Svećice - Iskustvo i pitanje

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • gaston
    CBC Senator XXL
    • 24.03.2005
    • 324
    • N BG - Batajnica

    Svećice - Iskustvo i pitanje

    Vidim da je diskusija o svecicama zavrsila u decembru.Licno sam vozio AR boksere od 86 g ,naravno da Golden Lodge 25 HL za centralni dvogrli karburator i 2 HL za cetiri.Bilo je eksperimentisanja sa bosom , NGK i sl koje su davale losije rezultate dok sa Jaguara Soverige nisam skinuo BERY ultra X i stavio na 33 1.7 sa cetiri karburatora je i na minus palio bez obogacivanja smese a bez problema ulazio u crveno sa normalnom potrosnjom u normalnim uslovima BGD oko 9 l.Te svecice su na kraju zavrsile u Citroenu BX TRS 1.6 gde su prfektno radile i covek ih vozi vec dve godine.
    A mene interesuje da li plin ima veze sa pojavom kamenca na kracima NGK fabricki preporucenih svecica na Twin spark motoru natavno AR 2.0?
    27.5 god za djevrekom auta snova :
    Djulieta 1750, Junior GT 2.0, sud 1.3 , sprint 1.5 QV , sud 1.5 QV , 33 1.3 IE , 75 2.0 TD , 33 1.7 , 164 2.0 ts , ALFA SUD 1.3 , 164- 2.0 TS +156 2.0 ?KW ...za dalje ??????????


    NIJE BITNO DA LI JE DO KOLENA ILI ZEMLJE .. VAZNO JE DA JE DO PUPKA
  • dranix
    CBC Senator XXL
    • 04.10.2004
    • 3079
    • Antwerpen/Belgium
    • Saab 9-3

    #2
    Jesi li probao bilo koje svecice sa ultra tankim IRIDIJUM anodama? Voleo bi da cujem iskustva a posebno kod upotrebe na bokser motorima. Teoretski bi trebale da daju apsolutno najbolje rezultate kad uzmemo sve moguce cinjenice u obzir. To sto se tema zavrsila u decembru ne znaci da se od tada pojavilo nesto novo na tom planu. Svecice same po sebi predstavljaju najmanji problem ako je energija i napon paljenja malo preforsiran pa do sigurnog paljenja ipak dolazi i kad uslovi za to nisu bas idealni. Alfini motori su praistorija a ko hoce malo vise neka prvo prepravi paljenje koristeci modernu tehnologiju i novije metode za visoke performanse. U svakom drugom slucaju treba se pridrzavati fabricke preporuke a ako nesto nije u redu u pitanju je neki kvar cak iako se ne vidi na prvi pogled. Pogledajte malo novije automobile. Malo, malo, pa imaju po jednu bobinu na cilindar a nisu ne znam ni ja koliko "sportski". Mislite li da je to slucajno? Cini mi se da se konacno shvatilo da je elektrika mnogo vaznija nego sto se to cini i da je najcesci krivac za gubitak snage i bespotrebno povecanje potrosnje goriva. Da bi se to i ostvarilo potrebno je da radi besprekorno sto nije bas uvek slucaj a auto ipak ide.
    Sto se tice Golden Lodge postojale su onda kad je to Alfi bilo neophodno a drugi proizvodjaci nisu imali sta slicno da ponude. Od tada do sada je mnogo vode proteklo pa me nikako ne cudi da je BERU isto tako dobra ako ne i bolja nego Golden Lodge. Bosch isto ima takve slicne pa je izbor moguc za razliku od davne istorije.

    Comment

    • gaston
      CBC Senator XXL
      • 24.03.2005
      • 324
      • N BG - Batajnica

      #3
      Na zalost vise nemam ni jednog boksera vozim 164 , jesu istorija ali sa malo cackanja jedu i neke novije pa cak i motore vecih zapremina a otvarao sam motore koji su presli i pola miliona kilometara.Na koji cetvorocilindras moyes da stavis casu vode i smanjis lerku na 500 i slusas kako koji kojim redom karbon u****va vazduh? a onda lupis po poluzi za gas i ceo auto se zaljuljauz prasak iz karburatora ,mozda nije savremeno ali ima dusu .a i lep je dozivljaj.Tada nije bilo svecica sa procepom i tankom anodom mada se spremam da stavim na TS cim utvrdim zasto mi se stvara kamenac.Inace sam pre vise od deset godina pravio za a.sprinta opticko paljenje sa cetiri bobine sa C jezgom.Mnogo je lepo radilo ako nema mnogo vlaznosti jer kad je vlaga mogao si da gledas vatromet po motoru. Steta sto devedesetih nije bilo lako doci do dobrih kablova verovatno bi to malo bar drugacije izgledalo.Izvinjavam se ovo se pretvori u monolog ali secanja i uspomene su cudna stvar.
      Ne gusim vise Gaston.
      27.5 god za djevrekom auta snova :
      Djulieta 1750, Junior GT 2.0, sud 1.3 , sprint 1.5 QV , sud 1.5 QV , 33 1.3 IE , 75 2.0 TD , 33 1.7 , 164 2.0 ts , ALFA SUD 1.3 , 164- 2.0 TS +156 2.0 ?KW ...za dalje ??????????


