Zagrevanje auta na benzin ili gas

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • zoranbg
    CBC Senator XXL
    • 23.03.2005
    • 4098
    • Rooster's Hill , Beog
    • Grande Punto 1.2

    #16
    Oni koji kazu da im nije nikad zaledio isparivac(ako su palili direktno na Gas na -15 C ili nize ) ,jednostavno nemaju iskustva sa tako niskim temperaturam i auto-gasom.
    kad su extremno niske temperature za nase podrucje ( -20 i tako to) .. desilo mi se da sam jedva VOZIO auto na gas ... jedva je isao,narocito na pravcu jer se hladio jako.
    Paljenje na Gas direktno sam resavao tak osto bi na tako velikim minusima,poneo od kuce flashu vruce vode iz bojlera,zalio isparivac tankim malazom polako,zatim upalio auto i onda se vratio do isparivaca i zalivao ga jos minut-dva tankim mlazom vruce vode.
    Zato sto vozim automobile na auto-gas oko 8 god i vise... svasta sam doziveo.. pre nekoliko godina unazad bilo je par jacih zima ... gde su temeprature u BG padale ispod -15 c.
    svi ti automobili su bili sa karburatorom.
    generalno auto na jakim hladnocama lakse pali na benzin i za tih desetak dana zimi koliko kod nas moze da bude jako hladnih dana,najbolje je upaliti auto na benzin sacekati 2 minuta u mestu,prebaciti na gas i voziti.
    ako nemate benzina,ili od nekoriscenja benzinskog sistema je nemoguce upaliti na benzin,onda varijanta sa flashom i toplom vodom sigurno pomaze.
    kad se zaliva vrucom vodom,pazite da ne zalivate strujne kablove zice i tako-to..nego samo deo gde inace dolazi voda iz hladnjaka u isparivac(zadnja strana isparivaca).

    kad isparivac zaledi,sav je kao posut "injem",smrzo...
    i jednom nisam mogao da upalim , otvorim haubu vidim takav-smrznut isparivac..odem po toplu vodu zalijem ga... i kako ga zalijete on pocne da shishti(otpusta se gas i krece ka motoru)..onda upalite auto i jos malo zalijete isparivac dok motor radi..i posle ce motor sam da ga greje...

    naravno ,ovo sve sto sam napisao zavisi i od kvaliteta auto-gasa... zimi se najlakse oseti los gas.. verovatn o kad je los odnos propan-butan ... ap ako je los gas a napolju veliki minus,bash moze da bude problema.
    Lakota withdraw from treaties, declare independence from U.S.

    Comment

    • speedplus
      RIP Bio nam je drug!
      • 15.01.2007
      • 2419
      • LAZAREVAC

      #17
      Ako ?ovek malo bolje razmisli rešenje možda i postoji za taj hladni start zimi.Ako iz boce,umesto što sa dna uzimamo te?nu fazu,uzmemo sa vrha gasnu koja bi otprilike bila dovoljna za rad na leru dok se rashladna te?nost malo ne zagreje da bi se vratili ponovo na te?nu fazu.Naravno ima tu dosta da se prepravlja.Trebalo bi izbušiti bocu u gornjem delu pa zavariti uložak za holender,sprovesti još jednu cev,postaviti još jedan plinski ventil ...
      I sve to zbog 200ml benzina dnevno.NEKA HVALA OSTA?U RASIPNIK

      Comment

      • sw.brick
        CBC Senator XXL
        • 09.10.2004
        • 8141
        • Beograd, barajevo-zemun
        • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

        #18
        Ako iz boce,umesto što sa dna uzimamo te?nu fazu,uzmemo sa vrha gasnu koja bi otprilike bila dovoljna za rad na leru dok se rashladna te?nost malo ne zagreje
        nije mogu?e, tj mogu?e je ali ne?e raditi nikako.
        ako uzmemo gasnu fazu, kraj pri?e je na nekih +0,5C, ispod toga ne može da isparava butan koji je glavni sastojak mešavine.

        kao drugo, i iznad nule potrebno je da oborimo pritisak da bi isparavao.
        dalje, pri isparavanju iz ku?ne boce na 30 milibara za jedan sat ispari (tu negde približno max) oko 1,8 litara te?nog TNG za sat vremena.

        to je previše sporo da bi auto mogao da se vozi.
        možda bi bilo dovoljno za ler...

