinski sistem je doneo i novitet- deo programa za zimski rad plinskog sistema.
      uvedena je povratna sprega za kontrolu rada ispariva?a zimi, uvedena je mogu?nost pra?enja zamrzavanja plina i zamrzavanja ispariva?a i shodno tome i automatska regulacija plinskog ECU.

      dakle, plinski sistem sada sa novim mogu?nostima bi trebao da prati pritisak i temperaturu gasovitog plina, kao i temperaturu te?nog plina, i trebao da prebaci sa plina na benzin kada se primeti da kre?e zamrzavanje plina.
      pa radi neko vreme na benzinu, i kada se plin odmrzne, opet prebaci automatski na plin i ....dalje ako se zamrzava opet na benzin.


      zna?i time bi trebala da bude otklonjena mogu?nost da se plin zamrzne, motor ugasi, ili neka druga nedopustiva situacija.

      e sad, kako ?e to da radi, da li ?e da radi kako je zamislio konstruktor, da li ?e uz naše letnje gorivo (mi zimsko nemamo ve? 20tak godina, ta?nije tada je prestala prodaja zimskog plina) biti problema, kakvi ?e se problemi pojaviti ( a ho?e neki sigurno), vide?emo kroz praksu.

      uglavnom sada imam alatku, tj softver, mogu da napravim svoj program upravljanja sistemom za zimski rad, mogu da menjam koli?ine plina tj prilagodim potrebama motora.

      vide?emo, uglavnom ja mislim da je i dalje benzin jedina opcija za zimski start motora i zimsko zagrevanje motora do minimalen radne temperature.

      i da je ovo više softverska šminka, tj nije za našu klimu, naše zimske temperature.
      možda za zapadnu Evropu uz Atlantik pošto oni ionako nemaju pojma šta je zima (mislim od Portugalije do Engleske) sa pravim minusom ispod nule to sve ima adekvatnog efekta.

      ono što si naveo citiraju?i, je sve ok i odnosi se samo na benzin kao gorivo, to treba naglasiti.
      problem u konstrukciji benzinskog sistema bilo karburator bilo injection je što ne postoji ispariva? koji bi pretvorio benzin u gasovito stanje pre ulaska u motor.
      a benzin kao te?nost nije goriva materija, ne gori, i ne može da se zapali.

      problem dodatno je što i ako udje u motor gasoviti benzin, kada naidje na hladne zidove cilindra (i glave mada manje izraženo zbog manje mase) dolazi do njegovog hladjenja, oduzima mu gvož?urija motora toplotu i nastane ponovna kondenzacija gasovitog benzina u te?ni benzin.
      a te?ni benzin niti je gorivo a jeste problem za ulje.

      nažalost, 100 i više godina razvoja nije bilo dovoljno da se pomire suprotnosti, i da se napravi benzinski motor bez tih problema.
      samo su problemi danas dosta umanjeni jako preciznim doziranjem pri hladnom startu, nema više zalivanja kao nekada sa karburatorima.

      sve u svemu, niti jedno poznato fosilno gorivo koje masovno koristimo nije optimalno u svemu za zimski rad motora i ostaju potrebe ?eš?e zamene ulja kada se motor ?eš?e koristi u hladnijem stanju.

      generalno plin je daleko pogodniji za motor, ima daleko manje štetnih nuspojava sagorevanja i od benzina i od dizela, ima daleko manje zagadjenje okoline i od benzina i od dizela, ima najmanje štetngo uticaja na sistem podmazivanja i samo ulje.
      ali, te?ni plin koji koristimo zahteva spoljnu toplotu da bi isparavao dovoljno brzo koliko nama treba (tj troši ga maseno gledano motor).

      opet, gasoviti plin zauzima jako veliku zapreminu pa takav rezerovar ne bi mogao da stane u auto, odnos auto ne bi mogao da predje sa gasovitim stanjem u rezerovaru više od 10-20 kilometara vožnje.

