opšte poznata stvar je da automobil treba paliti na benzin, sa?ekati da se temperatura vode popne na 40C i onda prebaciti na plin.
pošto za karburatore to niko nepoštuje onda ide slede?e uputstvo:
Mene buni jedna stvar. našao sam na netu ovo
http://www.maziva.org/saveti.htm
opšte poznata dilema "magare i zmija".
Zašto treba, voziti auto na benzin u najgorem mogu?em režimu za rad motora. Zašto ne upaliti auto na benzin i odmah prebaciti na plin i onda sa?ekati da se motor ugreje? Zar je toliko štetnije paljenje, ili brzo prebacivanje na gas, na injection motorima nego na motorima sa karburatorima.
Šta treba žrtvovati, ulje koje najviše strada pri vožnji hladnog motora na benzin (pored velike potrošnje benzina u tim trenucima) ili membranu ispariva?a (valjda ona najviše strada pri vožnji hladnog motora na gas).
Fabri?ko uputstvo:
Auto uvek pali na benzin i nakon postizanja odredjene temperature ispariva?a i odredjenog broja obrtaja prebacuje se automatski na gas.
Potrebna temperatura ispariva?a je obi?no oko 40 stepeni a broj obrtaja je od 2000 do 2500. kad se zadovolje oba uslova auto ?e pre?i na gas
Auto uvek pali na benzin i nakon postizanja odredjene temperature ispariva?a i odredjenog broja obrtaja prebacuje se automatski na gas.
Potrebna temperatura ispariva?a je obi?no oko 40 stepeni a broj obrtaja je od 2000 do 2500. kad se zadovolje oba uslova auto ?e pre?i na gas
Karburatori
Fabri?ko uputstvo:
Auto uvek pali na benzin i po postizanju temperature se prebacuje na gas.
Fabri?ko uputstvo:
Auto uvek pali na benzin i po postizanju temperature se prebacuje na gas.
Auto se zimi pali na gas na slede?i na?in. Da se kontakt i stisne se ono crveno dugme za saug (ne mora biti crveno) 1 do 3 puta kratko, zavisi od auta do auta, to morate sami utvrditi. Napomena je na kratko sekunda maksimum. Okrenete klju? da po?ne paljenje i u tom trenutku dodate oko 1 do 2 santimetra gasa na pedali. Auto po?inje da se pali posle par sekundi i onda se doda gasa koliko treba. Tek onda se povu?e saug da bi motor radio stabilno. Kako se auto greje tako se vra?a saug i to je to.
Na niskim temperaturama, u zimskom periodu, a naro?ito u gradskoj vožnji sa ?estim stajanjem i pokretanjem motora, ?esto se i ne dostigne radna temperatura motora, odnosno motor je stalno ?podhla?en?.
U tom slu?aju sagorevanje goriva je nepotpuno. Nesagorelo gorivo negativno uti?e na motor sa više aspekata. Na prvom mestu, velike koli?ine ?a?i, koje se pojavljuju usled nepotpunog sagorevanja, troše velike koli?ine disperzanata i na taj na?in skra?uju vek motornog ulja. ?a? zajedno sa kondenzovanom vlagom proizvodi velike koli?ine taloga koji slepljuju klipne prstenove i vodove za ulje, a osim toga na visokim radnim temperaturama prelaze u tvrdi koks koji ošte?uje cilindre i druge delove motora.
Osim toga, nesagorelo gorivo razre?uje motorno ulje, viskoznost ulja pada, a samim tim dolazi i do pada pritiska ulja u sistemu, pa se ne može obezbediti dovoljan dotok do svih mesta podmazivanja, što ima za posledicu pove?ano habanje delova motora. Zbog razre?enog goriva uljni film slabi i prekida se, što se manifestuje preko pove?ane buke usled trenja. Zbog slabijeg zaptivanja izme?u klipa i cilindra sporiji je start i manja kompresija.
Nakon izvesnog vremena nesagorelo gorivo ispari, me?utim ostaje talog koji slepljuje klipne prstenove i koksuje na pe?urkama ventila, što ima za posledicu poreme?eno ubrizgavanje goriva. Gorivo se ne raspršuje u vidu magle, ve? u vidu sitnih kapljica, što smanjuje iskoriš?enje a pove?ava potrošnju.
Iz tog razloga, a i zbog ?estog koriš?enja ru?nog gasa, odnosno ?oka i stvaranja velike koli?ine ?a?i, preporu?uje se zamena ulja na kraju zimskog perioda. Sa zamenom ulja obavezno se mora zameniti i uljni filtar.
U tom slu?aju sagorevanje goriva je nepotpuno. Nesagorelo gorivo negativno uti?e na motor sa više aspekata. Na prvom mestu, velike koli?ine ?a?i, koje se pojavljuju usled nepotpunog sagorevanja, troše velike koli?ine disperzanata i na taj na?in skra?uju vek motornog ulja. ?a? zajedno sa kondenzovanom vlagom proizvodi velike koli?ine taloga koji slepljuju klipne prstenove i vodove za ulje, a osim toga na visokim radnim temperaturama prelaze u tvrdi koks koji ošte?uje cilindre i druge delove motora.
Osim toga, nesagorelo gorivo razre?uje motorno ulje, viskoznost ulja pada, a samim tim dolazi i do pada pritiska ulja u sistemu, pa se ne može obezbediti dovoljan dotok do svih mesta podmazivanja, što ima za posledicu pove?ano habanje delova motora. Zbog razre?enog goriva uljni film slabi i prekida se, što se manifestuje preko pove?ane buke usled trenja. Zbog slabijeg zaptivanja izme?u klipa i cilindra sporiji je start i manja kompresija.
Nakon izvesnog vremena nesagorelo gorivo ispari, me?utim ostaje talog koji slepljuje klipne prstenove i koksuje na pe?urkama ventila, što ima za posledicu poreme?eno ubrizgavanje goriva. Gorivo se ne raspršuje u vidu magle, ve? u vidu sitnih kapljica, što smanjuje iskoriš?enje a pove?ava potrošnju.
Iz tog razloga, a i zbog ?estog koriš?enja ru?nog gasa, odnosno ?oka i stvaranja velike koli?ine ?a?i, preporu?uje se zamena ulja na kraju zimskog perioda. Sa zamenom ulja obavezno se mora zameniti i uljni filtar.
opšte poznata dilema "magare i zmija".
Zašto treba, voziti auto na benzin u najgorem mogu?em režimu za rad motora. Zašto ne upaliti auto na benzin i odmah prebaciti na plin i onda sa?ekati da se motor ugreje? Zar je toliko štetnije paljenje, ili brzo prebacivanje na gas, na injection motorima nego na motorima sa karburatorima.
Šta treba žrtvovati, ulje koje najviše strada pri vožnji hladnog motora na benzin (pored velike potrošnje benzina u tim trenucima) ili membranu ispariva?a (valjda ona najviše strada pri vožnji hladnog motora na gas).
Comment