        ?ak i kada bi hteli, postavlja se pitanje ako uzimamo gasovitu fazu moramo da oborimo pritisak u boci tj na delu/ slavini gde bi uzimali da bi imali gasnu fazu.

        a sve to radi ?ega... da bi produžili radni vek benzinskog motora sa 500,000 km na 800,000km i uštedeli 5 evra benzina po zimskoj sezoni....
        ne vredi truda i komplikacija, optimizaovano je ovako kako se ve? pravi i kako se koristi u milionima vozila.
        volvo
        945 SE turbo lpg
        344 GL lpg

        Comment

        • speedplus
          RIP Bio nam je drug!
          • 15.01.2007
          • 2419
          • LAZAREVAC

          #19
          Mislim da nam je ovde potrebna stru?na pomo? nekog Piro?anca ,jer ovako,ne ide.

          Comment

          • StreetRacerCA
            CBC Senator
            • 11.06.2006
            • 238
            • Čačak
            • Škoda Fabia II 1.6 TNG

            #20
            Originally posted by Hermes
            Originally posted by StreetRacerCA
            hm, meni se cini da meni auto odmah pali na plin, kockica, sestak, najobicniji plin, posto ja nista ne prebacujem, samo upalim auto i teram. jel to uopste dobro ili da razmisljam o nekim prepravkama?
            Lepo bi bilo da prepravis, ali ti to povlaci verovatno (ma sigurno) ciscenje dizni plus mozda jos neku intervenciju na benzinskom delu, pa bih ja preporucio da ne diras dok nije pokvareno

            A mozda ti je vec crkla pumpa
            lol nije iskljuceno, probao sam danas da prebacim na benzin, nesto je krkljalo, i posle nije hteo da radi. na plinu nema toliko problema, sem sto ne pali iz prve, a pre je hteo na cvrgu da startuje. sto je jos smesnije, teze pali kad je auto zagrejan
            Koliko dodje 30% od 40.000? Zavisi da li mi duguju ili dugujem...

            Comment

            • Raptor
              CBC Član
              • 11.09.2006
              • 97
              • LAS PALMAS (Jagodina)

              #21
              Originally posted by speedplus
              ...
              I sve to zbog 200ml benzina dnevno.NEKA HVALA OSTA?U RASIPNIK...
              Nisi pratio. Nije u pitanju potrošnja benzina, ve? loš uticaj benzina na motor u režimu hladan start.

              Karburatori i na benzin pale teško na -30.

              Još uvek mi niko nije rekao šta se dešava loše po motor, kada u motor "zagrevam" na gas.

              Do koje temperature motor se motor zagreva? I na +10 motor radi pod sauh, zašto za primer daješ samo temperature -20 i niže. Tu postoji realna šansa da i antifriz zaledi od mraza.

              e sad, kada auto ostane na parkingu da prespava na recimo -19C, ti ujutru kreneš na posao i upališ injection direktno na plin i kreneš normalno da voziš (tj brzo jer se žuriš na posao, nemaš vremena za ?ekanje na dodatna zagrevanja i sli?no) i plin krene da se rashladjuje tokom procesa isparavanja.
              Nisam raspravljao o vožnji nego o zagrevanju auta, za rad u mestu.