      1 litar te?nog plina približno je 250 litara gasovitog plina, približno 10
      km vožnje.
      plin u ovom slu?aju je propan butan mešavina.

      prose?an auto kompakt klase ima gepek oko 350 litara.

      možda se za koju deceniju budemo vozili na ugalj, kao nekada pošto njega ima najviše na planeti u rezervama od svih fosilnih goriva.
      nafta je ve? na izmaku, gasa ima tek za koju deceniju.
      doduše od uglja i škriljaca se može praviti i benzin/ dizel...
      volvo
      945 SE turbo lpg
      344 GL lpg

      Comment

      • Heinz
        CBC Senator XXL
        • 30.09.2004
        • 1027
        • Beograd, Voždovac
        • Avensis 2.0 D4D

        #4
        Većina mojih relacija je hladan start (2.5 km do posla i 2.5 km nazad).

        Mene zanima sledeća stvar: sekvencijalni sistem, uvek se pali na benzin ako je motor hladan. Da li je izvodljivo i "neškodljivo" (po brizgaljke recimo) barem leti i kad je toplo paliti i voziti od početka samo na gas? Upravo tako vozim karburatorski sistem i nikakvih problema nisam imao sve dok ne padne zimi temperatura na ispod -10 recimo.
        Toyota Avensis 2.0 D-4D (2007)

        Comment

        • Dora
          Nadzornik!!!
          • 24.10.2004
          • 17451
          • Novi Sad
          • FIAT

          #5
          Paliti nije mogu?e bar ne regularno ali se može odmah voziti na plin. 25 do 30 stepeni na koliko obi?no namestim ispariva? zna?i sad leti da motor treba da radi od 3 do 10 sekundi.
          Ovde se piše nešto pametno, samo ne znam šta...

          https.autogas.rs

          Comment

          • Heinz
            CBC Senator XXL
            • 30.09.2004
            • 1027
            • Beograd, Voždovac
            • Avensis 2.0 D4D

            #6
            A zimi?
            Toyota Avensis 2.0 D-4D (2007)

            Comment

            • prolupator
              CBC Senator XXL
              • 02.09.2005
              • 3968
              • Zemun

              #7
              Cim ti kazaljka temperature izviri iz hladnog polja i predje onaj najhladniji podeok na skali, teraj na gas... A ti najbolje znas koliko vremena treba.
              Ili, koliko je vremena potrebno da se auto ugreje i odmagli soferku. Eto.
              OPEL KLUB SRBIJA - http://www.opelclub.rs - dođi, vidi ...

              prolupator.mojblog.rs

              Comment

              • sw.brick
                CBC Senator XXL
                • 09.10.2004
                • 8141
                • Beograd, barajevo-zemun
                • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

                #8
                leti kao što re?e Dora, sekunde su u pitanju. sada kada je bilo vru?e, prakti?no je to odmah jer je plin i ispariva? ve? samim stajanjem zagrejan na 40+C.

                zimi, minute su u pitanju od auta do auta.
                obi?no je dovoljno oko 30tak sekundi do minuta iliti 200 metara da se motor zagreje do prvog podeoka, na prose?nim zimskim temperaturama (kod nas je prosek oko -1C)

                kada je hladnije, to se produžava na 2-3 minuta, kada je jako hladno treba i celih 5 minuta (na -15C recimo).

                nekim autima treba i 15 minuta za isti stepen zagrevanja, ali to je ve? posebna pri?a (jednostavno auto nije baš za zimu, u startu iz fabrike).

                ako je auto ve? bio vožen tog dana, onda je sli?no kao leti, desetak sekundi je dovoljno da se zagreje /ohladjeni motor tokom dana/.
                volvo
                945 SE turbo lpg
                344 GL lpg

                Comment

                • Raptor
                  CBC Član
                  • 11.09.2006
                  • 97
                  • LAS PALMAS (Jagodina)

                  #9
                  Mene zanima vaše mišljenje o tome, šta je manje štetno, da se auto zagreva na benzin ili plin (mada neznam zbog ?ega bi bilo štetno na plin, osim povratne eksplozije ne vidim štetan uticaj na motor).

                  zadnjih 8 meseci, meni prekida? prebacuje na plin na nekih 300 o/min. Prakti?no anlaser može da postigne taj broj obrtaja kada je akumulator dobar. To sam morao da namestim jer mi je bilo puklo crevo za benzin u toku vožnje pa sam morao da isklju?im pumpu i palim na plin. Cele zime sam tako palio bez ijedne povratne eksplozije. Kada upalim auto, sa?ekam minut ili dva da se ugreje auto i onda vozim. Nekako mi se ?ini da je za motor mnogo zdravija ova varijanta nego zagrevanje na benzin.
                  Mnogi, ako ne i ve?ina voza?a koji voze automobile na TNG sa karburatorima pale direktno na plin, neznam nijednog da mu je zaledio ispariva?, a da je imao antifriz. Ja sam cele zime palio na plin nije mi nijednom zaledio ispariva?.

