Text u novine uvezi plina

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • GaD
    CBC Član
    • 15.08.2005
    • 74
    • Podgorica

    Text u novine uvezi plina

    Jel tacno ovo za benzinsku pumpu? Neko kaze ne valja da se ugasi neko kaze da treba ?
    A ovo za ler gas kod golf 3 (ja imam seat-a ) je ja mislim istina.

    Evo texta:

    TEČNI NAFTNI GAS INDIREKTNO ODGOVORAN ZA KVAR POTOPNE BENZINSKE PUMPE, RJEŠENJE POSTOJI

    Relej sprečava samoubistvo


    Dok motor radi na plin, električna benzinska pumpa ne prestaje da radi, cjelokupna količina goriva se preko povratnog voda pod pritiskom vraća čime sama sebi stvara ogromno opterećenje, i na kraju je sopstveni pritisak uništava. Rješenje je mali elektronski sklop koji je šalje na odmor.
    Tečni naftni gas se, kao najjeftinije pogonsko gorivo, pokazao najpovoljnijom solucijom za smanjenje troškova, između ostalog i zato što ne šteti motoru, ako je sistem instaliran propisno. Ipak, poslije određenog vremena, plinski pogon utiče na prekomjerno trošenje nekih djelova u automobilu, a jedan od češćih problema na koji se vozači žale je kvar benzinske pumpe.
    Međutim, i za ovo postoji rješenje, kažu u auto servisu "Šahović", objašnjavajući i zašto dolazi do prevremenog kvara na pumpi.
    Električna pumpa koja crpi benzin i kroz cijevi ga šalje motoru, nalazi se potopljena u rezervoaru i ona je u funkciji dok god radi i motor. Pritisak koji ona razvija iznosi od 1,2 do 4,0 bara, zavisno od marke i tipa automobila. U normalnim okolnostima, kad koristi benzin kao pogonsko gorivo, motor veći dio troši za rad, pa je povratni vod u rezervoar mnogo manje opterećen, a time je olakšan rad i samoj pumpi.
    - Međutim, kada automobil za pogon koristi plin, pumpa i dalje radi u rezervoaru, šalje gorivo ka motoru, ali pošto se taj benzin ne troši, cjelokupna količina se vraća u rezervoar, i mnogo više opterećuje pumpu, koja time praktično sama "reže granu na kojoj sjedi". Prekomjerni pritisak poslije određenog vremena prouzrokuje kvar na pumpi, i tada se vozači ne mogu više osloniti na tu vrstu pogona, jer do motora benzin ne dolazi - kaže Edin Šahović, jedan od glavnih majstora.
    Ovaj kvar je tipičan za skoro sve automobile koji imaju električnu potopnu pumpu u rezervoaru.
    Ipak, rješenje postoji i u suštini je vrlo jednostavno. Čak i laiku će odmah pasti na pamet da je potrebno samo prekinuti rad pumpe dok auto radi na plin. Za tako nešto služi relej, pa pri ugradnji plina treba zatražiti majstoru da ga instalira. Ovaj električni sklop će u trenutku kada se isključi pogon na benzin, a uključi na plin, automatski prekinuti dovod struje do benzinske pumpe, i ona će počivati, sve dok vozač ponovo ne uključi benzinski sistem. U slučaju da već imate ugrađen plinski pogon, a nemate ovaj relej ili nijeste sigurni da je on instaliran, kod majstora "plinara" treba provjeriti da li on postoji, ako ga nema, on se naknadno može ugraditi i to za dvadesetak eura. U svakom slučaju, to se mnogo više isplati od zamjene benzinske pumpe, koja sama košta od 60 do 300 eura, zavisno od modela automobila, a "za ruke" majstoru ćete dodati još od 20 do 100 eura.




    MEHANIČKE SE NE KVARE

    Za razliku od novijih auta, kod starijih modela benzinska pumpa je mehanička i nalazi se u blizini motora, gdje je povezana sa radilicom koja joj stalno daje impuls za rad. Membrana u mehaničkoj pumpi takođe radi stalno, ali kod nje ne postoji razlika u opterećenju, pošto je pritisak na nju sličan bilo da se potiskuje benzin ili vazduh, što je slučaj kada auto radi na plin. Inače, benzinska pumpa je vremenom sa tog mjesta prebačena u rezervoar, jer je tamo mnogo manje izložena vrelini motora, a i opasnost od zapaljenja praktično ne postoji, pošto je stalno potopljena u tečnost.




    KOD GOLFA 3 PLIN REMETI LER GAS

    Praksa je pokazala da ugradnja plinskog sistema u 1,8-litarski motor kog golfa 3 nakon nekog vremena rezultira kvarom na regulatoru ler gasa. Simptomi koji ukazuju na ovaj kvar je neravnomjeran rad motora u praznom hodu kada broj obrtaja dolazi i do 2.000-3.000. Rješenje je - zamjena regulatora ler gasa, pošto prevencija ne postoji, i vlasnici ovog, u Crnoj Gori vrlo popularnog modela, se moraju pomiriti sa tim.