              TNG butan je neupotrebljiv kao gorivo ispod nule, propan može sve do -40C da isparava (teoretski). ali šta ?emo sa njegovim pritiskom u rezervoaru zimi, da li ?e 1,7 bara koliko je unutar rezervoara biti dovoljno da gura propan pored butana kroz istu cev pri ?emu butan sada smeta i otežava protok ?
              Cevi za dovod gasa do motora su ispod auta sa spoljne strane karoserije. Šta greje te cevi da bi propustile propan pored smrznutog butana? Ideš mnogo široko. Da se fokusiramo na temperature -5 do +15.
              .
              http://tabane-city.myminicity.com/
              .
              .
              .
              .
              http://tabane-city.myminicity.com/

              Comment

              • Raptor
                CBC Član
                • 11.09.2006
                • 97
                • LAS PALMAS (Jagodina)

                #22
                Originally posted by StreetRacerCA
                hm, meni se cini da meni auto odmah pali na plin, kockica, sestak, najobicniji plin, posto ja nista ne prebacujem, samo upalim auto i teram. jel to uopste dobro ili da razmisljam o nekim prepravkama?
                Koliko dugo tako voziš?
                .
                http://tabane-city.myminicity.com/
                .
                .
                .
                .
                http://tabane-city.myminicity.com/

                Comment

                • StreetRacerCA
                  CBC Senator
                  • 11.06.2006
                  • 238
                  • Čačak
                  • Škoda Fabia II 1.6 TNG

                  #23
                  pa odkako sam ga kupio, pre 12 dana. bilo je tako. sto?
                  Koliko dodje 30% od 40.000? Zavisi da li mi duguju ili dugujem...

                  Comment

                  • Raptor
                    CBC Član
                    • 11.09.2006
                    • 97
                    • LAS PALMAS (Jagodina)

                    #24
                    Originally posted by StreetRacerCA
                    pa odkako sam ga kupio, pre 12 dana. bilo je tako. sto?
                    Mislio sam da si pregurao zimu sa njim.
                    .
                    http://tabane-city.myminicity.com/
                    .
                    .
                    .
                    .
                    http://tabane-city.myminicity.com/

                    Comment

                    • sw.brick
                      CBC Senator XXL
                      • 09.10.2004
                      • 8141
                      • Beograd, barajevo-zemun
                      • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

                      #25
                      šta se dešava loše po motor, kada u motor "zagrevam" na gas.
                      re?eno je, motoru ništa ne smeta.
                      ?ak naprotiv.
                      problem na nižim temepraturama je što nemamo gasa tj TNG u gasovitom stanju (teško isparava dovoljno brzo koliko je potrebno za rad motora).

                      ako se reši isparavanje TNG dovoljno brzp kroz dovodjenje extra toplote van motora, sve je rešeno.
                      ako ne rešiš motor se gasi jer nema dovoljno gorive materije, sleduje benzin jer on može da dovoljno brzo isparava u dovoljnim koli?inama i kada je hladno.
                      prosto, takve su fizi?ko hemijske osobine tih goriva...

                      Do koje temperature motor se motor zagreva
                      standardno do 90C +-3C.

                      zašto za primer daješ samo temperature -20 i niže. Tu postoji realna šansa da i antifriz zaledi od mraza.
                      temperatura mržnjenja mešavine antifriza i vode je oko -40C.
                      sam antifriz se nikada ne koristi.
                      osim ako nismo u Sibiru ne postoji ikakva šansa da se mešavina tj antifriz u autu zamrzne.

                      Cevi za dovod gasa do motora su ispod auta sa spoljne strane karoserije. Šta greje te cevi da bi propustile propan pored smrznutog butana?
                      isto kao i ispariva? dok se na aktivira motor na benzin, spoljna temperatura tj toplota okoline greje te?ni TNG.
                      nismo se o?ito razumeli, nije pitanje grejanja cevi niti je potrebno da se one greju.
                      pitanje je grejanja te?nog TNG u fazi isparavanja, jer proces isparavanja krzo promenu agregatnog stanja zahteva dovodjenje toplote za taj proces iz spoljnog izvora.