                  brick, lepo si sve objasnio ali zaklju?ak ne razumem. benzin je mnogo štetniji po motor u toku hladnog starta ali ga i dalje preporu?uješ jer ?e plin da zaledi ispariva? koji nikome ne ledi (to znaju oni koji voze karb.). Razumem da je za idealno sagorevanje plina potrebna dodatna toplota, ali hladan start nije idealan režim rada ni na benzin, pa tako nije ni za plin.
                  .
                  http://tabane-city.myminicity.com/
                  .
                  .
                  .
                  .
                  http://tabane-city.myminicity.com/

                  Comment

                  • StreetRacerCA
                    CBC Senator
                    • 11.06.2006
                    • 238
                    • Čačak
                    • Škoda Fabia II 1.6 TNG

                    #10
                    hm, meni se cini da meni auto odmah pali na plin, kockica, sestak, najobicniji plin, posto ja nista ne prebacujem, samo upalim auto i teram. jel to uopste dobro ili da razmisljam o nekim prepravkama?
                    Koliko dodje 30% od 40.000? Zavisi da li mi duguju ili dugujem...

                    Comment

                    • Hermes
                      CBC Senator XXL
                      • 14.02.2006
                      • 1306
                      • https://t.me/pump_upp
                      • bemve

                      #11
                      Originally posted by Raptor
                      Mnogi, ako ne i ve?ina voza?a koji voze automobile na TNG sa karburatorima pale direktno na plin, neznam nijednog da mu je zaledio ispariva?, a da je imao antifriz. Ja sam cele zime palio na plin nije mi nijednom zaledio ispariva?.

                      brick, lepo si sve objasnio ali zaklju?ak ne razumem. benzin je mnogo štetniji po motor u toku hladnog starta ali ga i dalje preporu?uješ jer ?e plin da zaledi ispariva? koji nikome ne ledi (to znaju oni koji voze karb.). Razumem da je za idealno sagorevanje plina potrebna dodatna toplota, ali hladan start nije idealan režim rada ni na benzin, pa tako nije ni za plin.
                      Kad upalis auto na -15 (sto nije bilo prosle zime), imas velike sanse da ti zaledi isparivac.
                      Inace, vecina koji voze karburatore voze i pale na plin, jer nema sta da se pokvari ako ne koristis benzin i pritom se jako tesko desavaju detonacije. Kad je u pitanju injection, palis na benzin da bi ti dizne ostale nezapekle i koliko-toliko ciste, a pritom i smanjujes mogucnost detonacije, jer neka kola imaju veliku usisnu granu.
                      Ja razumem da ti hoces vrlo precizan odgovor, ali kakva pitanja postavljas, takve i odgovore dobijas (Svaka cast Bricku kad moze onako profesorski da ti objasnjava, jer moj odgovor bi bio da je pola sekcije o auto-gasu posveceno upravo tome, pa citaj malo)
                      https://t.me/pump_upp

                      Comment

                      • Hermes
                        CBC Senator XXL
                        • 14.02.2006
                        • 1306
                        • https://t.me/pump_upp
                        • bemve

                        #12
                        Originally posted by StreetRacerCA
                        hm, meni se cini da meni auto odmah pali na plin, kockica, sestak, najobicniji plin, posto ja nista ne prebacujem, samo upalim auto i teram. jel to uopste dobro ili da razmisljam o nekim prepravkama?
                        Lepo bi bilo da prepravis, ali ti to povlaci verovatno (ma sigurno) ciscenje dizni plus mozda jos neku intervenciju na benzinskom delu, pa bih ja preporucio da ne diras dok nije pokvareno

                        A mozda ti je vec crkla pumpa
                        https://t.me/pump_upp

                        Comment

                        • Raptor
                          CBC Član
                          • 11.09.2006
                          • 97
                          • LAS PALMAS (Jagodina)

                          #13
                          @Hermes
                          Nemoj tako, o?igledno je da je i brick razmišljao o ovome, kako piše:
                          još nisam probao, ali ho?u slede?e zime skoro izvesno, varijantu paljenja injectiona zimi direktno na plin, i pra?enja rada.
                          Vide?emo njegova iskustva.