    POVREMENO NA BENZIN

    ako je skoro duplo skuplji od plina, benzin ipak treba s vremena na vrijeme upotrebljavati za pogon.
    Dizne kroz koje se gorivo ubrizgava u cilindre motora, ili u karburator, prilagođene su benzinu. Materijal od koga su napravljene se, dakle, više haba jer mu hemijski sastav plina ne odgovara, pa zato povremeno treba kroz njih propustiti benzin jer je on "masniji", kako vole da kažu mehaničari. Osim toga, kada se benzinski pogon ne upotrebljava duže vrijeme, elektronika koja upravlja motorom se uspava i postoji opasnost da kasnije ne može da radi pravilno.
    Inače, plin zahtijeva i perfektan elektronski sistem paljenja, pa kablovi i svjećice moraju biti u vrhunskom stanju. Svjećice je potrebno mijenjati mnogo ranije nego što je propisano kada auto pogoni samo benzin.
  • Hermes
    CBC Senator XXL
    • 14.02.2006
    • 1306
    • https://t.me/pump_upp
    • bemve

    #2
    1)netacno, pumpa bi trebalo da bude iskljucena samo kod k-glave, kod svih ostalih sistema mora da radi, nema nikakvog stetnog povecanog pritiska u njoj, a usput hladi I brizgaljke
    2) opet netacno, sve sto radi moze da se pokvari ( a u praksi, mnogi voze samo na plin, pa kad posle nekog vremena sipaju benzin, mehanicka pumpa curi, jer su se osusile membrane, postale krte I porozne
    3)samo za golfa 1,8 vazi ? Ma sigurno se ler kvari od plina, aha…..
    4)jedino tacno, mada uslovno. Benzin nije masniji, problem sa `uspavljivanjem` elektronike se lako resava ( za onog ko zna). Svecice, obrnuto, kao I ulje.
    5)Sve ovo je prezvakano x-puta u sekciji auto-gas, da je pratis, znao bi da pisu gluposti I zbog cega to sve nije tacno,ja sam samo ukratko naveo neke razloge
    https://t.me/pump_upp

    Comment

    • GaD
      CBC Član
      • 15.08.2005
      • 74
      • Podgorica

      #3
      Znam da se pise dosta o tome ovdje, nego me bas interesovao komentar ljudi odavde na ovaj text.

      Comment

      • sw.brick
        CBC Senator XXL
        • 09.10.2004
        • 8141
        • Beograd, barajevo-zemun
        • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

        #4
        moj komentar.
        retko vidjeni spisak gluposti na jednom mestu.

        tu kao da niko nije video skolu ni u prolazu, ni ovaj koji je pisao tekst ni "majstor" pa jos glavni na koga se poziva.
        a nema ni prakticnog iskustva.

        uglavnom, moglo bi u zablude decenije, stavka po stavka.

        Osim toga, kada se benzinski pogon ne upotrebljava duže vrijeme, elektronika koja upravlja motorom se uspava i postoji opasnost da kasnije ne može da radi pravilno
        ovo mi se posebno svidja
        volvo
        945 SE turbo lpg
        344 GL lpg

        Comment

        • Dora
          Nadzornik!!!
          • 24.10.2004
          • 17451
          • Novi Sad
          • FIAT

          #5
          Ma bole njih uvo, bitno je da se novine prodaju
          E ovo su vesti iz nesvesti a ne ono....
          Ovde se piše nešto pametno, samo ne znam šta...

          https.autogas.rs

          Comment

          • GaD
            CBC Član
            • 15.08.2005
            • 74
            • Podgorica

            #6
            Nista bez da im posaljem dopis da porictaju komentare sa foruma na ovaj tekst

            Comment

            • speedplus
              RIP Bio nam je drug!
              • 15.01.2007
              • 2419
              • LAZAREVAC

              #7
              Ma da ih damo u novine

              Comment

              • speedplus
                RIP Bio nam je drug!
                • 15.01.2007
                • 2419
                • LAZAREVAC

                #8
                Citiram:
                Inače, benzinska pumpa je vremenom sa tog mjesta prebačena u rezervoar, jer je tamo mnogo manje izložena vrelini motora, a i opasnost od zapaljenja praktično ne postoji, pošto je stalno potopljena u tečnost.