                      sama temperatura na kojoj se nalazi te?ni TNG bilo u rezerovaru bilo u cevima definiše pritisak na kome se nalazi te?nost tj mešavina zvana TNG u našem, zatvorenom sistemu. (temperatura uti?e na gasovitu fazu ?iji pritisak se menja sa temperaturom na kojoj se nalazi.)
                      a ta gasovita faza je ono što gura (tj pumpa) telnio TNG kroz cevi.
                      da nema gasovite faze te?nost ne bi curila ka ispariva?u ve? bi morala da postoji posebna pumpa kao što je situacija sa benzinom.

                      kada se zamrzne butan, pritisak poti?e samo od isparavanja propana iz mešavine. pri tome butan je samo smetalo jer je zauzeo zapreminu na beskoristan na?in.

                      ne možemo da se fokusiramo na neku temperaturu, moramo da primenimo fizi?ke zakone za sve temperature koje realno postoje u praksi.
                      potpuno je razli?ito ponašanje TNG na +5C i na -15C. i to opet zavisi od sastava mešavine. ta?ka vrenja je veoma bitna ?injenica za naš cilj.

                      uvek je mogu? jednostavan test, blokiraju se creva kojom se doprema toplva voda/ antifriz iz motora do ispariva?a i tako se vozi tj proba da vozi.

                      za datu kubikažu motora vide?e se koja je ravnotežna spoljna temperatura kada nastaje zamrzavanje ispariva?a usled isparavanja te?nosti TNG.
                      što ve?a zapremina motora to je i manja margina spoljne temp za isparavanje.
                      volvo
                      945 SE turbo lpg
                      344 GL lpg

                      Comment

                      • Ji 4Tze
                        CBC Senator XXL
                        • 04.05.2006
                        • 806
                        • bg
                        • Honda CR-V 4WD

                        #26
                        ja sam zimi palio normalno (na benzin) i vozio tako dok grejanje ne pocne da greje dovoljno da mi pod 'vojnom' opremom (za civilno u zelenilu) bude toplo posle klik za auto mod i prebaci sam u odnosu na broj rpm
                        mislim na prvu voznju ujutru, tokom dana ionako nije bilo nesto minusa
                        nemam prebacivanje u odnosu na temperaturu tecnosti, ne secam se ni zasto nije stavljeno na sistem

                        Comment

                        • joca
                          CBC Član
                          • 18.01.2008
                          • 28
                          • Beograd

