da sad kontam i meni je na corsi 1.6 frizirana,kad sam isao potrosnja bila oko 9.5L,u podgorici sipao,i za 10 dana koliko sam bio presao oko 500km,uglavno je bilo przenje po gasu i uzbrdo i nizbrdo i oko 8L,kad sam se vracao i prvo sipanje u srbiji oko 8L,do kuce sam sipao jos jednom bila je oko 10L,sad na alfi 75 2.0 na jednoj pumpi,15L,na drugoj 18L,opet na prvu 20L,pa 25L i uglavnom lokal,zavijam uporno slavinu,da cak i ne ide ali nece ispod 20L,pa uno 1.0 u lokalu mi trosi 15L a letos uglavnom gradska voznja nije prelazio 11L
Razlika u potrosnji
Collapse
X
-
Da li je moguce da je kod nas toliko losiji gas
i kod nas gas ima 2 komponente, C3H8 i C4H10.
to je isto kod svih, u ma kojoj zemlji sastav autogasa.
nije to kao kod benzina gde se dodaju razni aditivi i ima raznih recepata za sastavljanje mesavine, autogas je bez tih dodataka.
ne racunam na merkaptan za obelezavanje (smrad) koji se dodaje jer je njega jako malo procentualno da bi bitnije uticao na energetski sadrzaj 1 litre autogasa.
moje iskustvo, da uz grcki auto gas je veca potrosnja mada ja to ne pripusujem samom autogasu vec uslovima voznje (vrlo kratke relacije, puno rada pod klimom itd).
butan je butan, propan propan i tu ne vidim sta ima da se razlikuje bilo gde u svetu, niti uopste kako bi se razlikovao butan ovde i recimo butan u Italiji, Nemackoj ili negde (svuda je samo C4H10).
jedino da se kod nas nesto dodaje u okviru izmerenog litra na pumpi a sto nije niti propan niti butan sto se kaloricne vrednosti tice, pa se potrosi bez efekta u energiji a placa se.
a za to nesto bi morao neko da bude vrlo vest, da se igra visokim rizicima koji bi nastali u tom procesu prepravke autogas mesavine a pitanje je zasto bi to neko radio.
zarada na autogasu postoji, to je ocigledno. cena nije limitirana.
lakse je povecati cenu za 0,50 dinara radi zarade nego ubacivati neku materiju u mesavinu uz sve rizike i troskove.
u benzin se nekada dodavala voda, bilo je lako, jeftino i bez rizika po onoga ko to radi. a ponuda benzina ogranicena pa se to lako i prodavalo.
nesto ne verujem da je u nasem autogasu sadrzaj merkaptana ili slicnog sto nije cisto gorivo celih 20% sadrzaja, pa time i potrosnja 20% veca.
ionako podataka o tacnom sastavu bas i nesto nema, mozemo samo da nagadjamo koja isporuka autogasa je odakle dosla (domaca ili uvezena), kojeg sastava itd..
meni je potrosnja manje vise ista, a kupujem na raznim autogas pumpama, unutar +- 10% odstupa od prosecne vrednosti.
ja to pripisujem i odstupanjem same voznje, tj uslovima saobracaja.
isto ovde, isto u inostranstvu.
odavno na to ne obracam paznju, potrosi se sve sto se sipavolvo
945 SE turbo lpg
344 GL lpg
Comment
-
Comment