                KUKU,LELE,UAAAAAAAAA

                Koliko li je kostala majstora Sahovica ova reklama

                Comment

                • *IvanT*
                  CBC Senator XXL
                  • 30.01.2005
                  • 3234
                  • Srbija, Beograd, Kara

                  #9
                  Ovog novinara treba poslati da napravi interviju sa babom koja cuva crne i bele ovce, a ne da pise o autogasu. Bud@la!!!
                  http://www.lovatogas.co.rs

                  Comment

                  • Dora
                    Nadzornik!!!
                    • 24.10.2004
                    • 17451
                    • Novi Sad
                    • FIAT

                    #10
                    Nemože, baba zna koja je crna a koja bela ovca, preebala bi ga....
                    Ovde se piše nešto pametno, samo ne znam šta...

                    https.autogas.rs

                    Comment

                    • Eon
                      Moderator
                      • 10.03.2005
                      • 4225
                      • Beograd-NBG-44
                      • Superb 2.0 4x4 DSG

                      #11
                      Ma ovaj majstor je sigurno "glavni" u CG za plin, kakvi li su tek ostali koji su ucili od njega?!?!?!
                      Škoda Superb 2.0 TDI 190 bhp DSG 4x4 2020
                      Volkswagen Tiguan 2.0 TDI 150 bhp Carat 2017

                      Comment

                      • speedplus
                        RIP Bio nam je drug!
                        • 15.01.2007
                        • 2419
                        • LAZAREVAC

                        #12
                        Originally posted by Eon
                        Ma ovaj majstor je sigurno "glavni" u CG za plin, kakvi li su tek ostali koji su ucili od njega?!?!?!
                        Uvek sam se pitao kako to da od toliko normalnih majstora uvek,ama baš uvek ispliva neka ****** da da stručni savet.A onda sam ukapirao da isplivavaju samo zato što im je šuplja glava.

                        Comment

                        • sw.brick
                          CBC Senator XXL
                          • 09.10.2004
                          • 8141
                          • Beograd, barajevo-zemun
                          • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

                          #13
                          ja mislim da od silne strucnosti ispliva ogoljena potreba za reklamom jer svi koji ga znaju vec zaobilaze u sirokom luku, a novine su odlicno mesto za uvlacenje (ne)informisanih.

                          i kod nas gomila gluposti se objavljuje po raznim stampama.

                          kada sam procitao u cuvenom (najboljem u Srbiji magazinu za profesionalnu primenu racunara, tako se oglasava) kako geostacionarni satelit znaci da satelit ujutru izadje a uvedje zadje kao Mesec, prati korisnika koji prima signal pa je to zato super resenje....
                          bila tema o GPSu.

                          prvo sam popio malko skivija a onda pogledao potpis autora.

                          tuzno, sta sve moze da se objavi, i jos pod titulom dipl ing. necega kao kontrolora da prodje. pa jos kod profesionalaca.

                          sada pocinje grejna sezona, oglasa mali milion sa sve nekim magicnim "grejalicama"- ne trose struju niti drugu energiju kao druge prave grejalice a zauzvrat savrseno greju skoro pa beskonacno veliki prostor..gotovo besplatno.

                          na divota
                          volvo
                          945 SE turbo lpg
                          344 GL lpg

                          Comment

                          • *IvanT*
                            CBC Senator XXL
                            • 30.01.2005
                            • 3234
                            • Srbija, Beograd, Kara

                            #14
                            Pitaju me ljudi, koje su to ovce u pitanju, jer verovatno nisu procitali post o ovcama. Evo, ovo su OVCE , , kad je off nek bude do kraja

                            BTW

                            Danas me zove musterija (koja je verovatno procitala, ovu temu) i kaze da bi bilo dobro da se benzinska pumpa iskljuci, dok mu motor radi na gasu. Ja kazem da ne bi bilo dobro i tako se prica nastavi sledecih pola sata, da bi se na kraju zavrsilo na tome, da ce doticna musterija kontaktirati (citiram) "....najveceg strucnjaka u automobilskoj industriji ikada, na ovim prostorima...", g-dina Mirka Alvirovica i da ce pitanje biti objavljeno u sledecem broju revije SAT plus.
                            Nakon zavrseno razgovora sam odlucio da cu odsada tehnicki nepismenim ljudima koji ne zele da nauce nista novo, a ubedjeni su da znaju sve i da su najpametniji, ispunjavati zelje tipa "...iskljuci mi benzinsku pumpu..." i uredno naplacivati takvu uslugu. Ko je prvi?
                            http://www.lovatogas.co.rs

                            Comment

                            • speedplus
                              RIP Bio nam je drug!
                              • 15.01.2007
                              • 2419
                              • LAZAREVAC

                              #15
                              E pa sad me nebi čudilo i kad bi neko tržio da mu se isključi pumpa na Zastavi 101 i to sa emulatorom, da mu kasetofon nebi upalio grešku dok radi na plinu

                              Comment

                              Working...
                              X