                          Ja sam svoja iskustva izložio.
                          .
                          http://tabane-city.myminicity.com/
                          .
                          .
                          .
                          .
                          http://tabane-city.myminicity.com/

                          Comment

                          • sw.brick
                            CBC Senator XXL
                            • 09.10.2004
                            • 8141
                            • Beograd, barajevo-zemun
                            • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

                            #14
                            Mnogi, ako ne i ve?ina voza?a koji voze automobile na TNG sa karburatorima pale direktno na plin, neznam nijednog da mu je zaledio ispariva?, a da je imao antifriz. Ja sam cele zime palio na plin nije mi nijednom zaledio ispariva?
                            nemam nikakva iskustva sa TNG i karburatorom, pretpostavljam da su to automobili sa motorima manje kubikaže tako da i troše manje TNG koli?inski a kroz isti (istu površinu) ispariva?.

                            u ovoj temi nije pitanje antifriza ili vode, ve? se zaledjuje TNG neposredno u fazi isparavanja jer nema dovoljno toplote odakle da oduzme te?ni TNG.

                            sa pove?anjem koli?ine TNG koju je potrebno "konvertovati" iz te?nosti u gas raste i potreba za toplotom koju utroši taj proces.
                            ako je toplote više od kriti?ne TNG te?ni predje u TNG gasni i sve ok.
                            ako je toplote manje od kriti?no potrebne, TNG te?ni po?ne da isparava, deo prelazi u TNG gasni i pri tome po?inje da se hladi.
                            u odredjenom trenutku TNG se toliko ohladi (na minus 30, -40C) da prosto više ne može da isparava.
                            tada staje protok TNG dok se ponovo ne zagreje iznad temeprature vrenja (isparavanja) pa opet u krug.

                            potrebna je jako velika koli?ina toplote za promenu agregatnog stanja, i tu je problematika.

                            benzin je mnogo štetniji po motor u toku hladnog starta ali ga i dalje preporu?uješ jer ?e plin da zaledi ispariva? koji nikome ne ledi (to znaju oni koji voze karb.).
                            benzin jeste štetniji jer ne može da ispari potpuno u gasovito stanje kada je hladan ili udje u hladan motor (metalne delove cilindra) pa se kondenzuje natrag u te?nost.
                            nema dovoljno toplote.
                            pri?a je kao i za TNG ali je znatno manje izražena potreba za toplotom.
                            karburatori se zimi greju takodje antifrizom, upravo da se ne zalede.

                            da, karburatori na benzin se zimi zalede.

                            isto je i sa plinom, zaledi se ispariva?.
                            samo je plinu potrebno mnogo više toplote nego benzinu pa se još lakše zaledi.

                            ne znam kako si došao do zaklju?ka da plin tj ispariva? nikome ne ledi, pošto je o?igledno da se sa odredjenom namerom greje ispariva?.
                            a video sam kako izgleda zaledjen ispariva?, ?ak nije ni bila zima. iznad nule ali je curio gas napolje što je bilo dovoljno.

                            ako ti možeš da garantuješ da se plin ne?e pri isparavanju zalediti onda ok, možeš da pališ uvek. ali ne znam kako ?eš saznati da li se ledi ispariva?, kada se to ne vidi golim okom (membrana i ventil gde isparava su u metalnoj neprozirnoj kutiji).
                            možda da dodaš termo senzor (NTC otpornik) pa to povežeš na elektronsku jedinicu i pokaziva? temeprature i to držiš negde u kabini....

                            meni previše komplikovanog posla radi skromne uštede benzina.

                            znam da se zimi može zalediti karburator, to sam video... bilo nekih -25C napolju.
                            volvo
                            945 SE turbo lpg
                            344 GL lpg

                            Comment

                            • sw.brick
                              CBC Senator XXL
                              • 09.10.2004
                              • 8141
                              • Beograd, barajevo-zemun
                              • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

                              #15
                              još nisam probao, ali ho?u slede?e zime skoro izvesno, varijantu paljenja injectiona zimi direktno na plin, i pra?enja rada.
                              vidi, fabrika gasnog uredjaja je dodala ?itav niz parametara za podešavanje elektronike i prilagodjavanje rada celog sistema TNG u zimskim uslovima.
                              zna?i, inženjeri konstruktori su razmišljali u tom pravcu.

