Elektrolizator i TNG(LPG)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • demios
    CBC Član
    • 03.12.2007
    • 76
    • Beograd

    Elektrolizator i TNG(LPG)

    Posto ima vecu oktansku vrednost i proizvodi vise temperature u cilindru od benzina, TNG cesto pojede izduvne ventile brze i dovodi do gubitka snage, povecane potrosnje itd. Posto sam dosta citao o hidrolizatorima i o povoljnim efektima ubrizgavanja h2o2 gasa u cilindar (preko usisne grane karburatora, dakle posle filtera za vazduh, jer za filtriranjem nema potrebe) interesovalo me sta vi mislite o ovoj ideji? Efekti bi trebali da budu jako povoljni:

    1. smanjena temperatura sagorevanja,
    2. potpunije sagorevanje (samim tim i duzi zivotni vek katalizatora i motora u celini)
    3. smanjena potrosnja (jer gorivo potpunije sagoreva u cilindru, a ne u katalizatoru ili izduvnoj grani tj. efikasnije sagoreva ubrizgana kolicina goriva zbog prisustva h2 i o2 gasova nastalih elektricnom hidrolizom vode)
    4. tisi i ravnomerniji rad motora
    5. ujednacenije ubrzanje i blago povecana snaga motora

    Sto se tice mana, navode se:

    1. mogucnost korozije - neka neko ovo objasni ako ima bolji uvid u hemiju, jer mi ovaj koncept ne deluje sasvim ispravno. Mora da je ovo neko pomesao sa ubrizgavanjem vodene pare u cilindar. Tada moze doci, valjda, do korozije. Ova primedba mi nema smisla (mogucnost korozije), posto bi onda povecano prisustvo O2 usled instaliranja turbopunjaca imalo iste negative efekte tj. rdjanje usled vece kolicine O2.

    2. poseban izvor elektricne energije neophodan za napajanje h2o2 uredjaja.

    3. neophodnost takozvanog h2-on-demand uredjaja koji pusta struju u h2o2 uredjaj samo kada stisnete papucicu gasa, jer se h2o2 gas ne moze efikasno i generalno ne treba cuvati u tankovima, a i stedi se el.energija.

    Bas me zanima sta vi mislite. Pozdrav.
    Peugeot 205GT '89.
  • RANK
    CBC Senator XXL
    • 28.02.2007
    • 1635
    • Beograd
    • FIAT MAREA WEEKEND 1

    #2
    zar H2O2 nije hidrogen, tj tecnost?
    "dok ne probam lava, za mene je svinja kralj zivotinja!"

    Comment

    • sw.brick
      CBC Senator XXL
      • 09.10.2004
      • 8141
      • Beograd, barajevo-zemun
      • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

      #3
      Posto ima vecu oktansku vrednost i proizvodi vise temperature u cilindru od benzina, TNG cesto pojede izduvne ventile brze i dovodi do gubitka snage, povecane potrosnje itd
      dobro dosao,
      kazes posto TNG ima vecu oktansku vrednost da pojede izduvne ventile.
      hm, moze pojasnjenje.
      kakve ima veze oktanski broj sa ventilima uopste ?

      da li visa temperatura sagorevanja TNG od +5% zaista pojede ventile, ili je stvar i u kvalitetu izrade ventila (citati primeni jeftinijeg materijala u doticnom modelu motora).

      kako objasnjavas da TNG ne jede ventile, niti ima ikakvih posledica na starijim generacijama motora. tu bi morala da bude ista ta visa temperatura.

      posledice su drugacije, TNG kao gorivo je isto.
      volvo
      945 SE turbo lpg
      344 GL lpg

      Comment

      • zoranbg
        CBC Senator XXL
        • 23.03.2005
        • 4098
        • Rooster's Hill , Beog
        • Grande Punto 1.2

        #4
        HHO = 2 hydrogen atoms + oxygen
        na to misli
        to jest na ovo : http://www.metacafe.com/watch/128967/water_as_fuel/

        a o tome ima tema ovde slicna: http://www.cannonballforums.se/viewtopi ... 8&start=75

        ima i shema aparata za izdvajanje vodonika i kiseonika pa se to onda doda u usis gorivu koje se vec koristi.

        nego mene interesuje,na kom principu rade oni RUSKI UREDJAJI ZA ZAVARIVANJE NA VODU !!!
        bilo ih je dugo vremena da se kupe na bubanj potoku..koja je tu fora kako to radi??
        Lakota withdraw from treaties, declare independence from U.S.

