Neke cinjenice u vezi plina

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • b_samardzic
    CBC Senator XXL
    • 02.04.2005
    • 1557
    • Smederevo

    Neke cinjenice u vezi plina

    Oktanska vrednost kod plina(110) je veca od oktanske vrednosti benzina(95). To ne znaci da plin ima vecu toplotnu moc od benzina naprotiv benzin je oko 20% jaci. Veca oktanska vrednost smanjuje rizik od detonacije u kompresionom prostoru koja nastaje pri niskom broju obrtaja motora gde se smesa ne pali varnicom vec sama detonira pre nego sto klip dodje u krajni gornji polozaj sto je stetno za klipove i karike a i lezaje radilice. Sto je veca oktanska vrednost detonacija ce se javiti na manjem broju obrtaja. Drugi uzrok detonacije jesu ostatci sagorevanja koi se zadrzavaju na klipovima i u kompresionom prostoru. Oni se usled visoke temperature usijaju pa pale smesu pre vremena i opet se javlja detonacija. Ovi ostatci sagorevanja (garez) kod nas usled loseg benzina su povecani pa je rizik da se pojavi detonacija veci. Kod plina produkti sagorevanja su zanemarljivi pa je to jos jedan pozitivan efekat plina.

    Zbog manje toplotne moci plina javlja se veca potrosnja od 20%. Ali potrosnja se takodje smanjuije ranijim saltanjem u vecu brzinu. Kod benzina to nije moguce jer je loseg kvaliteta i male oktanske vrednosti pa se ne preporucuje voznja ispod 2000 o/min zbog opasnosti od detonacija dok je situacija kod plina daleko bolja moguce je auto voziti na 1000 o/min bez opasnosti od detonacije. Pri takvoj voznji moguce je u gradskoj voznji trositi 20% manje plina nego benzina! Naravno ako hoces da postizes ubrzanja kao na benzin onda ce potrosnja biti veca nego na benzin.

    Eksplozije koje se javljaju u usisnoj grani kod karburator sistema nemaju nikakvih posledica ali kod auta sa K-glavom i nekih injection-a docice do ostecenja nekih dalova pa je pitanje isplativosti uvek prisutno. Da nebi doslo do ostecenja dizni i ostalihdelova sistema za gorivo u volvou(fabricki plin) fabrika preporucuje na tri rezervoara plina jedan benzina!

    Ja licno vozim jugo 55' na plin i za dve godine sam preso vise od 40000km. Vec godinu ipo dana nisam sipao benzin. Dva puta mi se desilo da nisam mogo da ga upalim na -23 stepena ali sam to resio sipanjem malo benzina u grlo karburatora. Naravno zimi kad ga upalim ostavim ga da radi bar 5min. na oko 900-1000o/min i posle toga vozim bez problema. Nisam imao jos ni jedan kvar.

    Potrosnja

    Grad 8.0 litara
    Auto put 6.7 litara provereno (90-110km/h)
  • zoranbg
    CBC Senator XXL
    • 23.03.2005
    • 4098
    • Rooster's Hill , Beog
    • Grande Punto 1.2

    #2
    lepo napisano.
    interesuje me vise stvari:
    1.dali ti je gas ubusen u karburator ili imas mixer plocu?
    2.dali si usis za hladan vazduh delimicno zatvarao i ako da,koliko.
    3.imam problem sa samim paljenjem ujutro na gas(meni je ubusen u karburator),na koji nacin ti palis ujutro na gas?
    4.polozaj dizne u odnosu na donji leptir ( da li je tacno na geometrijskm centru otvora karburatora.?
    5.koji ti je zazor na svecicama i koje su?
    -inace moj auto je opel corsa 1.0 ohv,pogon lanac i razvodnik na platine
    45ks potrosnja oko 9 litara po gradu.
    Lakota withdraw from treaties, declare independence from U.S.