      NIJE BITNO DA LI JE DO KOLENA ILI ZEMLJE .. VAZNO JE DA JE DO PUPKA

      Comment

      • Nikola
        CBC Senator XXL
        • 29.09.2004
        • 975
        • Indjija/Vojvodina

        #4
        .:Cuore Sportivo:.
        Alfa Romeo 145 1.6 Boxer 103HP 96`

        Comment

        • dranix
          CBC Senator XXL
          • 04.10.2004
          • 3079
          • Antwerpen/Belgium
          • Saab 9-3

          #5
          Da, da, sreca da je ipak neko pre mnogo, mnogo godina izmislio prokletu DI kasetu koja crkava ali bar nema kablova Ko zna zasto je sve ovo dobro. Btw, zaista ne razumem kakve veze ima tehnika sa "dushom". Dushu danas nemaju ni ljudi a nisam bas siguran da su je nesto i ranije previse imali....

          Comment

          • sw.brick
            CBC Senator XXL
            • 09.10.2004
            • 8141
            • Beograd, barajevo-zemun
            • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

            #6
            Steta sto devedesetih nije bilo lako doci do dobrih kablova verovatno bi to malo bar drugacije izgledalo
            sto, bilo je fantasticnih kablova jos 70tih godina a 90tih koliko hoces, skoro svaki auto premium klase je imao izvanredne i kablove i sisteme paljenja tzv visokoenergetske.
            krajem 80tih su u upotrebu uvedeni sistemi 1 bobina 1 svecica, kada prakticno otpadaju uopste pitanja oko kablova (recimo Saab sa DI kasetom i Volvo 960 iz 1990 i 850 iz 1991. sa sistemom svecica/elektronska bobina).

            a u SAD jos sredinom 80tih godina na americkim modelima GMa i Forda vise klase.

            mada su ti auti bili i za nas kao novi potpuno iluzorni uz ondasnji socijalisticki sistem zabrane kupovine zapadnih vozila.
            volvo
            945 SE turbo lpg
            344 GL lpg

            Comment

            • NShappy
              CBC Senator
              • 09.03.2005
              • 261
              • Novi Sad
              • Ford Focus 1.8TDCi

              #7
              Postavio i ja slično pitanje pod motor i upravljačka jedinica ( http://idata4.network.biggnet.net/presh ... php?t=1208 ) pa mi niko nije odgovorio.

              Evo pitaću i ovde pošto uglavnom vozim na gas. Moje svećice izgledaju ovako:


              Da li je sve u redu sa motorom odnosno gasom. U servisu Stojanov (koji nema veze sa ugradnjom gasa u vozilo već mi održavaju ostatak vozila) su me kada su videli svećice pitali da li vozim na gas. Kada sam rekao DA, tamo neki glavni mi reče: "Pa da!"

              Da li je toliki kamenac na svećicama normalna pojava kod vožnje na gas?!? Vozilo je Fiat Tempra 1.6 sa karburatorom. Prešla oko 110000. Gasni uređaj je Landi ugrađen pred novu godinu. Pređeno sa njim oko 3000 km. Potrošnja gasa van grada normalna, oko 8.5 - 9 l/km a u gradu pomalo preterana >14 l/km mada to za sada pripisujem automatskom saugu.
              Volim sve što su voleli mladi kada sam i ja bio mlad...

              Comment

              • sw.brick
                CBC Senator XXL
                • 09.10.2004
                • 8141
                • Beograd, barajevo-zemun
                • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

                #8
                motor ti je ranije pri radu na benzin bio prljav i nahvatao se taloga unutra- sada kada trosis gas koji je cisto gorivo motor se sam oslobadja taloga i to se hvata na svecicama. bice neko vreme dok se motor ne ocisti i vrati u normalno stanje.
                samim svecicama nista ne smeta, promeni prvu turu svecica na 15.000km umesto 40.000km i prati dalje ponasanje.
                volvo
                945 SE turbo lpg
                344 GL lpg

                Comment

                • dranix
                  CBC Senator XXL
                  • 04.10.2004
                  • 3079
                  • Antwerpen/Belgium
                  • Saab 9-3

                  #9
                  Moje svecice ne izgledaju tako iako vozim stalno na gas. Imaju belo zuckastu boju (normalan izgled za gas) ali nemaju te naslage koje se ljuskaju. Motor je obican Suzuki sa carb. i presao 160k. Poteraj malo zesce auto po autoputu pa skini svecice da vidis ima li promene. Da nisu svecice mnogo "hladnije" nego sto normalno treba? Kontrolisi svakih 2-3k neko vreme (skines samo jednu) i cisti ih mesinganom cetkom ako treba. Prati promene. Sta ti je to crno na svecicama? Izolator ne sme da bude presvucen garom nego skoro beo. To nije normalno! Posebno ne ako trosis gas. Trosi li motor ulje? Jesi li siguran da ti je paljenje u redu? Izgledaju li sve svecice isto? Ako je sve u redu, onda si "olenjio" motor gradskom voznjom. Vozi to i ne zali. Motor to voli. Nije sve u stednji. Ponekad zna da kosta vise kroz troskove servisa.

