Fabricki uredjaj za metan

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • bili
    CBC Senator
    • 13.11.2007
    • 208
    • NS

    #46
    Originally posted by Eon
    Mislim da je za mala putnicka vozila to neisplativo!
    Da li?

    Originally posted by bili
    Evo podataka od čoveka koji ima Punta na CNG.

    Gradska vоžnja oko 6,2 kg/100 km.

    Cena CNG u Bg-u 53 din/kg.
    Auto je kupio polovan sa već ugradjenim sistemom, plaćen je nekih 400-500 e više od "običnog", ako se neko poređenje više-manje može izvesti kod polovnih kola.

    Kilometar gradske ga izađe oko 3,3 din.

    Koliko nas izađe na LPG? Mene oko 6,5 din.

    Dobro, ajde moj je veći potrošač.

    Ćale mi vozi punta na benzin pa ga košta oko 8 din/km, na LPG bi verovatno oko 5 din/km.
    VW über alles.

    Comment

    • bolens
      CBC Član
      • 18.07.2005
      • 21
      • Novi Sad

      #47
      Evo i moje potvrde tvrdnje Mad-Maxa u vezi potrošnje Fiata Multiple na metan. Drugar koji je ima (1.6 16V Bipower) sa 20 kg prelazi 300 km. I to pri konstantnoj brzini od oko 150 km/h. To je potrošnja oko 7 kg/100 km. U gradu je potrošnja skoro ista, negde 6-7 kg/100 km. Na 90 km/h je nije testirao ali treba da je osetno niža.

      Pošto živi u Nemačkoj, a veliki je putnik, isprobao je dosta puionica i u Italiji, Nemačkoj, Austriji i kod nas. Kaže da pritisci variraju i da negde natankuje 22 kg a negde čak i 28 kg (Austrija)! Najmanje je natočio kod nas (Novi Beograd) i tamo su mu tada rekli da je pritisak bio oko 180 bara.

      Imam još trojicu poznanika samo u Novom Sadu koji voze M. na zemni gas. Svi su ekstra zadovoljni iako im je najbliža punionica tek u Pančevu. Ipak jedan povremeno uspe da se provuče na službenoj pumpi NIS-a gde tankuju u one njihove Fiate Doblo. Kako, neće da kaže...

      Inače postoji i Multipla koja nema kombinovani metan/benzin pogon, već samo pogon na zemni gas. Taj model se zove Bluepower i ima još jednu cevku dole (ukupno 4) pa i veću autonomiju na gas.

      I ja vozim isti model ali moj je sa motorom 1.9 JTD a to je već druga priča...

      Comment

      • Eon
        Moderator
        • 10.03.2005
        • 4225
        • Beograd-NBG-44
        • Superb 2.0 4x4 DSG

        #48
        Ove godine sam se skoro mesec dana vozio po Italiji i presao sko 5k km na njihovim putevima. Naspram monovolumena, jako je mali broj korisnika metana, a medju malim vozilima mislim da sam samo vidjao Puntice i koju Pandicu. Od ostalih vozila nisam nesto primecivao.

        E sada, sto se tice eksploatacije, prvo uracunajte koliko boce zauzmu mesta, koliko poskupljuje habanje vozila zbog tezine opreme i koliko su redje pumpe za metan i sve ce samo kasti. A o ceni opreme u startu necu ni da pricam...
        Škoda Superb 2.0 TDI 190 bhp DSG 4x4 2020
        Volkswagen Tiguan 2.0 TDI 150 bhp Carat 2017

        Comment

        • bili
          CBC Senator
          • 13.11.2007
          • 208
          • NS

          #49
          Slažem se sa tobom, ali za onog ko vozi uglavnom prazan auto po gradu, kao ja, mislim da se isplati.

          Kad bi imao love za dvoje kola i kad bi bila punionica u NS uzeo bi takvog polovnog punta ili pandu za po gradu.

          Sad nadjoh: http://www.polovniautomobili.com/aut...i.php?id=66204

          Mislim da nije loša cena i da se isplati, ako je auto stvarno kao što oglas kaže.
          VW über alles.

          Comment

          • bolens
            CBC Član
            • 18.07.2005
            • 21
            • Novi Sad

            #50
            Ovaj Stilo za ovu kilometražu (41.000), godište (2006.), opremom i traženom cenom (7700 EUR) nije uopšte loša kupovina. Neki BG taksista će ga sigurno brzo "poplašiti" sa placa. Znam, jer smo skoro za jednog drugara trebali da idemo u Belu Crkvu po jednu Multiplu CNG. Mi samo što smo krenuli, već nam je javljeno da je prodata. Srećom, ovih dana je obezbedio isti model (Bipower) preko Ebaya. Doduše 2001. godiše ali za 2970 EUR. Koliko će izaći na naše tablice videćemo za 2-3 nedelje.

            A za grad, Bili, ja sam odavno digao ruke od kola. Ako se sam voziš i ne prevoziš neki teret onda je svakodnevno vozikanje po Novom Sadu baš luksuz. Ni manjeg grada ni veće gužve na raskrsnicama, pa maltretiranje zbog parkinga... Za slučaj solo prevoza razmotri skuter/bicikl varijantu uz povremeni taksi.

            Comment

            • zoranbg
              CBC Senator XXL
              • 23.03.2005
              • 4098
              • Rooster's Hill , Beog
              • Grande Punto 1.2

              #51
              HOW IS THE CONSUMPTION OF CNG LIKE?