    Comment

    • b_samardzic
      CBC Senator XXL
      • 02.04.2005
      • 1557
      • Smederevo

      #3
      1.Kod YUGA postoji zadebljanje gde moze da se stavi dizna tako da nije potrebna mikser ploca.

      2.Usisnik hladnog vazduha sam zatvorio skoro ceo (tako mu je odgovaralo) zato sto mu poklopac filtera ne diktuje najbolje.

      3.Ujutro kad ga palim pritisnem dva tri puta na kratko dugme za spricanje plina pritisnem kvacilo i upalim ga bez sauha obavezno, samo mu malo dodam gasa mozda 2 cm. Kad se upali onda mu malo povucem sauh kolko da drzi ler gas oko 800 o/min. Sa sauhom ne mozes da ga upalis ako je lepo nastelovan jer onda vuce mnogo plina.

      4.Osa dizne je normalna na osu otvora karburatora ali je ne sece. Tacnije osa dizne deli precnik kruga na 1/3:2/3. Mada neznam dali to ima neke veze!

      5.Zazor na svecicama je 0.8mm a svecice su bosna super one najjeftinije. Sa jednim krakom.

      Dali ti auto lepo vuce i na vecim obrtajima tj na usponima dali ima snage jer kod mene se skoro i ne oseti razlika u odnosu na benzin. Vrlo je bitno da mu nadjes pravi dotok vazduha smanjivanjem otvora jer u suprotnom ne moze da se nasteluje smesa. Ako je veci dotok vazduha onda je smesa normalna pri manjem a siromasna pri vecem gasu. A ako je manji dotok vazduha onda je smesa normalna na malom a prebogata pri vecem gasu.

      Comment

      • Dora
        Nadzornik!!!
        • 24.10.2004
        • 17451
        • Novi Sad
        • FIAT

        #4
        Originally posted by b_samardzic
        Dali ti auto lepo vuce i na vecim obrtajima tj na usponima dali ima snage jer kod mene se skoro i ne oseti razlika u odnosu na benzin. Vrlo je bitno da mu nadjes pravi dotok vazduha smanjivanjem otvora jer u suprotnom ne moze da se nasteluje smesa. Ako je veci dotok vazduha onda je smesa normalna pri manjem a siromasna pri vecem gasu. A ako je manji dotok vazduha onda je smesa normalna na malom a prebogata pri vecem gasu.
        Eto a onda nastaje ono da kad promeniš filter moraš da šteluješ makar ler, što i dalje tvrdim da nije tačno
        Ovde se piše nešto pametno, samo ne znam šta...

        https.autogas.rs

        Comment

        • zoranbg
          CBC Senator XXL
          • 23.03.2005
          • 4098
          • Rooster's Hill , Beog
          • Grande Punto 1.2

          #5
          Slazem se sa tobom Doro,uvezi filtera za vazduh i stelovanja.
          Mene su dva majstora ubedjivala da moram da zatvaram vazduh (hladan).sto sam ja iz iskustva zakljucio da nemoram.zatvorio sam toplu stranu skroz(ajde kad svi kazu ,da se ja nepravim pametan)
          a hladna mi je otvorena skroz normalno.
          kad sam ih poslusao i zatvorio hladan dotok,sraf za stelovanje ler gasa maltene nije ni reagovao,tek kad ga okrenem 2 kruga primeti se razlika.sad kad mi je dotok otvoren sraf je extra senzibilan,pa mogu ler da stelujem u 10 obrtaja gore dole ako hocu
          A sa paljenjem maltene da nema pravila?!?
          juga sam palio sa punim rucnim saukom i stisnutim plin saukom i verglanje kratko bez papuce gasa(3-5sec) i auto palio ko mina i na -15.
          kod ovoga sad kontra.
          sta ga znam
          Lakota withdraw from treaties, declare independence from U.S.