        Comment

        • demios
          CBC Član
          • 03.12.2007
          • 76
          • Beograd

          #5
          Zapravo se taj gas zove Brown gas ili oxy-hidrogene ili o2h2, ja sam greskom napisao h2o2, pardon.

          He, he znao sam da je trebalo da stavim ovaj link:

          http://www.flashlube.com.au/en/valvesav ... g_cng.html

          Kolega forumas "mirdza" je na temi "Dodge 5,7 Hemi vs. PLIN ???" postavio pitanje : "Moze mali OT - kako radi taj flash lube? I cime podmazuje (hladi) ventile?"

          I onda mu je "zoranbg" postavio gornji link, u cijem tekstu se spominje da LPG jede izduvne ventile.

          Izmedju ostalog se kaze:

          "...LPG enters the combustion chamber as a gas, has a far higher octane rating (112) and generates higher combustion temperatures adding extra stress to the hot and dry valves and valve seats. The lack of valve lubrication plus the higher combustion temperature of LPG often results in premature failure of exhaust valves due to a phenomenon known as Valve Seat Recession. Then the cylinder head will have to be repaired or replaced. Even hardened valves and valve seats are prone to fail due to corrosion and erosion when driving on LPG. Apart from gradual loss in power, increased fuel consumption and exhaust emission, the repair of a cylinder head is usually a major expenditure, this increases when a broken valve damages a piston or cylinder block.
          Research in USA has shown that even the best valve seats (Stellite) do not prevent valve seat recession when an engine runs on dry gas without a special high temperature valve and valve seat lubricant."

          Prema mom misljenju ima logike, mada bi nam trebao strucan odgovor na ovo pitanje. Ovako ja razmisljam:

          Oktanska vrednost TNG-a je 112, prema 95 u "Superu95" (ako uopste ima tih 95), razlika (procentualna) je 112:95=1.1789, dakle 18%. U cilindar ulazi 5% veca kolicina tng-a u odnosu na benzin (ako uzmemo da automobili u najboljem slucaju trose 5% vise TNG-a), sa 18% vecom oktanskom vrednoscu = 1.18*1.05=1.239 tj. oktanska vrednost jedne "doze" TNG-a je u stvari 23.9% veca od one koju poseduje Super95 benzin.

          Ako se to uzme u obzir, POD USLOVOM da je gore navedeno tacno, onda i nije na kraj pameti da se proizvodi veca temperatura ili vece sile u cilindru.
          Peugeot 205GT '89.

          Comment

          • nijebitno
            CBC Senator XXL
            • 14.03.2006
            • 629
            • Modrica

            #6
            Auuuu, sada ce brick da te pojede
            Oktanska vrijednost nema nikakve veze sa kolicinom bilo plin ili benzina, ali potrazi malo sam o tome.
            Difference between man and boys is the price of their toys

            Comment

            • demios
              CBC Član
              • 03.12.2007
              • 76
              • Beograd

              #7
              Oktani......ccc

              Originally posted by nijebitno
              Auuuu, sada ce brick da te pojede
              Oktanska vrijednost nema nikakve veze sa kolicinom bilo plin ili benzina, ali potrazi malo sam o tome.
              Pa ja rekoh da nisam upucen u zbivanja
              Peugeot 205GT '89.