                              e sad, jedno je ideja kako bi nešto trebalo da radi a ?esto sasvim drugo koliko je ta ideja realno baš tako ostvariva ili ima mnogo još "iznenadjenja" usput.

                              naveo sam da pretpostavljam da je to uvedeno kao opcija za zemlje zapadne Evrope koje nemaju zimu kao godišnje doba sa zimskim temperaturama- tipi?no Holandija ili Engleska npr.

                              i tu je jasno predvidjena automatika prelaska sa TNG na benzin kada se ispariva? zaledi. fabri?ka default temperatura je +3C, što je jako daleko od prave zime..

                              tamo svakako može da se injection odmah pali na TNG, kao što može i kod nas tokom 8 meseci viših temperatura okoline.


                              e sad, kada auto ostane na parkingu da prespava na recimo -19C, ti ujutru kreneš na posao i upališ injection direktno na plin i kreneš normalno da voziš (tj brzo jer se žuriš na posao, nemaš vremena za ?ekanje na dodatna zagrevanja i sli?no) i plin krene da se rashladjuje tokom procesa isparavanja.

                              ho?e li se zalediti ispariva? brže nego što stigne motor tj antifriz u njemu da se zagreje ?
                              ho?e li se antifriz dovoljno brzo zagrejati na radnu temperaturu ?

                              ako se ne zagreje antifriz a zaledi ispariva? šta se dešava sa membranama, šta se dešava sa daljim radom motora.
                              ho?e li stati motor, tj pokvariti se auto.

                              ima mnogo pitanja.


                              i to sve u blagim gradskim uslovima.
                              sada zamisliš da si otišao negde na planinu na skijanje, parkirao auto 5 dana (radi primera) i jedno jutro (ili u podne svejedno) okreneš klju?, upališ auto direktno na TNG i kreneš na put od 500km ili 200km do ku?e.
                              napolju je zima, duva vetar, recimo baš gadno vreme. temperatura se spušta do -35C uz vetar.

                              ho?e li se zalediti TNG ili ?e normalno raditi kako treba...?

                              sve se to mora uzeti u razmatranje, auto je obi?na sprava koja je napravljena da služi svrsi, tj da vrši transport.
                              mora da radi besprekorno od -40C do +40C bez greške da bi auto valjao za tu namenu.

                              kako se TNG uklapa u to, može li da radi besprekorno i potpuno transparentno za voza?a, neprimetno da postoji.

                              auti sa karburatorom imaju poprili?nih problema sa zimskim temperaturama i uslovima. ve? na -30C su po pravilu gotovi, ogromna ve?ina

                              dizeli su takodje skoro neupotrebljivi zimi na temperaturama nižim od -25C. kada i ako upale moraju dugo da se drže na leru da se zagreju, ne mogu da se odmah voze.

                              u TNG butan je neupotrebljiv kao gorivo ispod nule, propan može sve do -40C da isparava (teoretski). ali šta ?emo sa njegovim pritiskom u rezervoaru zimi, da li ?e 1,7 bara koliko je unutar rezervoara biti dovoljno da gura propan pored butana kroz istu cev pri ?emu butan sada smeta i otežava protok ?
                              (TNG nema cirkulacionu pumpu u rezervoaru, još jedan problem za niske temperature).

                              itd...

                              sre?om pa su zime postale retka pojava i kod nas, i traju tek 20tak dana godišnje u našim ravni?arskim krajevima.
                              otkad vozim na TNG prakti?no još nije bilo nijedne ozbiljne zime u našim krajevima

                              a mislim da je prevelika pri?a ionako o svemu tome, i ako pocrkaju te membrane, ceo novi ispariva? za karubratorske sisteme košta manje od 1 rezervoara benzina, pa se jeftino zameni ako treba i pred svaku zimsku sezonu u najgorem slu?aju.
                              volvo
                              945 SE turbo lpg
                              344 GL lpg

                              Comment

                              Working...
                              X