          Comment

          • Dora
            Nadzornik!!!
            • 24.10.2004
            • 17451
            • Novi Sad
            • FIAT

            #6
            Originally posted by zoranbg
            A sa paljenjem maltene da nema pravila?!?
            juga sam palio sa punim rucnim saukom i stisnutim plin saukom i verglanje kratko bez papuce gasa(3-5sec) i auto palio ko mina i na -15.
            kod ovoga sad kontra.
            sta ga znam
            Zastava je priča za sebe, ja radim skoro 30 godina automobile i nikad nisam ukapirao kako pale te zastave ni na benzin a kamoli na gas. Jednoj treba saug do kra, drugoj samo malo, treća pali na svakoj temperaturi bez išta, auto je čudo prirode.
            Postoji jedno 7 kombinaciaj pa probaš, kad uklaviriš posle pali uvek na isti način bez problema.
            Ovde se piše nešto pametno, samo ne znam šta...

            https.autogas.rs

            Comment

            • @lix
              CBC Senator XXL
              • 17.12.2004
              • 875
              • Panchevo, Serbia; Moscow, Russia

              #7
              To je samo dokaz da Zastava pravi automobile sa dušom
              Što više za što manje

              Comment

              • b_samardzic
                CBC Senator XXL
                • 02.04.2005
                • 1557
                • Smederevo

                #8
                Dora sto se tice filtera ako lepo nastelujes smesu kad je nov filter problem moze da nastane samo ako se filter zaprlja a ne obratno kako ti kazes.

                Bas bi voleo da vidim kako bi neko nastelovao smesu na mom jugu a da ne ubacuje mikser plocu.Meni to nije poslo za rukom nikako sve dok nisam smanjio dotok vazduha.Pri malom gasu je bilo ok al cim predjem 3000o/min izgubi snagu. Mozda je tajna u necem drugom?

                Comment

                • Dora
                  Nadzornik!!!
                  • 24.10.2004
                  • 17451
                  • Novi Sad
                  • FIAT

                  #9
                  Originally posted by b_samardzic
                  Dora sto se tice filtera ako lepo nastelujes smesu kad je nov filter problem moze da nastane samo ako se filter zaprlja a ne obratno kako ti kazes.
                  Bas bi voleo da vidim kako bi neko nastelovao smesu na mom jugu a da ne ubacuje mikser plocu.Meni to nije poslo za rukom nikako sve dok nisam smanjio dotok vazduha.Pri malom gasu je bilo ok al cim predjem 3000o/min izgubi snagu. Mozda je tajna u necem drugom?
                  Pa vidi, kod mene neće izaći auto sa ugradnje a da ima prljav filter ili neodgovarajuće svećice. Ili neće ni ući. Možda je bilo do sada neke dve egzotike za koje nisam mogao trenutno da nabavim filter.

                  Što se teorije tiče ovde je bila dosta obimna diskusija na temu ali je zahvaljujući onim kakerima obrisana i nemam volje da dokazujem da je lopta okrugla i da odskače. Svako može dokazati da je jajasta i ne odskače kad se izduva. Mislimu stilu može i mtrav konj da prdne, samo neko treba da mu skoči na stomak.
                  Ali ako te ne mrzi reci zašto misliš da grešim?

                  Drugi deo je neki zez koji je napravljen prilikom instalacije. Šta i kako ne znam na daljinu, ili ti vuče negde falš vazduh ili nisi dobro ubo diznu. Ja stavljam mikser ili diznu kako kad od neke moje interne procene ili raspoloženja. Nikad al nikad nisam zapušio filter na Jugu ili Zastavi sem tople strane.

                  Ako te put nanese na ovu stranu dodji na besplatan pregled i konsultaciju.

                  Neko je pitao zašto topla strana, zato što je gas već gas i topao vazduh ga razredjuje, gubi snagu i povećava potrošnju. Topao vazduh ima veći volumen, stane manje kiseonika u cilindre, bez kiseonika nema sagorevanja....