                          #27
                          Zagrevanje auta na benzin ili gas

                          + + +
                          Pomaže Bog ljudi, učesnici foruma.
                          Od vas sam mnogo naučio o autogas problematici pa me evo prvi put kao aktivnog učesnika.
                          Tema: Da li je preporučljivije startovati i zagrevati motor benzinom ili gasom?
                          Uobičajeno je da se motor startuje i zagreva benzinom i tek po dostizanju neke temperature isparivača da se pređe na gasni pogon. Ovo je dobro iz tri razloga.
                          1. Membrana isparivača TNG-a je dugovečnija ukoliko ne radi pod niskom temperaturom već ako svoj posao vrši zagrejana.
                          2. Rad motora na TNG se može lakše obaviti ako TNG efikasnije isparava, a to je kada isparava u toplom isparivaču. Kada isparava u takvim uslovima, TNG može podmiriti i veću potrošnju tj. dati motoru veću količinu gasa. U suprotnom, hladan isparivač od koga se zahtevnom vožnjom odmah potražuje mnogo isparenog gasa može većim intenzitetom da se hladi (usled isparavanja gasa u njemu) nego što se greje (usled postepenog zagrevanja rashladne tečnosti motora). Zbog toga isparivač može da se toliko ohladi da onemogućava isparavanje TNG-a, čak ni u tako maloj količini koja bi bila dovoljna za održavanje rada motora na malom gasu.
                          U ekstremnom slučaju, ako je spoljna temperatura niža čak i od temperature ključanja TNG-a (negde između -42 i -0,5 ºC, zavisno od sastava TNG smeše, da li sadrži više propana ili butana), TNG u rezervoaru poprimi tu nisku spoljnu temperaturu i pri njoj u rezervoaru realizuje niži pritisak od atmosferskog tj. potpritisak. Time je njegov transport (potiskivanje) kroz cevi do isparivača onemogućen. Takav TNG je neupotrebljiv, bez obzira što bismo isparivač propisno zagrevali.
                          Da se ovo ne bi desilo, i da bismo se i mi na TNG vozili po Evropskim (EN) standardima, preduzete su mere. 2005. godine je usvojen JUS EN 589:2005 (''Goriva za motorna vozila - TNG - Zahtevi i metode ispitivanja''). 2007. godine Srbija ga je preimenovala u srpski standard pod novim nazivom: SRPS EN 589:2005.
                          Taj SRPS propisuje da se TNG smeša sezonski menja tako da uvek može da ostvari pritisak od 150 kPa (1,5 bara), pri svim spoljnim temperaturama. Zimi je npr. ta karakteristična temperatura usvojena da bude -10 ºC, a leti 20 ºC. Da bi TNG smeša udovoljila ovaj ''zimski'' zahtev, da pri -10 ºC u rezervoaru realizuje minimalno 150 kPa, pokazuje se da ona treba da sadrži barem 70 težinskih (pravilnije: masenih) % propana i 30 % butana. Na osnovu SRPS-a se može izračunati da je leti dovoljna i ''siromašnija'' smeša (siromašnija propanom), od svega 10 masenih % propana naprema 90 % butana. Takva, letnja smeša je i jeftinija jer je butan osetno jeftiniji od propana.
                          I sada, ko razume – shvatiće zašto mi imamo a npr. skandinavci nemaju zimskih problema sa lošom smešom. Njihova TNG smeša je ustvari 100 % propan.
                          (Propan pri -10 ºC u rezervoaru realizuje odličnih oko 250 kPa. Čist butan bi tada realizovao potpritisak. Čist butan čak i pri temperaturi od +20 ºC ne bi zadovoljavao, jer bi davao svega oko 100 kPa pritiska u rezervoaru.)
                          Važno je naglasiti i da do zaleđivanja TNG-a praktično ne može doći. Da bi se to desilo temperatura TNG-a treba da se spusti ispod temperature topljenja TNG smeše a ona je negde između -188 ºC i -138 ºC, zavisno od toga čega ima više u smeši, propana ili butana.
                          Sa ovim zaleđivanjem TNG-a ne treba mešati pojavu hvatanja inja preko isparivača. Inje potiče od zaleđivanja kondenzovane vlage iz okolnog vazduha čim se temperatura isparivača spusti ispod temperature topljenja vode a ona je 0 ºC. Ako se isparivač ne bi uopšte dogrevao, on bi se prekrio injem svakako, i usred leta, pa čak i ako bi TNG ustvari bio 100 % butan, sa svojom temperaturom ključanja od -0,5 ºC, jer je i ona niža od 0 ºC.
                          3. Kondicioniranje benzinskih dizni je utoliko bolje što se češće (i duže) vrši, a zgodna prilika za to je svako zagrevanje motora. [KPG (Komprimovani Prirodni Gas) gasni sistemi samo zbog ovoga najčešće pale motor na benzin i potom svega par sekundi rade na benzin, iako im predhodna dva razloga za benzinskim paljenjem ne igraju ulogu, pošto nemaju isparivač.]
                          Međutim.
                          Paljenje i zagrevanje motora gasom ima pet prednosti u odnosu na zagrevanje benzinom.
                          1. Za svo to vreme se troši jeftinije gorivo. Nije u pitanju samo razlika u ceni dva goriva, već se radi i o tome da se motoru ne mora dodavati veća količina gasa kao prilikom zagrevanja benzinom, kada motor mora i da se pali i da neko vreme radi sa izrazito bogatom benzinskom smešom.
                          2. Hladan motor ne može efikasno da isparava benzin koji je u kapljicama dospeo u komore za sagorevanje. Taj se benzin taloži po zidovima cilindara i spira motorno ulje. Odsustvo ulja dovodi do intenzivnog habanja cilindara i klipnih prstenova. Hladan start motora je, dakle, za njega traumatičniji nego ako bi se zagrevao isparenim TNG-om.
                          3. Neisparen benzin hladan motor delimično potiskuje u podklipni prostor. Tamo benzin razređuje motorno ulje i kvari mu sastav – smanjuje viskoznost i troši aditive.
                          4. Sagorevanje nedovoljno isparenog benzina u hladnom motoru prati povećana količina čađi u produktima sagorevanja. Čađ formira talog koji se potom, na visokim temperaturama, pretvara u koks a on dodatno sastružuje klizne delove motora.
                          5. Čađ apsorbuje i deterdžentno - disperzantne aditive iz ulja i tako skraćuje vek trajanja ulja.
                          Zaključak:
                          - Ukoliko vam ne smeta nešto češća zamena membrane isparivača, i
                          - ako se mirite sa potrebom da motor duže zagrevate u mestu, i
                          - da po kretanju od motora ne zahtevate puno (npr. ako imate sreću da stanujete na brdu pa se ujutru lagano spuštate do gustog saobraćaja), i
                          - ako vaš motor nema benzinske dizne već karburator, i
                          - ako ima dizne ali o njihovom povremenom radu na benzin uredno brinete ...
                          startujte i zagrevajte motor na gas.
                          Suviše je nabrojano ''ako''?
                          Tada startujte i zagrevajte motor na benzin.
                          - - -