                  Comment

                  • sw.brick
                    CBC Senator XXL
                    • 09.10.2004
                    • 8141
                    • Beograd, barajevo-zemun
                    • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

                    #10
                    pravi recept
                    volvo
                    945 SE turbo lpg
                    344 GL lpg

                    Comment

                    • NShappy
                      CBC Senator
                      • 09.03.2005
                      • 261
                      • Novi Sad
                      • Ford Focus 1.8TDCi

                      #11
                      @dranix... Hvala za sada. Mislim da ne vozim lenjo, šaltam ga na preko 3000 obrtaja. Mada je vožnja uglavnom kratke relacije po gradu. I to sa velikim pauzama između (uglavnom hladan motor). Svećice sam sada stavio nove. Stavili su mi ih u Fiatovom servisu Stojanov u NS. Valjda znaju kakve trebaju a ove sa slike smo bacili pa ne znam da li su bile "hladnije". Ulje ne troši. Za 3000 km je pao nivo za oko 3 - 4 mm a svakako malo flisuje na dihtungu ventil dekle pa ne znam koliko curi a koliko troši.

                      Kada još malo pređem, skinuću pa pregledati.
                      Volim sve što su voleli mladi kada sam i ja bio mlad...

                      Comment

                      • dranix
                        CBC Senator XXL
                        • 04.10.2004
                        • 3079
                        • Antwerpen/Belgium
                        • Saab 9-3

                        #12
                        Normalno svecica kad je odgovarajuce toplotne vrednosti za doticni motor ima takozvani samocisteci efekat pa ne bi trebalo da bude problema. Mozda je zbog kratkih relacija taj problem nesto izrazeniji. Kontrolisi povremeno pa cemo videti bas da li se popravlja stanje. Bitno u svemu je da ti taj sloj ne bude izolator pa da ne dozvoljava da skace varnica a da ti to ne znas. Ostalo moze kako hoces sve dok svaki put pali svaku svecicu i dok smesa nije previse siromasna.

                        Comment

                        • sw.brick
                          CBC Senator XXL
                          • 09.10.2004
                          • 8141
                          • Beograd, barajevo-zemun
                          • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

                          #13
                          Mislim da ne vozim lenjo, šaltam ga na preko 3000 obrtaja. Mada je vožnja uglavnom kratke relacije po gradu.
                          eto razloga, kratke relacije sa pothladjenim motorom i lenjom voznjom.

                          to je veoma lenjo za benzinca, saltaj na bar 5000 obrtaja, motor treba da radi, da dise, da se vrti, pravljen je da radi u tom rezimu.

                          motoru nista nece smetati, imace bolje podmazivanje, bolji rad ventilskog razvoda, svecice c moci da se zagreju na radnu temperaturu i citav niz beneficija u radu motora.

                          dizel se salta na 3500 obrtaja obicno.
                          volvo
                          945 SE turbo lpg
                          344 GL lpg

                          Comment

                          • zoranbg
                            CBC Senator XXL
                            • 23.03.2005
                            • 4098
                            • Rooster's Hill , Beog
                            • Grande Punto 1.2

                            #14
                            moram da se osvrnem i prokomentarisem.
                            ko vozi auto non stop na preko 5000 obrtaja!!!!?
                            vecini putnickih vozila crveno pocinje na 5500 ili 6000.
                            pa kad bi svi vozili tako, u gradu bi bilo non stop 24 casa Le mana
                            Lakota withdraw from treaties, declare independence from U.S.

                            Comment

                            • sw.brick
                              CBC Senator XXL
                              • 09.10.2004
                              • 8141
                              • Beograd, barajevo-zemun
                              • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

                              #15
                              vozi ko misli da mu motor potraje malo duze, i da nema efekta vidljivog na slici svecice. malo sale, ne mora non stop da bude bas 5000 rpm ali nista ne skodi pri ubrzavanju da se salta na 5000 umesto 3000.
                              nista se ne ce pokvariti, a kome je benzinac previse zivahan za voznju ili manji po zapremini motor sa manje snage ili dizelas.

                              inace, mala tajna- kada se motor vozi na penzionerski nacin nema rotacije ventila oko ose sto doprinosi njihovom brzem propadanju i ranijoj generalci glave od inace nuzen da se vozilo ostrije.
                              tek na 5000+ rpm dolazi do efekta rotacije ventila i njihovog samociscenja pecurke u lezistu, odnosno skidanja taloga koji ometa normalno zaptivanje.
                              volvo
                              945 SE turbo lpg
                              344 GL lpg

                              Comment

                              Working...
                              X