              Comment

              • sw.brick
                CBC Senator XXL
                • 09.10.2004
                • 8141
                • Beograd, barajevo-zemun
                • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

                #8
                Ako se to uzme u obzir, POD USLOVOM da je gore navedeno tacno, onda i nije na kraj pameti da se proizvodi veca temperatura ili vece sile u cilindru
                nije tacno. nema nikakvog osnova tako zakljucivati.

                energetski sadrzaj je manji od benzina, litar vs litar, i LPG odaje manje toplote pri sagorevanju. nekih -20% je slabiji kao gorivo.

                cak naprotiv, manje su sile u cilindru, tj manji je pritisak na celo klipa uz TNG, sto se uvek pokazuje na merenju efekta motora.

                temperatura na benzin je u rangu 800C, na LPG je u rangu 850C.

                niti jedno niti drugi nije ni priblizno visoka temperatura da bi mogla da utice / osteti kvalitetno izradjene ventile ili sedista ventila u glavi.

                to sto neki modeli motora imaju problema sa odabirom jeftinijih materijala, i sto su na samoj granici termickog opterecenja nije krivica LPG vec konstrukcije i/ili izrade.

                za flash lube ima mnogo opisa, ima i kontroverze jer nema (ili se ne nalazi) objasnjenja mehanizma kako deluje.

                ima kontroverze da je to samo jedna od magicnih sarenih vodica.


                razlog postojanja sumnji, je sto se navodi da je flash lube neka vrsta ulja.

                na usisni ventil ima logike da moze da deluje jer tu prvo nailazi dok je jos u tecnom stanju.

                zatim se dogodi eksplozija (proces sagorevanja) u kome bi se ocekivalo po iskustvu sa svakim drugim uljem da se ulje takodje zapali, i izgori.

                tek potom to zapaljeno/ izgoreno ulje nailazi na izduvni ventil i onda vrsi podmazivanje.

                nedostaje smisleno objasnjenje, cime to podmazuje, kojom vrstom materije.
                i kako to ulje ne izgori kao sva ostala ulja i zadrzi se kao tecnost da podmazi sedista ventila.

                inace ta prica da je LPG suv gas a benzin mokar gas, zakljuci i sam...

                daleko od toga da kazem da Flash lube ne pomaze, jer nemam argumenata ali imam razloga da izrazim i sumnju (kao i mnogi drugi) u mehanizam delovanja, i nedostatak objasnjenja koja je to hemija/ fizika dejstva.

                btw, oktanski broj nema bas nikakve veze sa energijom, toplotom ili "jacinom" bilo kog goriva.
                volvo
                945 SE turbo lpg
                344 GL lpg

                Comment

                • CannoN
                  CBC Senator XXL
                  • 15.09.2007
                  • 485
                  • Beograd

                  #9
                  Vec oko70k vozim na TNG i i motoru bas prija. Blok i glava(TU3S) su od aluminijuma a verujem da je to olaksavajuca okolnost kada se vozi na TNG.

                  I ja mislim da je ponajvise zbog slabijeg kvaliteta izrade ogranicen vek trajanja nekih ventila.

                  Aditive nikada nisam koristio.

                  Comment

                  • demios
                    CBC Član
                    • 03.12.2007
                    • 76
                    • Beograd

                    #10
                    Znao sam da su prevaranti Salu na stranu, nisam znao smisao i efekte oktanskog goriva sa vecom tj. manjom vrednoscu, pa sam rekao POD USLOVOM....pretpostavljao sam da oktani imaju veze sa snagom jer ljudi pricaju da je 89 preslab, pa samo koriste 95 itd...

                    Inace i ja imam TU3S i zaista sam ponosan na njuma (h).

                    BTW, niko mi nije dao neko potpunije misljenje o HHO.

                    Pozdrav.
                    Peugeot 205GT '89.