                  Daklem ako neko ugradi gas za pola sata i pri tome ima vremena da sve ove sitnice koje su jako bitne odradi, svaka čast, ako je još uz to cena ispod kriterijuma, nema veće sreće za mušteriju.
                  Mana je što vidjam puno nesrećnih mušterija.

                  Isto važi kao i za onaj filter što smo raspravljali, to je prosta stvar da ne može biti prostija, uzmeš iz kutije ili kese kako god i poredjaš, al u duminama. Ima tu nekih zavrzlama koje život čine bljutavim
                  Ovde se piše nešto pametno, samo ne znam šta...

                  https.autogas.rs

                  Comment

                  • b_samardzic
                    CBC Senator XXL
                    • 02.04.2005
                    • 1557
                    • Smederevo

                    #10
                    Upavo sam nasao jedno Dorino uputstvo kako se pali auto na plin

                    kakob treba postupati sa vozilom koje ima autogas-plin

                    (Iskustvo:
                    Auto u principu može uvek da upali na gas. Dokaz za to je moj auto koji ima probušen rezervoar već 18 meseci, dakle dve zime a vozi se svaki dan. Kao onaj vic " kako ćemo sad bez benzina? Pa na gas kao i do sada"
                    E sad mi smo profesionalci ne pokušavajte ovo sami, ne odgovaram za neodnetu decu u obdanište.

                    Auto se zimi pali na gas na sledeći način. Da se kontakt i stisne se ono crveno dugme za saug (ne mora biti crveno) 1 do 3 puta kratko, zavisi od auta do auta, to morate sami utvrditi. Napomena je na kratko sekunda maksimum. Okrenete ključ da počne paljenje i u tom trenutku dodate oko 1 do 2 santimetra gasa na pedali. Auto počinje da se pali posle par sekundi i onda se doda gasa koliko treba. Tek onda se povuče saug da bi motor radio stabilno. Kako se auto greje tako se vraća saug i to je to.
                    Važna napomena, ako se auto ugasi u prvih minut ili dva, potrebno je vratiti saug do kraja, stisnuti pedalu gasa do kraja i tako paliti auto. Posle kraćeg verglanja će upaliti. Nekad je potrebno staviti i prekidač u srednji položaj da se zaustavi dotok gasa. Kad upali vratite prekidač na gas.)


                    Tako i ja palim svoj auto, nikad ne drzim plin sauh dok verglam. I uvek mi upali posle 1 sekunde.
                    Neznam zasto ali kad ga upalim ujutro i ugasim ga posle desetak sekundi e onda da bi ga ponovo upalio moram da verglam 3-5 sekundi. [/quote]

                    Comment

                    • Dora
                      Nadzornik!!!
                      • 24.10.2004
                      • 17451
                      • Novi Sad
                      • FIAT

                      #11
                      Originally posted by b_samardzic
                      Tako i ja palim svoj auto, nikad ne drzim plin sauh dok verglam. I uvek mi upali posle 1 sekunde.
                      Neznam zasto ali kad ga upalim ujutro i ugasim ga posle desetak sekundi e onda da bi ga ponovo upalio moram da verglam 3-5 sekundi.
                      [/quote]

                      Isparivač je hladan igas ne isparava najbolje, tak oda ima mnogo veću koncentraciju pošto idu čak i sitne kapljice koje ispare na putu do cilindra. Što bi rekli pre**** ali dok radi može to da progura. Kad se ugasi ima veliku koncentraciju gasa i teško pali, zato puna pedala gasa i ostalo.