              CNG consumption depends on the size of the engine. However, since 1 KG CNG has more energy than 1 Litre Petrol, the consumption of CNG is lower than that of Petrol under equal conditions.

              Example: A car (1.6L) consumes about 5.8 litres of CNG per 100 KM. This cost about S$6.60 (at 1.25 SGD per kg)

              Compared to petrol , a car (1.6L) consumes 7.1 litres per 100 KM. This cost about S$14.50 per 100 Km at present fuel price. More than 50% savings!

              Facts:
              1 kg CNG = 1,1 litres Petrol (under 200 bar pressure)

              link: http://paulnaidu.blogspot.com/2008/06/c ... -with.html
              ili : http://www.volvoclub.org.uk/tech/CNG-MY2002.pdf


              jednostavna racunica.. koliko trosi litara benzina, toliko treba da trosi Kilograma CNGa .
              Lakota withdraw from treaties, declare independence from U.S.

              Comment

              • bili
                CBC Senator
                • 13.11.2007
                • 208
                • NS

                #52
                zoranbg

                Nešto tu neštima.

                Drugi link (Volvo) je potrošnja CNG u metrima kubnim, a ne u kilogramima (neznam koji je njihov odnos).

                Sinoć mi drugar donese SAT (koji inače ne čitam), Panda na CNG na istoj ruti (222 km u okolini Pjaćence) trošila 7,2 l benzina i 4,2 kg CNG na 100 km (ispravljena greška).

                Boce ugrađene ispod poda, povećana težina 120 kg, i umesto 5 osoba dozvoljeno max 4.

                bolens

                Kad kažem sam u kolima, mislim dete u/iz vttića, kod lekara, 20 kg poslovne papirologije i tako to, inače obilato bicikl.
                VW über alles.

                Comment

                • sw.brick
                  CBC Senator XXL
                  • 09.10.2004
                  • 8141
                  • Beograd, barajevo-zemun
                  • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

                  #53
                  za Volvo je dato i u kg, prilicno detaljno za razne vrste CNG.
                  potrosnja od 9-10kg CNG je po normi, a u praksi Volvo navodi mogucu ocekivanu potrosnju jos dodatnih 15% uz komercijalni CNG u odnosu na teoretski cisti metan.

                  to se poklapa sa navodima Mercedesa za njihov E200CNG model pri testiranju.
                  potrosnja 10-12kg CNG .

                  sve to za gradske najcesce koriscene uslove.

                  kako je potrosnja tih vozila reda 12-14 litara benzina, uklapa se i potrosnja CNG u ocekivani koeficijent medjuodnosa.

                  na LPG je potrosnja takvih vozila oko 14-16 litara, sekvent sistem.

                  zato sam pitao za pojasnjenja oko onako ogromne razlike potrosnje CNG u odnosu na benzin i LPG kod Fiatovih modela.
                  svaka cast Fiatu kada je uspeo da toliko drasticno obori potrosnju CNG u realnim uslovima.
                  volvo
                  945 SE turbo lpg
                  344 GL lpg

                  Comment

                  • bolens
                    CBC Član
                    • 18.07.2005
                    • 21
                    • Novi Sad

                    #54
                    Za Fiate na metan imate adresu: http://www.fiat-erdgas.de/
                    i tamo zgodnu brošuru o modelima Panda, Punto, Multipla, Doblo:


                    a i drugi zgodan link baš o Multipli na zemni gas u praksi - Warum Erdgas? Warum Multipla?
                    Ce site web est à vendre ! mit-erdgas-fahren.de réunit des informations et annonces. Nous espérons que vous y trouverez les informations que vous recherchez !

                    Comment

                    • zoranbg
                      CBC Senator XXL
                      • 23.03.2005
                      • 4098
                      • Rooster's Hill , Beog
                      • Grande Punto 1.2

                      #55
                      Re: Fabricki uredjaj za metan

                      i koja je sad trenutno cena CNGa ? ( ali da se navede da li je cena za Kg,Litar, ili Metar kubni.)
                      Da li vozila iz inostranstva koja dolaze sa ugradjenim CNGe uredjajem nemoraju na atest ?
                      Gde se sve tochi CNG trenutno?
                      Lakota withdraw from treaties, declare independence from U.S.

                      Comment

                      • bolens
                        CBC Član
                        • 18.07.2005
                        • 21
                        • Novi Sad

                        #56
                        Re: Fabricki uredjaj za metan

                        Zovi 011/156-191 pa pitaj. To je Kryo Gas punionica na Novom Beogradu.

                        Imaš sad i na našoj Wikipediji o tome: http://sr.wikipedia.org/wiki/Komprimovani_prirodni_gas

                        Početkom ove godine je bio oko 60 DIN/kg.

                        Comment

                        • Dora
                          Nadzornik!!!
                          • 24.10.2004
                          • 17451
                          • Novi Sad
                          • FIAT

                          #57
                          Re: Fabricki uredjaj za metan

                          Nisam siguran u cenu, proveriće već neko zvanjem ali je oko 70 dinara. Bitno je da i dalje na svakom sajtu ili forumu piše da je duplo jeftinije od vožnje na tečni gas.
                          Ovde se piše nešto pametno, samo ne znam šta...

                          https.autogas.rs

                          Comment

                          Working...
                          X