Jel tacno ovo za benzinsku pumpu? Neko kaze ne valja da se ugasi neko kaze da treba ?
A ovo za ler gas kod golf 3 (ja imam seat-a ) je ja mislim istina.
Evo texta:
A ovo za ler gas kod golf 3 (ja imam seat-a ) je ja mislim istina.
Evo texta:
TEČNI NAFTNI GAS INDIREKTNO ODGOVORAN ZA KVAR POTOPNE BENZINSKE PUMPE, RJEŠENJE POSTOJI
Relej sprečava samoubistvo
Dok motor radi na plin, električna benzinska pumpa ne prestaje da radi, cjelokupna količina goriva se preko povratnog voda pod pritiskom vraća čime sama sebi stvara ogromno opterećenje, i na kraju je sopstveni pritisak uništava. Rješenje je mali elektronski sklop koji je šalje na odmor.
Tečni naftni gas se, kao najjeftinije pogonsko gorivo, pokazao najpovoljnijom solucijom za smanjenje troškova, između ostalog i zato što ne šteti motoru, ako je sistem instaliran propisno. Ipak, poslije određenog vremena, plinski pogon utiče na prekomjerno trošenje nekih djelova u automobilu, a jedan od češćih problema na koji se vozači žale je kvar benzinske pumpe.
Međutim, i za ovo postoji rješenje, kažu u auto servisu "Šahović", objašnjavajući i zašto dolazi do prevremenog kvara na pumpi.
Električna pumpa koja crpi benzin i kroz cijevi ga šalje motoru, nalazi se potopljena u rezervoaru i ona je u funkciji dok god radi i motor. Pritisak koji ona razvija iznosi od 1,2 do 4,0 bara, zavisno od marke i tipa automobila. U normalnim okolnostima, kad koristi benzin kao pogonsko gorivo, motor veći dio troši za rad, pa je povratni vod u rezervoar mnogo manje opterećen, a time je olakšan rad i samoj pumpi.
- Međutim, kada automobil za pogon koristi plin, pumpa i dalje radi u rezervoaru, šalje gorivo ka motoru, ali pošto se taj benzin ne troši, cjelokupna količina se vraća u rezervoar, i mnogo više opterećuje pumpu, koja time praktično sama "reže granu na kojoj sjedi". Prekomjerni pritisak poslije određenog vremena prouzrokuje kvar na pumpi, i tada se vozači ne mogu više osloniti na tu vrstu pogona, jer do motora benzin ne dolazi - kaže Edin Šahović, jedan od glavnih majstora.
Ovaj kvar je tipičan za skoro sve automobile koji imaju električnu potopnu pumpu u rezervoaru.
Ipak, rješenje postoji i u suštini je vrlo jednostavno. Čak i laiku će odmah pasti na pamet da je potrebno samo prekinuti rad pumpe dok auto radi na plin. Za tako nešto služi relej, pa pri ugradnji plina treba zatražiti majstoru da ga instalira. Ovaj električni sklop će u trenutku kada se isključi pogon na benzin, a uključi na plin, automatski prekinuti dovod struje do benzinske pumpe, i ona će počivati, sve dok vozač ponovo ne uključi benzinski sistem. U slučaju da već imate ugrađen plinski pogon, a nemate ovaj relej ili nijeste sigurni da je on instaliran, kod majstora "plinara" treba provjeriti da li on postoji, ako ga nema, on se naknadno može ugraditi i to za dvadesetak eura. U svakom slučaju, to se mnogo više isplati od zamjene benzinske pumpe, koja sama košta od 60 do 300 eura, zavisno od modela automobila, a "za ruke" majstoru ćete dodati još od 20 do 100 eura.
MEHANIČKE SE NE KVARE
Za razliku od novijih auta, kod starijih modela benzinska pumpa je mehanička i nalazi se u blizini motora, gdje je povezana sa radilicom koja joj stalno daje impuls za rad. Membrana u mehaničkoj pumpi takođe radi stalno, ali kod nje ne postoji razlika u opterećenju, pošto je pritisak na nju sličan bilo da se potiskuje benzin ili vazduh, što je slučaj kada auto radi na plin. Inače, benzinska pumpa je vremenom sa tog mjesta prebačena u rezervoar, jer je tamo mnogo manje izložena vrelini motora, a i opasnost od zapaljenja praktično ne postoji, pošto je stalno potopljena u tečnost.
KOD GOLFA 3 PLIN REMETI LER GAS
Praksa je pokazala da ugradnja plinskog sistema u 1,8-litarski motor kog golfa 3 nakon nekog vremena rezultira kvarom na regulatoru ler gasa. Simptomi koji ukazuju na ovaj kvar je neravnomjeran rad motora u praznom hodu kada broj obrtaja dolazi i do 2.000-3.000. Rješenje je - zamjena regulatora ler gasa, pošto prevencija ne postoji, i vlasnici ovog, u Crnoj Gori vrlo popularnog modela, se moraju pomiriti sa tim.
POVREMENO NA BENZIN
ako je skoro duplo skuplji od plina, benzin ipak treba s vremena na vrijeme upotrebljavati za pogon.
Dizne kroz koje se gorivo ubrizgava u cilindre motora, ili u karburator, prilagođene su benzinu. Materijal od koga su napravljene se, dakle, više haba jer mu hemijski sastav plina ne odgovara, pa zato povremeno treba kroz njih propustiti benzin jer je on "masniji", kako vole da kažu mehaničari. Osim toga, kada se benzinski pogon ne upotrebljava duže vrijeme, elektronika koja upravlja motorom se uspava i postoji opasnost da kasnije ne može da radi pravilno.