                          Comment

                          • dranix
                            CBC Senator XXL
                            • 04.10.2004
                            • 3079
                            • Antwerpen/Belgium
                            • Saab 9-3

                            #28
                            Jel to znaci da oni koji idu na posao 2-3km ne treba ni da imaju gas zimi?
                            Koja je onda uopste svrha gasa kao goriva?
                            Zagrevanje motora po meni podrazumeva zagrevanje na radnu temperaturu a ne na onih 35-40 stepeni da gas pocne (uslovno) normalno da isparava.
                            Pitanje je samo kad ce se to desiti kad se ukljuci maksimalno grejanje kabine a napolju je minus 15°C.
                            Kome je to u Srbiji naprsla membrana u isparivacu od zime?
                            Citate sta pisu Rusi ali Srbija nije Sibir tako da je to obican mit.
                            Membranama vise smeta dekaptan a teflonskim ni on. Nisam mislio da kazem da je radni rezim membrane na velikoj hladnoci normalan kao kad je vruca ali je daleko od toga da lako postaje krta do te mere da puca.
                            Mozda, ali na -40°C ili mozda jos nizoj temperaturi. I to je jedan od razloga da nije zdravo imati tesku nogu na gasu dok je sve ledeno.
                            Siguran sam sto posto da se na -20°C moze i startovati i voziti direktno na gas ukoliko je cist propan. Druga je stvar sto vam tamo prodaju djubre od gasa zimi pa ne valja ni kad je mlak isparivac nego mora da bude vreo a i tada nema pritiska iz boce jer je ona hladna. Butan je energetski bolji nego propan samo sto se jako rano smrzava.
                            Rusi svoje probleme resavaju tako sto obmotaju bocu ako je u gepeku elektricnim cebetom samo sto treba mnogo vremena da se ona malo ugreje a do tada se trosi benzin ako se mora.
                            U svakom slucaju se zimi uspesno vozi na gas i hladan motor sve dotle dok se ne pretera sa dodavanjem gasa dok se motor bar malo ne ugreje.
                            Siguran sam da je najveca greska sto ljudi vole najvise sebe pa puste odmah grejanje kabine na maksimum a ne bi da greju motor u mestu jer su stedljivi.
                            E, pa ne moze to tako sa gasom ako je bas jako hladno.
                            Kako god, ali je za jaku zimu sve u svemu benzin ipak najbolje (najprakticnije) gorivo.
                            BTW. i u Velikoj Britaniji se toci cist propan tako da to oko zime nema uvek veze. U kucne tankove se takodje toci propan jer su tankovi nadzemni. Butan se moze nabaviti u bocama samo kao "kamping gas" valjda zato sto racunaju da se kampuje leti.
                            Ja stvarno ne znam sta se desava na -15°C sa bocom punom butana ako se vec butan mrzne na oko nula stepeni. Ovo zato sto je vecina tankova na pumpama isto iznad zemlje i ovde i u Srbiji.