                      To je ujedno i razlog povećane potrošnje gasa u zimskom periodu, naročito ko ima kratke relacije.
                      Ovde se piše nešto pametno, samo ne znam šta...

                      https.autogas.rs

                      Comment

                      • zoranbg
                        CBC Senator XXL
                        • 23.03.2005
                        • 4098
                        • Rooster's Hill , Beog
                        • Grande Punto 1.2

                        #12
                        [
                        Bas bi voleo da vidim kako bi neko nastelovao smesu na mom jugu a da ne ubacuje mikser plocu.Meni to nije poslo za rukom nikako sve dok nisam smanjio dotok vazduha.Pri malom gasu je bilo ok al cim predjem 3000o/min izgubi snagu. Mozda je tajna u necem drugom?[/quote]
                        I ja sam se zezao sa opelom dok nisam ovo uradio.otvori hladan usis I PUSTI VISE GASA!odvrni saf na dotoku ceo krug u odnosu na sad.ako krene da ti se gasi,ti ga upali sa rucnim saukom ,povuci ga do pola,i onda kako pojacavas dotok gasa na safu na crevu,tako polako spustaj sauk.i onda ga lepo nadji,da radi sa spustenim saukom,malo uzbrdo malo nizbrdo,nasteluj mu ler gas na srafu na rasprsivacu.primetices kako ce taj saf da postane osetljiv.
                        tabi auto slabo vuce zato sto nema dovoljno gasa,do 3000 ide ,kad mu treba vise NEMA.kapiras?
                        imao sam juga 55 4 god,nisam mu nista zatvarao od u****,mada je izgleda sigurno bolje zatvoriti toplu stranu. i nisam imao nikakvih problema ,jugo je palio i isao ko metak a trosio po gradu 9-10.
                        tebi se i po potrosnji od 8 litara vidi da je ipak malo zadavljen.
                        probaj pa javi.
                        Lakota withdraw from treaties, declare independence from U.S.

                        Comment

                        • b_samardzic
                          CBC Senator XXL
                          • 02.04.2005
                          • 1557
                          • Smederevo

                          #13
                          Ma meni auto ide super i ne gusi se na vecim obrtajima a Dora je u pravu sto se tice fals vazduha meni je guma na poklopcu filtera pocepana pa mi je bilo lakse da to kompenzujem delimicnim zatvaranjem u**** hladnog vazduha.
                          Sto se tice potrosnje Zorane tu nisi u pravu jer ako nema dovoljno plina auto uvek trosi vise nego kad je pravilno nastelovan! Auto najmanje trosi kad je pravilmo nastelovan. Na autoputu mogu da razvijem 140km/s to je dokaz da ima snage.

                          Comment

                          • sw.brick
                            CBC Senator XXL
                            • 09.10.2004
                            • 8141
                            • Beograd, barajevo-zemun
                            • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

                            #14
                            Mene su dva majstora ubedjivala da moram da zatvaram vazduh (hladan).sto sam ja iz iskustva zakljucio da nemoram.zatvorio sam toplu stranu skroz(ajde kad svi kazu ,da se ja nepravim pametan)
                            a hladna mi je otvorena skroz normalno.
                            da nisi mozda pobrkao to sta su ti rekli- zatvara se dovod toplog vazduha, i to se podrazumeva kada se kaze "zatvori dovod" a ne dovod hladnog.

                            moguce je da su ta 2 majstroa tebe pogresno uputili a moguce je i da si ti prevideo sitnicu na sta se sugestija odnosi. kako god, sada znas da je hladni vazduh neophodno dovesti do u**** motora, bilo da je u pitanju rad motora na gas bilo na benzin, na bilo kom motoru i autu.

                            jedino kada je pozeljan topli vazduh na usisu je u zestokim zimama na temepraturama reda -50C do -20C da se benzin ne bi zamrzavao usled isparavanja i vlage u tom hladnom vazduhu.

                            kako verovatno neces skoro naici na takve hladnoce, topli vazduh je nepotrebni visak
                            volvo
                            945 SE turbo lpg
                            344 GL lpg

                            Comment

                            • Uros Piperski
                              CBC Senator XXL
                              • 31.01.2005
                              • 2978
                              • Beograd

                              #15
                              Brick, nije on pogresno razumeo nego su ga tako uputili. To "majstori" masovno rade.


                              RALLYING - Like drag racing but with jumps, turns, snow, mud, gravel skill and balls.

                              Comment

                              Working...
                              X