Inače, plin zahtijeva i perfektan elektronski sistem paljenja, pa kablovi i svjećice moraju biti u vrhunskom stanju. Svjećice je potrebno mijenjati mnogo ranije nego što je propisano kada auto pogoni samo benzin.
Relej sprečava samoubistvo
Dok motor radi na plin, električna benzinska pumpa ne prestaje da radi, cjelokupna količina goriva se preko povratnog voda pod pritiskom vraća čime sama sebi stvara ogromno opterećenje, i na kraju je sopstveni pritisak uništava. Rješenje je mali elektronski sklop koji je šalje na odmor.
Tečni naftni gas se, kao najjeftinije pogonsko gorivo, pokazao najpovoljnijom solucijom za smanjenje troškova, između ostalog i zato što ne šteti motoru, ako je sistem instaliran propisno. Ipak, poslije određenog vremena, plinski pogon utiče na prekomjerno trošenje nekih djelova u automobilu, a jedan od češćih problema na koji se vozači žale je kvar benzinske pumpe.
Međutim, i za ovo postoji rješenje, kažu u auto servisu "Šahović", objašnjavajući i zašto dolazi do prevremenog kvara na pumpi.
Električna pumpa koja crpi benzin i kroz cijevi ga šalje motoru, nalazi se potopljena u rezervoaru i ona je u funkciji dok god radi i motor. Pritisak koji ona razvija iznosi od 1,2 do 4,0 bara, zavisno od marke i tipa automobila. U normalnim okolnostima, kad koristi benzin kao pogonsko gorivo, motor veći dio troši za rad, pa je povratni vod u rezervoar mnogo manje opterećen, a time je olakšan rad i samoj pumpi.
- Međutim, kada automobil za pogon koristi plin, pumpa i dalje radi u rezervoaru, šalje gorivo ka motoru, ali pošto se taj benzin ne troši, cjelokupna količina se vraća u rezervoar, i mnogo više opterećuje pumpu, koja time praktično sama "reže granu na kojoj sjedi". Prekomjerni pritisak poslije određenog vremena prouzrokuje kvar na pumpi, i tada se vozači ne mogu više osloniti na tu vrstu pogona, jer do motora benzin ne dolazi - kaže Edin Šahović, jedan od glavnih majstora.
Ovaj kvar je tipičan za skoro sve automobile koji imaju električnu potopnu pumpu u rezervoaru.
Ipak, rješenje postoji i u suštini je vrlo jednostavno. Čak i laiku će odmah pasti na pamet da je potrebno samo prekinuti rad pumpe dok auto radi na plin. Za tako nešto služi relej, pa pri ugradnji plina treba zatražiti majstoru da ga instalira. Ovaj električni sklop će u trenutku kada se isključi pogon na benzin, a uključi na plin, automatski prekinuti dovod struje do benzinske pumpe, i ona će počivati, sve dok vozač ponovo ne uključi benzinski sistem. U slučaju da već imate ugrađen plinski pogon, a nemate ovaj relej ili nijeste sigurni da je on instaliran, kod majstora "plinara" treba provjeriti da li on postoji, ako ga nema, on se naknadno može ugraditi i to za dvadesetak eura. U svakom slučaju, to se mnogo više isplati od zamjene benzinske pumpe, koja sama košta od 60 do 300 eura, zavisno od modela automobila, a "za ruke" majstoru ćete dodati još od 20 do 100 eura.
MEHANIČKE SE NE KVARE
Za razliku od novijih auta, kod starijih modela benzinska pumpa je mehanička i nalazi se u blizini motora, gdje je povezana sa radilicom koja joj stalno daje impuls za rad. Membrana u mehaničkoj pumpi takođe radi stalno, ali kod nje ne postoji razlika u opterećenju, pošto je pritisak na nju sličan bilo da se potiskuje benzin ili vazduh, što je slučaj kada auto radi na plin. Inače, benzinska pumpa je vremenom sa tog mjesta prebačena u rezervoar, jer je tamo mnogo manje izložena vrelini motora, a i opasnost od zapaljenja praktično ne postoji, pošto je stalno potopljena u tečnost.
KOD GOLFA 3 PLIN REMETI LER GAS
Praksa je pokazala da ugradnja plinskog sistema u 1,8-litarski motor kog golfa 3 nakon nekog vremena rezultira kvarom na regulatoru ler gasa. Simptomi koji ukazuju na ovaj kvar je neravnomjeran rad motora u praznom hodu kada broj obrtaja dolazi i do 2.000-3.000. Rješenje je - zamjena regulatora ler gasa, pošto prevencija ne postoji, i vlasnici ovog, u Crnoj Gori vrlo popularnog modela, se moraju pomiriti sa tim.
POVREMENO NA BENZIN
ako je skoro duplo skuplji od plina, benzin ipak treba s vremena na vrijeme upotrebljavati za pogon.
Dizne kroz koje se gorivo ubrizgava u cilindre motora, ili u karburator, prilagođene su benzinu. Materijal od koga su napravljene se, dakle, više haba jer mu hemijski sastav plina ne odgovara, pa zato povremeno treba kroz njih propustiti benzin jer je on "masniji", kako vole da kažu mehaničari. Osim toga, kada se benzinski pogon ne upotrebljava duže vrijeme, elektronika koja upravlja motorom se uspava i postoji opasnost da kasnije ne može da radi pravilno.
Inače, plin zahtijeva i perfektan elektronski sistem paljenja, pa kablovi i svjećice moraju biti u vrhunskom stanju. Svjećice je potrebno mijenjati mnogo ranije nego što je propisano kada auto pogoni samo benzin.
Comment