                            Comment

                            • joca
                              CBC Član
                              • 18.01.2008
                              • 28
                              • Beograd

                              #29
                              zagrevanje na benzin ili gas

                              + + +
                              Zahvaljujem se dranix-u na korisnom postu.
                              Nisam ja protiv startovanja i zagrevanja na gas umesto na benzin.

                              Naprotiv. Ali, da pojasnim.

                              Nabrojanih pet prednosti startovanja na gas umesto na benzin su jače od tri nedostatka.
                              Ali, samo za iskusnije motoriste koji osluškuju svoje vozilo i ne žale povećani trud i pažnju koju treba da mu posvete. Njima to nije opterećenje već zadovoljstvo.
                              I dobrim delom su korisnici TNG pogona baš takvi. Verujem da je tako u Srbiji. Njima će vozilo po više osnova trajati duže i raditi ispravnije.

                              (Gas je spas za sve nas, što reče neko.)

                              Međutim, nije slučajno trend među proizvođačima automobila da se vozač maksimalno rasterećuje bilo kakvih procedura i informacija koje nisu neophodne.

                              Naprimer:
                              Ni vrlo važan instrument termometar motora se ne ugrađuje na instrument tablu sa obrazloženjem da nema potrebe opterećivati vozača – njihov proizvod je besprekoran i malte ne hoće reći nemoguće ga je pokvariti u garantnom roku (npr. pregrevanjem, što bi se moglo sprečiti praćenjem kazaljke termometra).

                              Moderni, naročito zapadni vozači to i traže – da im se napravi vozilo koje samo treba da voze, i tek kada im ono to saopšti, da posete servis.
                              (Ako ga u međuvremenu ne zamene za novo vozilo.)

                              (da vulgarizujem – traže se vozila ''idijoti'',
                              po ugledu na fotoaparate ''idiote'',
                              koji od nas zahtevaju svega
                              pogled kroz svoje prozorče i pritisak kažiprstom.)

                              Zamisli da sada nastupi gasadžija sa svojim specijalnim savetima i uputstvima o gasu, motoru, ulju, benzinskim diznama, odricanju od grejanja
                              (zašto?, koliko dugo?, kako će da očita pomeranje kazaljke termometra kada se baš pogodilo da njegovo vozilo nema termometar?...).
                              I trudi se da ovo vozač najpre dobro da razume kako bi pravilno sproveo.
                              Pritom mu naravno objašnjava i prednosti po trajnost motora, ulja, ... itd.

                              I... može da se desi šta?

                              Da mu neuki vozač (vozačica...) odmahne glavom i kaže:
                              ''ipak hvala za gas - pošto dizel''.

                              Tako da, čini mi se, jasno je zašto je kod široke vozačke populacije popularnija manje zahtevna varijanta – pali na benzin i prepusti gasnom sistemu da odluči kada će preći na TNG, bez ikakvih zapitkivanja.
                              Pa nek košta šta košta i nek traje koliko može; auti su sve jeftiniji.

                              Zaključak:

                              - Startovanje i zagrevanje motora na gas ima jake prednosti ako se znalački postupa sa vozilom. Preporučujem.

                              - Startovanje na benzin je komfornije za većinu vozača.

                              - - -

                              Comment

                              • joca
                                CBC Član
                                • 18.01.2008
                                • 28
                                • Beograd

                                #30
                                Proširivanje problematike

                                + + +

                                Pošto je ova tema u tesnoj vezi sa kvalitetom TNG-a, otvorio sam novu temu:

                                " Poređenje propana i butana "

                                Molim da posetioci ove teme posete i tu novu temu.

                                - - -

                                Comment

                                Working...
                                X