Sa tom cenom je voznja jeftinija u odnosu na TNG, za 20-30%. Uredjaj koji kosta oko 2000-2500E za noviji auto koji ima 4 cilindra i sa kilometrazom od 12-18000 km godisnje se isplati za 30-ak meseci. Ekvivalentan TNG uredjaj, se isplati za 8-10 meseci.
Fabricki uredjaj za metan
Collapse
X
-
-
Znaci za prosecnog korisnika vozila, isplati se SKORO nikada! nekako mi se cini da je metan isplativiji u okruzenju. Nisam nasao prave podatke, tako da POMOC...Škoda Superb 2.0 TDI 190 bhp DSG 4x4 2020
Volkswagen Tiguan 2.0 TDI 150 bhp Carat 2017
Comment
-
-
nesto ne verujem da je u okruzenju neka bitna razlika isplativosti.
prema podacima koje imam, metan je kostao 2003.ce godine nekih 11-13 dinara za standardni kubni metar zavisi od lokacije u Srbiji, ka krajnjem potrosacu.
do pre neki dan kostao je 25-26 dinara za isti standardni kubni metar.
juce je stupila na snagu odluka Vlade da dozvoljava poskupljenje metana.
koliko je sada nova cena jos ne znam.
negde za februar -mart 2008 je zakazano sledece poskupljenje metana.
prema podacima Gazproma zemlje bivseg istocnog bloka placaju oko 250% jeftinije metan nego zapadne zemlje (pre svega Ukrajina, Belorusija) paje njihov logican cilj da cene izjednace za sve kupce.
ako mi to prevedemo na manje uvijeni jezik, to znaci da ce metan poskupeti na izvoru za nekih 2 puta najmanje u odnosu na danasnju cenu.
ako smo mi zemlja nekadasnjeg istocnog bloka u smislu snabdevanja gasom, a sve mi se cini da u to spadamo, nije tesko zakljuciti da nam sleduje u nekoliko koraka dalje poskupljenje metana...mozda i do 40-50 dinara za kubik a to znaci i da 1kg metana na pumpi moze da kosta oko 80 dinara ili 1evro.
EU zeli po svaku cenu da zaobidje Rusiju po pitanju gasa i Svetska Banka uz nemacku KfW insistira da se napravi gasovod ogromog kapaciteta preko Balkana a koji bi povezivao arapski svet sa Italijom/ Austrijom/Nemackom i dalje a zaobisla Rusija i njena slavina.
upravo je u toku medjunarodni konkurs, na tu temu.
igraju se velike igre, ako nema gasovoda kroz Balkan van Rusije nema ni kredita za razvoj energetske infrastrukture na Balkanu, tipicna ucena...
koja se cak vise ni ne skriva ni u javnim dokumentima.
ni Rusi nisu "naivni" pa su nedavno poslali sam vrh Gazproma da "sapne na uvo" njihovu ucenu po pitanju gasovoda preko Balkana.
EU je nedavno, vrlo skoro, prakticno uvela sve balkanske zemlje u puno clanstvo EU u sektoru energetike, 9 zemalja je potpisalo specijalne ugovore koji su kopija resenja ugovora o osnivanju evropske zajednice za ugalj i celik, sto je temelje danasnje EU. maltene tacka i zarez prepisano.
na mala vrata, bez mnogo price i javnih reflektora interes EU je sproveden u ovoj oblasti.
previse je politike, a energija je ocito postala poveliki kamen spoticanja velikih igraca, a svi se trude da ljubazno stave maske nezainteresovanih...
pre neki dan sam radio komparativnu racunicu, 1kWh energije je danas jeftiniji kada se dobije iz loz ulja (64 dinara za litar) nego 1kWh iz LPG (72-75 dinara za 1kg).volvo
945 SE turbo lpg
344 GL lpg
Comment
-
-
Doradi racunicu, prvo ti je din/l, a poredis sa din/kg. Uradio bih to ja, ali ne znam specificnu tezinu loz-ulja (mada je verovatno kao kod dizela).
EDIT:
Ok, ukapirao sam na sta si mislio
Comment
-
-
izgleda nije bilo jasno, svedena je racunica na 1kWh.
dakle 1lilt loz ulja sadrzi 10kWh, a 1kg LPG 12kWh, iz toga obracunata cena po kilovat satu.
u obzir nije uzet stepen konverzije energije iz hemijske u toplotnu/rad posto to zavisi od uredjaja u kome ce sagoreti.volvo
945 SE turbo lpg
344 GL lpg
Comment
-
-
Baci pogled nekoliko postova iznad...
A sto se tice prirodnog gasa, mi ga Rusima placamo po ceni koja vazi za zapadnoevropske zemlje ili je tu negde. Uz to placamo pozamasnu sumu Madjarima za tranzit istog. Kad Rusi preuzmu NIS gas ce pojeftiniti za mozda nekih 5-10% jer cemo gas dobijati fakticki direktno od proizvodjaca. Ne vise jer Rusi vise nikom nista ne daju dzabe. Ljubav je za ljubav, a sir (gas) za pare...
Kad proradi alternativni gasovod mozda jos za 5-10% po osnovu smanjenja tranzitnih dazbina. U medjuvremenu ce inace da poskupi za 50 ili 100% kao i nafta...
Comment
-
-
cena za kg je nekih 55 din cini mi se... nekako upadljivo uvek izjednacavaju cenu kg metana sa 1l lpg... iako ne poticu iz istog izvora.... (lpg od nafte, a metan je prirodni, tj zemni gas..)http://www.novaspeed.rs CHIPTUNING & FAP/DPF Off
Comment
-
-
Cena metana je 53 din/kg,
Uzecemo za primer Fiat Multiplu koja ima fabricki uredjaj i boce ispod poda tako da je gepek slobodan u koje staje 25 kg (u praksi 22-23 kg)
Potrosnja te multiple je od 4 kg na otvorenom do 6-7 kg po gradu na 100 km
Znaci da ima autonomiju od 600 km na otvorenom odnosno 350-400 km po gradu
Sledi da je 100 km na otvorenom oko 200-220 din a po gradu 320-370 din
Na lpg ta multipla trosi 8 litara na otvorenom ili oko 400 din, dok po gradu trosi i 12-14 l sto je 650-750 dinara
Nije bas da se ne isplati, zar ne ???oversteer = scared passenger = o yeah
understeer = scared driver = o shit
Comment
-
-
kako si dosao do brojki o potrosnji na metan i na LPG, praksa ?
znas nekoga ko je to probao ?
za odnos potrosnje metan- benzin obicno nailazim na podatak o koeficijentu 1,1- 1,3.
ispada da multipla trosi manje od 5 litara benzina na otvorenom, a to mi se ne cini bas realnim.
slicno je i za grad, disproporcija u odnosu na uobicajene odnose sa testova po stranoj stampi.volvo
945 SE turbo lpg
344 GL lpg
Comment
-
-
Radim u firmi koja pored prodaje gasa prodaje i metan (necu da imenujem da ne bude reklama, mada neki znaju koja je) i kroz razgovor sa ljudima koji ga trose, a ima dosta multipli, dosli smo do te racunice pogleda covek koliko je presao, vidimo koliko smo mu nasuli i... dalje je racunica jasna... a imamo i u samoj firmi floridu pick-up na metan, tako da je racunica potvrdjena i u praksi...
Pozdrav...oversteer = scared passenger = o yeah
understeer = scared driver = o shit
Comment
-
Comment