                    Comment

                    • sw.brick
                      CBC Senator XXL
                      • 09.10.2004
                      • 8141
                      • Beograd, barajevo-zemun
                      • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

                      #11
                      pretpostavljao sam da oktani imaju veze sa snagom jer ljudi pricaju da je 89 preslab, pa samo koriste 95
                      ljudi pricaju i da se setaju Marsovci Knez Mihajlovom, i svasta su u stanju da izmisle

                      svrha razlicith goriva po OB je ponuda optimalnog goriva po tipu prema datoj konstrukciji motora.

                      nisu svi motori napravljeni da rade pod istim parametrima.

                      voda ima poveliki oktanski broj, jel time postaje gorivo " snage"
                      volvo
                      945 SE turbo lpg
                      344 GL lpg

                      Comment

                      • rascho123
                        CBC Član
                        • 26.01.2007
                        • 30
                        • Dugo Selo, Hrvatska

                        #12
                        Originally posted by demios
                        ....pretpostavljao sam da oktani imaju veze sa snagom jer ljudi pricaju da je 89 preslab, pa samo koriste 95 itd...
                        Oktanski broj predstavlja otpornost goriva na samozapaljenje. Što je veći oktanski broj gorivo se teže samo zapali. Da pojasnim. Kod dizelaša nema svjećica tj. gorivo se samo pali kada se dovoljno stlači. Kod benzinaca ne smije doći do samozapaljenja, nego se gorivo mora zapaliti iskrom iz svjećice. Ako je motor konstruiran za 95 oktana, a ti uspeš 89 onda će se smjesa benzina (vrlo vjerojatno) zapaliti prije nego što skoči iskra na svjećici tj. u tom slučaju nemoguće je odrediti točku paljenja benzina, a samim tim niti optimizirati rad motora, a naravno moguće je da su i neki ventili još uvijek otvoreni u trenutku samozapaljenja smjese pa do dolazi do postepenog oštećenja motora.
                        Gorivo višeg oktanskog broja se može sipati u auto bez negativnih posljedica.

                        Comment

                        • rascho123
                          CBC Član
                          • 26.01.2007
                          • 30
                          • Dugo Selo, Hrvatska

                          #13
                          Originally posted by sw.brick
                          nedostaje smisleno objasnjenje, cime to podmazuje, kojom vrstom materije.
                          i kako to ulje ne izgori kao sva ostala ulja i zadrzi se kao tecnost da podmazi sedista ventila.
                          Koliko sam ja skužio iz raznih tekstova o flash lube princip hlađenja je taj da on povećava kontaktnu površinu između ventila i njegovog nasjeda pa se ventil u trenutku kontakta sa nasjedom hladi preko veće površine, tj. brže se hladi. Naravno službenog objašnjenja od strane proizvođača, na njihovim stranicama, nema pa je sve u domeni nagađanja.
                          Ono što je kod njega upitno i o čemu se svi slažu je doziranje koje je vrlo neprecizno.
                          Također sam pročitao informaciju da, pošto se flash lube uvlači u usisnu granu uz pomoć podtlaka, pri visokim okretajima kada je (navodno, ja se u to ne razumijem) podtlak u usisnoj grani manji dolazi do kontraefekta tj. kada je potrebno najviše flash lubea motor ga dobiva najmanje. Da li je to točno?

                          Comment

                          • nijebitno
                            CBC Senator XXL
                            • 14.03.2006
                            • 629
                            • Modrica

                            #14
                            @sw.brick
                            Meni nije bas jasno zasto je na gas veca temperatura sagorijevanja ako ima manju energetsku vrijednost i zasto je efekat motora slabiji ako je temperatura na izduvu veca? Jako sam tanak sa termodinamikom
                            Difference between man and boys is the price of their toys

                            Comment

                            • Dora
                              Nadzornik!!!
                              • 24.10.2004
                              • 17451
                              • Novi Sad
                              • FIAT

                              #15
                              Zbog načina sagorevanja jednog i drugog goriva, ja to u šali kažem benzin gasi vatru (što i niej daleko od istine)

                              A veća temperatura izduvnih gasova nije uvek gubitak snage, meni prija donekle ali ne preterano...
                              Ovde se piše nešto pametno, samo ne znam šta...

                              https.autogas.rs

                              Comment

                              Working...
                              X